شرحی حیرت انگیز از فرایند پیری در مردان

فرایند پیری در مردان و زنان با سرعت متفاوتی اتفاق می افتد. در مردان، فرایند پیری موجب می شود در آن ها حس ناامنی از آینده ایجاد شود، درست همان گونه که در زنان نیز همین حس به وجود می آید. برای آگاهی
پنجشنبه، 1 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شرحی حیرت انگیز از فرایند پیری در مردان
شرحی حیرت انگیز از فرایند پیری در مردان

مترجم: فریبا نوید
منبع:راسخون
 

فرایند پیری در مردان و زنان با سرعت متفاوتی اتفاق می افتد. در مردان، فرایند پیری موجب می شود در آن ها حس ناامنی از آینده ایجاد شود، درست همان گونه که در زنان نیز همین حس به وجود می آید. برای آگاهی بیش تر در مورد این فرایند بیولوژیکی غیر قابل توقف که در زندگی ما تأثیر می گذارد، مقاله زیر را بخوانید.
یک روز صبح، در حالی که جلوی آینه ایستاده‌اید، و موهای خود را شانه می‌کنید ناگهان متوجه یک تار موی خاکستری می‌شوید. بازتاب این تار مو این است که فکر کنید در حال پیر شدن هستید. آیا در مورد شما این نشانه ای از فرآیند پیری است که با سرعت در حال پیش رفتن است؟ خیر، مطمئناً این گونه نیست. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مردان در سن 25 سالگی به اوج خود می‌رسند. مکث کردن و اندیشیدن در باره این که 60 سال دیگر ظاهر شما به چه صورت خواهد بود، حائز اهمیت می باشد. آیا زمان آن نرسیده که برای باز نشسته شدن، برنامه ریزی کنید و از ثمره‌ای که پس از سال ها کار سخت به دست آورده‌اید لذت ببرید؟ آگاه بودن از فرآیند پیری در هماهنگ کردن شیوه زندگی خود با چالش‌هایی که با افزایش سن، برایتان به وجود می‌آید، به شما کمک خواهد کرد.

سلامتی

افزایش سن، به ویژه در مردان، همیشه با کاهش عملکرد جسمی و ذهنی مرتبط بوده است. این فرایند، سبب وقوع تغییرات فیزیکی در بدن می‌شود. مردان، در سنین میان سالی، به دلیل تجمع چربی های سوزانده نشده و ورزش نکردن، دارای شکم برآمده و بزرگ می شوند. این فرآیند در همه‌ی مردان به یک روش عمل نمی‌کند. روزی که متوجه یک تار موی خاکستری در بین سایر موهای مشکی خود می‌شوید، ممکن است رئیس خود را مشاهده کنید که به لحاظ سنی از شما بزرگ تر است، اما به سرعت برق از جایی به جایی دیگر می‌رود، درست مانند این که او یک کودک 16ساله است. این مسئله ممکن است باعث حیرت شما شود، که این مرد در این سن و سال، برای متناسب ماندن چه اقدامی می‌کند.

رژیم غذایی

مصرف غذاهای سالم، نه تنها برای سالم ماندن حائز اهمیت می باشد، بلکه امری ضروری است. هنگامی که با کار دشواری نظیر ایستادگی در برابر فرایند پیر شدن مردانه مواجه هستید، این اولین قدم شما برای متناسب ماندن می-باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مواد غذایی حاوی فیبر و مواد مغذی و فاقد چربی اشباع شده، به لاغر شدن و کاهش وزن کمک می‌کنند. این رژیم غذایی برای پیش گیری از چاقی مفرط و مشکلاتی که با خود به همراه می آورد، سودمندتر می باشد. رژیم غذایی که سرشار از سبزیجات سبز و آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها باشد، در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد ایجاد کننده‌ی سرطان، بسیار مفید فایده هستند.

اختلالات

برای بسیاری از افراد سالخورده، جهت معاینه توسط پزشک سر قرار حاضر شدن، بخشی از برنامه‌ی هر ماهه آن‌ها می-باشد. در برخی از موارد، شهروندان مسن‌تر برنامه‌ی زندگی خود را با این قرار ملاقات‌ها هماهنگ می‌کنند. اگر علت این معاینه‌ی پزشکی یکی از مشکلات قلبی نباشد، پس علت، چاقی مفرط، آرتروز یا دیابت می باشد، که در طی فرایند پیری به آن مبتلا شده‌اند. برای اجتناب از این اختلالات سلامتی، بسیار حائز اهمیت است که از انواع غذاهایی که برای مصرف به آن ها نیاز دارید و پرهیز از مصرف بیش از حد آن‌ها، فهرستی تهیه نمایید. این مواد و عادت‌های مضر، نظیر سیگار کشیدن و مواردی مانند آن، به شدت به فرایند پیری در یک مرد کمک می‌کنند.

ورزش کردن

ورزش کردن، حتی در سطح متوسط و آسان، مانند پیاده ‌روی سریع، می‌تواند به حفظ ضربان قلب در سطح طبیعی و انتقال جریان خون به قسمت‌های انتهایی بدن به طور مؤثری کمک نماید. بایستی از میزان مرگ و میر روز افزون بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی آگاه باشید. ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن به طور منظم، برای ممانعت از بیماری‌های قلبی و عروقی، امری ضروری می باشد. به علاوه، این ورزش‌ها از طریق کاهش استرس که بخش عمده تلاش روزانه است، به شما آرامش می دهد و سلامت ذهن شما را تقویت می‌کند. این راه درمان طبیعی برای فرایند پیری در مردان است که شما در مورد آن بسیار نگران هستید.

باروری

باروری یکی دیگر از جنبه‌های زندگی است که تحت تأثیر سرعت بالای افزایش سن در مردان قرار می گیرد. مطالعات نشان می‌دهد که مردان از نظر باروری، در دهه‌ی سوم زندگی خود از فعالیت بیش تری برخوردار هستند. اگر شما در حال گذشتن از مرز 40 سالگی هستید یا بیش از 40 سال سن دارید، حائز اهمیت است که بدانید بزرگ شدن پروستات، که یکی از مشکلات سلامتی است ولی به اندازه مشکلات قلبی صراحتاً در مورد آن بحث به میان نمی آید، 50 درصد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افزایش سرعت پیری در مردان، هم زمان با کاهش سطح تولید توستوسترون و هورمون جنسی مردانه، رخ می دهد که به کاهش فعالیت این هورمون در بدن مرد منجر می‌گردد.

سلامت ذهن

افزایش سرعت فرایند پیری در مردان موجب افزایش مشکلات روانی نظیر افسردگی، عدم ایجاد انگیزه و عدم ثبات خلق و خو می‌شود. این فرآیند هم چنین موجب بروز مشکلاتی در حافظه یا به خاطر آوردن مطالب می شود، که همراه با سایر مشکلات، می‌تواند اعتماد به نفس شما را به تدریج تضعیف کند و شما را در باور کردن توانایی‌های خود دچار تردید کند. اگر شما بر سر این دو راهی هستید، پس هدف‌های خود را مجدداً ارزیابی کنید، اگر نیاز است آن‌ها را محدود کنید و بر روی به دست آوردن آن‌ها با یک ساختار مثبت ذهنی، تمرکز کنید. سرانجام، ممکن است دوست نداشته باشید فردی سالم و فعال باشید، اما دوست داشته باشید یک شهروند مسن بی پول باشید.
شما نمی‌توانید خـود را از پیر شدن پنهان نگه دارید و مانع آن شوید، زیرا این فرآیند به طور دقیق بر روی ژن‌های ما کد گذاری شده اند تا در زمان مشخصی به وقوع بپیوندند. پیر شدن امری طبیعی است، با این حال، مهم است که به ذهن خود اجازه ندهید که از تار عنکبوت و افکار منفی، انباشته شود. هر روز، نیمه پر لیوان را ببینید، مانند آن چه زنان انجام می‌دهند. این یک حقیقت شناخته شده است که مردان سریع‌تر از زنان پیر می‌شوند. این موضوع به طور جدی مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، ممکن است این مسئله ناشی از این واقعیت باشد که زنان ذهن مثبت اندیش‌تری دارند و چه پیر باشند و چه جوان، به مراقبت کردن از خودشان باور دارند. مراقب خودتان باشید، غذای سالم مصرف کنید، خیلی پیاده‌ روی کنید و به این ترتیب آهسته پیر شوید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما