لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل

داشتن پوست زیبا و جوان آرزوی هر خانمی است به همین خاطر مصرف لوازم آرایشی در کشور ما آمار نسبتا بالایی را به خود اختصاص داده است؛ اما آنچه که بیشتر دغدغه هر خانمی است این است که این مواد برای سلامتی او مضر نباشند.
پنجشنبه، 15 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل
روغن نارگیل اثرات مخرب شیمیایی را ندارد
 
چکیده
داشتن پوست زیبا و جوان آرزوی هر خانمی است به همین خاطر مصرف لوازم آرایشی در کشور ما آمار نسبتا بالایی را به خود اختصاص داده است؛ اما آنچه که بیشتر دغدغه هر خانمی است این است که این مواد برای سلامتی او مضر نباشند. برای رفع این نگرانی، یکی از بهترین مواد آرایشی که هم برای سلامت و زیبایی پوست مفید است و هم اثرات مخرب شیمیایی را ندارد روغن نارگیل است. برای چگونگی استفاده از قابلیت های روغن نارگیل این مقاله را بخوانید.

تعداد کلمات 1518/ تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه
لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل
مترجم: جابر بوژمهرانی


روغن نارگیل و تاثیر آن بر زیبایی پوست

 در دهه های اخیر روغن نارگیل به سرعت سر زبانها افتاد و تبدیل به یکی از مشهورترین روغن های طبیعی شد البته با دلایل منطقی. روغن نارگیل غنی از ویتامین های K، E و آهن است. همچنین حاوی اسید لوریک با خصوصیات ضد باکتری طبیعی است.
به عنوان یک میوه اعجاب انگیز، مزایای سلامتی زیادی دارد که به افزایش متابولیسم کمک می کند، میزان کلسترول را تنظیم می کند و اثرات مضر بیماری های مختلف مانند دیابت را کاهش می دهد.
علاوه بر این، بسیاری از استفاده های خوب دیگر برای روغن نارگیل وجود دارد که باعث می شود خودتان و زیبایی تان را سالم نگه دارید. در اینجا 10 استفاده از روغن نارگیل را ذکر می کنیم که مناسب رژیم زیبایی شما خواهد بود:
 

1. استفاده از روغن نارگیل برای نرمی مو.

 لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل

زنان در قدیم الایام برای مراقبت از موهایشان از روغن نارگیل استفاده می کردند. این مساله برای مدت بسیار طولانی بصورت یک راز بوده است.
حتی اکثر شامپوها امروزه روغن نارگیل به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده آن است. روغن نارگیل رطوبت مو را تشدید می کند. همچنین با شوره سر به مبارزه می کند و پوست سر شما را سالم نگه می دارد.
برای حالت دادن به موهایتان توسط روغن نارگیل، قبل از مالیدن به سر کمی آن را گرم کنید. چند ساعت قبل از شستشو یا تا صبح روز بعد موهای خود را با یک حوله یا کلاه حمام بپوشانید.
اگر از داشتن موهای فر دار و خشک رنج می برید، نگران نباشید می توانید از روغن نارگیل برای درمان آن استفاده کنید. کمی روغن نارگیل را به کف دست خود بریزید سپس با انگشتانتان به مو های خود بکشید تا نرم و صاف شوند سپس ریشه مو هایتان را ماساژ بدهید و در آخرمو هایتان درهم بفشارید.
 

2. استفاده از روغن نارگیل برای بالم لب (بالم لب نوعی پماد موضعی برای درمان بیماری های مربوط به لب است. بالم لب با کارکرد های مختلفی وجود دارد. درمان خشکی لب، آب رسان لب)

 
لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل
 
روغن نارگیل باعث ایجاد بالم لب فوقانی می شود که لب را تغذیه و مرطوب می کند و دارای عطر و طعم طبیعی نارگیل است که بوی خوبی دارد. همچنین می تواند چاک لب را تسکین دهد و لب های نرم و ملایم و سالم برای شما به ارمغان بیاورد.
برای لب های خشک و پوسته شده مقدار کمی ررغن نارگیل را گرم کنید سپس با کمی شکر مخلوط کنید و با عسل آن را نمناک کنید و سپس خیلی با ملایمت با انگشتتان با حرکت دورانی بر روی لب بکشید تا از شر خشکی پوست لبتان خلاص شوید. این کار لب های شما را خیلی زیبا و دلپذیر می کند.
 

3. استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان

روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که برای درمان باکتری های دهان و پلاک (پلاک دندان لایه‌ی نرم و چسبناکی از باکتری است که روی دندان‌ها، لثه، زبان و حتی دندان‌های مصنوعی تشکیل می‌شود.) عالی است.
این تکنیکی شناخته شده برای سفید کردن دندان و تازه نفس کردن دندان است. همچنین باعث بهبود سلامت لثه می شود و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.
استفاده از این روغن نارگیل یک عمل سنتی در طب آئورودا (طب سنتی هند) است. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به مدت 20 دقیقه در دهان بچرخانید.
 

4. استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش

روغن نارگیل یک وسیله عالی برای پاک کردن آرایش است زیرا باعث می شود که مواد مقاوم در محصولات مختلف آرایش مانند ریمیل ها و سایه های چشم، حل شوند. همچنین پوست را روشن می کند، چین و چروک را کاهش می دهد و چهره شما را مرطوب می کند.
برای پاک کردن آرایش غلیظ، یک پد پنبه را در روغن نارگیل فرو کنید و با آن آرایش را پاک کنید. این روغن خط چشم و ریمل مژه و ابرو را به صورت ویژه پاک می کند. به عنوان یک جایزه، روغن نارگیل به آرامی جذب مژه شده، آنها را حالت داده و رشد آنها را تسریع می بخشد. روغن نارگیل همچنین رنگ پذیری مژه شما را افزایش می دهد و می توان آن را برای صاف کردن ابروی بدون حالت استفاده کرد.
 

5. استفاده از روغن نارگیل به عنوان لوسیون بدن (به فرانسوی: Lotion) نوعی پماد موضعی است که برای استفاده روی پوست تهیه می‌شود.)

شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک لوسیون بدن به تنهایی استفاده کنید یا آن را به لوسیون فعلی بدن‌تان اضافه کنید.
روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان ها است که با مبارزه با رادیکال های آزاد، پیری پوست را کاهش می دهد. روغن نارگیل برای درمان آکنه و اگزما عالی است.
طرز استفاده از آن خیلی ساده است یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با لوسیون فعلی بدن خود مخلوط کنید. بهترین زمان استفاده این لوسیون بعد از حمام می باشد. روغن نارگیل رطوبت را در پوست شما نگه می دارد و به تسکین سوزش و خارش پوست کمک می کند و نیش حشرات را التیام می بخشد وپوست شما را نرم و صاف نگه می دارد.

 

 بیشتر بخوانید: روغن نارگیل برای صورت


6. استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک کرم اصلاح (مو بر)

 
لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل
 
روغن نارگیل به عنوان یک کرم اصلاح، پوست را مرطوب کرده و از سوختگی های ناشی از استفاده کردن تیغ جلوگیری می کند. اگر با آلوئه ورا استفاده شود پوست شما را نرم و لطیف کرده و جوش و سوزش پوستی را کاهش می دهد.
هر بار بعد از حمام یک قاشق چایخوری از این روغن را به عنوان کرم اصلاح استفاده کنید. این روغن از هرگونه اصطکاک خشن ناشی از تیغ جلوگیری می کند و همچنین به نرمی و لطافت پوست شما کمک می کند.
شما لازم نیست نگران استفاده بیش از حد ازاین روغن باشید زیرا باقی مانده آن بر روی پوست به عنوان یک مرطوب کننده پس از اصلاح عمل خواهد کرد!

 

7. استفاده از روغن نارگیل برای کوتیکول ها (پوسته روی ناخن)

 
لوازم آرایشی با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان کرم، کوتیکل ناخن ها را تقویت کرده و حتی روی دستانتان اثر ضد پیری دارد. این به دلیل آنتی اکسیدان هایی است که منجر به کاهش ظهور لکه های پیری و چین و چروک در پوست شما می شود. شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک لوسیون دست مجزا استفاده کنید یا آن را با لوسیون دیگری مخلوط کنید. روغن را به دستان خود بمالید و ناخن ها و کوتیکول های ناخن را با دقت ماشاژ دهید.
 

8. استفاده از روغن نارگیل به عنوان اسکراب بدن (پاک‌ کننده‌ای فوق‌العاده برای کل بدن، تقریبا شبیه به اسکراب صورت است. سلول‌های مرده را از سطح پوست را زدوده و عمل آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و پوستی نرم ولطیف به ارمغان می‌آورد.)

روغن نارگیل نیز می تواند یک لایه بردار بسیارعالی است که پوست شما را مرطوب نگه می دارد وحس جوانی و تازگی به آن می بخشد.
به منظور ایجاد یک اسکراب بدن خالص، روغن نارگیل را با یک یا چند قند، نمک دریا یا ترکیبی از دو مخلوط کنید.
شما همچنین می توانید لیمو و عسل و یا هرروغن ضروری دیگربرای ایجاد یک رایحه عالی و زدودن التهاب را به آن اضافه کنید که پوست شما را تغذیه و درخشان کند. البته می توانید انواع دیگری اضافه کنید مانند اضافه کردن اسطوخودوس تازه خرد شده، روغن زیتون یا عصاره وانیل.
 

9. استفاده از روغن نارگیل برای اسکراب پا

شما همچنین می توانید از روغن نارگیل برای اسکراب پا استفاده کنید. خصوصیات ضد باکتری و ضد قارچ روغن نارگیل پای شما را از هر گونه قارچ محافظت خواهد کرد؛ و کف پای شما را نرم می کند. این روغن همچنین پاشنه های خشک شده و ترک خورده را درمان می کند.
برای استفاده از روغن نارگیل، آن را به آرامی روی پا و بین انگشتان پای خود بکشید. شما می توانید از این روغن برای درمان پای ورزش کاران استفاده کنید. کارشناسان توصیه می کنند پا را با روغن نارگیل حداقل یک بار در هفته مالش دهید.
روشن است که روغن نارگیل می تواند همه این کار ها را انجام دهد. روغن نارگیل واقعا بهترین دوست برای خانم ها است. اضافه کردن این عنصر به لوازم زیبایی آرایشی شما نه فقط انتخاب مقرون به صرفه، بلکه انتخابی بسیار هوشمندانه است.


برگرفته از سایت: https://www.lifehack.org


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.