سلامتی شما در اینترنت

اینترنت یک رویای خیالی است. مدت ده دقیقه و سر درد می تواند شما را متقاعد کند که در حال مرگ هستید اما این طور نیست. اطلاعات خوب بسیاری در آن وجود دارد، اما باید به طور صحیح از آن استفاده کنید و برای
پنجشنبه، 1 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سلامتی شما در اینترنت
سلامتی شما در اینترنت

مترجم: فریبا نوید
منبع:راسخون
 

اینترنت یک رویای خیالی است. مدت ده دقیقه و سر درد می تواند شما را متقاعد کند که در حال مرگ هستید اما این طور نیست. اطلاعات خوب بسیاری در آن وجود دارد، اما باید به طور صحیح از آن استفاده کنید و برای تشخیص واقعی به یک پزشک واقعی مراجعه کنید.
اینترنت بزرگ ترین راه برای انتشار اطلاعات در جهان می باشد. همان گونه که گفته شده، دانش کم می تواند یک مورد خطرناک باشد. در این مورد به طور خاص، سرمایه اطلاعات پزشکی موجود در اینترنت با عنوان سایبرکوندریا منتشر شده است که به معنی تمایل به داشتن سر درد و تشخیص تومور مغزی برای خودتان می باشد. یا یک شکایت مبهم و نامعلوم از سلامتی خود در محل اجتماع عمومی و یافتن خودتان از اشباع شدن با تشخیص های بسیار متفاوت از کسانی که پزشک نیستند، ارسال کنید.
بله، یافتن منابع پزشکی قابل اعتماد در وب، فوق العاده است. اما این فوق العاده نیست که برای خودتان از طریق این منابع به تشخیص عیب های خود پرداخته، سپس با تشخیصی که پزشکتان از طریق معاینه و آزمایش به آن پی برده و شما از دانش پزشکی واقعی وی آگاهی دارید با او به بحث کردن بپردازید.
خود بیمار انگار نباشید. چگونگی آن را در زیر مطالعه کنید.

در جستجوی اطلاعات باشید، نه تشخیص بیماری

اگر مسائل عجیب مربوط به سلامتی دارید، دست به کار شوید و آن ها را در وب سایت های معتبر جستجو کنید. می-توانید به سمت سایت هایی مانند MayoClinic, WebMD, MedlinePlus و National Institutes of Health بروید.
این انتظار را نداشته باشید که پاسخ نهایی به موضوع مورد نظر خودتان را پیدا کنید، در بهترین حالت، آن ممکن است به شما کمک کند تا مشخص کنید چه خبر است و علائم فعلی خودتان را با چیزهای دیگری که ممکن است به آن فکر نکرده باشید ارتباط دهید. این کار می تواند مکالمه بهتری را با یک پزشک در زندگی واقعی برایتان تسهیل کند.
هنگامی که بر روی یک صفحه به علائم مربوط به خودتان می رسید، منتقدانه علل آن را بخوانید. علل احتمالی مانند کافئین، خواب ناکافی، و غذاهای اسیدی را نادیده نگیرید و ناگهان به خاطر تومور از جا نپرید! آه خدای من! زیرا این امکان ندارد. دلیل این که سایت های معتبر هنوز اعتبار خود را حفظ کرده اند این است که آن ها جامع هستند و تمام علل ممکن را فهرست بندی کرده اند. اکنون اگر آن ها فقط احتمال واقعی هر علتی را فهرست بندی کرده اند....

با پزشک خود بحث نکنید

هنگامی که تحقیقات خودتان را انجام داده اید، به پزشک خود مراجعه کنید. می توانید همیشه در بخش های پژوهشی به جستجو بپردازید و فقط قرار ملاقاتی را بگذارید، اما این حقیقیت که شما این صحبت ها را می خوانید، این گونه است که در واقع این کار را انجام نمی دهید. بنابراین از چک لیست خود و از هر صفحه ای که شما را متقاعد کرده است که اعضای مختلف شما به دلیل این که این تاول ها نمی خواهند از بین بروند، ناتوان شده است، پرینت تهیه کنید. آن ها را به پزشک خود نشان دهید، علائم خود را شرح دهید و آزمایش هایی را به پزشک خود ارائه دهید.
هنگامی که نتایج به دست شما می رسند و نشان می دهند که فقط به کفش های بهتری نیاز دارید، حرف پزشک خود را قبول کنید. او سال های بسیاری را از کسب آموزش و تجربه پشت سر گذاشته است و توسط تکنولوژی مدرن حمایت شده است، و این ترکیب چیزهایی که امروز قصد کشتن شما را دارند، را از دست نخواهد داد. اگر هنوز هم شک و تردید آزار دهنده ای دارید، نظریه دوم را جستجو کنید. از یک پزشک کمک بگیرید، نه از یک محل اجتماع عمومی.

سعی نکنید خود را درمان کنید

این هم یک نکته که اگر علائمی که دارید جزئی هستند، مانند آنفولانزا یا آلرژی فصلی، آزاد هستید تا برخی از درمان ها را پیدا کنید. داروها، در یک منبع معتبر که شامل هشدارهای کلی، موارد منع مصرف و تعامل های ممکن می-باشند، ارائه می شوند. اما اگر علائمی دارید که هنوز تشخیص داده نشده اند، خودتان آن ها را حدس نزنید. به پزشک مراجعه کنید.
در دسترس بودن داروهای تجویزی از داروخانه آنلاین و محبوبیت کاملاً طبیعی درمان ها، وسوسه انگیز است. فقط واسطه ها را حذف کنید و به درمان صحیح بپردازید! نه و نکن را مستثنا کنید. به این دلیل که شما هر چیزی را که در درون خود قرار می دهید، با چیزهای دیگر فعل و انفعالات داخلی ایجاد می کنند. گاهی اوقات خوب و گاهی اوقات بد، و در بیشتر مواقع به طور عادی است. اما این که چرا طول می کشد تا دکتر تصمیم بگیرد چه درمانی برای شما بهتر است، یک بازی حدس و گمان نیست. شما درمان مؤثرتر و کم ضررتری را می خواهید، و شانس این که یکی از بین شما خودسرانه فهرستی را انتخاب کند و آن فهرست درست از آب در بیاید، بسیار کم است.

حامی منافع خود باشید، نه دکتر خود

هنگامی که پزشکتان به شما یک تشخیص موثق و رسمی را اعلام می کند، ممکن است به اینترنت مراجعه کنید. در آن جستجو کنید، و همه چیز را راجع به آن ببینید. اگر آن، یک بیماری مزمن است، احتمالاً یک پایه و اساس با وب سایت کامل وجود دارد که می تواند نکاتی برای کنار آمدن و شیوه زندگی به شما ارائه دهد. ممکن است برخی از درمان های جایگزین و تغییراتی در رژیم غذایی را پیدا کنید تا بتوانید با پزشک خود به مباحثه بپردازید. احتمالاً داستان هایی از سایر مردم را پیدا خواهید کرد که از آغاز تا انتها بوده اند، بنابراین می دانید انتظار چه چیزی را دارید.
این شرایط، چیزی است که اطلاعات پزشکی معتبر در اینترنت به خاطر آن وجود دارند. اینترنت، برای پیدا کردن اطلاعات بیش تر در باره شرایط خودتان می باشد، و نه حدس زدن در مورد این که در چه شرایطی می باشید. دانش قدرت است، از آن به طور صحیح استفاده کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.