کلم پلوی شیرازی

اول پیاز پیازها رو نگینی خرد می کنیم و کلم هارو هم خیلی ریز (ساتوری) می کنیم جداگانه.( می تونید بریزید توی خردکن تا خیلی ریز بشه) بعد پیاز ها رو توی روغن سرخ می کنیم بعد گوشت چرخکرده رو داخل پیاز داغ مون سرخ می کنیم و ادویه و نمکش رو می زنیم. بعد کلم و ریحان رو به موادمون اضافه می کنیم و همه مواد رو می ذاریم خوب سرخ بشوند. در این مرحله مایع آماده شده رو مثل همه پلوهای مخلوط با برنج می ذاریم دم بکشه به این صورت که لایه لایه برنج آبکش کرده میریزم و
شنبه، 19 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کلم پلوی شیرازی
کلم پلوی شیرازی
کلم پلوی شیرازی





موادلازم برای ۲ تا ۳ نفر:

کلم برگ متوسط : نصفی
گوشت چرخکرده : ۳۰۰ گرم
ریحان خشک خرد شده : تا۵ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط : ۲ تا ۳ عدد
برنج : ۳ پیمانه ( آبکش کرده)

طرزتهیه:

اول پیاز پیازها رو نگینی خرد می کنیم و کلم هارو هم خیلی ریز (ساتوری) می کنیم جداگانه.( می تونید بریزید توی خردکن تا خیلی ریز بشه) بعد پیاز ها رو توی روغن سرخ می کنیم بعد گوشت چرخکرده رو داخل پیاز داغ مون سرخ می کنیم و ادویه و نمکش رو می زنیم. بعد کلم و ریحان رو به موادمون اضافه می کنیم و همه مواد رو می ذاریم خوب سرخ بشوند. در این مرحله مایع آماده شده رو مثل همه پلوهای مخلوط با برنج می ذاریم دم بکشه به این صورت که لایه لایه برنج آبکش کرده میریزم و لایه بعدی مقداری از مایه. آخر از همه رویش رو دارچین می پاشیم و آب روغن می دهیم و بعد می ذاریم دم بکشه. این غذا به خاطر ریحون فراوانش اصلاً بوی بد کلم رو نداره و خیلی خوش خوراکه :)
سبزیهاش شامل ریحان و ترخون و شوید هستش.گوشت رو هم به صورت کوفته قلقلی درست و سرخ می کنیم و موقع سرو روی برنج میدیم. در ضمن کلم پلو جزو معدود غذاهایی هست که با سبزی خشک خیلی بهتر می شه.
منبع: hehalle.persianblog.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.