آیا می‌توانید سرماخوردگی سر را جراحی کنید؟

در مقاله‌ی زیر اطلاعات دقیقی درباره‌ی ارتباط بین جراحی و سرماخوردگی سر ارائه شده است.
پنجشنبه، 5 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا می‌توانید سرماخوردگی سر را جراحی کنید؟
آیا می‌توانید سرماخوردگی سر را جراحی کنید؟

سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

در مقاله‌ی زیر اطلاعات دقیقی درباره‌ی ارتباط بین جراحی و سرماخوردگی سر ارائه شده است.
علائمی مانند احساس خستگی، آبریزش بینی، سردرد، سینه‌ی متراکم، تب خفیف و درد بدن علائم شایع سرماخوردگی می‌باشد. در صورتی‌که یک سرماخوردگی سر وجود داشته باشد، آیا احتمال انجام جراحی وجود دارد؟ برخی تصورات غلط رایج وجود دارد که بیان می‌کند که این کار امکان پذیر نیست. با این‌حال، این یک حقیقت کامل نیست.
بخش‌های زیر توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می‌دهد.

جراحی با سرماخوردگی سر

مطالعات بسیار کمی انجام شده که به صورت دقیق بررسی می کند که آیا سرماخوردگی سر می‌تواند موفقیت جراحی را تحت تاثیر قرار دهد، از این‌رو، بسیار مشکل است که بگوییم، آیا جراحی را باید انجام دهیم یا خیر. بهترین شخصی که می‌تواند در این زمینه تصمیم درستی بگیرد، پزشک است که سابقه‌ی سلامتی شما را مورد آنالیز قرار داده و در نهایت تشخیص می‌دهد که شما می‌توانید جراحی را انجام دهید یا خیر.
بر اساس مطالعات دانشمندان، محققان بهداشت و پزشکان، تصمیم در رابطه با جراحی برای هر فرد متفاوت می‌باشد. این موضوع تا حد زیادی وابسته به نوع جراحی، نوع بیهوشی، سن و سلامت عمومی یک فرد و ترجیحات شخصی فرد می‌باشد. با این‌حال، بر اساس نظرات متخصصان سلامت، عدم وجود عوامل زیر نشان دهنده‌ی پیام سبز برای جراحی می‌باشد. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشد:

بدون دما

در صورتی‌که فرد از سرما خوردگی سر بدون تب رنج می‌برد، پس جراحی برای او امن می‌باشد. با این‌حال در بیماران با تب بالا معمولا پیشنهاد می‌شود که عمل جراحی را تا زمانی‌که دمای بدن آن‌ها بالاست، به تعویق افتد، چون این موضوع می‌تواند در طول جراحی عوارضی را ایجاد کند.

قفسه‌ی سینه ی صاف

توصیه می‌شود در افراد مبتلا به قفسه‌ی سینه‌ی مسدود شده و متراکم نیز جراحی به تعویق افتد. قفسه‌ی سینه‌ی مسدود شده می‌تواند مشکلاتی را برای بسیاری از جراحی‌ها مانند جراحی قلب، جراحی ریه یا هر نوع دیگر جراحی سیستم تنفسی و غیره ایجاد کند، بنابراین داشتن یک قفسه‌ی سینه‌ی سالم و شفاف برای جراحی بسیار مهم می‌باشد. یک قفسه‌ی سینه‌ی شفاف به بهبود سریع‌تر و به حداقل رساندن خطرات در طول جراحی کمک می‌کند.

تنفس نرمال

این موضوع برای افرادی که از سرماخوردگی سر رنج می‌برند، به منظور جلوگیری از بروز مشکل تنفسی در طول عمل جراحی مهم می‌باشد. در بسیاری از جراحی‌ها، تنفس بیماران قبل از عمل جراحی باید به دقت بررسی شود و در این زمان نرمال بودن تنفس مهم می‌باشد. از این‌رو، بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی دارای سرماخوردگی سر باید عمل جراحی را تا زمانی‌که سرما خوردگی سر آن‌ها به طور کامل بهبود یابد به تعویق اندازند.

عوامل دیگر

به غیر از این، به کودکان، بیماران سالمند و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف توصیه می‌شود تا زمانی‌که علائم سرماخوردگی سر در آن‌ها به طور کامل فروکش نکند و این بیماری کاملا بهبود پیدا نکرده، عمل جراحی را انجام ندهند.
موارد خاصی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را انجام داده تا پس از آن بتوانید جراحی را در تاریخ تعیین شده انجام دهید. همانطور که قبلا گفته شد، شما باید با پزشک خود ملاقات کرده و از او اطلاعاتی را درباره‌ی سرماخوردگی سر و نوع علائمی که شما از آن رنج می‌برید، کسب کنید. بعد از آنالیز سابقه‌ی پزشکی شما و وضعیت اخیر سلامتی، پزشک شما در باره‌ی تصمیم نهایی در رابطه با انجام عمل جراحی، توصیه های لازم را خواهد داد. پزشک ممکن است دوره ی خاصی از تجویز دارو را توصیه کرده که می‌تواند علائم سرماخوردگی سر را تسکین بخشد. در صورتی‌که این کار انجام نشود، با کمک برخی درمان‌های موثر خانگی سرماخوردگی سر، شما می‌توانید علائم این بیماری را کاهش داده و هنگامی که احساس بهتری داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا قبل از انجام جراحی از بیماری سرماخوردگی سر رهایی یابید.
این که آیا می‌توانید هنگامی که از سرماخوردگی در سر رنج می‌برید، عمل جراحی را انجام دهید یا خیر، وابسته به توصیه‌های پزشک شما می‌باشد. با پزشک خود مشورت کنید و مشاوره‌های او را دنبال کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.