دم‌نوش اوکالیپتوس

درخت اوکالیپتوس درختی از تیره موردی‌ها می‌باشد. ارتفاع آن از 30 میلیمتر به 145 متر و محیط تنه آن به 25 متر می‌رسد. چوب این درخت بسیار سخت و در برابر پوسیدگی مقاوم است. پوست آن رنگ
پنجشنبه، 3 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
دم‌نوش اوکالیپتوس
دم‌نوش اوکالیپتوس

نویسنده: زهرا عباسی
 

درخت اوکالیپتوس درختی از تیره موردی‌ها می‌باشد. ارتفاع آن از 30 میلیمتر به 145 متر و محیط تنه آن به 25 متر می‌رسد. چوب این درخت بسیار سخت و در برابر پوسیدگی مقاوم است. پوست آن رنگ قهوه‌ای مایل به زرد دارد و به راحتی از ساقه جدا می‌شود. رنگ برگ آن نیز بسته به سنّ درخت (در آغاز سبز مایل به آبی و به مرور زمان سبز مایل به سفید) است. دم‌نوش اوکالیپتوس از برگ‌های آن تهیه می‌شود. از نظر طب سنتی ایران، اوکالیپتوس طبیعتی گرم دارد.
دم‌نوش اوکالیپتوس

خواص درمانی

این دم نوش به علت خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده، بسیار مناسب برای مقابله با سرماخوردگی و سرفه می‌باشد. دم نوش اوکالیپتوس درمان مناسبی برای برونشیت می‌باشد؛ زیرا کمک بسیار زیادی به دفع ترشحات کرده و باعث بهبود سرفه‌های چرکی می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی اوکالیپتوس و خواص درمانی آن

 

موارد منع مصرف

نوشیدن این دم‌نوش برای خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان منع شده است. همچنین مصرف بیش از اندازه این دم‌نوش ممکن است باعث ورم معده، روده و کلیه شود. پس اگر دچار ناراحتی کبد و یا التهاب روده و یا مجرای صفراوی می‌باشید، از این دم‌نوش استفاده نکنید.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری برگ اوکالیپتوس را در قوری ریخته و آب با دمای 70 یا 80 درجه به آن اضافه کرده و اجازه دهید. به مدت 15 دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور داده و نوش جان کنید.
منبع مقاله :
عباسی، زهرا، (1396)، کافی‌شاب در خانه، قم: فاتح خیبر، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.