امیدی تازه در درمان سرطان

سرطان یکی از مخوف ترین بیماری ها در سراسر دنیا است. هرچند در چند سال اخیر روش های نوینی برای درمان این بیماری مورد آزمایش و بعضا به نتایجی رسیده است اما همچنان دانشمندان تلاش می کنند تا بتوانند راه‌های سریع‌تر و بهتری برای درمان این بیماری بیابند.
چهارشنبه، 6 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امیدی تازه در درمان سرطان
سرطان بیماری که سالانه جان چندین هزار انسان را تهدید می کند
 
چکیده
سرطان یکی از مخوف ترین بیماری ها در سراسر دنیا است. هرچند در چند سال اخیر روش های نوینی برای درمان این بیماری مورد آزمایش و بعضا به نتایجی رسیده است اما همچنان دانشمندان تلاش می کنند تا بتوانند راه‌های سریع‌تر و بهتری برای درمان این بیماری بیابند. در حال حاضر برخی از دانشمندان موفق شده اند راه کاری را مورد امتحان قرار دهند که امید آنان را به درمان این بیماری وحشتناک و مهلک بیشتر کرده است.

تعداد کلمات 483/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
امیدی تازه در درمان سرطان
مترجم: مهدی رحیمی

درمانی که به تازگی انجام شد شاید برای بیماران مبتلا به سرطان امید تازه‌ای به ارمغان آورد. دانشمندان کشف کردند که بعضی از سلول های سرطانی در جسم بیمار به طور مساوی تغییر پیدا می کند. این کشف مهم وقتی پیدا شد که محققین پی بردند سلول‌های سرطان وقتی که منتشر می شوند علامت هایی را از خود به جا می گذارند.
در گذشته دانشمندان بر این عقیده بودند که سلولهای غدۀ سرطانی همه به یک شکل نیستند. در قسمت های مختلف محدودۀ سرطان، تغییر در ساختمان سلول متفاوت است.

 
بیشتر بخوانید: روش های درمان سرطان

الآن دانشمندان ادعا می کنند که شاید بتوانند سلول های سرطان را در ریشه متوقف کنند. آنها برنامه ریزی کرده اند که واکسنی اختراع کنند که بتواند که سلول های ایمن را هدایت کنند تا به سلول های سرطان حمله کرده و آنها مانع از گسترش تغییرات بشوند.
احتمال دارد زمان زیادی سپری شود تا این اتفاق مهم بیفتد؛ ولی دانشمندان امیدوارند این عمل جراحی جدید آزمایشی بر روی انسان، در طی پنچ سال آینده شروع شود.

 
امیدی تازه در درمان سرطان

به هرحال حقایقی را باید مد نظر داشت: اول از همه این که، همۀ اشکال سرطان با سرعت یکسان رشد نمی کنند؛ بعضی از سرطان ها ممکن است آنقدر سریع رشد کنند که محال باشد که کشف شود از چه زمانی تغییرات آغاز شده است. بعضی از سرطان ها میزان بالاتری از موفقیت را دارند. به علاوه چنین عملی هزینۀ زیادی خواهد داشت چون هر بیماری واکسن مخصوص به خود را خواهد داشت.
ایمونودرمانی ها برای مدتی در معرض فروش بوده اند ولی تقریبا سومین دارو از میان داروها بود که کارساز شد و موفقیت به بار آورد.
تا به حال، دکترها بیشتر شیمی درمانی را به کار برده اند تا سرطان را درمان کنند. اگر چه این شکل از درمان، سلول های سرطان را هنگام تقسیم شدن از بین می برد. همچنین سلولهای سلامت را هم مورد حمله قرار می دهند و باعث عوارض بد زیادی می شوند.
تک درمانی می تواند جایگزین خوبی برای شیمی درمانی باشد.
کارخانه های داروسازی از پیشرفت های جدید استقبال خوبی داشته اند و هزینه مالی پیشرفت در واکسن های مورد نیاز را خواهند پرداخت.

 
برگرفته از سایت: Englishonline.com
منبع: راسخون



 


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.