يك کامپیوتر با چند ماوس و کیبورد

افرادي كه از چند رايانه به‌طور همزمان استفاده مي‌كنند، نسبت به ساير كاربران نيازهاي متفاوتي دارند كه يكي از اين نياز‌ها برخورداري از قابليت، كنترل تمام رايانه‌ها توسط يك ماوس و صفحه كليد است؛ چرا كه در چنين حالتي نه‌تنها نيازي به خريداري چندين ماوس و صفحه كليد نيست، بلكه انبوهي از سيم‌ها و اتصالات مختلف ميز كار كاربر را شلوغ نمي‌كنند و حتي فضاي كمتري نيز اشغال مي‌شود. ‌
شنبه، 15 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
يك کامپیوتر با چند ماوس و کیبورد
يك کامپیوتر با چند ماوس و کیبورد
يك کامپیوتر با چند ماوس و کیبورد

نويسنده: امير عصاري




همه براي يكي!
افرادي كه از چند رايانه به‌طور همزمان استفاده مي‌كنند، نسبت به ساير كاربران نيازهاي متفاوتي دارند كه يكي از اين نياز‌ها برخورداري از قابليت، كنترل تمام رايانه‌ها توسط يك ماوس و صفحه كليد است؛ چرا كه در چنين حالتي نه‌تنها نيازي به خريداري چندين ماوس و صفحه كليد نيست، بلكه انبوهي از سيم‌ها و اتصالات مختلف ميز كار كاربر را شلوغ نمي‌كنند و حتي فضاي كمتري نيز اشغال مي‌شود. ‌
برآورده كردن اين نياز توسط نرم‌افزارهاي مختلفي همچون Input Director and Synergy انجام‌پذير است. اين نرم‌افزار به شما اين امكان را مي‌دهد تا به‌راحتي يك ماوس و صفحه كليد را بين چند رايانه با سيستم‌عامل‌هاي متفاوت به اشتراك بگذاريد و بدون خريد قطعات اضافي همين يك ماوس و صفحه كليد را به‌طور اختصاصي براي هر رايانه به‌كار بگيريد.
دقيقا برعكس!
مي‌خواهيم نرم‌افزاري را معرفي كنيم كه به شما اين امكان را مي‌دهد تا يك رايانه را توسط چندين ماوس و صفحه كليد كنترل كنيد! به‌نظر شما اين كار سودمند است؟ اگر به دسته‌اي ديگر از كاربران خاص توجه كنيم، خواهيم ديد كه اين نرم‌افزار نيز كاربردهاي بسياري دارد. فرض كنيد مي‌خواهيد يك اسلايد نمايشي را به دوستان و همكارانتان نمايش دهيد يا قصد داريد يك لوگو را طراحي كنيد و مي‌خواهيد با نمايش ايده اوليه خود در يك جلسه، از ايده‌ها و افكار ديگر افراد حاضر نيز كمك گرفته و بهترين نتايج را به‌دست آوريد. در چنين مواقعي اتصال بيش از يك ماوس و صفحه كليد مي‌تواند بسيار مفيد باشد، زيرا هر فرد مي‌تواند توسط ماوس و صفحه كليد مخصوص خود آرم مورد نظر شما را تكميل يا بخش‌هايي از آن را حذف كند تا در نهايت با همفكري تمام افراد و با بهره‌گيري از نظرات تمام آنها آرمي منحصر‌به‌فرد ايجاد شود. اما يكي از مشكلاتي كه هنگام اتصال چند ماوس به يك رايانه پديد مي‌آيد عدم پشتيباني سيستم‌عامل از چندين ماوس و نمايش تنها يك نشانگر روي صفحه‌نمايش است. ‌ ‌
راه حل رفع اين مشكل استفاده از نرم‌افزار TeamPlayer است. اين نرم‌افزار امكان استفاده از چندين ماوس و صفحه‌كليد توسط يك رايانه را براي شما فراهم مي‌آورد. نرم‌افزار فوق براي هر ماوس متصل به رايانه يك نشانگر مجزا ايجاد كرده و با قابليت‌هاي فراواني كه در اختيار شما قرار مي‌دهد امكان استفاده از چندين صفحه كليد بدون ايجاد تداخل در عملكرد آنها را نيز ممكن مي‌سازد.

چطور و چگونه؟

با خواندن مطالب فوق ممكن است به اين فكر كنيد كه آيا استفاده از اين برنامه براي تمام كاربران، از مبتدي و حرفه‌اي، به‌راحتي قابل اجرا است؟ در جواب به شما بايد بگوييم بله! استفاده از اين برنامه نيازمند طي كردن 3 مرحله بسيار ساده است كه عبارتند از:
1– تمام ماوس‌ها و صفحه‌كليدهاي مورد نظر خود را به درگاه‌هاي USB رايانه متصل كنيد.
2– با مراجعه به محل قرارگيري فايل‌هاي نصب نرم‌افزار، عمليات نصب را آغاز كرده و مراحل مربوطه را با توجه به راهنماي موجود در آن پشت‌سر بگذاريد. (نرم‌افزار تيم‌پلير بلافاصله پس از نصب، اجرا شده و در گوشه پايين سمت راست صفحه نمايش، تعداد ماوس و صفحه‌كليد شناسايي شده را به‌شما نمايش مي‌دهد.)
3– ماوس خود را حركت دهيد! توجه داشته باشيد كه در كنار نشانگر ماوس فعال در صفحه‌نمايش يك مربع رنگي كوچك به‌چشم مي‌خورد. در صورتي‌كه كاربر ديگري قصد كنترل نشانگر ماوس را دارد مي‌تواند با فشردن كليك چپ ماوس خود، كنترل را به‌دست بگيرد كه در اين‌صورت مربع رنگي كوچك به نشانگر ماوس مربوطه اختصاص پيدا خواهد كرد.

نكات، اشكالات و محدوديت‌ها

هيچ برنامه‌اي بدون مشكل نيست. نرم‌افزار تيم‌پلير نيز از اين قائده مستثنا نبوده و داراي اشكالات و نكاتي هنگام استفاده است كه در ادامه اين مطلب به شرح برخي از آنها مي‌پردازيم:
‌توجه داشته باشيد كه طبق بررسي‌هاي صورت گرفته توسط سازندگان اين برنامه استفاده همزمان بيش از 30 كاربر (اتصال 30 ماوس و صفحه‌كليد به يك رايانه) موجب بروز بي‌نظمي در ميان كاربران شده و بازدهي مفيد آن را كاهش مي‌دهد.
-‌اين نرم‌افزار داراي محدوديت‌هاي خاص خود است. به‌عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشيد ماوس يا صفحه‌كليدي را به مجموعه اتصالات قابل كنترل آن اضافه كنيد، بايد يك‌بار نرم‌افزار را بسته، سپس ماوس يا صفحه‌كليد مورد نظر را به رايانه متصل كرده و مجددا برنامه را اجرا كنيد تا قطعه جديد به‌طور دقيق شناسايي شود.
-‌اجراي اين نرم‌افزار هنگام استفاده از برخي نرم‌افزارها و بازي‌هاي ويدئويي موجب بروز لرزش در صفحه‌نمايش مي‌شود. براي رفع اين مشكل كافيست هنگام اجراي بازي يا نرم‌افزار مورد نظر، اين برنامه را غيرفعال كنيد.
‌-اجراي همزمان اين برنامه و نرم‌افزار فتوشاپ موجب مي‌شود تا كليدهاي تركيبي كه در آنها از ALT يا CTRL استفاده مي‌شود غيرفعال شده و به‌درستي نتوان از كليد‌هاي ميانبر در برنامه فتوشاپ استفاده كرد.
-‌توجه داشته باشيد كه صفحه‌كليد‌هاي متصل به رايانه در تمام لحظات قابل استفاده‌اند پس بهتر است قبل از به‌كارگيري از آنها مطمئن شويد كه فرد ديگري درحال استفاده از صفحه كليد نباشد، زيرا فشردن يك كليد از جانب شما ممكن است با كليدهاي فشرده شده توسط ديگر كاربران يك كليد تركيبي را ايجاد كرده و نتيجه‌اي غير از نتيجه دلخواه شما را بدهد. براي مشاهده تصوير نمايشي از كاربردهاي اين نرم‌افزار و دريافت نسخه‌اي از آن مي‌توانيد به سايت زير مراجعه كنيد:
http://www.wunderworks.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.