آیا فست فود برای شما خوب است یا بد است؟ -نتیجه‌گیری نهایی

غذاهای فست فود بسیار محبوب هستند زیرا به راحتی در دسترس هستند، به راحتی طبخ می‌شوند و بیشتر به خاطر طعم و مزه خوشمزه مشهور هستند.
يکشنبه، 12 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا فست فود برای شما خوب است یا بد است؟ -نتیجه‌گیری نهایی
آیا فست فود برای شما خوب است یا بد است؟ -نتیجه‌گیری نهایی

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
 

غذاهای فست فود بسیار محبوب هستند زیرا به راحتی در دسترس هستند، به راحتی طبخ می‌شوند و بیشتر به خاطر طعم و مزه خوشمزه مشهور هستند.
در روزهای شلوغ و گیج کننده زمان‌های مدرن، مردم زمان کافی برای طبخ غذاهای مغذی در طول روز ندارند. آن‌ها باید صبح بخوابند و اکثر اوقات خود را در محل کار صرف کنند. بنابراین، آن‌ها باید به غذاهای فوری که در رستوران‌ها و هتل‌ها موجود است بسنده کنند. فست فود انتخاب اصلی جوانان بخاطر طعم خوشمزه و وسوسه انگیز این نوع غذاها است. به رغم خطرات مصرف فست فود، همه افراد بدون توجه به سن و سال به این غذاها علاقه دارند. این غذاهای فراوری شده نیز غنی از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هستند.

خطرات همراه با فست فود

گاهی اوقات به دلیل دسترسی آسان و طعم خوشمزه آن‌ها، مردم و به ویژه نوجوانان به سمت این نوع غذا می‌روند. اگر به صورت منظم اقدام به مصرف فست فود کنیم، در این صورت می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.
غذاهایی مانند نودل، ویفرها، شیرینی‌ها، پیتزا و ... فاقد ارزش غذایی هستند. آن‌ها فاقد ویتامین، پروتئین و یا مواد معدنی هستند اما غنی از سدیم و دیگر افزودنی‌های مضر هستند.
این امر منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت، چاقی، مشکلات قلبی، مسدود شدن سرخرگ‌ها، کاهش توان استخوان و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی می‌شوند.
حتی اگر بگویید که گزینه‌های سالم در رستوران‌های فست فود انتخاب می‌کنید، بگذارید صریح به شما بگوییم که در اشتباه هستید. سالاد‌های ماست و میوه را که با اشتها میل می‌کنید محتوای قند بیشتری نسبت به قوطی‌های نوشابه‌های معمولی دارند. این امر باعث می‌شود که مقاومت بدن در برابر انسولین افزایش یابد و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد.
جای شکی نیست که غذاهای فست فود به اضافه شدن درصد چاقی در افراد بزرگسال کمک می‌کنند. این غذاها حاوی مقدار زیادی کالری و چربی هستند که نه تنها وزن شما را افزایش می‌دهند، بلکه موجب احساس بی‌حالی و ضعف می‌شوند.
برخی مطالعات نیز نشان می‌دهند که مصرف کنندگان مواد غذایی فست فود بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به افسردگی هستند. این امر به دلیل کمبود کلی مواد مغذی، عدم فعالیت و عادات غذایی یکنواخت است.
افرادی که بیش از حد این غذاها را مصرف می‌کنند، ممکن است به دلیل میزان بالای چربی، نمک و روغن موجود در آن، کبد دچار آسیب شود.
نیازی نیست بگوییم که این غذاها باعث مشکلات گوارشی می‌شوند که این امر منجر به ایجاد GERD (بازگشت اسید به مری) و سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شود.
مصرف بیش از حد تنقلات به صورت منظم به دلیل کالری اضافی پنهان موجود در این مواد باعث اضافه وزن فردی شود. این امر باعث افزایش سطوح غلظت در تحقیقات و دیگر فعالیت‌ها نیز می‌گردد.

فست فود- نتیجه نهایی چیست؟

کاملا واضح است که خطرات ناشی از مصرف فست فود بر اثرات مثبت آن غلبه می‌کند. نکته منفی فست فود این است که ارزش غذایی آن تقریبا صفر است. با وجود این واقعیت، می‌توانیم این غذاها را در منوی خود قرار دهیم و به صورت کنترل شده آن را مصرف کنیم. اشتیاق برای مصرف این غذاها از کودک تا پیر آنقدر زیاد است که نمی‌توان از مصرف آن اجتناب کرد. در هر شهری، دفاتر غذایی مانند مک دونالد، پیتزا هات و KFC و رستوران‌های دیگری وجود دارند که همگی با غذاهایی مانند برگرها و پیتزاها از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند و طعم‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. بنابراین نمی‌توانیم در زندگی روزمره خود از فست فودها به طور کامل، با توجه به طعم و مزه آن‌ها، دسترسی آسان، تحویل فوری و مقرون به صرفه بودن اجتناب کنیم. اما کار مهمی که می‌توانیم در این مورد انجام دهیم این است که از وابستگی خود و کودکان به این غذاها جلوگیری کنیم.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.