شخصیت‌شناسی گروه خونی O

واقع‌گرا، نمایشی، عمومی، مثبت، مستقل، ریسک‌پذیر، نافرمان، بی‌اعتبار، لجوج و خودمحور. به آسانی دوست می‌شوند و با جریانات همراه شده و به فرصت‌ها چنگ می‌زنند. برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و
شنبه، 28 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
شخصیت‌شناسی گروه خونی O
 شخصیت‌شناسی گروه خونی o

نویسنده: مصطفی خدادادی
حدود 38% مردم جهان دارای گروه خونی O+ و 6% دارای گروه خونی O- هستند.

خصوصیات عمومی

واقع‌گرا، نمایشی، عمومی، مثبت، مستقل، ریسک‌پذیر، نافرمان، بی‌اعتبار، لجوج و خودمحور. به آسانی دوست می‌شوند و با جریانات همراه شده و به فرصت‌ها چنگ می‌زنند. برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و نظر صریح هستند. در فعالیت‌های سازمان یافته خوب عمل می‌کنند. در بعضی موارد چندان دقیق نیستند و احساسات زیاد و قوی از خود نشان می‌دهند. ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کنند امّا معمولاً این مخالفت پایدار نیست. کارگشایانی سنتی، محرّک و کمی لاف‌زن هستند. گروه خونی O قدیمی‌ترین گروه خونی‌ست. دارندگان این گروه خونی همچون نیاکانشان دارای خصوصیات قدرت، اعتماد بنفس، شجاعت، مثبت نگری و ریسک‌پذیری هستند. احساسات خود را نشان می‌دهند؛ اما در برخورد با دیگر گروه‌های خونی این بیان اظهارات متغیر است. نوعی ظرافت ذاتی و فطری دارند. شخصیت‌های اجتماعی و پر زرق و برق هستند می‌توانند در حوادث و بحران‌ها سازگاری خوبی داشته باشند. لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می‌آیند. خجالتی نیستند و رک و صریح احساسات درونی‌شان را فاش می‌کنند. جاه طلب‌اند؛ اما گاهی با جزییات سرگرم می‌شوند. علاقه‌مند به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می‌کنند.

خصوصیات شخصیتی

گروه خونی O قدیمی‌ترین گروه خونی‌ست. دارندگان این گروه خونی همچون نیاکانشان دارای خصوصیات قدرت، اعتماد بنفس، شجاعت، مثبت نگری و ریسک‌پذیری هستند. خودشان را باور دارند، نیرومند و قوی و دارای حس قوی محافظت از خود هستند. عدم تحرّک و فعالیّت در این گروه موجب بروز افسردگی و نومیدی می‌شود. حسّ رهبری و موفقیت در دارندگان این گروه خونی از قدرت، سلامت و حس خوش بینی‌شان سرچشمه می‌گیرد. اکثر رهبران بزرگ دنیا مانند رونالد ریگان، آل کاپون، میخائیل گورباچف، ملکه الیزابت دوم و پسرش چارلز از جمله.

بیشتر بخوانید: حقایقی از گروه خونی O مثبت

 

ورزش‌های مناسب

انجام تمرینات بدنی و ورزش برای این افراد مفید و ضروری است و نه تنها باعث غلبه بر فشارهای روحی است بلکه به کم کردن وزن و تعادل روحی - روانی کمک شایانی می‌نماید.
انجام تمرینات سخت ورزشی برای این گروه مفید و ضروری ست و به دارندگان گروه خونی O در غلبه بر فشارهای روحی، کم کردن وزن، تزکیه روح و تعادل روانی کمک شایانی می‌نماید. با انجام ورزش‌های سنگین و مداوم، سطح انرژی و شادابی دارندگان گروه خونی O افزایش می‌یابد.
تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خونی Oعبارتند از:

تمرینات ورزشی

مدت زمان (دقیقه

کثرت (بار در هفته)

آیروبیک

40-60

3-4

شنا

30- 45

3-4

ورزش‌های رزمی

60

2-3

تمرین با دستگاه‌ها

30-45

3

دوچرخه‌سواری

30

3

پیاده‌روی تند

30-40

5

 

واکنش گروه خونی O در برابر استرس

این گروه بیشتر از هر گروه خونی دیگری در برابر هرگونه استرس فشار عصبی مقاومت می‌کند؛ اما هنگامی که عصبانی می‌شود برخلاف گروه خونی A مدت زمان طولانی‌تری وقت لازم است تا به حالت عادی برگردد؛ در حین عصبانیّت این گروه کاتکولامینس بیشتری ترشح کرده آن هم از نوع نورادرنالین و بعد آدرنالین؛ اما از آنجا که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به آرامش برسد لذا خسارت وارده به بدنش بیشتر است. نقش ورزش در پایین آوردن استرس در دارندگان گروه خونی O نقشی بسیار اساسی و مهم است.

واکنش گروه خونی O نسبت به آنفلوانزا

زمانی که محقّقان و یا پزشکان درباره «آنفلوانزا» صحبت می‌کنند، منظورشان عفونت ناشی از ویروس آنفلوانزا است. شایع‌ترین علائم آنفلوانزا شامل تب (معمولاً بالای 37 تا 39 درجه سانتیگراد در بزرگسالان)، علائم تنفسی (مانند سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی)، سردرد، عضله درد و خستگی اغلب شدید است.
تحقیقات مختلفی در مورد گروه خونی و آنفلوانزا انجام گرفته است که همگی بیانگر این موضوع است که بین گروه خونی انسان و مبتلا شدن او به ویروس آنفلوانزا ارتباط وجود دارد. در طی این تحقیقات، نتایج کلی زیر در خصوص سیستم ایمنی مشاهده شده است:
افراد دارای گروه خونی O، توانایی نسبتاً ضعیفی در تولید آنتی بادی‌های ضد ویروس آنفلولانزا دارند.

کودکان دارنده گروه خونی O

کودکان گروه خونی O را از کودکی به تغذیه و نحوه‌ی سالم زیستن عادت دهید تا آینده‌ای توأم با سلامتی و زندگی به دور از بیماری را برایشان تضمین نمایید.
* کودکان خود را تشویق به بالا بردن اعتماد به نفس و استقلال در زندگی روزمره‌شان نمایید.
* در اجتماعی کردن کودکان خود پافشاری نمایید. کودکان گروه خونی O غریزه رهبری دارند و این استعداد در دوران آمادگی و در بین هم بازی‌هایشان شکوفا می‌گردد.
* کودکان را روزانه یک ساعت عادت به انجام فعالیت‌های پرجنب و جوش همچون دویدن، بالا رفتن، شنا کردن و دوچرخه‌سواری دهید.
* کودکانتان را از سن پایین عادت دهید تا از رژیم غذایی مناسب گروه خونی O پیروی نمایند. برای مثال به جای شیر برای او از آب میوه‌های سالم و طبیعی استفاده کنید و به جای مصرف نان و فراورده‌های گندم آنها را به مصرف نان‌ها و فرآورده‌های بدون گلوتن عادت دهید.
* بسیار مهم است که کودک گروه خونی O را برای انجام کار خوب و موفقیّت آمیزش بسیار تشویق نمایید. البتّه تشویق همه کودکان لازم است اما کودکان دارنده گروه خونی O بیش از سایر گروه‌ها نیازمند تشویق و توجّه شما هستند.
* برای کودکان دارنده گروه خونی O می‌بایست قوانین و مقررات خاصّی را تعیین نمایید و آنها را تشویق به پیروی از آن قوانین نمایید. در صورت سرپیچی، رفتار آنان را اصلاح کنید. از سن کودکی به آنان کنترل عصبانیّت را آموزش دهید. اگر کودک گروه خونی O شما بتواند از سن خردسالی کنترل بر عصبانیت را آموزش دیده و بر آن غلبه نماید، در آینده مشکلات عصبی کمتری خواهد داشت.
* اجازه دهید کودک شما در مسئولیت و کارهای منزل به شما کمک کند.
* آنها را در مسابقات گروهی فعال شرکت دهید.
* به کودکان خود خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر، دخانیات و الکل را گوشزد نمایید. توجه داشته باشید که خودتان سرمشق خوبی برای آنان باشید.
* کودکان خود را از رستوران‌ها و فست‌فودها دور کنید زیرا در این اماکن، محصولات بدون گلوتن و عاری از فراورده‌های گندم کمتر پیدا می‌شود.
* به کودکانتان حل مشکلات مربوط به زندگی را آموزش دهید تا به جای عصبانیت به دنبال راه حلی جهت برطرف کردن مشکلات بروند.

سالمندان دارنده گروه خونی O

فعالیت، بزرگترین مشکل سالمندان، به ویژه در دارندگان گروه خونی O است، که نیاز زیادی به جنب و جوش دارند. به نکات زیر توجّه فرمائید و آنها را به دقّت دنبال کنید:
* تغذیه غنی از پروتئین برای این گروه مهم است. پروتئین کلید اصلی جهت جلوگیری از آرتروز و بیماری‌های التهابی است که یکی از مشکلات بزرگ این گروه می‌باشد. همچنین برای داشتن استخوان و عضلاتی بسیار سالم، پروتئین برایشان بسیار مفید است.
* اگر شما از روماتیسم یا التهاب رنج می‌برید، استفاده از داروهای ضد التهاب نوع غیر استروئیدی همچون ایبوبروفن و ناپروسن خودداری نمایید. این داروها باعث زخم معده در گروه خونی O می‌گردند. در صورت داشتن هر یک از این بیماری‌ها به شدت از مصرف گندم و ذرت و فراورده‌های آن خودداری فرمائید.
* از فعالیت به دور نباشید. روزانه 30 دقیقه ورزش کنید.
این مطلب مهم است که یک برنامه منظم ورزشی را دنبال کنید، حتّی اگر این فعالیت فقط شامل پیاده‌روی باشد. در خصوص انجام هر نوع عمل جراحی انتخابی از سوی خودتان به خوبی بیاندیشید؛ زیرا تحرک کم پس از عمل جراحی سودمند نیست. تحقیقات نشان داده که میانگین یک هفته بستری بودن یک سالمند برابر است با یک سال عدم فعالیت بدن او.
بوی بد دهان بیماری‌های التهابی ناشی از دندان مصنوعی در گروه خونی O بسیار شدید است. یکی از شایعترین دلایل بوی بد دهان ناشی از دندان مصنوعی، عفونت می‌باشد.
منبع مقاله :
خدادادی، مصطفی؛ (1395)، گروه خونی شما چیست؟، ساری: انتشارات پارسی سرا، چاپ اول.
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.