غذاهایی برای بهبود سلامت مردان

گوشت گاو بدون چربی سرشار از پروتئین است و مقدار چربی آن تنها کمی بیش از سینه مرغ است. گوشت قرمز منبع خوبی از لوسین است، اسید آمینه ای که به ساخت عضله کمک می کند.
يکشنبه، 7 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
غذاهایی برای بهبود سلامت مردان
غذاهایی برای بهبود سلامت مردان

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

گوشت قرمز بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی سرشار از پروتئین است و مقدار چربی آن تنها کمی بیش از سینه مرغ است. گوشت قرمز منبع خوبی از لوسین است، اسید آمینه ای که به ساخت عضله کمک می کند.

گیلاس و آلبالو

آب آلبالو برای تسکین درد عضلات مناسب است. رنگدانه موجود در گیلاس و آلبالو شبیه اثر برخی از داروهای ضد التهاب عمل می کنند و هیچ عوارض جانبی ای ندارند.

شکلات

نوع مناسب شکلات می تواند جریان خون شما را بهبود بخشد. فلاوانول موجود در شکلات تیره می تواند سطح کلسترول بد را کاهش داده، گردش خون را بهبود دهد و فشار خون را در وضعیت مناسبی نگه دارد.
احتمال مشکل نعوظ در مردانی که جریان خون ضعیفی دارند، بیشتر است، از این رو غذاهای مفید برای قلب می توانند ارتباط جنسی را نیز بهبود دهند؛ اما به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد شکلات می تواند به افزایش وزن منجر شود. به جای استفاده از شیرینی ها، روزانه 1 اونس شکلات تیره بخورید.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی غنی از روی هستند، روی ماده ای ضروری برای سلامت قلب، عضلات و سیستم تولید مثل است. پایین بودن میزان روی موجود در بدن می تواند یکی از دلایل ضعف اسپرم و ناباروری در مردان باشد. اگر به غذاهای دریایی علاقه ای ندارید گوشت گاو، بوقلمون، مرغ، مغزدانه‌ها و حبوبات نیز می توانند حاوی روی باشند.

ماهی های چرب

ماهی های چرب مثل سالمون، شاه ماهی، ساردین، هالیبوت منابعی مناسب برای چربی های سالم هستند. آنها حاوی نوع خاصی از چربی به نام اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت می کنند. مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته می تواند شما را در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.

زنجبیل

برش هایی از این ریشه تند می تواند به تسکین التهاب در بدن کمک کند و زمانی که به سختی کار می کنید و تحت فشار هستید، می تواند برای شما مفید باشد. مصرف منظم زنجبیل می تواند صدمات عضلانی را که به دلیل ورزش به وجود می آیند، تسکین دهد.

شیر و ماست

شیر و ماست غنی از لوسین هستند، اسید آمینه ای که عضله سازی می کند. این محصولات حاوی پروتئین، پتاسیم هستند و همچنین باکتری های مفیدی در آن‌ها وجود دارد که به حفظ سلامت روده کمک می کنند.

موز

موز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم برای انقباض عضلانی و سلامتی استخوان ضروری است. همچنین برای فشار خون نیز مفید است. برای کاهش فشار خون باید سدیم کمتر و پتاسیم به اندازه کافی مصرف شود.

پسته

آجیل‌ها حاوی پروتئین، فیبر و روی هستند و جزء تنقلات خوش طعم محسوب می شوند. مقدار استرول های گیاهی در پسته بالاست، به همین دلیل این مغزدانه می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد. پسته‌ها را خوتان بشکنید تا کمی انرژی صرف خوردن آن شود، به این شیوه مقدار زیادی کالری را به سرعت مصرف نخواهید کرد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، ماده ای است که می تواند بدن را در برابر برخی سرطان‌ها محافظت کند. بعضی از تحقیقات حاکی از آن است مردانی که مرتباً گوجه فرنگی مصرف می کنند، کمر از سایرین به سرطان پروستات مبتلا می شوند. می توانید از سس طبیعی گوجه فرنگی استفاده کنید و با افزودن آن به ماکارونی و غذاهای دیگر، وعده غذایی مغذی تری برای خود مهیا کنید.

سبزیجات مختلف

سبزیجات سرشار از مواد شیمیایی گیاهی ای هستند که سلامت سلول‌ها را افزایش می دهند و از بدن در برابر سرطان محافظت می کنند. سبزیجاتی با رنگ های متفاوت را در رژیم غذایی خود بگنجانید. هر وعده غذایی شما باید حاوی سبزیجات رنگارنگ باشد.

سبزیجات نارنجی رنگ

سبزیجات نارنجی منابعی غنی از بتاکاروتن، لوتئین و ویتامین C هستند. بر طبق تحقیقات این مواد مغذی می توانند احتمال بزرگ شدن پروستات را کاهش دهند. فلفل قرمز دلمه ای، هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین انتخاب های خوبی هستند.

سبزیجات برگ سبز

اسفناج، خربزه و کلم پیچ می توانند برای چشم‌ها و همچنین پروستات مفید باشند. این سبزیجات برگ سبز حاوی مقدار زیادی لوتئین و زیگزانتین هستند. هر دوی این مواد مغذی چشم های شما را در برابر آب مروارید و ماکولا دژنراسیون- نوعی بیماری چشم که باعث اختلال در بینایی می شود- محافظت می کنند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی لوتئین، پروتئین و آهن است، اما باید تخم مرغ را کامل مصرف کنید. یک زرده حاوی 185 میلی گرم کلسترول است و یک فرد سالم می تواند روزانه 300 میلی گرم کلسترول مصرف کند. بهتر است از خوردن شیرینی جات حاوی کلسترول اجتناب کنید تا بتوانید در رژیم غذایی خود جایی برای تخم مرغ باز کنید. اگر کلسترول شما بالا است، برای مصرف این ماده غذایی، با پزشک خود مشورت کنید.

غلات پر فیبر

فیبر می تواند عملکرد شما را تقویت کند. فیبر شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد و به دستگاه گوارش شما کمک می کند بهتر کار کند. مواد غذایی حاوی فیبر را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای منبع خوبی از فیبر است. به آن مقداری گوشت بدون چربی و اسفناج اضافه کنید. می توانید برنج سفید را با قهوه ای مخلوط کنید. برنج قهوه ای و دیگر غلات سبوس دار می توانند به شما کمک کنند وزن مناسبی داشته باشید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

انواع توت ها

انواع توت‌ها می توانند به سلامت ذهنی و جسمی شما کمک کنند. آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند، که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مطالعات بر روی حیوانات نشان می دهد که توت‌ها می توانند حافظه و قدرت تفکر را بهبود بخشند.

قهوه

هنگامی که احساس خستگی می کنید، یک فنجان قهوه می تواند شما را سر حال بیاورد. بر طبق تحقیقات قهوه می تواند شما را هوشیار کند. قهوه ساده تقریباً هیچ کالری ای ندارد؛ بنابراین بهتر نوشابه های انرژی زا است.

روی خوراکی های سالم تمرکز کنید

برای تغییر رژیم غذایی خود مواد غذایی مفید را به برنامه خود بیفزایید. زمانی که به خوردن میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات سبوس دار عادت کردید به تدریج از مصرف غذاهای ناسالم اجتناب خواهید کرد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما