نمودار تعداد ضربان قلب

ضربان نبض طبیعی نشان دهنده سلامتی است. می‌توانید از طریق مطالعه این گزارش به ضربان قلب طبیعی همراه با اطلاعاتی در باره ضربان قلب طبیعی و ضربان قلب ایده ال در حین ورزش نگاهی بیندازید.
دوشنبه، 8 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نمودار تعداد ضربان قلب
نمودار تعداد ضربان قلب

مترجم: فریبا نوید
منبع:راسخون
 

....................
ضربان نبض طبیعی نشان دهنده سلامتی است. می‌توانید از طریق مطالعه این گزارش به ضربان قلب طبیعی همراه با اطلاعاتی در باره ضربان قلب طبیعی و ضربان قلب ایده ال در حین ورزش نگاهی بیندازید.
ضربان قلب چیست؟
سرعتی که در آن قلب در یک دقیقه ضربان دارد، ضربان قلب تعریف شده است، تعداد نبض یا ضربان قلب شاخصی مؤثر از سلامتی یک فرد می باشد. این اساساً تعداد دفعاتی است که قلب شما در یک دقیقه می زند. همان طور که قلب، خون را به بدن پمپاژ می کند، عروق خونی به مچ دست، بازو و گردن نزدیک می شوند و شروع به تپش و ضربان می کنند. اغلب اشاره شده است که در شرایطی مهم است مطمئن شوید ضربان قلب به ویژه پس از آسیب دیدن یا در مواقع اضطراری، به اندازه کافی خون را پمپاژ خواهد کرد. ضربان قلب همچنین علت علائم پنهان مانند سرگیجه، غش و ضربان قلب سریع را نشان می دهد. علاوه بر این، بررسی سلامت عمومی و تناسب بدن در حین یا پس از رژیم ورزشی ضروری می باشد.

سن

ضربان قلب

نوزادان کمتر از 1 سال

100-160

کودکان در سن 1 تا 10 سال

70-120

کودکان بین سنین 11 تا 17 سال

60100

بزرگسالان

60-100

ورزشکاران در وضعیت خوب

40-60

چگونگی بررسی ضربان قلب

اگر نوک انگشت خود را بر روی محلی قرار دهید که شریان نزدیک به پوست بدن قرار گرفته و در جهت خلاف استخوان فشرده شده است می توان به طور تقریبی ضربان قلب را اندازه گیری کرد. نواحی رایجی که در آن می توانید ضربان قلب خود را بررسی کنید عبارتند از:
مچ دست
گردن در هر دو طرف حلق
بالای پاها
پشت زانو

منطقه گیجگاهی

برای بررسی ضربان قلب از روی مچ دست، مچ های دستتان را طوری بچرخانید که کف دستتان به سمت بالا رو به روی شما باشد. اکنون انگشت اشاره و انگشت وسط خود را زیر انگشت شست قرار داده و به آرامی در جهت خلاف استخوان فشار دهید. ضربان قلب را به مدت سی ثانیه بشمارید. نتیجه به دست آمده را دو برا بر کنید تا تعداد ضربان را در هر دقیقه به دست آورید. می توانید از پالس متر الکترونیکی نیز برای پیدا کردن ضربان در قفسه سینه، مچ دست و انگشت استفاده کنید. بررسی ضربان قلب در حال استراحت، حین یا بعد از تمرین مطمئناً می تواند اطلاعاتی در باره تناسب بدن عمومی ارائه دهد.

میانگین ضربان قلب در حال استراحت

تعداد دفعاتی که قلب فردی می زند در حالی که بدن وی در حالت استراحت کامل باشد در پزشکی به عنوان ضربان قلب در حال استراحت یا ضربان قلب نامیده می شود. ضربان قلب در حال استراحت پایین، شاخص یک قلب سالم است. برای محاسبه ضربان قلب در حال استراحت یا ضربان قلب، باید به مدت 10 دقیقه آرام بنشینید. اکنون نوک انگشت اشاره، وسط یا انگشت حلقه خود را بر روی شـریان رادیال که در مچ دست جـای دارد، قرار دهید. همچنین می توان بـرای اندازه گیری ضربان قلب، انگشت خود را بر روی شریان براکیال در قسمت داخلی آرنج، شریان تیبیال خلفی در نزدیکی مفصل مچ پا، شریان پوپلیتیال در قسمت پشت زانو قرار داد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.