کاربرد آنتی اکسیدان در مراقبت از پوست

آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از اثرات مختلف پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست کمک می‌کنند. این مقاله را خوانده تا از چگونگی استفاده از آنتی اکسیدانها جهت حفظ جوانی پوست اطلاع یابید.
شنبه، 19 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کاربرد آنتی اکسیدان در مراقبت از پوست
کاربرد آنتی اکسیدان در مراقبت از پوست

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 
آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از اثرات مختلف پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست کمک می‌کنند. این مقاله را خوانده تا از چگونگی استفاده از آنتی اکسیدانها جهت حفظ جوانی پوست اطلاع یابید.
آنتی اکسیدانها مواد مغذی هستند که در مواد غذایی ما وجود داشته و از آسیب اکسیداتیو وارد شده به بدن جلوگیری و یا روند آن را آهسته می‌سازند. هنگامی که بدن از اکسیژن استفاده می‌کند، رادیکالهای آزاد به عنوان محصولات فرعی تولید می‌شوند. این رادیکالهای آزاد مسبب بروز اثرات مضر بسیاری بر روی بدن می‌باشند. کاری که این آنتی اکسیدانها می‌کنند این است که به عنوان گندیده خوار برای این رادیکالهای آزاد عمل کرده و در نتیجه به ترمیم و جلوگیری از آسیب وارد شده توسط رادیکالهای آزاد کمک می‌کنند. بسیاری از مشکلات پیش آمده برای سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت، سرطان و غیره با آسیب اکسیداتیو در ارتباط هستند. اما به چه علت رادیکالهای آزاد برای پوست شما مضر می‌باشند؟ به این دلیل که آنها روند پیری را تسریع بخشیده که این به معنای بروز چین و چروک است! همه خواهان آن هستند که تا آنجا که امکان دارد از چین و چروک دوری کنند در نتیجه با استفاده از محصولات حاوی آنتی اکسیدان فرد می‌تواند روند آسیب وارده به پوست را آهسته سازد. شما می‌توانید چندین مواد غذایی طبیعی را توأم با برخی محصولات مراقبت از پوست استفاده کرده تا با فرایند پیری پوست مبارزه نمایید. اما تنها این نیست، با مصرف این مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان شما از خود در برابر بسیاری از اختلالات جدی مرتبط با سلامت نیز محافظت خواهید کرد.

مواد آرایشی ـ بهداشتی

اهمیت دارد که میان کرم‌های ضد پیری آنتی اکسیدانه که به خوبی عمل می‌کنند و سایر محصولات آرایشی و فانتزی تفاوت قائل شوید. طی مطالعات بالینی صورت گرفته، مفید بودن رسوراترول به عنوان ضد پیری به اثبات رسیده است بطوریکه راهی مؤثر جهت بهبود تراکم، استحکام و تکثیر فیبروبلاست می‌باشد. همچنین به بالا بردن قدرت بازسازی سلولی، تولید الاستین، افزایش متوسط عمر پوست به میزان باور نکردنی 160% کمک می‌کند. گلوتاتین یک آنتی اکسیدان تری پپتید است که به محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو، جلوگیری از چین و چروک و روشن ساختن چهره کمک می‌کند. بنابراین شما همچنین می‌توانید محصولاتی را برگزینید که حاوی ال ـ گلوتاتیون باشند.

محصولات طبیعی

استفاده از روغن راهی مقرون به صرفه و بی ضرر جهت استفاده از آنتی اکسیدانها برای مراقبت از پوست است. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهند که روغن زیتون سرشار از ترکیبات فنلی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. بنابراین می‌توانید از روغن زیتون، استفاده کرده و آن را با چند قطره روغن گل رز، روغن اسطوخودوس و روغن کندر مخلوط نموده و این ترکیب را به عنوان درمان 100% طبیعی پوست مورد استفاده قرار دهید. مواد آرایشی بهداشتی موجود در بازار ممکن است حاوی برخی مواد سمی باشند. اما چنانچه روغن خالص ارگانیک تهیه کنید، آنگاه هیچگونه مواد شیمیایی در آن وجود نداشته و بدون آنکه مجبور به پرداخت پول هنگفت جهت خرید کرم‌های مختلف باشید، نتایج بهتری عایدتان خواهد شد. می‌توانید این ترکیب را پس از گرفتن دوش مورد استفاده قرار دهید. حمل روغن کار آسانی نیست بنابراین در چنین شرایطی می‌توانید یک کرم یا لوسیون آنتی اکسیدان خوب را با خود همراه داشته باشید.

مکمل‌ها

چای سبز دارای خواص سلامتی بخش متعددی است و تا به امروز یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان موجود می‌باشد. بنابراین 2 تا 3 فنجان چای سبز مصرف نمایید. راه دیگر افزایش مصرف آنتی اکسیدان در بدنتان مصرف میوه‌هایی با رنگ روشن است که سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند. مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند میوه‌هایی مانند بلک بری، بلوبری، کران بری و سبزیجاتی مانند مغز آرتیشو، لوبیا و سیب زمینی، آجیل یا مغزهای خوراکی مانند گردوی آمریکایی یا پی‌کان، گردو و فندق، و ادویه‌جاتی مانند دارچین، پونه کوهی، و میخک را شامل می‌شوند.
بنابراین، با شستشو و اسکراب خفیف پوست به طور روتین از پوست لایه برداری کرده و محصولات حاوی آنتی اکسیدان را پس از گرفتن دوش استفاده نموده و به طور مداوم از مواد غذایی فوق مصرف کنید تا حداکثر فوائد آنها عاید پوستتان شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.