اسید سیتریک چیست؟

شاید همه ما چیز زیادی راجع به اسید سیتریک ندانیم. این‌که این نوع اسید ممکن است چه منافعی برای پوست و کبد داشته باشد و کلاً برای سلامتی بدن تا چه اندازه اهمیت دارد و یا اساساً ممکن است ضرری هم داشته باشد یا نه.
پنجشنبه، 7 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسید سیتریک چیست؟

مزایا و فواید اسید سیتریک و لزوم استفاده از آن برای بدن

شاید همه ما چیز زیادی راجع به اسید سیتریک ندانیم. این‌که این نوع اسید ممکن است چه منافعی برای پوست و کبد داشته باشد و کلاً برای سلامتی بدن تا چه اندازه اهمیت دارد و یا اساساً ممکن است ضرری هم داشته باشد یا نه. این‌ها بحث‌هایی است که با مطالعه این مقاله می‌توان تا حدودی به آن‌ها دست یافت.

آیا تا به حال برچسب غذا یا برچسب مکمل غذایی را خوانده‌اید و متوجه شدید که حاوی اسید سیتریک است؟ فکر می‌کنید اسید سیتریک چقدر برای بدن مفید است؟ اگرچه به نظر می‌رسد که این ماده، نیمه‌مصنوعی یا نیمه‌طبیعی باشد، ولی اسید سیتریک یک ماده طبیعی شگفت انگیز است که می‌تواند سم‌زدایی را تقویت کند و به هضم صحیح، سطح انرژی و عملکرد کلیه کمک کند و از آن محافظت کند. در این‌جا، ما نگاهی به این عنصر جذاب می‌اندازیم و توضیح خواهیم داد که چگونه نوع مناسب اسید سیتریک می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد و به سلامتی شما سود برساند.
 

اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک یک اسید آلی است که به وفور در میوه‌ها (به خصوص میوه‌های مرکبات) مانند لیمو‌شیرین، لیمو‌ترش، گریپ‌فروت، آناناس و پرتقال یافت می‌شود. فرمول شیمیایی آن C6H8O7 است. این اسید آلی ابتداً از لیمو با استفاده از نوعی قارچ به نام «اسپرگیلوس» در سال 1784 توسط کارل ویلهلم جدا شد و به دست آمد.

اسید سیتریک چیست؟

اگرچه اسید سیتریک در ابتدا از لیمو جدا شده است، ولی به این معنی نیست که دیگر فقط از لیمو می‌توان آن را به دست آورد. در حقیقت، بیشتر اسید سیتریک که به صورت تجاری در صنعت مواد غذایی به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ذرت GMO جدا شده و در قالب قارچ کشت می‌شود.
 

چگونه اسید سیتریک بر بدن شما تاثیر می‌گذارد و چرا شما به آن نیاز دارید؟

اسید سیتریک همچنین مزایای خاصی را زمانی که به عنوان یک مکمل مصرف می‌شود ارائه می‌کند. اسید سیتریک، تنفس نرمال سلولی را در متابولیسم بدن انسان تقویت می‌کند که این به آن معنی است که نقش کلیدی در احیای فرآیند متابولیسم برای ایجاد انرژی ایفا می‌کند. بدون آن، تمام مکانیسم تولید انرژی در بدن ناکارآمد است و بدن دیگر برای درمان و سم‌زدایی به اندازه کافی توان ندارد.

اسید سیتریک علاوه بر مزایای داخلی در بدن شما، برای پوست شما نیز مناسب است. اسید سیتریک بسیار قابض است؛ هنگامی که از آن به صورت موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند به طور موقت منافذ پوست شما را منقبض کند و ببندد؛ روغن‌ها و چربی‌ها و شکستگی‌ها و ترک‌های پوست را کاهش می‌دهد، سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند، پوست را روشن و براق می‌کند و حتی رنگ ظاهر پوست را جلا می‌دهد و روشن می‌کند. به این دلایل، معمولا در محصولات مربوط به طراوت و شادابی صورت و ماسک‌ها یافت می‌شود.
 

آیا اسید سیتریک برای همه مناسب است؟

گرچه وضعیت GAS ازجانب FDA مطلوب و نرمال شمرده شده است و در مقادیر کم، امن است، ولی مقدار بیش از حد اسید سیتریک می‌تواند باعث درد در دستگاه گوارش، سوزش در ناحیه پوست، پوسیدگی دندان و سایر بیماری‌ها شود. برای جلوگیری از این مسائل، اسید سیتریک خالص را مصرف نکنید. علاوه بر این، از برخورد اسید سیتریک خالص با پوست صورت خودداری کنید و هنگام اضافه کردن آن به محصولات DIY (گروهی از مواد رنگی و رنگ‌ها که شخص می‌تواند به تنهایی از آنها برای رنگ کردن ساختمان استفاده کند) دقت کنید، زیرا می‌تواند باعث سوختگی و آسیب رسیدن شدید به پوست شود.

بسیاری از اسید سیتریک‌ها برای مصارف تجاری استفاده می‌شوند که از ذرت GMO تهیه می‌شود. من توصیه می‌کنم اگر دیدید آن را به عنوان یک ماده غذایی در غذا یا مکمل ذکر کرده‌اند در مصرف آن احتیاط کنید. تنها شرکت‌های معتبر از اسید سیتریک طبیعی استفاده می‌کنند، اما در واقع به سختی می‌توان تفاوت بین طبیعی و غیر طبیعی را فهمید مگر اینکه وب‌سایت آن شرکت‌ها را چک کنید یا گوشی را بردارید و از خودشان بپرسید. اگر آن‌ها به صورت هجومی از خود دفاعی کنند و یا حرفی برای گفتن نداشته باشند، این فرصتی است که متوجه شوید آن‌ها از چیزهای ارزان استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: اسید سیتریک و کاربرد‌های مختلف آن چیست؟


چرا از اسید سیتریک در مکمل‌ها مانند Oxy-Powder استفاده می‌شود؟

در مرکز بهبودی جهانی، ما زمان زیادی را مصرف می‌کنیم تا بهترین مکمل‌های غذایی را به شما ارائه ‌دهیم. در حالی که بیشترین مقدار اسید سیتریک مصرفی از ذرت GMO ساخته شده است، اسید سیتریکی که ما در Oxy-Powder استفاده می‌کنیم از 100٪ منابع غیر GMO است که در کشور اتریش تولید می‌شود. این نوع اسید سیتریک در مورد آلودگی‌های سمی ‌مانند قارچ‌ها، فلزات سمی‌و پاتوژن‌های مضر مورد بررسی قرار گرفته است و سه مزیت متمایز را ارائه می‌دهد.
 
1. کمک به تولید انرژی سلولی
اسید سیتریک بدن را در ساخت انرژی کمک می‌کند تا بتواند با قدرت و توانایی خود را پاک و سم‌زدایی کند.
 
2. افزایش استفاده از منیزیم
بسیاری از مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم، برای جذب بهتر و جذب مؤثر در معده‌ای که PH اسیدی دارد نیاز دارند. افزودن اسید سیتریک به Oxy-Powder به شما کمک می‌کند تا همه چیز را از اکسید منیزیم ازونیزه شده (اکسیژن آن به ازن تبدیل شده باشد) دریافت کنید. در مورد آن به عنوان یک تقویت‌کنندة کارایی فکر کنید که به Oxy-Powder کمک می‌کند تا بهتر کار کند.
 
3. پشتیبانی از سم زدایی کلی بدن
شواهد نشان می‌دهد که استفاده از اسید سیتریک می‌تواند تأثیر مثبتی بر حفاظت از کبد و مغز داشته باشد، علاوه بر این می‌تواند بر رسوبات کلیه تاثیر مثبت داشته باشد.
 
اسید سیتریک چیست؟


اسید سیتریک: خلاصه رئوس مطالب

بیایید خلاصه‌ای از نکات اصلی که شما باید درباره اسید سیتریک بدانید را دوباره مرور کنیم:
    • اسید سیتریک یک اسید آلی است که به طور طبیعی در میوه‌هایی مانند لیموشیرین، لیموترش، گریپ‌فروت، آناناس و پرتقال یافت می‌شود.
    • امروزه بیشتر اسید سیتریک موجود در غذاهای فرآوری شده و مکمل‌های فرآوری شده، از ذرت GMO تهیه شده است.
    • اسید سیتریک نقش کلیدی در متابولیسم انرژی دارد.
    • اسید سیتریک برای افزایش سم‎زدایی، افزایش جذب منیزیم، حفاظت از کبد و مغز و یافتن و از بین بردن سنگ کلیه، مفید است.
    • هم‌چنین برای پوست شما مناسب است.

 

نویسنده:  دکتر ادوارد گروپ

برگرفته از سایت: Food Articles – Global Healing Center.url


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.