انتخاب لباس مناسب شما

سایز بدن؛ رنگ لباس

رنگ یکی از مهم‌ترین عنصرهای زندگی است؛ عنصری که به آدم‌ها روحیه می‌دهد یا روحیه‌شان را می‌گیرد، زیبایی می‌دهد یا زیبایی‌شان را می‌گیرد. در انتخاب رنگ لباس همیشه دو عامل مؤثر هستند؛ یکی
دوشنبه، 3 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سایز بدن؛ رنگ لباس
 سایز بدن؛ رنگ لباس

نویسنده: شیما رضایی
 

چه رنگ‌هایی بپوشید؟

رنگ یکی از مهم‌ترین عنصرهای زندگی است؛ عنصری که به آدم‌ها روحیه می‌دهد یا روحیه‌شان را می‌گیرد، زیبایی می‌دهد یا زیبایی‌شان را می‌گیرد. در انتخاب رنگ لباس همیشه دو عامل مؤثر هستند؛ یکی رنگ پوست و موی شما و دیگری سایزتان. از آن جایی که این گزارش مختص آدم‌هایی است که اضافه وزن دارند، به سراغ سایز می‌رویم. اولین ویژگی که در آدم‌های چاق به نظر می‌رسد شکم است و بعد از آن چاقی بازوها و پاها. رنگ‌های مجموعه‌های روشن شما را چاق که نشان می‌دهند هیچ، سایزتان را دو برابر می‌کنند. یکی از دلایلی که دادمادهای لاغر در جشن ازدواج‌شان کت و شلوار سفید می‌پوشند همین است. با روشن‌ترین رنگ، یعنی سفید، سایز آن‌ها بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان داده می‌شود. این را بدانید که رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. لزوماً رنگ تیره مشکی نیست. هرچند مشکی وظیفه‌ی لاغر نشان دادن شما را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد! امّا اگر دوست داشته باشید می‌توانید به سراغ رنگ‌های بهتری هم بروید. هر رنگی از تراکم کم رنگ شروع می‌شود و به تراکم بالا پررنگ ختم می‌شود. می‌توانید به سراغ دسته دوم بروید. مثلاً رنگ بنفش تیره را از مجموعه بنفش انتخاب کنید یا سرمه‌ای تیره را از مجموعه‌ی آبی‌ها. این رنگ‌ها نه تنها در لاغرتر نشان دادن شما تأثیر زیادی دارند بلکه در روحیه‌تان هم مؤثر خواهند بود. برعکس مشکی که شاید رسمی باشد امّا تحملش برای بیشتر از چند ساعت غیرممکن است!

چه رنگ‌هایی را اصلاً نپوشید؟

درست عکس قضیه بالا هم صادق است. ممکن است عاشق رنگ‌های روشن باشید. در خانه‌تان دل‌تان می‌خواهد از این رنگ‌ها استفاده کنید و لباس‌های روشن را بپوشید. ولی در حضور دوستان و آشنایان هرگز! به خصوص اگر روی اندام‌تان حساس هستید.
رنگ‌های مجموعه‌های روشن شما را چاق که نشان می‌دهند هیچ، سایزتان را دو برابر می‌کنند. یکی از دلایلی که دادمادهای لاغر در جشن ازدواج‌شان کت و شلوار سفید می‌پوشند همین است. با روشن‌ترین رنگ، یعنی سفید، سایز آن‌ها بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان داده می‌شود. بنابراین به هیچ وجه در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها سراغ رنگ‌های روشن به خصوص سفید نروید، هرچقدر هم که عاشق‌شان باشید!
منبع مقاله :
رضایی، شیما؛ (1395) چی بپوشم، ساری: پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.