تسلیحات نظامی ایران (17) : سلاح مدرن و بی نام سپاه

سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به مناسبت روز پاسدار در نشستی خبری اعلام کرد: اخیرا سپاه یک سلاح دریایی را آزمایش کرده که در شعاع بیش از 300 کیلومتری اطراف مرزهای ایران هیچ شناور و ناو دشمن از آن در امان نبوده و قطعا به قعر آبها فرستاده خواهد شد. وی تاکید کرد: تکنولوژی این سلاح کاملا بومی است و این فن آوری کاملا مدرن تاکنون توسط هیچ کشوری به کار گرفته نشده است.
پنجشنبه، 4 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسلیحات نظامی ایران (17) : سلاح مدرن و بی نام سپاه
تسلیحات نظامی ایران (17) : سلاح مدرن و بی نام  سپاه
تسلیحات نظامی ایران (17) : سلاح مدرن و بی نام سپاه

تهیه کننده : محمود کریمی
منبع : راسخون

 
فرمانده کل سپاه از ساخت یک سلاح فوق مدرن دریایی خبر داد که برای اولین بار در جهان این فن آوری مورد استفاده قرار می گیرد.

تسلیحات نظامی ایران (17) : سلاح مدرن و بی نام سپاه

سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به مناسبت روز پاسدار در نشستی خبری اعلام کرد: اخیرا سپاه یک سلاح دریایی را آزمایش کرده که در شعاع بیش از 300 کیلومتری اطراف مرزهای ایران هیچ شناور و ناو دشمن از آن در امان نبوده و قطعا به قعر آبها فرستاده خواهد شد.
وی تاکید کرد: تکنولوژی این سلاح کاملا بومی است و این فن آوری کاملا مدرن تاکنون توسط هیچ کشوری به کار گرفته نشده است.
آزمایش سلاح دریایی جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اگرچه خبری کوتاه بود اما با واکنش گسترده رسانه ها روبرو شد .
اظهارات سردار سرلشگر "محمد علی جعفری" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درباره ساخت سلاح دریایی فوق مدرن علاوه بر تلکس‌های خبری، در روزنامه‌ها و رسانه‌های جهان بخصوص روزنامه‌های صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای داشت.
روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری صهیونیستی نخستین رسانه‌هایی بودند که به بازتاب سخنان سردار جعفری پرداختند.
پایگاه روزنامه "جروزالم پست" در اینترنت در این باره با اشاره به اینکه ایران سلاح جدید دریایی آزمایش کرده، نوشت: برد اعلام شده نشان دهنده این است که این سلاح از نوع اژدر است.
"هاآرتص" نیز از جمله دیگر روزنامه‌های صهیونیستی بود که با انعکاس خبر آزمایش این سلاح از آن به عنوان یک اژدر دریایی با برد 300 کیلومتر نام برد.
پایگاه خبری صهیونیستی "وای نت نیوز" نیز با انعکاس این خبر به نقل از خبرگزاری فارس و با اشاره به برد 300 کیلومتری این سلاح و تهدید ایران برای پایگاه‌های آمریکا در منطقه نوشت: « سپاه اعلام کرد سلاح ساخت ایران را آزمایش کرده که می‌تواند هر شناوری را در برد 300 کیلومتری هدف قرار دهد.»
خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز نیز در تلکس‌های خبری خود به بازتاب دستاورد سپاه پرداختند .
بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی نیز به اخبار این دو خبرگزاری استناد کردند.
شبکه خبری العربیه نیز در خبر عاجل خود به این موضوع اشاره کرد که « برد سلاح جدید، کشتی‌های آمریکا در منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.»
اما نکته ای که در ارتباط با واکنش این رسانه ها به آزمایش سلاح دریایی جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد نوعی سر در گمی همراه با بهت و شگفتی است .
این مسئله از آنجا ناشی می شود که این رسانه ها تصور می کردند که نوآوری نیروهای مسلح ایران در عرصه ساخت سلاح های نظامی و دفاعی به ساخت چند سلاح محدود شده و در حال حاضر ایران توانایی فنی و امکان رو کردن سلاح جدید دیگری را ندارد .
اما واقعیت این است توان فنی نیروهای سپاه در تولید و طراحی جنگ افزارهای نوین باتوجه به وجود نیروهای خلاق و دانش فنی متخصصان ایرانی حد و مرزی ندارد و دستاور های آن در این عرصه روز به روز بیشتر شده و ادامه خواهد یافت .
ایران تنها کشوری در منطقه است که باتوجه به تحریم های گوناگون متکی بر توانایی داخلی در همه عرصه ها بوده و از ابتدای جنگ تحمیلی نیز بیشتر نیازهای دفاعی خود را در چارچوب سیاست خودکفایی ملی طراحی و تولید کرده است .
از این رو ورود یکی پس از دیگری سلاح های نوین ایران به مجموعه جنگ افزارهای نیروهای مسلح ، ضمن بالابردن توان دفاعی و عملیاتی نیروهای مسلح در دفاع از کشور ، دشمنان ایران زمین را در هرگونه جسارت به تمامیت ارضی ایران دچار تشویش و تزلزل کرده است .
طرح به اصطلاح تحلیل ، موضوعات انحرافی و سعی در غیرواقعی نشان دادن توان نظامی ایران از جمله تلاش های ناامیدانه و واکنش های منفعلانه مقامات و رسانه های غربی است که البته راه به جایی نخواهد برد .
آنچه مسلم است این اصل ثابت و کلی است که ایران در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد و هر متجاوزی را پشیمان خواهد کرد .
دستاورهای فنی و علمی و آزمایش های موشکی و نظامی گوناگون ایران در طی سالهای اخیر به خوبی بیانگر این اراده قوی ملی نزد متخصصان نظامی نیروهای مسلح ایران است و آزمایش اخیر موشک فوق مدرن ضد ناو ایران نیز تاکید دیگری بر این سیاست ملی است .
تذکر : تمام منابع مورد استفاده ، در مقاله ی « تسلیحات نظامی ایران(1)- صاعقه» ذکر گردیده است.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.