دنياي بيرون شما، بازتاب درون شماست

مهم ترين اصل در زندگي انساني اين است که هر چه اغلب به آن فکر کنيد، همان مي شويد.اين اساس دين، فلسفه، متافيزيک، روانشناسي و موفقيت است. دنياي بيرون شما، بازتاب دنياي درون شماست. اگر فکرتان را عوض کنيد، مي توانيد زندگي تان را تغيير بدهيد. بزرگ ترين چالش و مسئوليت شما اين است که در خود معادل ذهني اي که مي خواهيد در بيرون از خود تجربه کنيد فراهم آوريد. با اين کار، تمام قدرتهاي ذهني خود را
چهارشنبه، 21 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دنياي بيرون شما، بازتاب درون شماست
دنياي بيرون شما، بازتاب درون شماست
دنياي بيرون شما، بازتاب درون شماست

نويسنده:  برايان تريسي



دنيا به آيينه بزرگي شباهت دارد. آنچه را که هستيد، منعکس مي کند. اگر دوستانه و پر مهر و محبت هستيد، اگر به ديگران کمک مي کنيد، دنيا رفتاري دوستانه، محبت آميز و کمک کننده با شما خواهد داشت. دنيا همان چيزي است که شما هستيد.
توماس درير
مهم ترين اصل در زندگي انساني اين است که هر چه اغلب به آن فکر کنيد، همان مي شويد.اين اساس دين، فلسفه، متافيزيک، روانشناسي و موفقيت است. دنياي بيرون شما، بازتاب دنياي درون شماست. اگر فکرتان را عوض کنيد، مي توانيد زندگي تان را تغيير بدهيد.
بزرگ ترين چالش و مسئوليت شما اين است که در خود معادل ذهني اي که مي خواهيد در بيرون از خود تجربه کنيد فراهم آوريد. با اين کار، تمام قدرتهاي ذهني خود را فعال مي کنيد و کاري مي کنيد که عالم هستي براي شما و خدمت به شما کار کند. شما سررشته و کنترل کامل زندگي خود را در دست مي گيريد.
از هزاران نفر سؤال شده است که در اغلب موارد به چه فکر مي کنند.بارها و بارها موفق ترين مردان و زنان جامعه حرف واحدي را تکرار مي کنند. آنها اغلب اوقات خود را به اين فکر مي کنند که چه مي خواهند و چگونه مي خواهند به اين خواسته خود برسند. برعکس، اشخاص ناموفق به آنچه نمي خواهند فکر مي کنند. آنها به مسائل و نگرانيهاي خود فکر مي کنند. به اشخاصي که در زندگي
آنها را دوست ندارند فکر مي کنند.اما شما اين گونه نيستيد.
وقتي پيوسته به اين فکر مي کنيد که چه مي خواهيد و چگونه مي خواهيد به اين خواسته خود برسيد، اين طرز فکر کردن به زودي عادت شما مي شود.وقتي به آنچه مي خواهيد فکر مي کنيد و درباره اش حرف مي زنيد، مثبت تر، هدفمندتر و خلاق تر مي شويد.وقتي بدانيد که به کجا مي رويد، تبديل به شخص مؤثرتري مي شويد.

خوش بيني فراگرفته شده

شايد مهم ترين کيفيتي که مي توانيد در خود ايجاد کنيد و به موفقيت و خوشبختي بيشتري برسيد، کيفيت خوش بيني است. بايد به اين فکر کنيد که خوش بينها در اغلب مواقع به چه فکر مي کنند و چه کاري انجام مي دهند. براساس مصاحبه هاي انجام شده با هزاران انسان شاد و موفق، خوش بينها در زندگي خود از دو قاعده پيروي مي کنند. اينها نگرشهاي ذهني هستند که مي توانيد آنها را بياموزيد.
اول، در هر چيز، و بخصوص وقتي با موانع و مشکلات رو به رو مي شوند، به جنبه مثبت آن نظر دارند. مثبت فکر مي کنند و هميشه چيزي دستگيرشان مي شود.
دوم، خوش بينها از هر مسئله و گرفتاري درس ارزشمندي مي گيرند.آنها معتقدند که هر مسئله و گرفتاري براي آن است که درسي از آن بگيرند. آنها پيوسته از خود مي پرسند:«من قرار است از اين مشکل چه درسي بگيرم؟»و هميشه نکته اي پيدا مي کنند.

هفت اقدام براي رسيدن به زندگي با عملکرد عالي

علاوه بر توجه کردن به درسهاي ارزشمند، خوش بينها از هفت جهتگيري يا انديشه عمومي درباره خود و زندگي شان برخوردارند. اينها هفت موضوعي
هستند که اغلب به آن فکر مي کنند.

به آينده فکر کنيد

قبل از هر چيز، انسانهاي مثبت و شاد آينده نگر هستند.آنها در بيشتر مواقع به آينده فکر مي کنند.به اين فکر مي کنند که به کجا مي روند.به اين کاري ندارند که در گذشته چه اتفاقي افتاده است.آنها تصويري روشن و هيجان بخش از آنچه برايشان امکان پذير است، دارند.براساس قانون جذابيت، به اميدها و رؤياهاي آينده به سمتشان جذب مي شود.

به هدفهايتان فکر کنيد

دوم، اشخاص مثبت و خوشبخت هدف مدار هستند. آنها در اغلب مواقع در باره هدفهايشان حرف مي زنند و فکر مي کنند. پس از آنکه پنداره هاي آتي خود را در نظر مجسم ساختند، آنها را به هدفهاي روشني تبديل مي کنند و همه روزه روي آنها کار مي کنند. آنها توجه خود را معطوف و انرژيهاي خود را متمرکز مي سازند.آنها با استفاده از هدفهايشان آينده خود را کنترل مي کنند.

به بهترينها فکر کنيد

سوم، خوشبختها و موفقها به بهترينها فکر مي کنند.آنها معتقدند در هر کاري که مي کنند در بهترين حد خود ظاهر شوند.سعي دارند در کار و حرفه شان در جميع 10 درصد اول قرار بگيرند. آنها همه روزه روي خود کار مي کنند و يک لحظه از بهتر شدن غافل نمي شوند.

به راه حل فکر کنيد

چهارم، موفقها راه حل گرا هستند. آنها به جاي مسئله، به راه حل فکر مي کنند.آنها به جاي اينکه فکر کنند چه کسي مقصر است، به اين فکر مي کنند که چه کاري
بايد انجام شود.آنها از روشهاي فکري خلاق براي آزاد کردن خلاقيتهاي خود و اطرافيانشان استفاده مي کنند.آنها هدفهاي خود را مسائلي در نظر مي گيرند که بايد حل و فصل شوند. آنها معتقدند که هر مسئله راه حل منطقي دارد که منتظر آنند حل و فصل شود.

به نتايج فکر کنيد

پنجم، اشخاص موفق و شاد به شدت نتيجه مدار هستند. آنها همه روزهاي خود را به دقت از قبل برنامه ريزي مي کنند. براي فعاليتها خود اولويتهاي روشني در نظر مي گيرند و بعد روي هدفها وبرنامه هايشان کار مي کنند تا به اشخاصي مولد و کارآمد مشهور شوند. از آنجايي که اين اشخاص به شدت مؤثر و کارآمد هستند، کار بيشتري صورت مي دهند، سريع تر به جلو قدم برمي دارند و به کار و دنيايشان اهتمام بيشتري مي ورزند.

به رشد بينديشيد

ششم، موفقها رشدمدار هستند. آنها پيوسته در حال مطالعه اند، به نوارهاي آموزشي گوش مي دهند، ويدئو تماشا مي کنند و در دوره ها و همايشهاي مختلف شرکت مي نمايند. آنها مي دانند که آينده از آنِ با صلاحيتهاست، از آنِ کساني است که از رقباي خود بيشتر مي دانند. مي دانند که مسابقه اي در کار است و آنها در اين مسابقه حضور دارند. آنها مصمم به پيروزي اند.

به عمل فکر کنيد

هفتم، و شايد از همه مهم تر، موفق ترين اشخاص عمل گرا هستند. به اين فکر مي کنند که در حال حاضر چه مي توانند بکنند تا سريع تر به هدفهايشان برسند. آنها پيوسته در حرکت و تلاش هستند. احساس اضطرار مي کنند و در مقايسه با اشخاص عادي و متوسط کار بيشتري صورت مي دهند. هر چه کار بيشتري بکنند،
نتيجه بهتري مي گيرند. هر چه ارزشمندتر بشوند، درآمد بيشتري کسب مي کنند.

امکانات شما نامحدود است

ما در عصر طلايي انسانها زندگي مي کنيم. امروز در مقايسه با هر زماني بهتر مي توانيد به هدفهاي خود دست پيدا کنيد. مي توانيد از اين کتاب به عنوان يک راهنما استفاده کنيد تا در زندگي به سعادت و خوشبختي برسيد. بار ديگر به 12 توصيه کليدي توجه کنيد:
01 فکرتان را عوض کنيد
آن طور که درباره خود فکر مي کنيد، آن طور که به قابليتها و توانمنديهاي خود مي انديشيد، کيفيت زندگي امروز شما را رقم مي زند. خوشبختانه، اين خودانگاره آموختني است. با کنترل کردن کامل کلمات، تصاوير و نقطه نظرهايي که به ذهن خود راه مي دهيد، کنترل کامل آينده خود را در دست مي گيريد.
02 زندگي تان را تغيير دهيد
شما با توانمندي ناب متولد مي شويد. شما در زمينه هاي مختلف قابليتهاي فراوان داريد. در نتيجه انتقادات مخرب دوران کودکي ممکن است از شکست، ضرر و زيان، ردشدن و مورد انتقاد قرار گرفتن، بترسيد. مي توانيد به عادتهاي مخرب و عليه خود برسيد .عقب بمانيد.با فاصله گرفتن از اين احساسات منفي، شما توانمنديهاي خود را آزاد مي کنيد و زندگي تان را تغيير مي دهيد.
03 خوابهاي بزرگ ببينيد
نقطه شروع راستين فراهم آوردن آن زندگي است که براي شما امکان پذير است اين است که براي خود پنداره اي از مکاني که مي خواهيد به آن برسيد فراهم آوريد.فرض را بر اين بگذاريد که به آنچه در زندگي مي خواهيد، مي توانيد دست پيدا
کنيد.بعد هدفهاي واضح و مشخصي در نظر بگيريد، برنامه مفصلي تدارک ببينيد و به رؤيايتان حقيقت ببخشيد.
04 تصميم بگيريد و ثروتمند شويد
از همين امروز تصميم بگيريد که کنترل امور مالي خود را در دست بگيريد. کاري را که ديگران کرده اند و به استقلال مالي رسيده اند، انجام بدهيد. دقيقاً مشخص کنيد مي خواهيد چه درآمدي داشته باشيد، و بعد پيوسته به اين ميزان درآمد فکر کنيد. آنچه را که ديگران کرده اند، شما هم مي توانيد بکنيد.
05 سررشته امور زندگي خود را در دست بگيريد.
شما در زندگي خود يک نيروي خلاق هستيد.آنچه که هستيد يا خواهيد شد، بستگي به اين دارد که چه کاري مي کنيد و يا چه کاري نمي کنيد. از امروز مصمم شويد که 100 درصد مسئوليتهاي در قبال خود را بپذيريد. کسي را سرزنش نکنيد، عذر و بهانه نياوريد. قدرت شخصي خود را اعمال کنيد و کنترل انديشه، کلمات و اعمال خود را در دست بگيريد.حاکم بر سرنوشت خود گرديد.
06 براي رسيدن به سطح بهترينها متعهد شويد
بزرگ ترين پاداشها و رضايت خاطرها نصيب کساني مي شود که در هر کاري که مي کنند خوب و عالي هستند. تصميم بگيريد که در سطح 10 درصد بالاي حرفه خود قرار بگيريد.ببينيد در کدام يک از مهارتهاي کليدي بايد به حد عالي برسيد، عملکرد عالي را هدف خود قرار بدهيد، برنامه ريزي کنيد و بعد همه روزه براي بهتر شدن تلاش کنيد.
07 به اشخاص بها بدهيد
کميت و کيفيت روابط شما بيش از هر عامل ديگري روي موفقيت و
خوشبختي شما اثر مي گذارد. سعي کنيد روابطي مبتني بر اعتماد و اطمينان با اشخاصي که در زندگي شما مهمند ايجاد کنيد. شبکه سازي کنيد تا بر ميزان تماسهاي خود بيفزاييد. با اشخاص موفق و مثبت ارتباط برقرار کنيد و همفکري نماييد.
08 مانند يک نابغه فکر کنيد
شما در واقع يک ذهن، همراه با يک تن هستيد.شما همان انديشه خود هستيد. شما از اين توانمندي برخورداريد که بهتر بينديشيد.وقتي مانند هوشمندترين مردم فکر مي کنيد، خيلي زود به همان نتايج آنها دست پيدا مي کنيد.
09 از نيروهاي ذهني خود استفاده کنيد
ايده ها و نقطه نظرها منابع اصلي ثروت به شمار مي آيند.هر چه براي رسيدن به هدفهاي خود نظرات بيشتري داشته باشيد، طبق قانون احتمالات، بيشتر به ايده اي که به شما کمک کند دست پيدا مي کنيد.توانايي شما در خلق ايده نامحدود است.بنابراين آينده شما هم نامحدود است.
010 انديشه خود را در خدمت بگيريد
راهکارهاي انديشه مهمي وجود دارند.اين راهکارها، شيوه هايي هستند که اشخاص موفق در همه جا از آنها استفاده مي کنند.هر يک از اين روشهاي تحليل و ارزيابي موقعيت شما مي تواند بينش و فراستي در اختيارتان قرار بدهد که چشم انداز شما را در زندگي تغيير بدهد.هر چه ابزار فکري شما بيشتر باشد، زندگي بهتري مي توانيد براي خود ايجاد کنيد.
011 آينده خود را خلق کنيد
توانايي نگاه کردن به آينده و بعد برداشتن قدمهايي که آينده مورد نظر شما را
تأمين کند، يکي از علل موفقيت همه مردمان موفق در طي تاريخ بوده است. انسانهاي مؤثر زندگي خود را به دقت برنامه ريزي مي کنند و مشکلات احتمالي را در نظر مي گيرند.در نتيجه در مقايسه با اطرافيان خود، بهتر فکر مي کنند و بهتر تصميم مي گيرند.
012 عالي زندگي کنيد
دنياي پيرامون شما با توجه به دنياي درون شما شکل مي گيرد.خشنودترين و پردرآمدترين اشخاض در هر زمينه اي در زندگي، کساني هستند که منش عالي دارند.وقتي زندگي خود را پيرامون دو کيفيت استحکام شخصيت و شجاعت استوار مي کنيد، همه درها به رويتان گشوده مي شود و شما تبديل به يک انسان شاد و خوشبخت مي شويد.شما انديشه و زندگي خود را تغيير مي دهيد.

فقط انجام بدهيد!

آمادگي ذهني شباهت فراواني به آمادگي جسماني دارد.به زمان و تلاش فراوان احتياج دارد تا به اين آمادگي دست پيدا کنيد.با اين حال، اين کاري است که فايده اش به زحمتش مي ارزد.فايده آن حد و حسابي ندارد.
وقتي روي خودتان کار مي کنيد تا در درون خويش تصويري براي خلق زندگي مورد نظرتان بسازيد، ممکن است در شروع پيشرفت کندي داشته باشيد.اما وقتي مداومت به خرج مي دهيد، وقتي به کارتان ادامه مي دهيد، کارهاي درست انجام مي دهيد و از کلمات متناسب استفاده مي کنيد، ديري نمي پايد که پاداش تلاشهاي خود را مي گيريد.
براي کاري که مي توانيد بکنيد محدوديتي متصور نيست. محدوديت هر چه هست، چيزي است که شما براي خود قائل مي شويد.شما انساني عالي و با استعداد هستيد.بعيد است اگر همه تلاشتان را بکنيد، به هر خواسته اي که داريد نرسيد.راهکار اين است که از همين امروز شروع کنيد و هرگز از پاي ننشينيد!
منبع: کتاب فکرتان را عوض کنيد تا زندگيتان تغيير کند




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.