استفاده از زرده تخم مرغ یک راه ساده برای درمان موهای آسیب دیده

درمان موها با زرده تخم‌مرغ نه تنها یک روش ارزان برای درمان موهای آسیب دیده یا ریزش‌مو است، بلکه یک راه سالم و ایمن برای موهای صاف و مرطوب است. زرده تخم‌مرغ بسیار مغذی است و ویتامین‌های مورد
شنبه، 4 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
استفاده از زرده تخم مرغ یک راه ساده برای درمان موهای آسیب دیده
استفاده از زرده تخم مرغ یک راه ساده برای درمان موهای آسیب دیده

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

درمان موها با زرده تخم‌مرغ نه تنها یک روش ارزان برای درمان موهای آسیب دیده یا ریزش‌مو است، بلکه یک راه سالم و ایمن برای موهای صاف و مرطوب است. زرده تخم‌مرغ بسیار مغذی است و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد موهای سالم را فراهم می‌کند
تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان به درمان‌های مو به صورت طبیعی و مراقبت از بدن با توجه به آسیب که مواد شیمیایی در شامپو‌ها و دیگر محصولات مراقبت از مو توجه دارند. علاوه بر این زرده تخم‌مرغ حاوی لسیتین و پروتئین است که مو را تقویت می‌کند. علاوه بر این، تخم‌مرغ غنی از ویتامین A، E و D است که مواد مغذی ضروری برای جلوگیری از ریزش‌مو، بهبود سلامت و بافت مو مفیدهستند.

زرده تخم‌مرغ مناسب برای مو.

قسمت زرد تخم‌مرغ، نه تنها یک رژیم غذایی مهم است، بلکه همچنین می‌تواند در مراقبت از موها نیز مفید باشد. زرده تخم‌مرغ مو را از اثرات آلودگی، کلر و اشعه UV محافظت می‌کند. این عمل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای موهای خشک و آسیب دیده است. علاوه بر این، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ باعث جلوگیری از آسیب به موها و جلوگیری از شوره‌سر می‌شوند. زرده تخم‌مرغ مو را نرم می‌کند.

جدا کردن زرده تخم‌مرغ از سفیده

با توجه به زرده تخم‌مرغ برای درمان مو، ما باید زرده تخم‌مرغ را از سفید تخم‌مرغ جدا کنیم. برای این، تخم‌مرغ را به لبه کاسه شیشه‌ای بزنید تا شکسته شود. حالا بدون شکستن تخم‌مرغ به طور کامل، به آرامی تخم‌مرغ را به صورت عمودی در دست خود بچرخانید. زرده تخم‌مرغ سنگین‌تر به پایین فرو می‌ریزد. حالا به تدریج قسمت بالای تخم‌مرغ را باز کنید و سفید تخم‌مرغ را داخل کاسه قرار بریزید. هنگامی که تمام سفید تخم‌مرغ از کلاه پوسته تخم‌مرغی تخلیه شده است، زرده تخم‌مرغ را به آرامی به پوسته‌ی فوقانی منتقل کنید. این کار را برای چند بار انجام دهید. تا تمام سفیده تخم‌مرغ از زرده جدا شود.

انواع درمان مو با زرده تخم‌مرغ

اجازه دهید نگاهی به برخی از آنها نگاه کنیم:
با ضربه زدن به تخم‌مرغ، زرده تخم‌مرغ را جدا کرده و آن را در یک کاسه قرار دهید. زرده تخم‌مرغ را با آب ترکیب کنید تا به محلول تبدیل شود. سپس آن را روی موها اعمال کنید. و آنرا نیم ساعت بگذارید سپس موها را با آب سرد شستشو دهید. برای ریزش موی طبیعی، زرده تخم‌مرغ یک بار در هفته مناسب است. پس از یک ماه متوجه خواهید شد که ریزش مو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

زرده تخم‌مرغ با روغن بادام

زرده تخم‌مرغ را در یک کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق چای خوری روغن بادام را به آن اضاف کنید. خمیر تشکیل شده را بر روی مو و پوست سر بمالید و بعد از 90 دقیقه، آن را با آب سرد شستشو دهید. و موهای شما صاف، براق و مرطوب خواهد شد. این درمان برای کسانی که دارای موهای آسیب پذیر هستند بسیار عالی است.

تخم‌مرغ با روغن کرچک

2زرده تخم‌مرغ برای موهای کوتاه یا 4 زرده تخم‌مرغ (برای موهای بلند) و با اضافه کردن مقدار مساوی از روغن کرچک ترکیب را کاملا مخلوط کنید و این مخلوط را روی موهای مرطوب استفاده کنید. و آن را برای چند دقیقه بگذارید و سپس کاملا شستشو دهید تا تمام تخم‌مرغ را از بین ببرد.

زرده تخم‌مرغ با روغن کتان

دو قاشق چایخوری روغن کتان را به دو زرده تخم‌مرغ اضافه کنید و مخلوط را کاملا مخلوط کنید و روی موها اعمال کنید پس از نیم ساعت، موهای خود را کاملا شستشو دهید. این ترکیب زرده تخم‌مرغ به درمان موهای خشک کمک می‌کند. اگر بخواهید، می‌توانید مخلوط را برای مدت طولانی‌تر نگه دارید، با این حال مطمئن شوید که خیلی خشک نشود زیرا دیگر شستن آن بسیار دشوار خواهد بود.

با روغن زیتون اسطوخودوس

با روغن کرچک و روغن زیتون می‌توانید ماسک موهای شگفت انگیز را ایجاد کنید، روغن‌های معطر نیز به مراتب مفید هستند . به دو زرده تخم‌مرغ، یک قطره روغن اسطوخودوس را اضافه کنید و مخلوط را بر روی موها اعمال کنید. و بعد از نیم ساعت بشویید.

تخم‌مرغ با سرکه سفید

به دو زرده تخم‌مرغ سرکه سفید را اضافه کنید و تا یک قوام صاف و یکنواخت به دست آید سپس مخلوط را روی موهای از قبل شسته شده اعمال کنید و با آب سرد شستشو دهید. این ترکیب باعث ظرافت و زیبایی موها می‌شود.

زرده تخم‌مرغ با آب لیمو

دو قاشق چای خوری آب لیمو را به دو زرده تخم‌مرغ اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید. این مخلوط را به مو اضافه کنید، درست از ریشه تا نوک مو. مخلوط را اعمال کنید. و ده دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد موها را شستشو دهید ترکیب لیمو و تخم‌مرغ برای رطوبت موها مفید است و باعث از بین بردن شوره‌سر می‌شود.
تخم‌مرغ با ماست و لیمو :به دو زرده تخم‌مرغ آب لیمو اضافه کنید و 4 قاشق غذاخوری از ماست اضافه کنید سپس آن را روی موها اعمال کنید و بعد از آن موها را با آب سرد بشویید.

ترکیب زرده تخم‌مرغ با ماست و لیمو زنجبیل

به دو زرده تخم‌مرغ 4 قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چایخوری از پوست لیمو اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی موهای خود بگذارید. بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید. موهای شما صاف و درخشان می‌شود.

چگونه یک تهویه با زرده تخم‌مرغ را تهیه کنیم؟

زرده تخم‌مرغ نیز تهویه مطبوع خوب است. پس از استفاده از آنها موها ابریشمی صاف و درخشان می‌شوند. بیایید بیاموزیم که چگونه می‌توان یک تهویه‌کننده با زرده تخم‌مرغ را ایجاد کرد.

تهویه مطبوع از روغن آووکادو و زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ راتهیه کنید و یک آووکادو کوچک را به آن اضافه کنید. این ترکیب را کاملا روی موها بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید. این مخلوط به عنوان یک غلاف مرطوب کننده شگفت انگیز برای موهای شما عمل می‌کند، باعث محافظت از موها و درخشش آن می‌شود. حتی می‌توانید شیر سرد را به این مخلوط اضافه کنید. تا یک خمیر صاف به دست آید و این مخلوط را روی مو قرار دهید.

تهویه مطبوع از روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ

بااضافه کردن 2 قاشق چای خوری روغن زیتون به زرده تخم‌مرغ ترکیبی به دست می‌آید و تدریج یک فنجان آب آشامیدنی را را به آن اضافه کنید موهای خود را با شامپو ملایم شستشو دهید و آب اضافی را از بین ببرید. این محلول زرده تخم‌مرغ را روی موهای خود قرار دهید و ماساژ دهید. پس از 5 دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید. به احتمال زیاد بوی تخم‌مرغ همچنان ادامه خواهد داشت، بنابراین یکبار دیگربا شامپو موهای خود را بشویید. اگر مایل باشید می توانید یک قاشق چای خوری عسل گرم را به مخلوط اضافه کنید و آنرا به مو اضافه کنید.
بهترین قسمت در مورد درمان مو با زرده تخم‌مرغ است چیزی است که در مورد آن نگرانی وجود ندارد. زرده تخم‌مرغ امن است، مناسب انواع انواع مو است و هیچ عارضه‌ای ندارد. تنها معضل زرده تخم‌مرغ برای درمان مو، بوی تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ یک عطر خوشایند ندارد و باعث می‌شود که تمام خانه به بوی تخم‌مرغ برسد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.