علل بروز آلوپسی اره اتا

آلوپسی اره اتا بیماری است که با ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن همراه است. اما دقیقاً علل آلوپسی اره اتا چیست؟ این بیماری معمولاً سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بنابراین، باعث ادامه ریزش مو و در نهایت طاسی
چهارشنبه، 24 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
علل بروز آلوپسی اره اتا
علل بروز آلوپسی اره اتا

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

آلوپسی اره اتا بیماری است که با ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن همراه است. اما دقیقاً علل آلوپسی اره اتا چیست؟ این بیماری معمولاً سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بنابراین، باعث ادامه ریزش مو و در نهایت طاسی شخص می‌شود. در روز‌های اول، لکه‌های ریزش مو روی سر دیده می‌شد اما، اگر این بیماری درمان نشود می‌تواند به کل بدن گسترش پیدا کند. برای اکثر افراد، ریزش مو ممکن است ناشی از استرس و افسردگی باشد. در چنین مواردی، آلوپسی اره اتا اختلالی جدی محسوب می‌شود و باید به سرعت درمان شود.
مطالعات و تحقیقات زیادی در رابطه با علل بروز آلوپسی اره اتا انجام شده‌اند. آلوپسی اره اتا بیماری خود ایمنی محسوب می‌شود بنابراین، مهم‌ترین علت پشت آن عملکرد دستگاه ایمنی علیه بدن است. در آلوپسی اره اتا، دستگاه ایمنی فولیکول‌های مو را ضعیف می‌کند و در نهایت منجر به ریزش موها می‌شود. علل احتمالی دیگر پشت آلوپسی اره اتا ژنتیک است. در بسیاری از موارد، سابقه خانوادگی این اختلال پیدا شده است. آیا استرس منجر به بروز آلوپسی اره اتا می‌شود؟ این سؤالی است که اکثر مردم می‌پرسند. صادقانه بگوییم، بله! یکی از علل محرک ابتلا به آلوپسی اره اتا ممکن است استرس باشد. استرس در واقع هم یک علت و هم یک علامت است. ریزش مو بسیاری از اوقات تبدیل به مشکل روانی می‌شود. ریزش مو باعث می‌شود شخص احساس افسردگی کند و استرس داشته باشد. هر دو این شرایط مقدار ریزش موها را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند.
ریزش موهای یک نایحه از سر یا قسمت‌های دیگر بدن به طور کلی علامت اولیه آلوپسی اره اتا است. در رابطه با علائم، علائم جدی مشاهده نمی‌شود. شایع‌ترین علامت ریزش مو است! در برخی موارد، طاسی کامل ممکن است اتفاق بیافتد. ولی، انجام اقدامات درمانی هنگام رشد مجدد موها ممکن است منجر به ایجاد خارش شود.
در حال حاضر، درمان مشخصی برای آلوپسی اره اتا وجود ندارد. این بیماری با گذشت زمان خود به خود بهبود پیدا می‌کند. اما چون آلوپسی ارتباط زیادی با دستگاه ایمنی دارد، از برخی درمان‌ها برای سرکوب دستگاه ایمنی استفاده می‌شود. تزریق استروئید نیز گزینه دیگری است که رشد موها را بعد از چند هفته تحریک می‌کند. آنترالین و مینوکسیدیل موضعی هم کاربرد گسترده‌ای دارند. استفاده از این داروها بعد از حدود 12 هفته باعث رشد دوباره موها می‌شود.
همانطور که گفته شد آلوپسی اره اتا بیماری جدی نیست اما چون عدم درمان به موقع ممکن است منجر به طاسی کامل شود باید بلافاصله آن را درمان کرد. استفاده از رژیم غذایی مناسب، دوری از استرس و مراقبت مناسب از موها از جمله اقدامات پیشگیرانه است که می‌توان برای جلوگیری از بروز آلوپسی اره اتا انجام داد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.