حقایق و آمار سنگین اثرات فست فود که نباید نادیده گرفته شود

آن را غذای کم ارزش می‌نامند و هنوز در صف این غذاها می‌ایستند و پول‌های زیادی خرج آن می‌کنند. اگر برای این غذاها وسوسه می‌شوید ابتدا بهتر است اثرات جانبی آن را بدانید.
سه‌شنبه، 29 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
حقایق و آمار سنگین اثرات فست فود که نباید نادیده گرفته شود
حقایق و آمار سنگین اثرات فست فود که نباید نادیده گرفته شود

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
آن را غذای کم ارزش می‌نامند و هنوز در صف این غذاها می‌ایستند و پول‌های زیادی خرج آن می‌کنند. اگر برای این غذاها وسوسه می‌شوید ابتدا بهتر است اثرات جانبی آن را بدانید.
با آن مواجه شوید. با مصرف این غذاها زیاد خوشحال نشوید زیرا صدمات آن بر بدن به اندازه گرمایش زمین جدی است. چیز جالب در مورد فست فود این است که ناسالم و اعتیادآور است. این واقعیت است که مردم در مقایسه با غذای خانگی، در حال حاضر آن را غذای روزمره و عادی در نظر می‌گیرند. بنابراین آنچه که اکنون داریم نان با گندم کامل، چیپس با اسید ترانس صفر و پیتزا با پنیر کم چرب است. مثل این است که سایز کمر شخص را کوچک می‌کند. غذاهای به اصطلاح فست فود سالم به طور فریبنده‌ای خطرناک هستند و منجر به صدمات فراوانی می‌شوند.
در مورد چه مقدار صدمه ناشی از کالری صحبت می‌کنیم؟
البته به نظر می‌رسد که مانند یک زمین لرزه است، همانطور که همه ما می‌دانیم غذاهایی با ارزش غذایی پایین با مشخصات کالری بالا و کمبود مواد مغذی تعریف می‌شوند. مصرف‌کنندگان فست فود همراه با یک نوشیدنی کافئین‌دار (نوشابه یا قهوه)، اغلب باید با اعتیاد به قند دست و پنجه نرم کنند- احساس خوشی که با افزایش فشار انسولین همراه است. • قطعات گوشت مرغ (10 قطعه) حاوی 470 کالری، 33 گرم چربی ( 8 گرم اشباع شده)، 950 میلی‌گر سدیم با توجه به محتوای چربی بسیار سودمند هستند.
• پیتزا پپرونی یک نفره با محتوای 700 کالری، 33 گرم چربی (10 گرم اشباع شده) و 1530 میلی‌گرم سدیم.
• ساندویچ گوشت معمولی دارای 410 کالری، 37 گرم چربی (17.4 گرم اشابع شده) و 800 میلی‌گرم سدیم.
• مرغ بسته‌بندی شده به شما 627 کالری، 34 گر چربی (7 گرم اشباع شده) و 1529 میلی‌گرم سدیم ارائه می‌دهد.
• و اما بزرگترین آن‌ها، ساندویچ کوفته گوشتی پا حاوی 1000 کالری انرژی، 60 گرم چربی (30 گرم اشباع شده) و 2580 میلی‌گرم سدیم.
از آنجا که به دنبال اثبات بودید، لیستی در زیر نوشته است:
• فست فود برای بسیاری از افراد اعتیادآور است و شرکت‌های تولیدکننده مطمئنا به خاطر این خبر خوشحال هستند.
• معمولا مصرف‌کنندگان فست فود همراه با یک نوشیدنی کافئین‌دار (نوشابه یا قهوه)، اغلب باید با اعتیاد به قند دست و پنجه نرم کنند- احساس خوشی که با افزایش فشار انسولین همراه است.
• با استفاده از قطعات بزرگ، کاری می‌کنند که شما بخواهید بیش از حد معمول همیشه غذا بخورید.
• تاریخچه‌ای کوتاه از فست فود- در اوایل قرن بیستم، همبرگرها به عنوان غذایی برای فقرا شناخته می‌شدند. این غذا ماده مغذی کمی داشت و غیربهداشتی بود و خارج از رستوران و در خیابان سرو می‌شد.

بیشتر بخوانید: هفت ضرر مهم فست فودها


در سال 2005 دختری در سیدنی استرالیا پس از مصرف یک ساندویچ دونر مرغ در رستوران KFC قربانی مسمومیت با باکتری سالمونلا شد و این امر باعث فلج شدن او شد. دادگاهی در سال 2012 این مجموعه رستوران را به پرداخت 8 میلیون دلار استرالیا به عنوان خسارت به خانواده آن دختر محکوم کرد.

فست فود چه بر سر شما می‌آورد؟

• مصرف منظم فست فود می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی هم در مردان و هم زنان گردد.
• این وعده‌ غذایی با ارزش غذایی پایین باعث افسردگی نیز می‌گردد. این وعده غذایی با نداشتن آنتی اکسیدان‌ها یا اسید چرب امگا 3 نمی‌تواند باعث پیشبرد سلامت روانی شما گردد.
• آن چیزی که باعث خوشمزه شدن فست فود می‌شود حاصل مواد اولیه مصنوعی است و به عنوان پسیوواسترزور، نگهدارنده، امولسیفایر، ضخیم کننده، تثبیت کننده یا تقویت کننده طعم شناخته می‌شود که باعث ایجاد استرس و تغییرات در خلق و خوی شخص می‌شود.
• کسانی که دچار میگرن هستند، فست فود برای آن‌ها دشمن تلقی می‌شود. نمک اسید گلوتامیک مونوسدیم یا MSG که یک ویژگی ثابت غذاهای فراوری شده است به عنوان ایجادکننده سر درد شناخته می‌شود.

هنوز متقاعد نشده‌اید؟

برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند بی خیال این غذای کم ارزش شوند، در اینجا شواهد بیشتری وجود دارد که چرا باید...
زنان جوانی که به طور منظم فست فود مصرف می‌کنند مستعد ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند.
زنان بارداری که در رژیم غذایی خود فست فود دارند به احتمال زیاد فرزندان دچار اضافه وزن به دنیا خواهند آورد. این بچه‌ها در خطر بالاتری از ابتلا به دیابت و سطح بالای کلسترول قرار خواهند داشت.
مواد شیمیایی مورد استفاده در مواد نگهدارنده اضافه شده به فست فود می توانند بچه‌ها را دچار بیش فعالی کنند.
گوشت فراوری شده مورد استفاده در فست فود خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.
آیا موارد گفته شده جالب و مطبوع به نظر می‌رسند؟ قطعا نه. فست فود به عنوان تفرجی نادر ممکن است قابل قبول باشد اما، مصرف آن تا اندازه‌ای که شکم‌بارگی به نظر برسد خطرناک است. به جای استفاده از فست فود از غذاهای پخته شده در خانه که حاوی سدیم کم و افزودنی‌های طبیعی هستند استفاده کنید. فست فود و تنقلات دلخواه خود را دوبار در ماه مصرف کنید نه بیشتر. این مقاله را نشر دهید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.