ارتباط بین فقدان ویتامین D و ریزش مو

چقدرکمبود ویتامین D و ریزش مو مرتبط است؟ آیا ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها مهم نیست؟ شما باید همه چیز را در مورد ارتباط بین ویتامین D و سلامت مو بدانید.
پنجشنبه، 2 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ارتباط بین فقدان ویتامین D و ریزش مو
ارتباط بین فقدان ویتامین D و ریزش مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

چقدرکمبود ویتامین D و ریزش مو مرتبط است؟ آیا ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها مهم نیست؟ شما باید همه چیز را در مورد ارتباط بین ویتامین D و سلامت مو بدانید.
ویتامین D اغلب به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می‌شود، زیرا می‌تواند به راحتی با قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید صبحگاهی فراهم شود. با این حال، ما مدت زمان کمی را در معرض نور خورشید می‌‌گذرانیم بنابراین کمبود ویتامین D در بدن از طریق علائم مختلف نشان داده می‌شود. یکی از این علائم، تضعیف مو، از دست دادن رنگ طبیعی مو و ریزش مو است.
چگونگی ارتباط ویتامین D و ریزش مو
ویتامین D یکی از اساسی‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز برای جذب کلسیم است. در حالی که باور عمومی این است که کلسیم تنها مسئول سلامت استخوان‌ها است، واقعیت این است که برای موهای سالم و قوی نیز مورد نیاز است. هنگامی که کمبود ویتامین D در بدن وجود دارد، مقدارکلسیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، که به‌نوبه خود بر بدن تاثیر می‌گذارد، و باعث ریزش مو می‌شود. ویتامین D به فولیکول‌های مو کمک می‌کند و دارای اسیدهای چرب است که برای تقویت مو مهم هستند. این اسیدهای چرب باعث تولید روغن‌های طبیعی در پوست سر می‌شود و حتی به پیشگیری از شوره سرکمک می‌کند. به این ترتیب، کمبود ویتامین D می‌تواند باعث ریزش مو ‌شود
تحقیقات اخیر در مورد موش نشان داد که محروم کردن آنها به طور کامل از ویتامین D سبب ریزش مو همراه با علائم راشیت شده است. بنابراین، این ویتامین است که به عنوان یکی از علل ریزش مو شناخته شده است. باید بدانید که عوامل دیگری باعث ریزش مو می‌شود. برای تعیین این که آیا ویتامین D علت اصلی ریزش مو است یانه باید به پزشک مراجعه کرد، و علت اصلی مشکل را پیدا کنید. اگر کمبود ویتامین D موجب ریزش مو شود، ممکن است از شما خواسته شود که رژیم غذایی خود را تغییر دهید و شاید مکمل‌های تغذیه‌ای نیز برای افزایش مقدار ویتامین D در بدن به شما توصیه شود.
چگونه کاهش سطح ویتامین D میزان مو را کاهش می‌دهد
همانطور که قبلا ذکر شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک خود مشورت کنید که آیا واقعا کمبود ویتامین D باعث ریزش مو می‌شود. در این صورت، غذاهای خاصی باید بخورید تا این مشکل برطرف شود. روش‌های درمانی در زیر آورده شده است
سعی کنید حداقل پنج دقیقه بین ساعت6تا 10 صبح در معرض نور آفتاب صبحگاهی قرار بگیرید. هر زمان پس از این ساعات به دلیل نور شدید خورشید می‌تواند به پوست ضرر برساند.
مصرف غذاهایی که غنی از ویتامین D هستند. این غذاها شامل محصولات لبنی مانند کره، ماست و شیر ساده و ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا و مرغ هستند.
مکمل‌های ویتامین D که توسط پزشک شما تجویز می‌شود. اضافه بودن ویتامین D در بدن می‌تواند باعث سمیت شود چرا که این ویتامین یک ویتامین محلول در چربی است و به راحتی دفع نمی‌شود. حتی زمانی که شما به روش‌های طبیعی به افزایش ویتامین D کمک کنید مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تغییر رژیم غذایی. اگر مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار بگیرید پوست شما به دلیل افزایش تولید ملاتونین در بدن تیره می‌شود. با استفاده از روش‌های ساده فوق، ماساژموها با روغن‌های طبیعی و همچنین اجتناب از مواد شیمیایی از موهای خود مراقبت کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.