روغن درخت چای جهت رفع عفونت گوش

استفاده از روغن درخت چای برای سلامت انسان از زمانهای قدیم مرسوم بوده است. این مقاله از چگونگی بهره بردن از فوائد روغن درخت چای جهت درمان عفونت گوش اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
دوشنبه، 14 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن درخت چای جهت رفع عفونت گوش
روغن درخت چای جهت رفع عفونت گوش

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
استفاده از روغن درخت چای برای سلامت انسان از زمانهای قدیم مرسوم بوده است. این مقاله از چگونگی بهره بردن از فوائد روغن درخت چای جهت درمان عفونت گوش اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
«روغن درخت چای به کاهش خارش ناشی از ویروس تناسلی، از عفونت کاندیدا گرفته تا عفونت قارچی یا باکتریایی غیر اختصاصی کمک می‌کند. این روغن علائم را تسکین داده و همیچنین بر عفونتها غلبه خواهد کرد.» دکتر اس.کاکبوت، استفاده از روغن درخت چای در طب بالینی. بعضی افراد در خصوص استفاده داخلی هرگونه محصولی بسیار شکاک هستند. گوش ناحیه بسیار حساس و مهمی بوده که استفاده از هر محصول بدون رعایت جانب احتیاط می‌تواند به آن صدمه بزند. استفاده از روغن درخت چای در پشت گوش و مالیدن مداوم آن نیز به اثبات رسیده است که در درمان درد ناشی از عفونت مفید است. روغن درخت چای به جهت خواص ضد ویروسی، ضد قارچی وضد باکتریایی خود در درمان انواع مسائل مرتبط با سلامت از جمله، زگیل، زونا، نیش حشرات، تبخال، آنفولانزا، سوختگی، بریدگی، زخم و غیره شناخته شده است. روغن درخت چای از نوعی چای تحت عنوان ملالوکا آلترنیفلورا (Melaleuca Alterniflora) بدست می‌آید که در استرالیا یافت شده و معروف است که بومیان آنجا از زمانهای قدیم از آن استفاده می‌کردند. در واقع منابع آگاه عنوان می‌کنند که روغن درخت چای در طول دهه 1700 هنگامی که کاپیتان کوک برای نخستین بار از استرالیا دیدن کرد، به سایر نقاط جهان معرفی شد. از میان تمامی خواص طبیعی و شفا بخشی روغن درخت چای، این مقاله به چگونگی کمک این روغن به درمان عفونت گوش می‌پردازد.

استفاده از روغن درخت چای جهت رفع عفونت گوش

هنگامی که بخواهیم از درمان عفونت گوش در کودکان یا بزرگسالان صحبت کنیم، بایستی بگوییم که متداول‌ترین گزینه در نظر گرفته شده مصرف آنتی بیوتیک است. اگرچه این کار اشتباه نیست، اما چنانچه شخصی مجدداً پس از یک فاصله چند هفته‌ای مبتلا به این عفونتها شود، آنگاه مصرف بدون استثناء آنتی بیوتیک جهت درمان این عارضه فکر خوبی نخواهد بود. به خصوص هنگامی که کودکان دچار عفونت گوشی شده باشند که دوباره و دوباره این بیماری برمی‌گردد. بنابراین، یافتن درمانی جایگزین که در واقع بتوان آن را بدون نگرانی مورد استفاده قرار داد، چیزی است که همه ما بدنبال آن هستیم. از میان درمانهای طبیعی مختلفی که برای درمان عفونت گوش وجود دارند، روغن درخت چای راهکاری است که می‌تواند در این زمینه مفید فایده واقع شود. در زیر راه‌های مختلفی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از روغن درخت چای در مجرای گوش، عفونت را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه ی استفاده از روغن درخت چای جهت درمان آکنه

 

تکنیک شماره 1

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 5 تا 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و سپس مقدار کمی از آن را جهت درمان عفونت، درون گوش قرار دهید. بهتر خواهد بود که روغن درخت چای را گرم کرده و سپس مخلوط کنید. می‌توانید از یک قطره چکان جهت قرار دادن این محلول (2 تا 3 قطره) در گوش استفاده کنید. انجام این کار در طول زمان خواب در درمان عفونت مؤثرتر خواهد بود. همچنین می‌توانید از یک گلوله پنبه به منظور ممانعت از خارج شدن روغن از گوش استفاده کنید. انجام این کار دو مرتبه در روز می‌تواند کمک کننده باشد.

تکنیک شماره 2

یک بطری کوچک با دربی محکم را برداشته و در حدود یک چهارم فنجان آب گرم درون آن بریزید. حدود3 قطره روغن درخت چای را درون آن ریخته و پس از بستن محکم درب آن به خوبی بطری را تکان دهید. از یک قطره چکان جهت استعمال این محلول درون گوش خود استفاده کرده و سر خود را کمی کج کرده تا محلول به درون گوش و محل عفونت برسد. پس از یک دقیقه، سر خود را در جهت مخالف کج کرده تا باقیمانده محلول متمایل شود. می‌توانید این کار را 3 تا 4 مرتبه در روز انجام داده و خواهید دید که عفونت به وضوح از بین می‌رود.

تکنیک شماره 3

بعضی افراد در خصوص استفاده داخلی هرگونه محصولی بسیار شکاک هستند. گوش ناحیه بسیار حساس و مهمی بوده که استفاده از هر محصول بدون رعایت جانب احتیاط می‌تواند به آن صدمه بزند. استفاده از روغن درخت چای در پشت گوش و مالیدن مداوم آن نیز به اثبات رسیده است که در درمان درد ناشی از عفونت مفید است. در صورتی که از استفاده داخلی روغن درخت چای واهمه دارید، این گزینه می‌تواند به شما کمک کند، به این دلیل که نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد که در پاراگراف آتی از آنها صحبت خواهیم کرد.

اخطار

پیش از آنکه به استفاده از روغن درخت چای به عنوان گزینه‌ای جهت درمان عفونت گوش خود فکر کنید، توصیه می‌شود که با یک متخصص یا پزشک خود مشورت کرده تا بررسی شود نسبت به روغن درخت چای حساس نباشید. روغن درخت چای می‌تواند برای بعضی افراد سمی باشد به خصوص هنگامی که به صورت داخلی استفاده شود. بعضی متخصصین در خصوص کانال یا مجرای گوش عنوان می‌کنند که روغن درخت چای می‌تواند در واقع منجر به بروز برخی آسیب‌های داخلی شود. از سوی دیگر، بعضی متخصصین اجازه استفاده از روغن درخت چای را به شکل رقیق شده می‌دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از روغن درخت چای در مقادیر بسیار ناچیز (مجموع غلظت آن کمتر از 2 درصد باشد) استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.
گرچه در افرادی که نسبت به روغن درخت چای حساسیت دارند، استفاده از آن با ریسک همراه خواهد بود، با این وجود به عنوان یکی از بهترین درمانهای طبیعی جهت درمان انواع عفونتها از جمله عفونت گوش به حساب می‌آید! گرچه فوائد روغن درخت چای در جهان شناخته شده است، اما حتماً پیش از اقدام به این کار با یک متخصص مشورت کنید، زیرا در استفاده از آن، تا حدی بحث و اختلاف نظر وجود دارد. احتیاط را رعایت کرده و مراقب خود باشید.
منبع مقاله : برگرفته از سایت بازل
 
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.