ميزان الحكمه

اين كتاب در جمع آوري آيات و روايات با ترتيبي خاصّ و نظمي نوين به رشته تحرير درآمده است از يك سو آيات و روايات را در ابواب گوناگون در اختيار مشتاقان قرار داده و از سوي ديگر سفينه اي است براي گشت و گذار در درياي معارف قرآن و حديث و دائرة المعارفي گرانسنگ از معارف و علوم اسلامي مي باشد. اين اثر وزين با بهره گيري از نظم و ترتيب الفبايي و موضوعي محققان را به سوي آيات قرآن كريم و احاديث شريف پيامبر گرامي و امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ در منابع
يکشنبه، 18 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ميزان الحكمه
ميزان الحكمه
ميزان الحكمه

نويسنده: حافظ فرزانه
مؤلّف:
محمد محمدي ري شهري (معاصر)
معرفي اجمالي كتاب:
اين كتاب در جمع آوري آيات و روايات با ترتيبي خاصّ و نظمي نوين به رشته تحرير درآمده است از يك سو آيات و روايات را در ابواب گوناگون در اختيار مشتاقان قرار داده و از سوي ديگر سفينه اي است براي گشت و گذار در درياي معارف قرآن و حديث و دائرة المعارفي گرانسنگ از معارف و علوم اسلامي مي باشد. اين اثر وزين با بهره گيري از نظم و ترتيب الفبايي و موضوعي محققان را به سوي آيات قرآن كريم و احاديث شريف پيامبر گرامي و امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ در منابع شيعي و اهل سنت رهنمون مي سازد. و در واقع بر آن است تا با به كارگيري فن آوري ها و ابزارهاي نوين، دانشنامه حديثي و روايي بزرگي فراهم آورد كه پاسخگوي نيازها و مقتضيات عصر حاضر باشد.
در اين كتاب سعي شده است از منابع معتبر و مورد وثوق هر دو فرقه شيعه و سني، بهره گرفته شود و در كتاب هايي مثل بحارالانوار، علاوه بر مراجعه به بحار، به منابع و مصادر بحار هم مراجعه كرده است كه اين كار بر ارزش و اعتبار كتاب افزوده است.
مولّف براي هر موضوع يك باب اختصاص داده و به منابع و مآخذ احاديث در هر باب اشاره مي كند.
ترجمه روان و زيباي ميزان الحكمه به وسيله آقاي حميدرضا شيخي، صورت گرفته كه استفاده عموم را از اين گنجينه پربهاء ممكن ساخته است.
وضعيت نشر:
كتاب حاضر در پانزده جلد كه جلد پانزدهم آن به فهارس اختصاص دارد تنظيم شده است و با ترجمه فارسي به همت مؤسسه فرهنگي دارالحديث در سال 1379 به چاپ رسيده است.
منبع:مرکز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.