تبارشناسى صهيونيسم

يهوديان كه پس از ويرانى اورشليم در سال 70 ميلادى به دست روميان ، در سرتاسر جهان پراكنده شدند، در عين پراكندگى ، وحدت دينى و فرهنگى خود را نگه داشتند و در تمدن ملتهاى ديگر هضم نشدند. و همواره آرزو و وعده بازيافت ارض ‍ موعود در خيالشان زنده بود. اين قوم لجوج در سال 1897 نخستين كنگره جهانى صهيونيسم در بازل سويس ، را تشكيل داد. و نهضت سرتاسرى يهود را به رهبرى تئودور هرتسل كه سردبير يك روزنامه بود، به نام صهيونيسم يا (جنبش قوم يهودى ) براى به
دوشنبه، 14 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تبارشناسى صهيونيسم
تبارشناسى صهيونيسم
تبارشناسى صهيونيسم





(لَتَجِدَنَّ اَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ امَنوا الْيَهوُدَ وَ الَّذينَ اَشْرَكُوا)
(هر آينه دشمن ترين مردم نسبت به مسلمانان ، يهود و مشركان را خواهى يافت )

تبارشناسى صهيونيسم

يهوديان كه پس از ويرانى اورشليم در سال 70 ميلادى به دست روميان ، در سرتاسر جهان پراكنده شدند، در عين پراكندگى ، وحدت دينى و فرهنگى خود را نگه داشتند و در تمدن ملتهاى ديگر هضم نشدند. و همواره آرزو و وعده بازيافت ارض ‍ موعود در خيالشان زنده بود. اين قوم لجوج در سال 1897 نخستين كنگره جهانى صهيونيسم در بازل سويس ، را تشكيل داد. و نهضت سرتاسرى يهود را به رهبرى تئودور هرتسل كه سردبير يك روزنامه بود، به نام صهيونيسم يا (جنبش قوم يهودى ) براى به وجود آوردن كشور خودمختار يهودى در فلسطين اعلان نمود. نام اين جنبش را از كوه صهيون (آرامگاه داوود نبى ) در بيت المقدس برگرفتند.

انعقاد نطفه صهيونيسم

در سال 1901 سازمان جهانى صهيونيست شركتى به نام كرن كايمت (صندوق ملى يهود) تشكيل داد تا براى سكنى گزينان يهودى زمين بخرد و اين اقدام در راستاى تاءسيس اسرائيل بزرگ از نيل تا فرات صورت مى گرفت .

پايه گزاران تروريسم

از سوى ديگر به موازات خريد زمين ، در سال 1917 صهيونيستها گروه نظامى به نام سازمان ملى نظامى تشكيل دادند كه هدف آن استفاده از نيروى غيرعلنى بيشتر عليه اعراب بود. اين سازمان در بازارهاى عرب بمب گذارى مى كرد.

شكل گيرى غده سرطانى

لرد پالمرستون وزير خارجه وقت انگلستان ، يك كنسولگرى در بيت المقدس (اورشليم ) باز كرده و به اعضاى كنسولگرى دستور داد تا از يهوديان حمايت كند. آژانس يهود در فلسطين تحت قيوميت انگليس به كشورى در درون كشور ديگر تبديل شد در سال 1904 خائيم وايزمن (محقق نظامى انگلستان در طول جنگ جهانى اول )- كه اولين رئيس جمهور اسرائيل پس از تشكيل اين دولت شد- رهبرى صهيونيستها را نيز به عهده گرفت

صدور شناسنامه اين موجود نامشروع

در 14 مه 1948 يهوديان اين كشور به فرماندهى ديويد بن گورين رسما موجوديت حكومت خود را با نام اسرائيل اعلام كردند. آژانس يهود با صدور اعلاميه تاءسيس كشور اسرائيل را با توجه به قطعنامه 181 سازمان ملل به عنوان سند شناسايى حق مردم يهود در استقرار كشور مستقل خود از سوى اين سازمان نام برد.

شماره شناسنامه 181

در اعلاميه 181 سازمان ملل تشكيل اسرائيل به رسميت شناخته شده و فلسطينى ها كه مالك 97 از اراضى اين كشور بودند با قيد عبارت جوامع موجود غير يهود ناديده گرفته شدند. اين اعلاميه باعث سرازير شدن غيرقانونى يهوديان سراسر جهان به فلسطين اشغالى شد و اين امر مورد حمايت ويلسون رئيس جمهور وقت آمريكا قرار گرفت

پس از تثبيت ، توسعه

در 29 نوامبر 1947 آمريكا و شوروى طى يكى از نادرترين توافقات خود طرح تجزيه خاك فلسطين را به دو بخش ‍ يهودى و عربى ارائه داده و از سازمان ملل خواستند كه اين طرح را به تصويب برساند كه اين اقدام عملى شد. و سبب شد تا بهار 1949 اسرائيل به مصر، لبنان ، ماوراء اردن و سوريه و بخش مسلمان نشين فلسطين حمله كند. و اراضى اى را به اشغال خود در آورد. و پس از آن موافقتنامه اى با كشورهاى همسايه تنظيم كه از جنگ خوددارى كنند. و هرگز موافقتنامه ها پايدار نماند و حمله هاى اسرائيل هر چند وقت يكبار به قسمتى از اين كشورها صورت مى گرفت .
حضرت امام خمينى (ره ) مى فرمايند:
انگليس و آمريكا با تقويت نظامى و سياسى و با گذاشتن اسلحه هاى مرگبار در اختيار اسرائيل ، آن را به تجاوزات پى در پى عليه اعراب و مسلمين و ادامه اشغال فلسطين و ديگر سرزمين هاى اسلامى تحريص و وادار مى سازند.

آرزوهاى دست نيافتنى

ژان ايزوله يهودى در سال 1305 ش ‍ يعنى 22 سال قبل از اعلان تاءسيس رژيم نامشروع و جعلى اسرائيل نوشت :
))در جهان امروز، تنها يك مساءله وجود دارد و آن ، مساءله اسرائيل (يهود) است ... ماءموريت اسرائيل تحقق رؤ ياى بنى اسرائيل با حمايت سرمايه دارى جهانى است . و اين ، خيال خامى نيست . اسرائيل نه تنها آمريكا، بلكه سراسر عالم خاكى را فتح خواهد كرد((

جغرافياى خيالى صهيونيسم

در سال 1937 بن گوريون اولين نخست وزير رژيم صهيونيستى مرزهاى اسرائيل را با استناد به تحريفات تورات اينگونه ترسيم كرد و گفت :
سرزمين اسرائيل بايد پنج منطقه را در بر گيرد:
1. جنوب لبنان تا ليتوانى
2. جنوب سوريه
3. سرتاسر اردن
4. فلسطين
5. شبه جزيره سين
طبق اين نقشه ساكنان اصلى اين سرزمينها از فرات تا نيل بايد اخراج شوند. بايد اموالشان مصادره شود و در صورت مقاومت قتل عام شوند تا دولت يهود تكامل يابد.

حدود و ثغور صهيونيسم

((آريل شارون )) زمانى كه وزير دفاع اسرائيل بود، در جلسه اى در كميسيون امور خارجه كنيست داشت ، به مناطقى كه براى اسرائيل اهميت استراتژيك دارند اشاره كرد و گفت :
مناطق استراتژيك براى اسرائيل مناطقى هستند كه مصالح اسرائيل را در خود دارند و شامل تمامى كشورهاى عربى مجاور و جهان مى شوند و علاوه بر اينها شامل ايران ، تركيه ، پاكستان ، شمال آفريقا، و حتى زيمبابوه و جنوب آفريقا نيز مى گردد. روزنامه اسرائيلى ((معاريو)) در راستاى اين هدف تصويرى از تانك هاى در حال حركت بسوى مرزهاى شمالى فلسطين اشغالى را چاپ كرده و نوشت :
((آريل شارون )) براى خروج از تنگناهاى موجود و فشارهاى جهانى به حمله نظامى عليه سوريه ، لبنان و يا ايران دست خواهد زد.
حضرت امام خمينى (ره ) مى فرمايند:
اسرائيل ... هيچ گاه از مقصد شوم خود كه حكومت بر كشورهاى مسلمين از نيل تا فرات است منصرف نخواهد شد و آمريكا كه چنگ و دندان در منطقه نشان مى دهد از مهره اى چون اسرائيل كه مجرى جنايت هاى آن در منطقه است به طور كامل پشتيبانى مى كند و بازى هاى سياسى اينان را نبايد از نظر دور داشت . و كسانى كه از اسرائيل حمايت مى كنند بايد بدانند كه افعى گزنده را در حمايت خود قوى مى كنند كه در صورت فرصت خداى نخواسته حرث و نسل منطقه را به هلاكت مى كشاند و بايد به اين افعى خزنده خطرناك مهلت ندهند.

اسرائيل بزرگ ؛ يا اسرائيل بى حدود

اسحاق شامير نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستى مى گويد:
سرزمين اسرائيل از آن ملت اسرائيل است و تا آخر خواهد بود و هيچ شريكى را بر سرزمين خود نمى پذيرد. تشكيل سرزمين اسرائيل بزرگ همچنان در راءس اولويت ما قرار دارد.
حضرت امام خمينى (ره ) مى فرمايند:
اسحاق شاميرى كه الان آمده است ...، از اول برنامه خودش را گفته است . از اول گفته است كه اسرائيل بزرگ بايد تحقق پيدا كند، بايد فلسطين بكلى از بين برود، تمام جاهايى كه دست اسرائيل است اينها لاينفك از اسرائيل است . اسرائيل بزرگ يعنى از نيل تا فرات ، يعنى تمام منطقه اى كه عرب نشين است ، حجاز هم جزء اين بايد باشد، مصر هم جزء اين است و اينها نشسته اند آنجا دارند تماشا مى كنند و عده كثيرشان هم همراهى مى كنند و اسرائيل را مى خواهند بشناسند. و امثال ذلك اينها يك مصيبت هايى است كه در قرن ما واقع شده است .
رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمى خامنه اى مى فرمايند:
اساسا تشكيل دولت يهودى - يا به تعبير درست تر، دولت صهيونيست - در اين نقطه از دنياى اسلام ، با يك هدف بلندمدت استكبارى به وجود آمد. اصلا به وجود آوردن اين دولت در اين نقطه حساس كه تقريبا قلب دنياى اسلام است - يعنى قسمت غرب اسلامى را كه آفريقاست ، به قسمت شرق اسلامى كه همين خاورميانه و آسيا و مشرق است ، متصل مى كند و يك سه راهى است بين آسيا و آفريقا و اروپا - براى خاطر اين بود كه در بلندمدت ، تداوم سلطه استعمارگران آن روز - كه در راءسشان دولت انگليس بود - بر دنياى اسلام باقى بماند... لذا يك پايگاه براى خودشان درست كردند. بنابراين طبق اسناد تاريخى ، تشكيل حكومت صهيونيستى در آن جا، بيش از آنچه كه آرزوى مردم يهود باشد، يك خواست استعمارى دولت انگليس بود... البته بعد كه به وسيله آمريكا گوى سياست دنيا و گوى استكبار از دست انگليس ربوده شد، اين هم جزو همان ابواب جمع مواريث استعمارى بود كه به آمريكا رسيد؛ و آمريكاييها حداكثر استفاده را كردند و الان هم دارند استفاده مى كنند.

انديشه هاى صهيونيستى
تحريف اديان الهى

اگر چه در انديشه صهيونيستهاى امروز تسلط و تفوق طلبى بر جهان و غارت ثروت ملتها و حذف اديان الهى خصوصا اسلام در صدر برنامه هايشان قرار دارد اما ضروريست كه با نوع تفكر بنيانگذاران اين جنبش شرور آشنا شويم . در كتاب تلمود آمده است : خاخامهاى يهودى طى سالهاى متمادى شرحها و تفسيرهاى خودسرانه و گوناگونى بر تورات نوشتند كه همه آنها را خاخام ((يوخاس )) در سال 1500 م جمع آورى نمود. در اين كتاب آمده است :
الف ) روز دوازده ساعت است . در سه ساعت اول آن خداوند شريعت را مطالعه ميكند. و در سه ساعت دوم احكام صادر مى نمايد. در سه ساعت سوم هم جهان را روزى مى دهد. در سه ساعت آخر روز هم با حوت دريا كه پادشاه ماهيها است به بازى مى پردازد. هنگاميكه خداوند امر كرد هيكل را خراب كنند خطا كرده بود به خطاى خويش ‍ اعتراف كرده و به گريه درآمد و گفت : واى بر من كه امر كردم خانه ام را خراب كنند و هيكل را بسوزانند و فرزندان مرا تاراج نمايند. خداوند هر روز لطمه بصورت خود مى زند و زارزار گريه مى كند و گاهى از چشمانش دو قطره اشك به دريا مى چكد و آنچنان صدايى مى كند كه تمام اهل جهان صداى گريه آن را مى شنوند و زمين به لرزه در مى آيد.

صهيونيستها در حرب با خد

يكى از شاخه هاى فعال جريان صهيونيسم ، ماسونيسم است كه گروهها و احزاب ضد دين را هدايت مى نمايد. و در شرح اين فرقه از جريان پليد صهيونيست مى گويند: ماسون يعنى بناء. و آن حزبى است مخفى كه فقط بخاطر ريشه كن ساختن اديان ، اخلاق و دولتهاى به حساب يهود تاءسيس شده است . كه در اكثر كشورها جهت جذب نيروهاى يهودى فعال است . و معتقدند كسى از مقررات و قوانين آن اطلاع نداشته ، عقايد، رموز و اشارات ما به لغت مصرى فرعونى است كه بوسيله بنى اسرائيل به ما ارث رسيده است .

آزادى خواهى ماسونيسته

دبيركل اين حزب كه همواره از قدرتهاى پنهانى و پشت پرده دولت اسرائيل است مى گويد: حزب ماسونى نبايد به يك دولت ، يا دو دولت اكتفا نمايد بلكه تمام دولتهاى جهان را بايد تحت سيطره خود قرار دهد براى رسيدن به اين هدف در ابتدا لازم است دين و علماء دين را كه يگانه دشمن ما هستند نابود كنيم . برادران عزيز! علماء دين ميخواهند بر امورات دنيوى ما نيز چيره شوند و اين وظيفه ما است كه تز آزادى مذهب را در اذهان مردم بگنجانيم و آنها را از دور علماء پراكنده كنيم .

بنيادهاى صهيونيستى

بنيادها صهيونيستى ، مجامع قدرتمند پنهان و نيمه پنهانى هستند كه عمدتا زير سلطه يهوديها قرار دارند و اهدافشان تحقق رؤ ياى اسرائيل بزرگ است . گرچه اين مجامع براى عموم چندان شناخته شده نيستند، اما در سرنوشت بسيارى از ملتهاى جهان تاءثير اساسى دارند. ژان ايزوله در تعريف اين بنيادها در يكى از يادداشتهاى خود مى نويسد: در دوران معاصر، تصميمات اين مجامع كه در مناطق و اماكن مخفى جهان مستقر هستند - از قصر لاكسنبورگ در وين گرفته تا كاخ فرهنگستان بروكسل ، از سالن محرمانه فيكسينگ در لندن تا پاگواش كانادا، و از مقر دفتر كميسيون سه جانبه در ساختمان بنياد كارنگى ، كنار دفتر سازمان ملل متحد در واشنگتن تا شعبه هاى آن در توكيو و پاريس - به منظور پايه گذارى سلطنت جهانى يهود، بسيار اساسى تر و مهمتر از تصميمات رؤ ساى دولت هاى رسمى جهان است .

ملاحظه

جالب توجه است كه در تمامى كشورهاى اروپا، به هنگام برگزارى انتخابات برخى از احزاب از كمكهاى مالى بنيادهاى صهيونيستى برخوردار است مانند حزب سبزها در آلمان . اما در آمريكا هم حزب جمهورى خواه و هم حزب دموكرات هر دو از مساعدتهاى مالى اين بنيادهاى صهيونيستى بهره مند مى گردند.

سايه صهيونيسم بر سياست هاى آمريكا

بنيامين ديزارئيلى سياستمدار مشهور يهودى و نخست وزير پيشين بريتانيا، نقش اين بنيادها و گستره انديشه هاى صهيونيستى مى گويد: كسانى كه بر جهان حكومت مى كنند، بسيار متفاوت از شخصيت هاى مشهورى هستند كه افراد بى خبر از پشت صحنه تصور مى كنند.
در مراكز سياسى و تصميم گير جهان ، بويژه در دولتهاى آمريكايى و اروپايى ، يهوديها، سمتهاى حساس را به عهده دارند يا از پشت پرده امور را هدايت مى كنند. در هر دو حزب دموكرات و جمهوريخواه ، قدرت و نفوذ اصلى از آن يهوديهاست . تسلط صهيونيسم بر كاخ سفيد و ديگر مراكز سياست گذارى آمريكا سايه گسترده است .
البته ما مطمئن هستيم كه ملل جهان گرچه هنوز در پنجه يهود هستند ولى بالاخره روزى از اين پنجه هاى خونين خلاص خواهند شد تا ضربت سنگين خود را بر پيكر يهود وارد ساخته و آنها را از سرزمينهاى اسلامى ريشه كن كنند. يهود و صهيونيسم جهانى بيش از هر جريان و يا پديده اى براى جهانيان خطرناك است .

توجيه غصب و اشغالگرى

يكى از انديشه هاى مذموم صهيونيستى پيوند زياده خواهيهاى خود با دين يهود است . نتانياهو نخست وزير سابق رژيم صهيونيستى نيز مى گويد: اسرائيل تنها به مرزهايى كه سازمان ملل براى آن در نظر گرفته محدود نمى شود بلكه مرزهاى واقعى اسرائيل را خدا تعيين كرده است .(18(
حضرت امام خمينى (ره ) مى فرمايند:
اسرائيل با صراحت مى گويد كه من بايد همه اينجاها را بگيرم و اينجاها را ملك خودش مى داند و شاهديم كه قدم قدم دارد پيش ‍ مى رود، اين دولت ها بيدار بشوند و با اين ماده سرطانى كه خطرش براى همه منطقه و براى اسلام است ، قيام كنند و با حرف و صحبت و شوخى و مزاح مسائل را نگذرانند.
مقام معظم رهبرى ، حضرت آيت الله العظمى خامنه اى مى فرمايند:
امروز صهيونيسم ، يك فكر شكست خورده در دنياست . خيال كرده اند كه مى توانند اين كار را بكنند؛ اما نتوانستند؛ تا الان هم نتوانسته اند و نخواهند توانست . خواستند ملت فلسطين را از بين ببرند و به فراموشى بسپارند؛ اما نتوانستند.
امروز ملت فلسطين از تمام طول اين پنجاه سال بيدارتر است ... امروز مردم فلسطين بيدارند و دارند بيدارتر هم مى شوند و مبارزه مى كنند. صهيونيسم در مقابل موج نسلهاى رو به ازدياد فلسطينى طاقت نخواهد آورد. صهيونيسم و دولت غاصب و مجعول صهيونيستى در فلسطين ، محكوم به فناست . مردم فلسطين بايد از خداى متعال كمك بگيرند، كمك بخواهند و به خدا اتكال كنند. جوانان فلسطينى ، جوانان لبنانى ، همه جوانان دنياى اسلام ، همه روشنفكران ، اين راه را دنبال كنند. ان شاءاللّه خداى متعال تفضل خواهد كرد و بركات الهى شامل حال خواهد شد. اهداف ملى اسرائيل غاصب
اين اهداف عبارت است از برپايى اسرائيل بزرگ با هويت خالص يهودى و پتانسيل بالاى منطقه اى در خاورميانه با استراتژى تقويت مساءله مهاجرت به سرزمينهاى اشغالى كه نهايتا سبب تفوق نفوس يهود بر عرب و مسلمان گردد و همچنين سعى مى شود تا جنبش صهيونيسم در خارج از اسرائيل از طريق احياى مضامين روحى اى كه اين جنبش نياز دارد گسترش يافته و يهوديان منطقه را با يهوديان كشورهاى ديگر آميخته و نهايتا تمامى آنها را به سرزمينهاى اشغالى با اهداف ملى مرتبط سازد. لذا برنامه هاى نظامى ، سياسى ، اقتصادى ، فرهنگى و اجتماعى به تناسب اين اهداف به اجرا گذاشته كه به اختصار به آنها اشاره مى شود.
الف ) اهداف عاليه ملى اسرائيل غاصب
اسرائيل سعى مى كند در خلال فرآيند صلح نه تنها مناطقى را كه تا سال 1967 به دست آورده از دست ندهد كه مناطق جديدى را نيز بدان بيافزايد و سعى كند هر آنچه از مطالبات لازم براى تاءمين موقعيت ژئواستراتژيك وجود دارد را به دست آورد. اسرائيل بايد سرچشمه هاى تاءمين آب منطقه را از آن خود كرده و سرزمين هايى كه داراى اين منابع آبند را از ساكنان عربش خالى كند.
ب ) اهداف نظامى
ايجاد آمادگى براى انجام عمليات واكنش سريع قبل از هر عملياتى كه بر ضدمنافع اسرائيل و يا ترتيبات امنيتى آن صورت مى گيرد و در مواقع ضرورت از تهاجم نظامى گسترده و يا چريكى از جانب دشمنان اسرائيل خود وارد عمل شود.كاربرد سلاحهاى فوق مدرن آمريكا و اروپا و انباشت سلاحهاى كشتار جمعى در راستاى اين هدف مى باشد.
ج ) اهداف سياسى
تضمين بقاى دولت عبرى در خاورميانه و در محدوده اى كه از نظر بين المللى شناسايى شده است . اجراى اين هدف شوم نيز با ممانعت از برپايى يك دولت فلسطينى در مجاورت اسرائيل غاصب متحقق خواهد شد.
د) اهداف اقتصادى
اين قسمت شامل ثبات و توسعه اقتصادى از طريق استفاده از امكانات داخلى و كمك هاى خارجى بويژه آمريكا و اتحاديه اروپايى است .كالين پاول وزير خارجه آمريكا:
((ما پيش از اين متعهد به پرداخت چند صد هزار دلار شده ايم و بيشتر هم پرداخت خواهيم كرد.))
ه‍) اهداف اجتماعى

استمرار بقاى نژاد يهود در حد نهايت صلابت و خالص بودن .

حصول به اين هدف از روشهاى ذيل امكان پذير است : تشويق به ازدياد نسل يهوديان و كمك به مهاجرت 10 ميليون يهودى در سرتاسر جهان به اسرائيل و كاستن از جمعيت اعراب و نيز توجه افكار عمومى جهان عرب به اسرائيل .
و) اهداف ايدئولوژيك
احياى تمدن يهود از طريق برانگيختن روح دينى يهود در جامعه اسرائيل و نيز تقويت سنن يهود در ميان جوانان ، غنى سازى تفكر صهيونيزم به عنوان مبداء اساسى نژاد، بازسازى معبد هيكل به عنوان سمبل آمال و اهداف يهوديان جهان .اين امر قادر است يهوديان را در يك وفاق و تفاهم كم نظير حول محور كشور اسرائيل گرد هم آورد. و به موازات اين اقدام ، تلاش در جهت تشديد عوامل تفرقه زا در مقابل تفكر همدلى اسلامى يا همكارى منطقه اى شكل مى گيرد.
ز) اهداف تكنولوژيك
توسعه بنيانهاى به اصطلاح ملى در زمينه هاى علوم ، تكنولوژى مدرن و صنايع مادر خصوصا در زمينه هاى تكنولوژى ، سيستم هاى هوشمند، جنگ ستارگان ، علوم هوا و فضا در سرلوحه برنامه ها قرار دارد.
آنچه كه در نهايت منجر به سلطه بى چون و چراى اسرائيل در منطقه شود به عنوان يك هدف تكنولوژيك مطرح است . حضرت امام خمينى (ره ) خطر صهيونيسم بين الملل را اينگونه گوشزد مى فرمايند:
))من نزديك بيست سال است كه خطر صهيونيسم بين الملل را گوشزد نموده ام و امروز خطر آن را براى تمامى انقلابات آزاديبخش ‍ جهان و انقلاب اصيل اسلامى ايران ، نه تنها كمتر از گذشته نمى دانم ، كه امروز، اين زالوهاى جهان خوار با فنون مختلف براى شكست مستضعفان جهان قيام و اقدام نموده اند. ملت ما و ملل آزاد جهان بايد در مقابل اين دسيسه هاى خطرناك ، با شجاعت و آگاهى ايستادگى نمايند.((

طرحهاى شيطانى در مقابل انتفاضه

درست است كه ملت مظلوم و بى دفاع فلسطين اكنون روزهاى بسيار سختى را مى گذراند، ولى ترديدى نيست كه افق بسيار روشنى در پايان همين دوران سخت و پرمصيبت در انتظار اين ملت است . پيروزى هاى بزرگ همواره بعد از سختى ها و شدت ها بدست مى آيند و مردم فلسطين بعد از چند دهه در انتظار سران عرب و مجامع بين المللى و چهره هاى به ظاهر مبارز فلسطينى ماندن ، اكنون راه واقعى مبارزه و آزادى را پيدا كرده است ، راه تكيه به خداوند و تمسك به اسلام كه در قالب انتفاضه جلوه گر شده است و قطعا به پيروزى منتهى خواهد شد. اين واقعيتى است كه دشمنان مردم فلسطين نيز آنرا دريافته اند، و براى مقابله با آن برنامه ريزى كرده اند. اوجگيرى جنايات ددمنشانه شارون عليه مردم فلسطين ، حمايت آمريكا از طرح خائنانه اميرعبدالله و فعال شدن دستهاى خيانتگر در سطح جهانى براى مظلوم جلوه دادن عنصر فاسدى چون عرفات و بزرگ نمائى او، سه محور عمده اى هستند كه مجموعا گوياى يك طرح شيطانى است كه براى متوقف ساختن انتفاضه و نجات بخشيدن رژيم تا بن دندان مسلح صهيونيستى از بحران كنونى طراحى شده است . كه اشاره اى به هر يك از آنها خواهد شد.
ابتدا وحشيگرى هاى نظامى صهيونيست ها:

جنين ، نماد ددمنشى صهيونيسته

گفته مى شود در اردوگاه جنين 15 هزار سرپناه آوارگان تخريب شده و بيش از 650 تن شهيد شده اند. ارتش رژيم اشغالگر قدس اين عمليات را با نظارت مستقيم شارون و شائول موفاز فرمانده ارتش اجرا نمود به اعتراف ارتش جنايتكار اسرائيل ، بى سابقه ترين مقاومت فلسطينيان در برابر حملات اسرائيل در اردوگاه آوارگان جنين بوقوع پيوسته است .اردوگاه جنين پس از دو هفته مقاومت دليرانه سقوط كرد اما اسرائيل غاصب هنوز از دسترسى خبرنگاران به آنجا كه اعمالى شبيه جنايات نازيها در جنگ جهانى دوم در آن رخ داده ، جلوگيرى مى كند.
اوضاع دهشت انگيز در جنين ,شاهدان عينى در مناطق اشغالى به ويژه منطقه جنين اعلام كردند:
هم اكنون از خرابه هاى جنين بوى اجساد به مشام مى رسد و ساكنان اين اردوگاه ، همچنان پيكر شهداى خود را از زير آوارها خارج مى كنند. وزير دادگسترى اسرائيل كه در بين فلسطينيان با نام كفتار وحشى معروف است اعلام كرد: از اينكه نظاميان اسرائيلى نتوانستند تعداد بيشترى از مردم فلسطين را در اردوگاه جنين به قتل برسانند، متاءسف است . نظاميان اسرائيلى بايد تعداد بيشترى از مردم فلسطين را در اردوگاه جنين به قتل مى رساندند و اين تعداد كافى نبود.
وزير خارجه اسپانيا و رئيس شوراى وزيران اتحاديه اروپا گفت :
از ديدن تصاوير اردوگاه ((جنين )) در فلسطين اشغالى و دريافت اخبار حوادث اين اردوگاه ((وحشت زده )) شدم .
روزنامه اينديپندنت مى نويسد:
((اسرائيل سعى كرد مدارك اقدامات خود را در اردوگاه جنين دفن كند، اما نمى تواند جنايات وحشتناك انجام شده از جمله قتل عام شهروندان فلسطينى توسط محافظان مسلح اين اردوگاه را پنهان كند.))
روزنامه اينديپندنت ضمن ارايه گزارشى درباره قتل عام فلسطينيان در اردوگاه جنين توسط رژيم صهيونيستى با اشاره به مطلب فوق آورده است :
((در زمانى كه خبرنگاران سعى داشتند وارد اردوگاه جنين شوند تانك هاى اسرائيلى بطور تهديدآميزى آنان را محاصره كردند، اما مردى كه از اين اردوگاه گريخته بود گفت : ((شاهد بودم كه سربازان ، اجساد كشته شدگان را در يك گور دسته جمعى دفن كردند... من كسانى را ديدم كه بر اثر خونريزى در خيابان ها جان باختند. كودك 10 ساله اى را كه كشته شده بود و سوراخ بزرگى در پهلوى او ديده مى شد))
يكى از مقامهاى سازمان ملل مى گويد:
((هركس به ورودى اردوگاه نزديك مى شود مى تواند بوى تعفن شديد را حس كند، معلوم نيست چقدر از اين اردوگاه هنوز باقى مانده است ، برخى مى گويند يك سوم اردوگاه با خاك يكسان شده است . فلسطينيان محاصره شده در جنين اگر به خارج قدم گذارند، هدف تك تيراندازان اسرائيلى قرار مى گيرند. حدود 2 تا 3 هزار تن گريخته اند و در شرايط بدى در مدارس و مساجد بسر مى برند. اما صدها آواره اى كه از جنين گريخته اند داستان هايى براى گفتن دارند و اجازه نمى دهند اين داستان ها زير گلوله دفن شوند.))

توحش صهيونيستها در قلقيليه

ده ها تانك اسرائيلى به شهر قلقيليه هجوم بردند و آنرا اشغال كردند. اوضاع در شهر قلقيليه بسيار بحرانى است ، صهيونيست هاى اشغالگر منازل مردم را با تانك هدف قرار داده و ويران مى كنند. هليكوپترهاى آپاچى از حمله تانك هاى اسرائيلى به اين شهر پشتيبانى مى كنند. اين در حاليست كه مردم فلسطين بيش از هفتاد شهيد قلقيليه را در نابلس ‍ به خاك سپردند.

تعرض تانكها به الخليل

امنيت حدود 1400 صهيونيست در الخليل بهانه دائمى اسرائيل براى حمله به حدود 400 هزار فلسطينى ساكن اين شهر است . الخليل همچنين به دليل قرار داشتن حرم ابراهيمى كه يك شهر مقدس براى مسلمانان محسوب مى شود همواره مورد تعرض تانكها و نظاميان اشغالگر قدس قرار دارد.

خان يونس مذبح آوارگان

اردوگاه آوارگان خان يونس يكى از اهداف اصلى حملات اسرائيل به نوار غزه بوده بگونه اى كه شهداى بسيارى داده است .(29) در خان يونس كودكان فلسطينى از خوردن غذايى كه مناسب حال آنها باشد، محرومند. شيوع بيمارى نيز مردم را تهديد مى كند و از ارسال كمك ها به اين اردوگاه جلوگيرى مى شود.

بيت لحم در محاصره آب و نان

پس از كشتار بى رحمانه مردم اين شهر عده اى فلسطينى مسلمان و مسيحى از جمله 35 كشيش و راهبه در كليساى مهد محل تولد حضرت عيسى (ع ) در محاصره ارتش اسرائيل هستند. همكارى مسيحيان و مسلمانان در اين شهر عليه اسرائيل ، از نظر نمادين براى صهيونيستها هزينه اى بزرگ بوده است . مسيحيان در يك حركت نمادين اجازه دادند كه جنازه يك چريك شهيد مسلمان در حياط اين كليسا دفن شود.
((حنا ناصر))، شهردار بيت لحم ، گفت :
نيروهاى رژيم صهيونيستى سرگرم غارت اين شهر و ارتكاب جنايت هاى جنگى عليه غيرنظاميان بى گناه هستند. اجساد در خيابان هاى شهر رها شده و تعداد شهدا و زخمى ها لحظه به لحظه در حال افزايش است و امدادگران نمى توانند كمكى در اختيار آنها قرار دهند.

ناامنى در رفح

بخشى از شهر مرزى رفح در خاك مصر و بخش ديگر آن در فلسطين قرار دارد. اسرائيل به بهانه اينكه فلسطينى ها از بخش مصرى رفح درصدد قاچاق اسلحه به درون نوار غزه هستند به تاخت و تاز و بازرسى هاى شبانه و خانه به خانه فلسطينى ها مى پردازد.

شرايط بسيار سخت در رام الله

خبرنگار ((بى .بى .سى )) در ((رام الله )) چنين گزارش داده است :
شرايط موجود در اين شهر بسيار سخت است . محاصره كامل مردم اين شهر توسط نيروهاى اسرائيلى ، به مرحله اى رسيده است كه مردم قادر به خروج از خانه هاى خود براى تهيه مواد غذايى نيستند و به اين ترتيب تا مدتى ديگر كار به بروز يك قحطى تمام عيار (براى 250 هزار ساكنان اين شهر و روستاهاى اطراف آن ) خواهد كشيد.خبرنگاران گريستند نخستين گروه از خبرنگاران خارجى كه موفق شدند در ميان تدابير شديد امنيتى ارتش رژيم صهيونيستى براى مدت كوتاهى وارد مناطق اشغالى شوند با صحنه هاى تكاندهنده اى مواجه شدند. فرانس پرس از كرانه باخترى رود اردن ، گزارش داد:
برخى گزارشها حكايت از آن دارند، كه خبرنگاران با مشاهده فاجعه انسانى در جنين گريستند. در همين حال ، يك خبرنگار فرانسوى كه موفق شده بود با پنهان شدن از چشم نيروهاى اسرائيلى 48 ساعت را با يك خانواده فلسطينى بگذارند، گفت : در بعضى از شهرها تنها بوى اجساد قربانيان به مشام مى رسد.
حضرت آيت الله العظمى خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى مى فرمايند: صهيونيستها خيال مى كنند كه اگر شدت عمل بخرج دادند و تانك آوردند و توپ زدند و شيميايى زدند، مردم را ساكت خواهند كرد... اما آن عقده هاى گره شده در گلو را كه نمى توانند از بين ببرند؛ آنها كه از بين رفتنى نيست ؛ آن چنان رعد و غرشى در فضا به وجود خواهد آورد كه همه كاخهايشان را فرو خواهد ريخت ؛ اين طور نيست كه بتوانند اين حركت را ريشه كن كنند.

قوام صلح تحميلى

به موازات تمام اين جنايات و وحشيگريهاى ددمنشانه ، بوقهاى تبليغاتى استكبار جهانى و صهيونيسم بين المللى شعار صلح طلبى را مذبوحانه و رياكارانه به قصد عوامفريبى ملل جهان در صدر برنامه هاى خود قرار داده اند و با مساعدت عوامل واپسگرا هر از چندگاهى براى صلح طرحى نو درانداخته كه هيچ كدام تاكنون نه حقوق فلسطينيان را مدنظر داشته است و نه براى طراحان موفقيتى در بر داشته است . جز آنكه هويت امضاءكنندگان صلح طلب دروغين و عناصر وابسته نفوذى هويدا شده است . قبل از ورود به اين مبحث و آشكار كردن ماهيت صلح طلبان يا بهتر بگوئيم سازش كاران با اسرائيل غاصب بسيار بجاست به بخشى از بيانات روشنگر رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله العظمى خامنه اى اشاره گردد. معظم له مى فرمايند: امروز ترفند صهيونيستها و پشتيبانانشان - كه دولت آمريكا مهمترين پشتيبان اوست - اين است كه از نام زيباى صلح استفاده مى كنند آقا صلح كنيد؛ اين حرفها چيست ؟! بله ، صلح چيز خيلى خوبى است ؛ اما صلح كجا و با چه كسى ؟! كسى وارد خانه شما شده ، به زور در را شكسته و شما را كتك زده ، به عيال و اولادتان اهانت كرده و از سه اتاقى كه شما داريد، دو تا و نصفش را گرفته نشسته است ؛ بعد بگويد شما چرا بيخودى مرتب به اين و آن شكايت مى كنيد؛ مرتب دعوا و معارضه مى كنيد؛ بياييد با هم صلح كنيم ؛ آيا اين صلح شد؟! صلح اين است كه شما از خانه بيرون برويد؛ اگر با هم جنگى داشتيم ، آن وقت بيايند صلحمان بدهند. شما در خانه ما نشسته ايد؛ شما در اين جا اين همه جنايت كرده ايد؛ شما همين حالا هم اگر دستتان برسد، كوتاهى نداريد همان كسانى كه دم از صلح و حقوق بشر مى زنند، بيشترين ضربه ها را به صلح و حقوق بشر وارد مى كنند.

ديدگاه عرفات در مورد صلح

قبل از تبيين ديدگاه عرفات ، شناخت اجمالى از وى لازم به نظر مى رسد. عرفات كه به مدت سه دهه ((رهبر تروريست ها)) ناميده مى شد پس از آن كه بخواسته هاى نامشروع غرب تن داد از طرف آمريكا و صهيونيست ها رئيس و نماينده مشروع فلسطينى ها اعلام گرديد، ((مرد سال )) مجله تايم آمريكائى شد و جايزه نوبل در انتظارش بود. ياسر عرفات نه تنها كمترين نقشى در خروش يكپارچه مردم مسلمان فلسطين عليه رژيم صهيونيستى نداشته و ندارد، بلكه از مدت ها قبل آشكارا به معاهده ذلت بار كمپ ديويد پيوسته بود و در جريان مذاكرات اسلو بر سركوب انتفاضه تاكيد كرده بود. او بعد از پيمان اسلو، بخشى از ماءموريت پليس اسرائيل را بر عهده گرفت و به عنوان رئيس تشكيلات خودگردان ! كه چيزى بيشتر از يك كلانترى براى رژيم صهيونيستى نبوده و نيست به سركوب انتفاضه پرداخت و مبارزان فلسطينى را بازداشت و زندانى كرد. ياسر عرفات با ارسال پيامى براى اجلاس سران عرب در بيروت ضمن تقدير از آمريكا و تشكر از اقدامات بوش ، حمايت كامل خود را از طرح صلح اميرعبدالله اعلام كرد. به ياد آوريم روزهاى خوش آقاى عرفات را كه همراه با باراك ، نتانياهو و اسحاق رابين و همپاى كلينتون در چمنزارهاى كاخ رياست جمهورى آمريكا قدم مى زد و وعده هاى شيرين سركرده كاخ سفيد او را چنان به هيجان مى آورد كه بى اختيار خود را در آغوش او و جلاد خلق فلسطين مى انداخت و آنها را غرق بوسه مى كرد. كسى چه مى داند كه در طول حيات چندساله حكومت خودگردان ، چه اطلاعاتى به سرويس هاى امنيتى اسرائيل تقديم شد؟ بارها و بارها، شنيديم كه پليس ‍ عرفات ، تعدادى از مجاهدان فلسطينى را تحويل ارتش اسرائيل داده است و... اما رئيس حكومت خودگردان فلسطين كه مدعى رهبرى ملت فلسطين است مواضع خود را طى يادداشتى در نيويورك تايمز اينچنين اعلام مى دارد: اجازه دهيد در آغاز موضع خودم را مبنى بر محكوميت سوءقصدهاى انجام شده از سوى برخى گروههاى تروريستى عليه غيرنظاميان اسرائيلى ، تكرار نمايم . اين گروهها نبايد به عنوان نمايندگان ملت ما محسوب شوند كه به شكلى قانونى خواهان دستيابى به آزادى است !! من مصمم هستم كه به فعاليتهاى اين گروهها پايان بدهم . ما طرفدار ايجاد يك حكومت فلسطينى مستقل و پايدار هستيم . حكومتى كه بر پايه مساوات ، با اسرائيل روابط حسن همجوارى داشته باشد و صلح و امنيت را براى هر دو طرف تضمين نمايد. در سال 1988، شوراى ملى فلسطين طى تصميمى تاريخى ، خواهان اجراى قطعنامه هاى سازمان ملل ، به طور اخص قطعنامه هاى 222 و 338 شد. ما ازاين طريق حق موجوديت اسرائيل بر روى 78 درصد از خاك فلسطين تاريخى را به رسميت شناختيم و خواهان حق زندگى آزادانه بر روى 22 درصد باقيمانده شديم . امروز ما همچنان با راه حل استقرار دو حكومت موافقيم . وى در قسمتى از يادداشت خود با كمال وقاحت و بى شرمى مبارزان فلسطينى را كه براى دفاع از عزت ، شرف و آرمان مقدس فلسطين دست به عمليات استشهادى مى زنند محكوم كرده و مى گويد: من تروريسم را محكوم مى كنم ، خواه قربانيانش اسرائيلى باشند، آمريكايى يا فلسطينى باشند. فلسطينيها ديد و برداشت كاملا روشنى درباره صلح دارند كه عبارت است از پايان دادن به اشغال ، بازگشت به مرزهاى سال 1967، و تقسيم بيت المقدس به عنوان يك شهر آزاد و پايتخت دو كشور اسرائيل (!) و فلسطين . در بخش پايانى اين يادداشت عرفات بار ديگر با اعلام خيانت به آرمان مقدس فلسطين آمادگى خود را براى صلح اين گونه بيان مى كند: ما آماده ايم به مناقشه پايان دهيم و با رئيس دولت اسرائيل ، هركس كه مى خواهد باشد و هر سابقه و گذشته اى كه داشته باشد مذاكره كنيم .

ملاحظه

حضرت آيت الله العظمى خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى مى فرمايند: سازش ، خيانت و مبارزه ، وظيفه است . هيچ كس سازش را به حساب مبارزه نگذارد. آنچه كه اهميت دارد، اين است كه نسل جديد فلسطينى حقيقت را دريافته است . كدام حقيقت را؟ اين حقيقت را كه اگر بخواهد بر اين زبونى و خوارى و تحقير و فشارى كه بر او دارد تحميل مى شود، فائق بيايد، راهش مبارزه و مقابله است ؛ راهش رفتن پشت ميز مذاكره نيست ، كه مذاكره كننده ها هم چيزى گيرشان نيامد.سكوت رضايت آميز اغلب سران كشورهاى عربى كه در مواردى حتّى با خيانت صريح همراه است ، به اضافه مواضع ذلتبار و خائنانه مدعيان رهبرى ملت فلسطين ، حلقه هاى پيوسته زنجير غدر و ظلم و تعدى و خيانتى است كه مى خواهد سرزمين اسلامى فلسطين را هميشه مغصوب و ملت مجروح و مظلوم آن را هميشه اسير و آواره بدارد.

مبارزه ، جهاد و شهادت

شهيد دكتر فتحى شقاقى دبير كل سازمان جهاد اسلامى فلسطين در مورد پيمانهاى صلحى كه مدام از سوى آمريكا و اسرائيل و عرفات و دول عربى مطرح و به هياءت فلسطينى تحميل مى گرديد، مى گويد: رهبرى كه در آغاز براى آزادى فلسطين شكل گرفت و به مبارزه مسلحانه اعتقاد داشت سرانجام به شيوه هاى ديپلماسى پناه برد و اسلحه را بر زمين نهاد در حالى كه حل مساءله فلسطين ، غير از مبارزه و جهاد و شهادت راه ديگرى ندارد. اسرائيلى ها هيچگاه آمادگى نداشتند كه حاكميت فلسطينى ها را بر كرانه غربى و غزه بپذيرند از اين رو، مذاكرات به بن بست مى رسيد. از سوى ديگر ياسر عرفات همواره به مذاكره سرى با اسرائيلى ها مى پرداخت .شهيد فتحى شقاقى سپس به مقايسه ميان پيمان ننگين كمپ ديويد و پيمان ذلت بار غزه - اريحا پرداخته و مى گويد: در پيمان كمپ ديويد صحبت از عقب نشينى اسرائيل از كرانه غربى مطرح شده است كه بسيار روشنتر از آنچه كه در پيمان غزه - اريحا آمده است . در پيمان كمپ ديويد حداقل بحث متوقف كردن شهرك هاى صهيونيست نشين شده است ، در حالى كه در پيمان غزه - اريحا هيچگونه ضابطه يا محدوديتى براى شهركها مطرح نيست . در موقع امضاى پيمان كمپ ديويد، شرايط بين المللى بر وضعيت امروزه ترجيح داشت . مقام معظم رهبرى ، حضرت آيت الله العظمى خامنه اى مى فرمايند: مگر شوخى است كه ملتى را از خانه و زندگى و كشور و سرزمين خود آواره كنند، غاصبِ مزدورِ خبيثى را آن جا بنشانند، همه گونه به او كمك كنند، همه جنايات او را صحه بگذارند، دستشان تا مرفق در خون مردم منطقه فرو برود، به اينها هم قانع نباشند، بخواهند از مسلمانان و از صاحبان خانه امضاء بگيرند كه اين خانه متعلق به آن غاصب است و صاحب خانه در آن حقى ندارد؟! مى خواهند اين كار را بكنند. آيا جوانان غيور فلسطينى مرده اند؟ آيا جوانان كشورهاى اسلامى همجوار فلسطين و ديگر كشورهاى اسلامى مرده اند كه دشمنان بخواهند بزرگترين مسايل جهان اسلام را اين طور راحت به سود خودشان و به زيان امت اسلامى حل كنند؟ اين چه سكوتى است كه امروز در دنياى اسلام هست ؟ تا چند سال قبل از اين ، مگر كسى در دنياى اسلام جراءت مى كرد سخن از گفتگو با دولت غاصب اسرائيل بر زبان بياورد؟ يك نفر خائن - آن طاغوت مصرى جراءت كرد و اقدام نمود و بعد از اندكى سزاى عمل خودش ‍ را هم ديد.

فتواى بوش !!

جورج بوش در حاليكه سران عرب را دوستان خود خطاب مى كرد از آنها خواست تا نقش بيشترى در روند صلح در خاورميانه بعهده بگيرند و با حركت نيروهاى استشهادى كه وى آنرا عمليات تروريستى در مناطق صهيونيست نشين مى خواند مخالفت كرده و آنرا محكوم نمايند. بوش كه به عجز و ترس سران عرب در برخورد با دشمنان مردم فلسطين پى برده است خطاب به آنان گفت :
من از حكومت خودگردان فلسطينى و تمام دولت هاى منطقه مى خواهم كه در دادن پيامى قاطع به تروريست ها به ما بپيوندند و هر آنچه را كه در توان دارند براى توقف فعاليت هاى تروريست ها انجام دهند و به بمب گذاران انتحارى نگويند كه شما شهيد هستيد. اينها شهيد نيستند. قاتل اند.

اجابت درخواست بوش و اطاعت از فتوا!!

بوش با اعلام اينكه ((اكنون مى تواند لحظه اميدبخشى در خاورميانه باشد)) افزود:
پيشنهاد اميرعبدالله وليعهد عربستان كه از حمايت جامعه عرب برخوردار شده ، اميدبخش است و تعدادى از كشورهاى عربى را به شناسايى حق موجوديت اسرائيل از هر زمان ديگرى نزديك تر كرده است .

ملاحظه

جرج بوش با حمايت از طرح ذلت بار اميرعبدالله ، اين طرح را ادامه سازش انور سادات رئيس جمهور معدوم مصر در جريان معاهده ننگين كمپ ديويد دانسته و خواستار پيوستن ساير كشورهاى عربى به اين طرح شد. او در اين باره گفت :
در طرح اخير وليعهد عربستان سعودى ، حق موجوديت اسرائيل به رسميت شناخته شده . اكنون ديگر كشورهاى عربى هم بايد از اين موقعيت استفاده كنند و اسرائيل را به عنوان يك كشور و يك همسايه به رسميت بشناسند.

قهرمان سازى از يك مهره سازشكار و بى خاصيت در برخى از جرائد زنجيره اى
صلح در آفتاب يزد

روزنامه آفتاب يزد در مقاله اى تحت عنوان ((حمايت از صلح يا كاتوليك تر شدن از پاپ )) به تعريف و تجليل از دولت خودگردان بويژه شخص ياسر عرفات پرداخته است و در قسمتى از مقاله خود در يك تحليل خيالى به عواقب حذف فيزيكى عرفات اشاره كرده و مى نويسد:
مهمترين جريانى كه در تضعيف و يا انزواى كامل ياسر عرفات مى كوشد
جناحهاى تندرو در اسرائيل و آمريكا هستند، آنان به درستى دريافته اند كه چنانچه در اين راه موفق شوند ضربات سخت و كمرشكنى به آرمان هاى فلسطين وارد خواهند كرد. واضح است كه اگر ياسر عرفات از صحنه مبارزات فلسطين حذف شود جايگزينى شخص ديگرى كه واجد شرايط او باشد بسيار دشوار خواهد بود.
اين روزنامه در بخش ميانى مقاله به بزرگنمايى و كارآمدى ياسر عرفات پرداخته و مى نويسد:
ابوعمار فلسطينى از معدود افرادى است كه قادر است پشت ميز مذاكره در مقابل كارشناسان خبره اسرائيلى و آمريكايى از به يغما رفتن حق ملت خود جلوگيرى به عمل آورد.
آفتاب يزد در بخش پايانى مقاله خود، به انتقاد شديد از جناحهايى كه مخالف روند به اصطلاح سازش هستند، پرداخته و در ترجيح منافع ملى ايران نسبت به حمايت از فلسطينيان مى نويسد:
شهروندان ايرانى به خوبى واقفند كه در بحران خطير كنونى خاورميانه منافع و امنيت ملى ايران در كدام موضع قابل تاءمين است ؟ موضع حمايت صلح طلبانه و احترام به آرا و نظرات خود مردم فلسطين يا جلوتر رفتن از آن مردم براى تاءمين منافعشان ؟
مقام معظم رهبرى ، حضرت آيت الله العظمى خامنه اى مى فرمايند:
ما علاج مساءله فلسطين را در راه حلهاى ديكته شده ابرقدرتها نمى دانيم ؛ علاج زخم فلسطين ، فقط قلع غده سرطانى حكومت صهيونيستى است ، و اين كاملا ممكن است . متاءسفانه رفتار و گفتار اغلب سران كشورهاى اسلامى ، هيچ اشاره اى را به عزم آنان بر علاج اين خطر بزرگ - كه چيزى جز محو رژيم صهيونيست نژادپرست نيست - نشان نمى دهد؛ بلكه بعكس ، نشانه هايى از گسترش ‍ كمپ ديويد و تكميل خيانت ((سادات )) نيز در برخى از دولتهاى عربى به چشم مى خورد؛ و من نمى دانم آيا اين دولتها با اين رفتار ذلت بار و تسليم ننگ آور در برابر دشمن عنود مسلمين و اعراب ، چه پاسخى براى ملتهاى خود و نيز در پيشگاه خداوند آماده كرده اند؟ علاج واقعى اين خطر به دست مسلمين است . آنان مى توانند با كمكهاى حقيقى به مبارزين مسلمان ، قيام داخل كشور فلسطين را قويتر و كوبنده تر سازند، و نيز مى توانند به طرق گوناگون نگذارند كه دولتهاى منطقه به پيروى از خواست و تحميل آمريكا، تن به سازش با اسرائيل دهند.

بنيان صلح طلبى در روزنامه بنيان

روزنامه بنيان گفت وگويى پيرامون وضعيت كنونى سرزمينهاى اشغالى با احمد زيدآبادى ترتيب داده است . وى در اظهارات خود مطالبى را عنوان كرده كه پرسشهاى متعددى را در ذهن ايجاد نموده و زمينه تعجب و تاءثر را فراهم مى آورد، لازم مى داند به گوشه هايى از اين گفت و گو اشاره شود.
نامبرده طى اظهارات خويش مصرانه سعى خود را بر اين مهم گمارده كه عمليات ضد اسرائيلى جوانان غيور فلسطينى را انتحارى بنامند، نه استشهادى ؟!

ملاحظه

لازم مى داند توضيح دهيم كه انتحار به معناى خودكشى و مبادرت به يك عمل بيهوده و عارى از هدف براى از بين بردن نفس مى باشد كه در مكتب اسلام براى آن مجازات و عقوبت پيش بينى شده است . ولى اقدامات شهادت طلبانه ، اقدامى عالمانه و هدفمند است كه يك انسان براى رسيدن به يك هدف عالى بزرگترين سرمايه خود را كه همانا جان او مى باشد در طبق اخلاص نهاده و هزينه مى نمايد. آيا دفاع از اسلام ، وطن ، شرف و ناموس عملى بيهوده است ؟! روزنامه بنيان مى نويسد: با كنار رفتن دولت راستگراى شارون و روى كار آمدن يك دولت معتدلتر وضعيت ملت فلسطين متفاوت خواهد بود و به صلح نزديكتر است .(!) و اگر قرار است كه فلسطينيان صلح نمايند چاره اى جز انعطاف در مسئله آوارگان ندارند.

ملاحظه

با اندك مطالعه اى بر روى دولتهاى كارگرى و راستگراى اسرائيل از بدو جعل اين رژيم در منطقه تا به امروز مى توان دريافت حضور هر كدام از جناح هاى موجود در راءس هرم قدرت سياسى اعم از راستگرا و يا چپگرا به مثابه برداشتن تفنگ از شانه اى و گذاشتن آن بر شانه ديگرى است . و جاى بسى تعجب است كه نه در پيمان كمپ ديويد و نه در قرارداد صلح اسلو و نه در هيچ پيمان ديگرى نسبت به آوارگان فلسطينى اين همه گشاده دستى وجود نداشته است كه روزنامه بنيان افاضه فرمود. نويسندگان روزنامه بنيان بر اين عقيده اند كه در صورت توقف حملات شهادت طلبانه مبارزان فلسطينى ، آمريكا فشارهاى خويش را به رژيم صهيونيستى افزايش خواهد داد تا تشكيل يك دولت مستقل فلسطينى را بپذيرد.(54) با بررسى همين چند صفحه نشريه به وضوح روشن است اين گونه تحليلها به شوخى بيشتر شبيه است تا يك نظر دقيق كارشناسى . آيا ايشان واقعا بر اين عقيده اند كه آمريكا براى حمايت از تشكيل دولت مستقل فلسطينى فقط و فقط در انتظار توقف حملات استشهادى مبارزان فلسطينى است ؟
آيا پرداخت كمك هاى چندصد ميليون دلارى ، فروش تسليحات جديد و فن آورى هاى پيشرفته نظامى ، حمايت هاى سياسى در قالب استفاده از حق وتو در برابر قطعنامه ها شوراى امنيت كه به محكوميت اسرائيل غاصب تاكيد دارد دليل كافى بر رد نظريه مندرج در روزنامه بنيان نيست ؟
مقام معظم رهبرى ، حضرت آيت الله العظمى خامنه اى مى فرمايند:
راه اول ، ادامه انتفاضه و ايستادگى مردم فلسطين است ، كه به حمدالله تاكنون ايستاده اند. اوج اين ايستادگى ، همين عمليات استشهادى است . اين كه يك مرد، يك جوان ، يك پسر و يك دختر حاضر مى شود براى منافع و مصالح ملت و دينش جان خود را فدا كند، اوج افتخار و شجاعت و شهامت است ؛ اين همان چيزى است كه دشمن از آن مى ترسد. لذا شما ملاحظه كرديد، از رئيس جمهور آمريكا گرفته تا همه كسانى كه در سراسر دنيا در خط آمريكا كار مى كنند و حرف مى زنند، سعى كردند با شماتت و ملامت و فلسفه بافى ، عمليات استشهادى را متوقف كنند. نه ، عمليات استشهادى اوج عظمت يك ملت و اوج حماسه است . آنجايى كه يك نيروى نظامى با كمال فداكارى از ميهن خود دفاع مى كند، مگر عمليات استشهادى نيست ؟ آن جايى كه يك ارتش ظالم و ستمگر به يك كشور تجاوز مى كند و مردم آن كشور در مقابل آن ارتش مى ايستند، مگر آن جا عمليات استشهادى نيست ؟(55) سخنى از آوارگان
اما آوارگان فلسطينى كه در ميدان مبارزه هستند اعتقادى غير از مواضع برخى از روزنامه هاى زنجيره اى ايران دارند. بگونه اى كه ((عبدالعزيز الرنتيسى ))، يكى از مقامات بلندپايه حماس ، در برابر هزاران تظاهركننده در اردوگاه آوارگان فلسطينى اعلام كرد: بايد به مقاومت و جهاد تا پايان اشغالگرى ادامه داد و ما حتى از يك وجب از سرزمين هاى خود چشم پوشى نخواهيم كرد. جنبش ((حزب الله )) لبنان نيز مبارزه در سرزمين هاى اشغالى را يك مبارزه استراتژيك و طولانى مدت دانست .حضرت امام خمينى (ره ) مى فرمايند:
اگر آمريكا پشتيبانى از اسرائيل نمى كرد، اسرائيل مى توانست فلسطين را غصب كند؟ مى توانست ادعا كند كه جولان مال ماست و آن را براى خودشان ثبت كند؟ اگر آمريكا نبود و اين قدرت شيطانى نبود، اينهمه فساد در بلاد مسلمين حاصل مى شد؟ اينهمه خونريزى هايى كه در بلاد مسلمين مى شود با تحريكات آمريكاست آمريكا و آنهايى كه با او هستند،اينطورند.
حضرت آيت الله العظمى خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى مى فرمايند:
حل مساءله فلسطين به اين است كه دولت غاصب متلاشى بشود و از بين برود؛ صاحبان سرزمين بيايند و در آن جا حكومت تشكيل بدهند؛ و مسلمان و مسيحى و يهودى و هرچه هستند، با هم زندگى كنند.
حضرت آيت الله العظمى خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى :
امروز ديگر روزگار ضعف و انفعال و انتظار ملت فلسطين تمام شده است و اسلام نيروى حقيقى آن ملت برجسته را به وى بازگردانده است . امروز ديگر سران خائن و سازشكار فلسطين فروش فلسطينى كه فارغ از رنج شهرونداني چادرنشينان ، به معامله سياسى و تجارت با سرمايه فلسطين مشغولند، نمى توانند سرنوشت آن كشور و ملت را رقم بزنند. سرنوشت فلسطين ، در مسجدها و نماز جمعه ها و خيابانها و ميدانهاى سراسر زمينهاى اشغالى است كه رقم مى خورد، و اين از بركات اسلام است
منبع:var/www/vhosts/rasad.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.