تقدير در دست شماست

شما به تنهايي مسئول خودتان هستيد. هر کس به دليل سرمايه هاي معنوي خود در جايي قرار گرفته است که فقط خودش مي تواند آن را تغيير دهد. عادات فکري شما موجب شکست يا پيروزي تان مي گردند. مشکلات خود را در ذهن مرور نکنيد. اجازه دهيد تا آرام بگيرند، آن گاه خودشان بيرون مي روند.
جمعه، 15 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تقدير در دست شماست
تقدير در دست شماست
تقدير در دست شماست

ترجمه و تلخيص: شکوه عبدالهي



چند توصيه براي بهتر زيستن

قدرت تفکر

شما به تنهايي مسئول خودتان هستيد. هر کس به دليل سرمايه هاي معنوي خود در جايي قرار گرفته است که فقط خودش مي تواند آن را تغيير دهد. عادات فکري شما موجب شکست يا پيروزي تان مي گردند. مشکلات خود را در ذهن مرور نکنيد. اجازه دهيد تا آرام بگيرند، آن گاه خودشان بيرون مي روند.

اراده داراي نيروي محرکه است

نيروي اراده داراي دو بخش است، نا آگاهانه و آگاهانه، براي پرورش نيروي اراده آگاهانه، ابتدا بايد اطمينان حاصل کنيد که آن را براي مقاصد مضر يا بيهوده به کار نمي بريد. آن گاه کاري را در نظر بگيريد، که تا به حال فکر مي کرديد قادر به انجام نيستيد، ابتدا از اهداف ساده تري آغاز کنيد تا اعتماد به نفس شما بيشتر شود آنگاه اهداف مشکل تر را مدنظر قرار دهيد. فقط يک هدف را در نظر بگيريد، انرژي خود را پراکنده نکنيد و قبل از تکميل کردن آن به هدف تازه اي نپردازيد.

مي توانيد تقدير را در دست بگيريد

ذهن خالق هر چيزي است، پس بايد آن را طوري هدايت کنيد که فقط چيزهاي خوب را خلق کند به يک فکر نچسبيد. زيرا اگر چنين کنيد بالاخره صورت واقع خواهد يافت. مطمئن شويد که آنچه مي خواهيد، سازنده و عملي بوده و مطابق با خواست خداوند است.

ترس انرژي حياتي را تخليه مي کند

مغز انسان ذخيره اي از انرژي حياتي، هر حرکت و فعل و انفعال شيميايي در جسم، و هر فکر، احساس و يا خواسته، اين انرژي را به کار مي گيرد. ترس به شما کمکي نمي کند، بلکه انرژي را به کار مي گيرد. ترس به شما کمکي نمي کند، بلکه انرژي حياتي را تخليه کرده و موجب بروز مشکلات متعددي در جسم مي گردد. اگر ذهن پيوسته بر خداوند متمرکز نگهداشته شود. ترس از ميان رفته و آنگاه با نيروي ايمان و شجاعت مي توان بر هر مانعي پيروز شد.

شکست بايد عزم شما را قوي تر کند

شکست بايد به نيروي اراده شما انگيزه بدهد. هنگام شکست بايد به تجزيه و تحليل آن پرداخت و دليل آن را يافت، اين زمان، بهترين موقع براي کاشت دانه موفقيت است. باز هم سعي کنيد، مهم نيست که چند بار شکست خورده ايد. کوشش دوباره، بعد از هر شکست، رشد واقعي به بار مي آورد.

خودکاوي

راه ديگر موفقيت، خودکاوي است. گرايش هاي خوب و بد و کاستي هاي خود را ارزيابي کنيد. ذهن خود را بر خداوند متمرکز کنيد تا با اراده او هماهنگ شويد. قصد نهايي شما يافتن راه بازگشت به خداوند است، اما وظيفه اي نيز داريد که بايد در جهان به انجام رسانيد. قدرت اراده و خلاقيت، شما را در تشخيص و تکميل آن وظيفه ياري خواهد نمود.

خلاقيت

کارخانه خلاقيت در درون شما قرار دارد. مي توانيد با به کارگيري آن، چيزي را خلق کنيد که تا به حال هيچ کس ديگر خلق نکرده است و يا کارها را به روشني تازه انجام دهيد. با به کارگيري قدرت خلاق روح، از هيچ چيزي خلق مي شود و غير ممکن، ممکن مي گردد. به اين ترتيب مي توانيد روي پاي خود بايستيد، و اين يکي از جنبه هاي موفقيت است.

نيروي اراده خداوند

اراده خداوند مرزي نمي شناسد، اين نيرو از طريق قوانين شناخته و ناشناخته به طرز معجزه آسايي عمل مي کند. مي تواند تقدير را عوض کرده، مرده را زنده کند و ...
انسان به عنوان نماينده خداوند، اين نيرو را در درون خود دارا است، بالاترين نياز بشر پي بردن به چگونگي هماهنگي با اراده الهي است که از طريق ارتباط الهي ميسر مي گردد پس دعا را فراموش نکنيد.

موفقيت با شادماني اندازه گيري مي شود

اگر داراي سلامتي و ثروت بوده، اما با همه از جمله خودتان مشکل داشته باشيد زندگي شما موفق نيست. اگر آرامش ذهن شما از دست برود، بالاترين گنج را از دست داده ايد. خرد و عشق به خداوند و بشريت موجب به کارگيري صحيح نعمات دنيا در جهت شادماني خواهد بود خداوند به شما پاداش نمي دهد و شما را تنبيه نمي کند او به شما قدرتي داده تا با استفاده درست يا غلط آن خود را پاداش داده و يا تنبيه کنيد، اگر قوانين سلامتي ثروت و خرد را به درستي به کار نگيريد، موجب رنج بيماري فقر و ناداني مي گردد.
شادماني عمدتاً به طرز تلقي هاي ذهن بستگي دارد، اما براي شاد بودن بايد داراي سلامتي کامل، ذهن متوازن، زندگي موفق، کار مناسب، قلبي سپاسگزار، و بالاتر از همه خداشناسي باشيم. گمان نکنيد که مشکلات در اوضاع و شرايط بيروني نهفته است و منتظر تغيير آن نباشيد شاد بودن يعني در هماهنگي بودن با خداوند.

قدرت خداوند را پشتيبان تلاش هاي خود قرار دهيد

اگر انديشه خدمت به خداوند را داشته باشيد، فيض او نصيب شما خواهد شد. قدرت الهي از آن شماست، براي دستيابي به سلامتي، شادماني و آرامش آن را بکار گيريد، همچنان که داراي اين اهداف هستيد، در راه خود شکوفايي و به سوي موطن حقيقي خود در جوار خداوند گام برداريد.
منبع: ماهنامه فرهنگي اجتماعي جوانان ايران. شاهد جوان




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.