گوشتهايي که براي تهيه غذاي کودک مناسب ترند.

گوشت براي آن که قابل هضم باشد، بايستي کاملاً به صورت بدون چربي مورد استفاده قرار گيرد. گوشت راسته گوساله، مرغ، گوسفند را مي توان جهت تهيه غذاي کودک استفاده نمود. بهتر آن است که به منظور آشنا ساختن کودک با انواع مزه هاي مختلف گوشت، نوع آن را هر چند روز يک بار تغيير دهيد. جگر، و دل و قلوه را، که از ارزش غذايي بالايي برخوردارند، مي توان از ماه هاي نهم و دهم وارد برنامه غذايي کودک
دوشنبه، 4 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گوشتهايي که براي تهيه غذاي کودک مناسب ترند.
گوشتهايي که براي تهيه غذاي کودک مناسب ترند
گوشتهايي که براي تهيه غذاي کودک مناسب ترند.





گوشت براي آن که قابل هضم باشد، بايستي کاملاً به صورت بدون چربي مورد استفاده قرار گيرد.
گوشت راسته گوساله، مرغ، گوسفند را مي توان جهت تهيه غذاي کودک استفاده نمود. بهتر آن است که به منظور آشنا ساختن کودک با انواع مزه هاي مختلف گوشت، نوع آن را هر چند روز يک بار تغيير دهيد. جگر، و دل و قلوه را، که از ارزش غذايي بالايي برخوردارند، مي توان از ماه هاي نهم و دهم وارد برنامه غذايي کودک کرد. مغز را که عاري از پروتئين اما سرشار از چربي است، مي توان پس از يک سالگي در غذاي کودک مورد استفاده قرار داد. در مورد مصرف جگر توجه داشته باشيد که بايستي حتماً تازه بوده و در طبخ آن از بخار استفاده کرد. گوشت ماهي که ارزش غذايي فراواني داشته و علاوه بر سهولت هضم، پروتئين موجود در آن تنها کمي از پروتئين گوشت هايي نظير گوساله و مرغ کمتر است، بايستي در تهيه غذاي کودک مورد استفاده قرار گيرد.
ماهي هم سرشار از عناصر معدني ( کلسيم، فسفر و آهن )، مي باشد و منبع مناسبي جهت دريافت ويتامين ها نيز محسوب مي شود. از ماه پنجم - ششم ( و درکودکاني که در افراد خانواده آنها موارد حساسيت به چشم مي خورد کمي ديرتر )، مي توان اين ماده غذايي را وارد برنامه غذايي کودک نمود، البته بهتر است ابتدا از انواع ماهي هاي کم چربي شروع کنيد ( دادن ماهيهاي بسيار چرب را به بعد از چهار سالگي موکول کنيد )، مناسب ترين شيوه طبخ ماهي براي اطفال، پختن آنها با بخار و در فر مي باشد. بدين منظور تکه اي ماهي را که به خوبي تميز کرده و شسته ايد، لابه لاي کاغذ آلومينيوم پيچيده (بدون استفاده از آب و تنها در صورت تمايل، يک قاشق مرباخوري روغن زيتون روي آن بريزيد ) و در داخل ظرف مخصوص کوچکي بگذاريد و آن را براي مدت حدوداً 15 دقيقه بپزيد سپس با دقت تمام استخوانهاي ريز آن را درآورده و 2 قاشق آب سبزيجات پخته شده را روي آن بريزيد و پس از مخلوط کردن کامل آنها، غذا را به کودک بدهيد.

نحوه صحيح طبخ گوشت

پس از آن که گوشت را از فروشگاهي مطمئن و از قسمت هاي کم چربي، تهيه کرديد، حال بايستي درطبخ آن دقت کنيد. بهترين روش بدين منظور پختن با بخار است، زيرا بدين ترتيب هم هضم آن راحت تر خواهد بود و هم به مواد مغذي آن کمتر صدمه وارد مي آيد. براي پخت با بخار قابلمه هاي مخصوصي ساخته شده اند ولي اگر امکان تهيه آنها را نداريد، مي توانيد گوشت را با مقدار کمي آب در زودپز و بادرجه حرارت ملايم بپزيد. پس از پخته شدن، گوشت را با استفاده از چاقو کاملاً خرد کنيد. اين عمل به سهولت هضم آن در دستگاه گوارش کمک مؤثري مي کند و علاوه بر آن به کودک امکان خوردن آن را مي دهد.
منبع: کتاب کودک من




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.