استفاده از روغن سیر برای مو

خواص دارویی عالی سیر هزاران سال است که برای انسان شناخته شده است. سیر یکی از قدیمی‌ترین گیاه شناخته شده است. اگر از روغن سیر بر روی موهایتان استفاده می‌کنید، می‌توانید از تعدادی از مشکلات مربوط به
شنبه، 4 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
استفاده از روغن سیر برای مو
استفاده از روغن سیر برای مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

خواص دارویی عالی سیر هزاران سال است که برای انسان شناخته شده است. سیر یکی از قدیمی‌ترین گیاه شناخته شده است. اگر از روغن سیر بر روی موهایتان استفاده می‌کنید، می‌توانید از تعدادی از مشکلات مربوط به موها خلاص شوید
سیر دارای مزایای زیادی است. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک قوی و خواص ضد قارچی است که می‌تواند ویروس‌های مضر، باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در بدن ما را بکشد. سیر سیستم ایمنی را قوی‌تر می‌کند و ما را قادر به مبارزه با چندین نوع عفونت می‌کند. هنگامی که روغن سیر روی موها اعمال می‌شود، می‌تواند ریزش مو را کنترل کند و کیفیت موها را بهبود بخشد.

عناصر ضروری سیر

ویژگی‌های منحصر به فرد سیر به دلیل اجزای تغذیه‌ای آن است. سیر یک منبع غنی از گوگرد است که به عنوان جزء حیاتی بسیاری از انواع مختلف پروتئین از جمله کراتین است. به علت وجود پروتئین کراتین، مو شکننده نمی‌شود. به عبارت دیگر، کراتین موجب تقویت مو می‌شود. گوگرد نیز برای بهبود وضعیت پوست سر مفید است.
کسانی که قادر به استفاده از ویتامین E نیستند، از ریزش مو رنج می‌برند و موهایشان خشک می‌شود. سلنیوم یکی از عناصر سیر است که داری ویتامین E است. این همچنین نقش مهمی در تخریب رادیکال‌های آزاد دارد که باعث آسیب به غشای سلولی می‌شود. بنابراین، این روغن پوست را از اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
سیر دارای تعدادی ویتامین مفید مانند ویتامین C، ویتامین B-1 یا تیامین و ویتامین B-6 است. ویتامین C باعث رشد کلاژن می‌شود که قدرت ریشه مو را افزایش می‌دهد. بنابراین، می‌تواند از شکستگی مو جلوگیری کند. تیامین باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود که برای رشد مو ضروری است.
سیر حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، مس، منگنز و غیره است که برای مو مناسب هستند. کلسیم بخشی جدایی ناپذیر از مولفه ساختاری مو است. منگنز جزء مواد معندنی مفید است که برای سلامتی مو مفید است. مس و آهن موجود در سیر باعث افزایش رشد موها می‌شود.

استفاده از روغن سیر برای مو

استفاده موضعی از روغن سیر برای مو و پوست سر مفید است زیرا روغن حاوی عصاره‌های غنی از سیر است. این عصاره‌ها رشد موهای جدید را افزایش می‌دهد و موجب بهبود قابل ملاحظه ای در وضعیت آن می‌شود. ماساژ موها با روغن سیر باعث بهبود گردش خون در ناحیه پوست می‌شود، سموم مضر را از سطح پوست سر برطرف می‌کند و ریشه‌های مو را قوی می‌کند. افرادی که موهای خشک دارند یا از پوستخشک سر ناراحت هستند می‌توانند با استفاده از روغن سیر، این مشکلات را از بین ببرند.

تهیه روغن سیر

برای تهیه روغن سیر برای مو، یک مشت از گل سیر را به مدت یه هفته در روغن زیتون قرار دهید. پس از آن، شما می توانید این روغن تازه آماده شده برای ماساژ موها استفاده کنید. به آرامی روغن را روی پوست سر قبل از خواب اعمال کنید و پس از آن موها را با کلاه بپوشانید. صبح روز بعد موهای خود را با شامپو خفیف شستشو دهید.
چندین هفته این برنامه را تکرار کنید و به زود متوجه خواهید شد که مشکل ریزش مو در حال کنترل است و رشد مو شروع شده است. گاهی اوقات شما می‌توانید از روش‌های مختلف از سیر استفاده کنید میتوانید برش های نازکی از سیر را جدا کنید و روی پوست سر خود و حدود یک ساعت صبر کنید و پس از آن موها را با شامپو بشویید.
روغن سیر یک ماده طبیعی است و می‌تواند به راحتی توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، کسانی که به سیر حساسیت دارند. به آنها توصیه می‌شود در صورتی که روغن سیر بی نظیر هم باشد از مصرف آن اجتناب کنند زیرا ممکن است دارای عوارض جانبی باشد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.