پنج عادت براي افزايش طول عمر

آيا واقعا براي هر فردي اين امکان وجود دارد که به سن 100 سالگي برسد؟ تازه ترين خبرها حاکي از آن است که بدن شما توانايي آن را دارد که 100 سال عمر کند به شرطي که شما در يک مسير درست و مناسب قدم بگذاريد. منظور از مسير درست آن است که يک نگاه منصفانه اي به عادات و نحوه ي زندگي کردن خود در حال حاضر بيندازيد. اغلب ما دچار عاداتي شده ايم که اين سلامتي بالقوه را که در تمام افراد وجود دارد به مخاطره افکنده ايم! اما هرگز اجازه ندهيد که اين عادات بد گذشته
چهارشنبه، 13 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پنج عادت براي افزايش طول عمر
پنج عادت براي افزايش طول عمر
پنج عادت براي افزايش طول عمر


آيا واقعا براي هر فردي اين امکان وجود دارد که به سن 100 سالگي برسد؟ تازه ترين خبرها حاکي از آن است که بدن شما توانايي آن را دارد که 100 سال عمر کند به شرطي که شما در يک مسير درست و مناسب قدم بگذاريد. منظور از مسير درست آن است که يک نگاه منصفانه اي به عادات و نحوه ي زندگي کردن خود در حال حاضر بيندازيد. اغلب ما دچار عاداتي شده ايم که اين سلامتي بالقوه را که در تمام افراد وجود دارد به مخاطره افکنده ايم! اما هرگز اجازه ندهيد که اين عادات بد گذشته شما را نااميد کند زيرا براي داشتن عادات جديد هرگز دير نيست؛ عادات بد گذشته را تغيير دهيد. بدن شما با کمال مهرباني به اين تغيير پاسخ خواهد داد. آنچه که مهم است اين مي باشد که از اين لحظه به بعد چگونه زندگي خواهيد کرد.

5 عادت ويژه:

براي اينکه عادات و رفتارهاي بد گذشته تغيير کرده و رفتارهاي جديدي در مغز ما شکل بگيرند حدودا 14 تا 21 روز طول مي کشد . زماني که الگوي جديد در مغز ما شکل گرفت، اين الگوي جديد تبديل به يک پاسخ رفتاري اتوماتيک خواهد شد.
در حالي که شما عادات بهداشتي جديد را گسترش مي دهيد اين عادات جديد کم کم جايگزين عادات بد گذشته مي شوند. اين عادات درست و بهداشتي که منجر به عمر طولاني تري مي شود، برگرفته از عادات و رفتارهايي است که افراد 100 ساله در سراسر جهان داشته اند؛ دکتر «مائو» اظهار مي دارد «من مي توانم با کمال اطمينان به شما بگويم که اين عادات باعث تغيير کردن شما و جوان شدن شما مي گردند! »

روزانه پنج وعده ي غذايي داشته باشيد

معمولا يکي از عادات غذايي، خوردن 3 وعده ي غذايي در طول روز مي باشد اما خيلي بهتر است که پنج وعده ي غذايي اما کوچک و سبک داشته باشيم. زماني که پنج نوبت در طول روز وعده ي غذايي کوچک ميل مي کنيد در حقيقت شما در تمام طول روز يک جريان پيوسته اي از مواد مغذي، قند خون و انرژي زا را به بدن خود مي رسانيد؛ علاوه بر اين خوردن به اين شيوه فشار کمتري بر دستگاه گوارش و سيستم سوخت و ساز بدن وارد مي کند و خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد.

از پله به جاي آسانسور استفاده کنيد.

مزاياي سلامتي حاصل از داشتن يک برنامه ي ورزشي روزانه، آنقدر زياد است که لازم به ذکر نمي باشد. ورزش کردن به طور مرتب مي تواند سبب افزايش سلامتي جسمي شود، سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند، مفاصل حرکتي بدن را تقويت مي کند و همچنين انرژي بدن را افزايش مي دهد و ...
هميشه در تمام طول روز از فرصت هاي پيش آمده براي داشتن يک فعاليت فيزيکي استفاده کنيد، مثلا به جاي آسانسور از پله استفاده کنيد، به جاي ماشين سواري دوچرخه سواري کنيد، پياده روي کنيد و يا بدويد. ورزش هاي «تاي چي» را انجام دهيد و در کلاس هاي ورزشي شرکت نمائيد؛ ورزش کردن و سالم ماندن را تجربه کنيد.

خنديدن را فراموش نکنيد!

تحقيقات نشان داده خنده و شادي سبب تقويت سيستم ايمني مي گردد و در نتيجه به نوعي بدن را در مقابل بيماري و سرطان حفظ مي نمايد. خنديدن سبب افزايش ترشح «اندورفين» در مغز مي شود و در نتيجه يک حس خوشي و سرحالي به ما مي دهد؛ بدون شک افرادي که شادتر هستند زندگي سالم تر و طولاني تري دارند.

آب بنوشيد!

آب براي سلامت فيزيولوژي بدن ضروري است. افرادي که به سن 100 سالگي رسيده اند در سراسر جهان يکي از رموز عمر طولاني خود را نوشيدن آب به اندازه ي کافي ذکر کرده اند و دانشمندان نيز اين مطلب را تأييد مي کنند. آنچه در تمام اين افراد مشترک است نوشيدن آب از منابع پاک و سالم مي باشد؛ منابع آبي که از شهرها فاصله دارد و عاري از هر نوع مواد آلوده و يا شيميايي مي باشد. سعي کنيد از آب فيلتر شده استفاده کنيد، به ويژه از فيلترهايي استفاده کنيد که ناخالصي هاي موجود در آب را گرفته اما مواد معدني محلول در آب را حفظ مي کند. براي گذاشتن آب در يخچال هرگز آن را داخل بطريهاي پلاستيکي نريزيد زيرا ترکيبات شيميايي مضر بطري پلاستيکي به درون آب نفوذ مي کند.

با انجام مديتيشن (مراقبه) به آرامش برسيد.

استرس ريشه ي اکثر بيماري هايي است که دوره ي عمر ما را کوتاه تر مي کند. امروزه استرس هاي موجود در زندگي همچنان در حال افزايش است و بايد به دنبال راهي براي مقابله ي با آن باشيم. مراقبه (مديتيشن) يکي از بهترين روش هايي است که مي تواند استرس و تنش ها را کاهش داده و به ما جاني تازه بخشد.
نفس کشيدن يکي از اعمال حياتي است که بدن ما انجام مي دهد و در مراقبه، ما ياد مي گيريم که چگونه به طور صحيح و اصولي نفس بکشيم تا بتوانيم 70درصد مواد مضر و سمي را از بدن خود خارج سازيم؛ مراقبه سبب آرامش فکر و ذهن ما مي شود؛ هورمون هاي ترشح کننده در اثر استرس را کاهش مي دهد و ما را به هدف مان که همان داشتن زندگي آرام تر و عمر طولاني تر است نزديک مي کند.

اين مراقبه را انجام دهيد.

به راحتي بر روي صندلي و يا کف زمين بنشينيد. چشمان خود را بسته و به طور طبيعي نفس بکشيد. به محض اينکه فکري وارد ذهن شما مي شود اين گونه تصور کنيد آن را داخل بادکنکي کرده و در هوا رها کنيد تا آنقدر بالا رود که در ذهن شما ناپديد گرديد اين عمل را تکرار کنيد تا تمام افکار هجوم آورده به ذهن شما، از ذهنتان خارج شود. بعد از چند لحظه بدن شما احساس سبکي مي کند و ذهن و مغز شما آرامش مي يابد. در ابتداي کار ممکن است کمي سخت به نظر آيد اما پس از چند بار تمرين آسان مي شود.
منبع:دنياي سلامت شماره 32




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.