بهترین منزل برای مهمانی

اگر ميـخواهيـد دوستان و آشنايان براي آمدن به منزل شما انگيزه پيدا کنند، بايد تلاش کنيد و خانه خود را به وسايلي مــجهز کنيد که آنها تصور کنند در منزل خودشان هستند و کاملا راحت باشند. الــبـتـه مـنظور ما اين نيست که خانه خود را به هتل تبديل کنـيد،بلکه تغييرات کوچکي درآن ايجاد کنيد. با اين تغييرات کوچک مـهـمان شما چه 5 دقيـقـه بـمـاند چـه 5 روز متوجه مهمان نوازي شما خواهد شد.
شنبه، 19 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترین منزل برای مهمانی
بهترین منزل برای مهمانی
بهترین منزل برای مهمانی





بهترین منزل برای مهمانی
اگر ميـخواهيـد دوستان و آشنايان براي آمدن به منزل شما انگيزه پيدا کنند، بايد تلاش کنيد و خانه خود را به وسايلي مــجهز کنيد که آنها تصور کنند در منزل خودشان هستند و کاملا راحت باشند.
الــبـتـه مـنظور ما اين نيست که خانه خود را به هتل تبديل کنـيد،بلکه تغييرات کوچکي درآن ايجاد کنيد. با اين تغييرات کوچک مـهـمان شما چه 5 دقيـقـه بـمـاند چـه 5 روز متوجه مهمان نوازي شما خواهد شد.

در دستشويي حوله هاي تميز

بهترین منزل برای مهمانی
حتي اگر مهمان ها فقط سالي يک بار به خانه شما مي آيند، داشتن يک دست حوله تميز ضروري است. هيچ کس دوست ندارد با دست هاي خيس از دستشويي بيرون آيد. نکته: شلوار جايگزين مناسبي براي حوله به شمار نمي رود.

صابون مايع

شستن دستها نشان دهنده رعايت پاکيزگي است و انجام آن ضروري مي باشد. شستن دست ها در پيشگيري از بيماري هاي نيز موثر است. با مقدار کمي صابون مي توانيد خود و مهمان هايتان را پاکيزه و سلات نگاه داريد.

مسواک باز نشده جديد

آيا تا به حال اتفاق افتاده که در زمان مسافرت رفتن مسواک خود را در خانه جا گذاشته باشيد؟ مطمئنا ميهمانها مي توانند بروند از مغازه براي خودشان يک مسواک بخرند، اما اگر شما يک مسواک باز نشده داشته باشيد نشان مي دهد که براي انها ارزش قائل بوده و از قبل به فکرشان بوديد.

سطل زباله(همراه با کيسه زباله)

اين يکي بيشتر به درد خودتان مي خورد تا آنها. ميهمان ها زباله توليد مي کنند، اگر نمي خواهيد که همه چيز بر روي زمين ريخته شود، پس بهتر است از سطل زباله استفاده کنيد، اگر نمي خواهيد وقت زيادي را صرف تميز کردن سطل بکنيد، داخل آن يک عدد کيسه زباله قرار دهيد.

خوشبو کننده هوا

دستشويي مکاني است پر از بوهاي متعفن. اين حقيقت دارد؛ اما شما نيايد بوها را به مشام ميهمانانتان هم برسانيد ( يا اينکه آنها اين کار را انجام دهند) اسپري هاي خوشبو کننده هوا مي توانند معجزه بيافرينند.

دستمال کاغذي

هيچ چيز شرم آور تر از نداشتن دستمال کاغذي نيست. مقدار زيادي از آن را در دستشويي، جايي که کاملا قابل رويت باشد، قرار دهيد.

سشوار

اگر کسي در مسافرت بوده و چند روزي براي استراحت به خانه شما آمده، سشوار يکي از نيازهاي اساسي او است. پس اگر کچل هم هستيد يکي از آنها را در دست رس قرار دهيد.

دارو

در مورد شکم و سر فکر کنيد. در جعبه دارو ها حتما قرص هاي سردرد، دل درد و قرص ضد اسهال قرار داشته باشد.

گوش پاک کن

اگر مهمان ها مسافت زيادي را براي رسيدن به خانه شما طي کرده باشند، قطعا گوش آنها هوا و گرد به خود گرفته. پس وسيله مورد نياز براي تميز کردن را در اختيارشان قرار دهيد.

کرم مرطوب کننده

اين ماده استفاده هاي متفاوتي دارد. از چرب کردن لب ها گرفته تا مراقبت از پوست و موارد استفاده اي که قابل ذکر نمي باشند. بنابر اين به مهمانهايتان لطف کنيد و آنرا در معرض ديد قرار دهيد.

وسيله اي براي ايجاد سر و صدا

کمي عجيب به نظر مي رسد، اما اجازه دهيد تا توضيح دهيم: شايد در دستشويي صداهايي از ما خارج شود که نخواهيم کسي متوجه آنها شود. وسيله اي مانند راديو را در اختيار مهمان هايتان قرار دهيد تا از اين طريق بتوانند آن نوع صداها را بپوشانند.

در اتاق مخصوص مهمان
يک جعبه دستمال کاغذي

همه مردم عطسه مي کنند، آب دهان خود را بيرون مي ريزند و حشرات موذي را مي کشند. اما در چنين مواقعي که نمي خواهيد به دنبال دستمال بگردند. پس لطفا آنها را در دسترس قرار دهيد.

ملافه هاي تميز

بعد از من تکرار کنيد: شما بايد قبل از اينکه مهمان ها از راه برسند تمام ملافه ها را تعويض کنيد. در غير اينصورت اين کار شما ممکن است به عنوان نوعي بي ادبي تلقي شود.

حوله هاي تميز

مثل ملافه در مورد حوله نيز نمي توان بحث کرد. اگر مي خواهيد با اين قضيه برخورد فوق العاده اي داشته باشيد مي توانيد چند دست حوله تميز بيرون بگذاريد تا ميهمانان بتوانند هر روز از يک حوله تميز استفاده کنند.

تلفن

بله، بيشتر افراد اين روزها از موبايل استفاده مي کنند، اما اشکالي ندارد که يك گوشي تلفن در اتاق آنها قرار دهيد. زيرا ممکن است سرويس دهي گوشي آنها در محل زندگي شما چندان رضايت بخش عمل نکند.

ساعت روميزي

کمتر اتفاق مي افتد که افراد در مسافرت با خود ساعت حمل کنند. اما هميشه روزهايي هست که بايد سر موقع در جايي حاضر شوند ( به ويژه روز آخر) ساعت روميزي زحمت بيدار کردن آنها را از دوش شما بر مي دارد.

در اتاق نشيمن
چيزي براي خواندن

بايد جالب، قابل فهم و متدوال باشد. مي توانيد مجله هايي که بي طرف بوده و نسبتا جذاب هستند را بر روي ميز قرار دهيد. به عنوان مثال يک مجله که بتوانند اخبار روزانه را مطالعه کنند و مجله اي ديگر که بتواند آنها را سر گرم کند.

کتاب رو ميزي

بيشتر افراد شايد اصلا به اين کتاب توجهي نکنند، اما اگر شما چنين کتابي را بر روي ميز قرار ندهيد ميز خالي به نظر مي رسد. موضوع کتاب مي تواند هر چيزي باشد و بايد پر از عکس باشد. اينطوري مهمانها شما را بهتر مي شناسند. اگر کتاب در مورد سرگرمي مورد علاقه شما باشد که چه بهتر. اين امر باعث مي شود که بتوانيد به راحتي با هم در مورد آن به صحبت بنشينيد.

پتو

يک پتو بر روي مبل راحتي بگذاريد. براي يک شب سرد، يک چرت کوتاه و تماشاي فيلم هاي ترسناک مفيد است.

بالشتک (کوسن)

قانون من در مورد مبل اول راحتي و بعد ظاهر آن است. مبل راحتي شما بايد هر دوي اين موارد را دارا باشد، و بالشتک به انجام اين کار کمک مي کند. يا اين کار به ميهمانان خود نشان مي دهيد که هم سليقه خوبي داريد و هم به نوعي مبل شما برايشان راحت تر جلوه مي کند.

موزيک هاي متفاوت

اين براي مجموعه شخصي شما نيست، تنها براي ايجاد يک حال و هواي ديگر در خانه است. کمي جاز، کلاسيک، موسيقي هاي محلي و آهنگ هاي ملايم به شما در انجام اين کار کمک مي کند.

در آشپزخانه
آب يخ

بيشتر مردم دوست ندارند از شير آب بخورند. شما بايد آب تصفيه شده به آنها بدهيد ( اگر مي خواهيد کلک بزنيد مي توانيد از شير آب پر کنيد و آنرا در يخچال قرار دهيد) يا از آب هاي معدني استفاده کنيد.

نوشيدني

زماني که براي شما مهمان مي آيد اولين چيزي که به آنها تعارف مي کنيد، يک ليوان نوشيدني است. اما اگر يک منوي کامل از نوشيدني هاي مختلف را به انها ارائه دهيد مسلما احساس بهتري پيدا مي کنند. لازم نيست همه نوشيدني ها در يخچال شما پيدا شود، اما نوشيدني هاي اساسي را داشته باشيد: آب ميوه ، نوشابه هاي گاز دار (رژيمي و معمولي) شراب.

ظروف تميز

هيچ کس دوست ندارد زماني که به منزل شما مي ايد شروع به شستن ظرف ها نمايد و يا منتظر بنشيند تا شما اين کار را انجام دهيد. بشقاب و قاشق چنگال بايد در قفسه هاي مخصوص به خودشان قرار بگيرند نه در سينک ظرفشويي.

ساير ملزومات
جوراب و دمپايي روفرشي

اين دو مورد مثل شکر و تخم مرغي که براي درست کردن کيک لازم هستند جزء ضروريات به شمار مي روند. کمتر کسي آنها را در اختيار ميهمانانش قرار مي دهد، اما اگر شما اين کار را انجام دهيد تبديل به يک ميزبان افسانه اي مي شويد.

لباس هاي اضافه

در اين مورد هر کاري که از دستتان بر مي آيد انجام دهيد. لازم نيست که برويد بيرون و آنها را از نو خريداري کنيد چرا که همه ما لباس هايي داريم که ديگر از آنها استفاده نمي کنيم. پس بهتر است آنها را براي مهماني که چمدان لباس هايش را گم کرده کنار بگذاريد.

بگذاريد آنها احساس کنند که در خانه خودشان هستند

شما هم متوجه شده ايد که تنها برخي از اين موارد واجب و ضروري هستند. خوب، کاملا درست است.
اما گوش کنيد: مردم براي جزئيات اهميت بسياري قائل هستند، کسي شما را مجبور به انجام چنين کارهايي نمي کند، اما اگر مي خواهيد از خود خاطره خوشي در ذهن آنها به يا دگار بگذاريد، ارزش کمي تلاش اضافه را دارد
منبع:www.118ba118.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.