تاثیر ویتامین ب و اسید فولیک بر میگرن

محققان می گویند مصرف مواد حاوی ویتامین ب و اسید فولیك سبب می شود، میزان ابتلای افراد به سردرد های میگرنی و شدت این سردردها کاسته شود. در این تحقیق که به شماری از مبتلایان میگرن، به مدت شش ماه مکمل های ویتامین ب و اسید فولیک داده شد، شمار حملات میگرنی در این افراد و شدت سردرد و ناتوانی های ناشی از آن به طور چشمگیر کاسته شد.
سه‌شنبه، 29 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاثیر ویتامین ب و اسید فولیک بر میگرن
تاثیر ویتامین ب و اسید فولیک بر میگرن
تاثیر ویتامین ب و اسید فولیک بر میگرن





محققان می گویند مصرف مواد حاوی ویتامین ب و اسید فولیك سبب می شود، میزان ابتلای افراد به سردرد های میگرنی و شدت این سردردها کاسته شود.
در این تحقیق که به شماری از مبتلایان میگرن، به مدت شش ماه مکمل های ویتامین ب و اسید فولیک داده شد، شمار حملات میگرنی در این افراد و شدت سردرد و ناتوانی های ناشی از آن به طور چشمگیر کاسته شد.
بررسی محققان هم چنین نشان داد: مصرف این مواد، سبب می شود،میزان نوعی اسید آمینه موسوم به هوموسیستین که در افراد میگرنی افزایش می یابد و در بروز سکته و نارسایی های قلبی و عروقی در میگرنی ها نقش دارد کاسته شود.
سردردهای شدید، تهوع و استفراغ از جمله عوارض میگرن است ،د که مصرف ویتامین ب و اسید فولیک در بهبود این علائم تاثیر مثبتی دارد.
محققان اعلان تاکید کردند: باید تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان دقیق مصرف این مواد نیز صورت گیرد.

ويتامين «ب-2»

ويتامين «ب-2» موثرتر از آسپرين در پيشگيري از سردرد‌هاي ميگرني
ويتامين «ب-2» سيستم ايمني بدن براي مقابله با بيماريها تقويت مي‌كند.
ريبوفلاوين كه به نام ويتامين «ب-2» نيز شناخته مي شود، باعث آزادسازي انرژي از كربوهيدرات‌ها، پروتئين و چربي مي شود.
ريبوفلاوين براي تكثير، رشد و ترميم پوست، مو، ناخن و مفاصل ضروري است.
ويتامين «ب-2» در پيشگيري از سردرد ميگرني مؤثر است.
مطالعات نشان مي دهد مكمل‌هايي كه حاوي ريبوفلاوين هستند بيشتر از آسپيرين در پيشگيري از سردردهاي شديد مؤثرند.
كمبود ويتامين «ب-2» مي تواند باعث آب مرواريد شود.
ريبوفلاوين براي فعاليت آنزيم‌هايي كه باعث تقويت بينايي مي شود ضروري و حياتي است.
كمبود ريبوفلاوين در افراد مسن نسبتاً شايع است. قبل از مصرف بيش از حد مجاز توصيه شده (RDA) براي پيشگيري از آب مرواريد، با پزشك مشورت كنيد.
مكمل‌هاي ريبوفلاوين در درمان «كم خوني داسي شكل» مؤثرند. اين ماده هم چنين اثر مكمل‌هاي آهن را در درمان كم خوني، افزايش مي دهد.
گفتني است مقدار بسياركم ريبوفلاوين در رژيم غذايي مي تواند فرد را در معرض خطر ابتلا به روماتيسم مفصلي قرار دهد.همچنين مكمل هاي حاوي ريبوفلاوين مي تواند از پيشرفت علايم بيماري جلوگيري كنند.

« ویتامین ب-1»

ویتامین "ب-1" تیامین نیز خوانده میشود. شما برای شكستن كربوهیدرات های بدنتان نیاز روزانه به این ویتامین دارید. انرژی آزاد شده از این سوخت و ساز صرف فعالیتهای تنفسی و حركتی بدن می شود. ناكافی بودن ویتامین "ب-1" در رژیم غذایی منجر به بیماری «بربری» می شود. در این بیماری سیستم عصبی و قلب گرفتار هستند. الكلی ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند زیرا مصرف زیاد الكل ذخائر ویتامین "ب-1" بدن را كاهش می دهد.
موارد استفاده
استفاده مهم ویتامین "ب-1" در بهبود علایم بیماری "بربری" است. این علایم شامل درد، ورم، قرمزی دست ها و پاها و احساس سوزن سوزن شدن و مورمور شدن در دستها و پاهاست. گیجی و از دست دادن حافظه نیز از علایم بالقوه این بیماری هستند.
علایم دیگر "بربری" شامل اشكال در نفس كشیدن، ورم پاها و افزایش ضربان قلب است. بعضی از دیورتیك ها (ادرارآور) باعث از دست دادن این ویتامین از طریق ادرار شده باعث كمبود آن می شوند.
تحقیقات اخیر نشان می دهد كه ویتامین "ب-1" در درمان نارسایی احتقانی قلب مؤثر است. ویتامین "ب-1" هم چنین در شیمی درمانی سرطان نقش منفی بازی می كند. تحقیقات نشان می دهد كه مصرف زیاد این ویتامین در طی شیمی درمانی باعث رشد سریع تومور می شود.
منابع غذایی
حبوبات منابع غنی از ویتامین "ب-1" هستند. دیگر منابع خوب برای این ویتامین شامل برنج پرقوت سفید، دانه های گل آفتابگردان، بادام زمینی، سبوس گندم، مخمر آبجو، شیر سویا، لوبیا و ....
شیر، میوه جات و سبزیجات اگر به میزان كافی مصرف شوند منابع خوبی برای ویتامین "ب-1" هستند.
اشكال دیگر
ویتامین "ب-1" به نام های "تیامین هیدروكلرید" و "تیامین مونونیترات" وجود دارد. این ماده به صورت قرص یا كپسول در فرم مولتی ویتامین به صورت قابل جویدنی برای بچه ها و شكل مایع، به صورت تركیب ب- كمپلكس و یا به تنهایی قابل دسترس است.
نحوه مصرف
برای جلوگیری از بیماری كمبود ویتامین "ب-1" بزرگسالان بین 1/1 تا 5/1 میلی گرم از این ویتامین را همراه با آب ترجیحاً بعد از غذا، روزانه مصرف كنند.
خانم های حامله روزانه 5/1 میلی گرم و زنان شیرده 6/1میلی گرم از این ویتامین در روز استفاده كنند. قبل از دادن مكمل ویتامین "ب-1" به بچه ها با پزشك مشورت كنید. در صورتی كه خانم حامله بخواهد از این ویتامین استفاده كند نیز باید قبل از مصرف با پزشك مشورت كند.
تداخل های احتمالی
میزان جذب ویتامین ب-1 در افرادی كه الكل زیاد مصرف می كنند، كاهش می یابد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویتامین "ب-1" با پزشك مشورت كنید.
منبع: www.in-pezeshk.blogfa.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.