معضل آب آشامیدنی در چین

طبق گزارش منتشر شدن از چین، این کشور با مشکلی جدی در خصوص آب آشامیدنی مواجه شده است. براساس مطالعه‌ی صورت گرفته حدود 80% از آبهای زیرزمینی سطحی این کشور به قدر کافی
پنجشنبه، 31 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
معضل آب آشامیدنی در چین
معضل آب آشامیدنی در چین

برگرفته از سایت اینگیلیش آنلاین
مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
 

طبق گزارش منتشر شدن از چین، این کشور با مشکلی جدی در خصوص آب آشامیدنی مواجه شده است. براساس مطالعه‌ی صورت گرفته حدود 80% از آبهای زیرزمینی سطحی این کشور به قدر کافی جهت آشامیدن یا استحمام تمیز نیستند. از این آب تنها می‌توان برای مصارف صنعتی استفاده نمود.
آب آشامیدنی به ویژه در حومه شهر که مردم از چاه‌های کم عمق بدست می‌آورند کثیف و آلوده است. این آب در اثر کشاورزی، و به خاطر کارخانجات و زباله‌های خانگی بیشتر و بیشتر آلوده شده است.
در حالی که آلودگی هوا توجه سیاستمداران کشور را به خود جلب کرده است، وضعیت آبهای زیرزمینی به شدت نادیده گرفته شده است. چین ممکن است با مشکلات زیست محیطی بزرگ دیگری روبرو شود.
بر اساس این گزارش، شهرهای بزرگ تحت تأثیر آلودگی آب قرار نگرفته‌اند به این دلیل که آنها آب خود را از مخازن زیرزمینی بدست می‌آورند که اغلب صدها یا هزاران پا عمق دارند. به علاوه، در شهرها نیروگاه‌های تصفیه آب به منظور از بین بردن مواد مضر پیش از رسیدن آب آشامیدنی به دست مردم کار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: نقش آب در بدن


از سوی دیگر استفاده از آب زیرزمینی سطحی در مناطق روستایی در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این گزارش عنوان می‌کند که نیترات و آمونیاک از جمله آلاینده‌های اصلی به شمار می‌روند. در برخی مناطق فلزات سنگین نیز در آب یافت شده‌اند.
مقامات متوجه این امر شده‌اند که علاوه بر این که هیچ یک از 2000 چاه‌ مورد مطالعه برخوردار از آب با کیفیت درجه یک نیستند، بیش از 70% در رده بدترین طبقه یعنی دسته‌ی غیر قابل شرب قرار دارند.
معضل آب آشامیدنی در چین
آلودگی آب در چین
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.