بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز

کربوهیدرات‌ها منابع غنی انرژی بوده که حتی می‌توانند به فرایند چربی سوزی نیز کمک کنند. در این مقاله فهرستی از برخی از بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز که بدون نگرانی درباره‌ی مسائل مربوط به کاهش وزن
دوشنبه، 6 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز
بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

کربوهیدرات‌ها منابع غنی انرژی بوده که حتی می‌توانند به فرایند چربی سوزی نیز کمک کنند. در این مقاله فهرستی از برخی از بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز که بدون نگرانی درباره‌ی مسائل مربوط به کاهش وزن می‌توان مصرف کرد را ارائه کرده‌ایم.
کربوهیدرات‌ها به برخی دلایل غیر منطقی محدود شده‌اند. کربوهیدرات‌ها مسئول افزایش وزن بوده و به همین دلیل تعداد زیادی از مردم به دنبال استفاده از رژیم‌های حاوی کربوهیدرات پایین و یا حتی بدون کربوهیدرات می‌باشند. با این‌حال، با استفاده از این کار، مردم یکی از مهم‌ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را از فهرست رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. ما در این مقاله در رابطه با نقش کربوهیدرات‌ها که در واقع به فرایند چربی سوزی بدن کمک می‌کنند، بحث خواهیم کرد. در این مقاله بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز ذکر شده‌اند. در ابتدا اجازه دهید تا در رابطه با نقش کربوهیدرات‌ها در بدن بحث کنیم.

وظیفه‌ی کربوهیدرات‌ها در بدن انسان

دو نوع کربوهیدرات یعنی کربوهیدرات‌های ساده و کربوهیدرات‌های پیچیده وجود دارد. کربوهیدرات‌های ساده همان‌هایی هستند که ما از خوردن غذاهای خالص سازی شد‌ ای مانند پاستای سفید، نان سفید، برنج سفید و محصولات ساخته شده از آرد خالص سازی شده‌ای مانند شیرین جات، کیک، نوشیدنی‌های شیرین و غیره به دست می‌آوریم. همه‌ی این مواد غذایی به سرعت در بدن تجزیه شده و باعث ایجاد انرژی در بدن می‌گردد، اما این کربوهیدرات‌ها به سرعت سوزانده شده و احساس خستگی، خواب آلودگی و گرسنگی مجدد را به ما می‌دهد.
از طرف دیگر، کربوهیدرات‌های پیچیده یا کربوهیدرات‌های خالص سازی نشده به واسطه‌ی دارا بودن محتوای بالای فیبر به آرامی در بدن هضم شده و انرژی را نیز به کندی انتشار می‌دهند. این کربوهیدرات‌ها می‌تواند در محصولات دانه دار مانند جو دو سر، جو، گندم، برنج قهوه‌ای، پاستای گندم و برخی از میوه‌ها و سبزیجات یافت شود. زمانی‌که این نوع کربوهیدرات‌ها در مقادیر مناسب مصرف می‌شوند می‌توانند به فرایند چربی سوزی کمک کرده و باعث می‌شوند که احساس انرژی خوبی را داشته باشیم.

بهترین کربوهیدرات‌ها برای چربی سوزی

با درک کربوهیدرات‌های سالم، در این‌جا فهرستی از غذاهایی که می‌توانند به فرایند کاهش وزن کمک کنند، را ذکر کرده‌ایم.

آرد جو دو سر

جو دو سر در قسمت بالای لیست کربوهیدرات‌های چربی سوز قرار دارد. جو دو سر دارای فیبر بالایی بوده و ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، همچنین توانایی بازگرداندن سطوح انرژی از دست رفته را حتی بعد از بیماری‌های شدید را دارا می‌باشد. یک کاسه از آرد جو دو سر در مقداری شیر حل می‌گردد، و یک قاشق چای خوری بادام خرد شده به همراه پودر دارچین نیز به آن اضافه شده و سپس مصرف می‌شود. این ترکیب سالم‌ترین صبحانه‌ی ممکن می‌باشد. انواع دیگری از جو دو سر که در حال حاضر محبوب می‌باشد، بلغور جوی دو سر بوده که دارای فیبر بیشتری نسبت به جوی پرک می‌باشد. از اضافه کردن شکر و یا شیرینی‌های مصنوعی به آرد جو خودداری کنید. به منظور شیرین سازی، یک قاشق چای خوری عسل یا شربت افرا را به یک کاسه از آرد جو اضافه کنید.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای همان برنج سفید قبل از فراوری می‌باشد. این برنج زمان بیشتری را برای پخت نیاز دارد، اما حاوی همه‌ی مواد تغذیه‌ای ضروری مورد نیاز بدن می‌باشد. برنج قهوه‌ای توانایی سیر نگه داشتن بدن و ارائه‌ی انرژی مورد نیاز بدن را دارا می‌باشد، این نوع برنج بسیار محبوب بوده و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین از جمله سبزیجات دارای نشاسته‌ی بالایی بوده که به عنوان کربوهیدرات‌های چربی سوز مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیب زمینی شیرین هنگامی‌که در مقادیر کم به صورت پخته و یا جوشانده شده با پوست مصرف می شود، به عنوان غذای سالمی در نظر گرفته می‌شود. دیگر سبزیجات غنی از کربوهیدرات‌ها شامل کلم بروکلی، گل کلم، کلم برگ و دیگر سبزیجات برگی تازه مانند اسفناج و کاهو می‌باشد. از این سبزیجات در سالادها استفاده شده و یا به صورت سرخ شده به مصرف می‌رسند. سبزیجاتی مانند فلفل دلمه، کدو سبز، لوبیا سبز و کدوی تابستانه نیز در این گروه از سبزیجات قرار می‌گیرند.

میوه‌ها

بهتر است تنها از خود میوه استفاده شود و نه عصاره‌ی آن‌ها، چون استفاده از عصاره‌ی میوه‌ها منجر به از دست رفتن مقادیر زیادی از مواد تغذیه ای مورد نیاز بدن می گردند. میوه های سالمی که حاوی کربوهیدرات هستند و به چربی سوزی کمک می کنند شامل انواع بری ها مانند توت فرنگی، زغال اخته و تمشک، انار، سیب و موز می‌باشد. شما می‌توانید از میوه‌های غنی از ویتامین C مانند گریپ فروت، لیمو شیرین و پرتغال همراه با این میوه‌ها که به چربی سوزی کمک می‌کنند، استفاده کنید.

حبوبات

در حالی‌که حبوبات منبع خوبی از پروتئین‌ها به شمار می‌روند، اما این محصولات منبع شگفت انگیزی از کربوهیدرات‌های سالم نیز می‌باشند. این حبوببات غنی از کربوهیدرات شامل نخود فرنگی، لوبیا و نخود می‌باشد، همه‌ی حبوباتی که حاوی مقدار بالایی از فیبر می‌باشند به سیر ماندن طولانی مدت کمک می‌کنند. این‌ها برخی از بهترین کربوهیدرات‌های چربی سوز بوده که باید در رژیم غذایی گنجانده شود. هنگامی‌که این غذاها در مقادیر مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهترین منابع غذایی بوده و باعث حفظ سلامت بدن می‌گردند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.