امن‌ترین ایالت‌های آمریکا کجا هستند؟

با توجه به موج جدید تیراندازی و خشونت در برخی ایالت‌های آمریکا حرکتی جمعی به سوی مهاجرت به مناطق امن تر آغاز شده است. در این میان سایتی غیر دولتی آماری از جرایم انجام شده و دلایل آن و مناطقی که احتمال خطر در آن‌جا کمتر است را ارائه داده است.
يکشنبه، 3 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امن‌ترین ایالت‌های آمریکا کجا هستند؟
ایالات امن آمریکا
 
چکیده
با توجه به موج جدید تیراندازی و خشونت در برخی ایالت‌های آمریکا حرکتی جمعی به سوی مهاجرت به مناطق امن تر آغاز شده است. در این میان سایتی غیر دولتی آماری از جرایم انجام شده و دلایل آن و مناطقی که احتمال خطر در آن‌جا کمتر است را ارائه داده است. نکته قابل تامل دلیل بروز این موج خطرناک بوده که در مناطقی که سطح سواد عمومی پایین تر بوده این ماجراجویی‌ها بیشتر اتفاق افتاده است. عوامل بعدی به ترتیب بیکاری و فقر بیان شده است.

تعداد کلمات 603/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
امن‌ترین ایالت‌های آمریکا کجا هستند؟
مترجم: وحید کرمی
 
به دنبال ترادژی تلخ طوفان‌ تیراندازی‌های جمعی در آمریکا، وب‌سایت غیردولتی «والت هاب» اخیرا گزارشی مبنی بر «امن‌ترین ایالت‌های آمریکا» در سال 2018 منتشر کرد. والت هاب به منظور کمک به خانواده‌ها برای پیدا کردن مکان‌های امن‌تر برای اقامت، 50  ایالت را با 48 شاخص کلیدی مقایسه کرده است.
رابطه مستقیم میان درآمد پایین، سطح تحصیلات کم و بالاتر رفتن آمار جرم و جنایت امری واضح و اثبات شده است هرچند برخی افراد بر سر دلایل این امر بحث و گفتگو می‌کنند. افزایش جرم در چند ایالت بزرگ آمریکا از روند رو به رشد خشونت در مردم این کشور خبر می دهد. در میان 10 ایالتی که بیشترین آمار جرم را دارند 8 ایالت آن کمترین تعداد افراد با مدرک لیسانس را دارا می باشند و درآمد میانگین مردم در این ایالت‌ها از حد فقر معین شده در سال 2012 برای آمریکا، کمتر است.
 
بیشتر بخوانید: وضعیت حقوق بشر در آمریکا


آمارهای کلیدی

نیوهمشایر دارای کمترین میزان قتل عمد و نیز قتل غیرعمد به ازای هر 100،000 ساکن، یعنی چیزی معادل 27/1 می‌باشد که 3/9 برابر کمتر از لوئیزیانا است که دارای بیشترین مقدار قتل یعنی 83/11 است.
نیوهمشایر دارای حداقل تعداد خرابکاران در هر 1000 نفر ساکن، یعنی 45/15 می‌باشد  که این تعداد 6/2 برابر کمتر از نیومکزیکو است که بیشترین مقدار یعنی 69/49 را داراست.
لوئیزیانا بیشترین تعداد کارمندان دولتی در هر 100،000 ساکن یعنی 486 نفر را دارد که 4/2 برابر بیشتر از کنتاکی است که کم‌ترین تعداد یعنی 201 نفر می‌باشد.
فلوریدا دارای کمترین سهم دانش آموزان دبیرستانی است که 58/11 درصد از آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته­اند، که این آمار 8/1 برابر کمتر از آیداهو است که بالاترین میزان آن 08/21 درصد است.
 
امن‌ترین ایالت‌های آمریکا کجا هستند؟
امن‌ترین ایالت‌ها در امریکا Safest States in America
1. ورمونت 1. Vermont
2. مین 2. Maine
3. مینه سوتا 3. Minnesota
4. یوتا 4. Utah
5. نیوهمپشایر 5. New Hampshire
6. کانکتیکات 6. Connecticut
7. رود آیلند 7. Rhode Island
8. هاوایی 8. Hawaii
9. ماساچوست 9. Massachusetts
10. واشنگتن 10. Washington
کم‌امنیت‌ترین ایالت‌ها در آمریکا Least Safe States in America
41. کارولینای جنوبی 41. South Carolina
42. آلاسکا 42. Alaska
43. میسوری 43. Missouri
44. آلاباما 44. Alabama
45. آرکانزاس 45. Arkansas
46. فلوریدا 46. Florida
47. تگزاس 47. Texas
48. اوکلاهما 48. Oklahoma
49. لوئیزیانا 49. Louisiana
50. می سی سی پی 50. Mississippi

فقر، عاملی برای خشونت

هر یک از ایالاتی که در این فهرست معرفی شد، مناطقی دارند که با فقر، نرخ بالای بیکاری و سطح آموزشی پایین دست و پنجه نرم می‌کنند. در تمامی این مناطق، خشونت رو به افزایش است. ناامیدی و دلسردی ساکنان این مناطق دلیل اصلی وقوع جرم بوده که در نهایت این مکان‌ها را به نواحی خطرناکی برای نیروی پلیس و نیز غیرنظامیان تبدیل می‌کند.
 

برگرفته از سایت: https://tdn.com/news  
منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.