لیونل مسی؛ ستاره فوتبال

لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در جهان است. این فوتبالیست متولد آرژانتین در حال حاظر برای قهرمان لیگ اسپانیا یعنی باشگاه اف سی بارسلونا بازی می‌کند. مهارتهای او در فوتبال، ثروت زیادی را برایش به
سه‌شنبه، 15 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
لیونل مسی؛ ستاره فوتبال
لیونل مسی؛ ستاره فوتبا

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در جهان است. این فوتبالیست متولد آرژانتین در حال حاظر برای قهرمان لیگ اسپانیا یعنی باشگاه اف سی بارسلونا بازی می‌کند. مهارتهای او در فوتبال، ثروت زیادی را برایش به ارمغان آورده است. گفته می‌شود که این بازیکن زمانی که بیست و سه ساله بود قراردادی را با باشگاه امضاء کرد که حدود 50 میلیون دلار در سال دریافت می‌کرد. او در سال 2010 همراه با ژاوی و اینیستا، مرکز اصلی توفان تهاجمی بارسلونا را تشکیل می‌دادند. این سه نفر در آکادمی جوانان فوتبال این باشگاه که به الگویی برای باشگاهای جهان تبدیل شده است، پرورش یافتند. پپ گواردیولا سرمربی سابق مسی عنوان می‌کند که توضیح علت فوق‌العاده و استثنایی بودن بیش از اندازه مسی کار دشواری است. او دارای استعداد مورد نیاز جهت غلبه بر مدافعان کلاس جهانی در هر مسابقه است. شیوه‌ای که توپ را هدایت می‌کند، فوق‌العاده است. اغلب به نظر می‌رسد که توپ به پای او چسبیده است.
مسی در سن 13 سالگی از آرژانتین به بارسلونا آمد. این باشگاه موافقت نمود که به او در غلبه بر قد کوتاهش با پرداخت هزینه درمان هورمون رشد کمک کند. حتی اکنون، او با قد 5 فوت و 7 اینچ (یک متر و 70 سانتی متر) قطعاً جزء بلندترین فوتبالیستهای جهان به حساب نمی‌آید.
او در سال 2010 همراه با ژاوی و اینیستا، مرکز اصلی توفان تهاجمی بارسلونا را تشکیل می‌دادند. این سه نفر در آکادمی جوانان فوتبال این باشگاه که به الگویی برای باشگاهای جهان تبدیل شده است، پرورش یافتند.
یکی از روزنامه‌ نگاران برجسته ورزشی در آرژانتین عنوان می‌کند: «هیچ کس مانند مسی فوتبال بازی نمی‌کند»، «او مانند یک کودک است، به بردن و تاکتیک علاقه‌ای ندارد. او فقط می‌خواهد بازی کند و از آن لذت ببرد.»
لیونل مسی؛ ستاره فوتبا
فوتبال بازی کردن لیونل مسی
لیونل مسی نقش بزرگی در موفقیت اف سی بارسلونا به عنوان یکی از بهترین تیم‌های جهان داشته است. تیم او ظرف 18 روز چهار بازی سطح بالا در برابر حریف سرسخت خود رئال مادرید انجام داد. تیم رئال مادرید خیلی تلاش کرد که مسی را از بازی خارج سازد اما در مهمترین مسابقه و در مرحله اول مسابقه نیمه نهایی قهرمانی اروپا مسی دو گل به مادرید زد.
لیونل مسی همیشه فردی خجالتی بوده است، خواه زمانی که یک پسربچه بود و چه امروز که یک ستاره فوتبال است. هنگامی که بارسلونا قهرمانی لیگ اسپانیا را جشن گرفته بود، او به کناری ایستاده و نظاره گر خوشحالی و پایکوبی هم تیمی‌هایش بود.

بیشتر بخوانید: لیونل مسی ( Lionel Messi )


مسی اغلب با دیگر بازیکنان بزرگ فوتبال از جمله پله یا مارادونا مقایسه می‌شود. هرچند شرایط بازی فوتبال برای این دو ستاره قرن گذشته متفاوت بود. در آن زمان فوتبال کندتر بود و شما زمان و فضای کافی برای کنترل توپ در اختیار داشتید. امروزه همه چیز با تمام سرعت و بدون فضای زیاد اتفاق می‌افتد.
با وجود آنکه مسی یکی از نقاط قوت تیم بارسلونا به حساب می‌آید، اما هرگز نتوانسته است آن کیفیت همیشگی خود را در تیم ملی آرژانتین داشته باشد. گرچه او تیم خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 رساند، اما در زدن گلهای لازم برای شکست دادن آلمان ناکام بود.
او ارتباط نزدیکی با کشور خود ندارد، به این دلیل که وقتی نوجوان بود آرژانتین را ترک کرد. در کشور زادگاهش، مارادونا هنوز هم ستاره برتر فوتبال شناخته می‌شود. مارادونا که در محله‌ای فقیر نشین به دنیا آمد بر خلاف مسی، یک زندگی سردرگم و پرجنجالی را در پیش گرفت. او در زندگی هم شکست داشت و هم موفقیت، اما به عنوان بازیکن بسیار عالی بود. در سال 1986 او با آرژانتین جام قهرمانی را در جام جهانی فوتبال بدست آورد. در آن زمان لیونل مسی در تیم حضور نداشت اما دارای استعدادی است که می‌تواند به هرآنچه مارادونا پیش از این دست یافته بود، برسد.
منبع مقاله : برگرفته از سایت اینگلیش آنلاین
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.