ده غذای مناسب برای تسکین اضطراب و تحریک پذیری

آیا شما گاهی اوقات احساس تحریک پذیری، بی‌قراری، یا اضطراب می‌کنید؟ آیا می‌دانستید کاری ساده مثل خوردن مواد غذایی مناسب می‌تواند به شما آرامش ببخشد؟
پنجشنبه، 1 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ده غذای مناسب برای تسکین اضطراب و تحریک پذیری
ده غذای مناسب برای تسکین اضطراب و تحریک پذیری

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

آیا شما گاهی اوقات احساس تحریک پذیری، بی‌قراری، یا اضطراب می‌کنید؟ آیا می‌دانستید کاری ساده مثل خوردن مواد غذایی مناسب می‌تواند به شما آرامش ببخشد؟
در اینجا 10 ماده غذایی را که خواصی طبیعی برای کاهش تحریک پذیری، بی قراری و اضطراب دارند را معرفی می‌کنیم:
1. چغندر: یکی از علل شایع تحریک پذیری، خشم و افسردگی PMS می‌تواند فعالیت بیش از حد کبد باشد. چغندر یک پاک کننده عالی برای کبد است، نه تنها کبد را مسمومیت‌زدایی می‌کند بلکه به تغذیه خون و تقویت قلب نیز کمک می‌کند و آرامش بخش است.
2. کلم برگ: کلم برگ حرارت کبد را پایین می‌آورد، از کبد مسمومیت زدایی می‌کند. آنها نه تنها به تسکین تحریک پذیری و اضطراب کمک می‌کنند، بلکه برای بهبود یبوست، سردرد و احساس پری شکم نیز مفید هستند.
3. برگ قاصدک: مشابه کلم برگ، گرما را رفع می‌کند، مسمومیت زدایی می‌کند و عملکرد کبد را بهبود می‌دهد. برگ قاصدک به خصوص احساس پری و گرفتگی در قفسه سینه را تسکین می‌دهد.
4. گوجه فرنگی: گوجه فرنگی حرارت را کاهش می‌دهد، مسمومیت زدایی می‌کند، کبد را آرام می‌کند، مواد غذایی زائد را دفع می‌کند، به هضم کمک می‌کند و همچنین برای کاهش قرمزی چشم مفید است.
5. گندم: آیا تا به حال پیش آمده است که بعد از خوردن یک تکه نان گندم احساس آرامش بیشتری داشته باشید. گندم گرما را رفع می‌کند، بی قراری را کاهش می‌دهد و آرامش بخش است.
برای بی‌خوابی تحریک پذیری، یائسگی، عرق شبانه، و خشکی دهان و گلو، فوق العاده مناسب است.
6. جوانه گندم: جوانه گندم به کاهش بی‌قراری و اضطراب عاطفی کمک می‌کند. به دلیل درصد بالای روغن موجود در آن می‌تواند به سادگی فاسد شود. بنابراین جوانه گندم تازه تهیه کنید و آن را در یخچال و فریزر نگهداری کنید.
7. لوبیا چیتی: لوبیا چیتی خون را تغذیه می‌کند، گرما را رفع می‌کند و آرامش بخش است. آنها همچنین برای رفع خستگی و بی خوابی بسیار عالی هستند.
8. دانه آفتابگردان: دانه‌های آفتابگردان کبد را آرام می‌کند و به تسکین سردرد و سرگیجه کمک می‌کنند.
9. نخود: آرامش بخش است. نخود برای پایین بودن انرژی، اضطراب، بی قراری، یبوست و عدم تمرکز مفید است.
10. اسپیرولینا / کلرلا: اسپیرولینا (نوعی جلبک سبز-آبی) ماده غذایی فوق‌العاده‌ایی است. سموم و گرما را از کبد رفع می‌کند و به سلامت خون کمک می‌کند و برای پایین بودن انرژی، کمردرد، عرق شبانه، تحریک پذیری، اضطراب، و سوء هاضمه مفید است.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.