بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید!

چکیده این وظیفه‌ی همه ما است که برای توسعه قابلیت‌ها و مهارت‌های خود، وقت به خصوصی اختصاص دهیم، و در نتیجه بتوانیم مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را به بهترین وجه ممکن، به دیگران انتقال دهیم. سرمایه گذاری بر روی خودتان، مثال خوبی از علاقه به خویشتن است، شما ابتدا باید خودتان را دوست داشته باشید و سپس می‌توانید از دیگران این انتظار را داشته باشید که شما را دوست بدارند. این مقاله در پی آن است تا راه‌هایی به شما نشان دهد که از طریق آنها، شما می‌توانید بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید. نکته مهم این است که این راه‌ها، به هیچ وجه نیازمند هزینه کردن پول نیستند.
پنجشنبه، 26 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید!
10 روش مختلف برای سرمایه گذاری بر روی خودتان و دلایل اینکه چرا این کار به شما قدرت می­دهد.

 
چکیده
این وظیفه‌ی همه ما است که برای توسعه قابلیت ها و مهارتهای خود، وقت به خصوصی اختصاص دهیم و در نتیجه بتوانیم مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را به بهترین وجه ممکن، به دیگران انتقال دهیم. سرمایه گذاری بر روی خودتان، مثال خوبی از علاقه به خویشتن است، شما ابتدا باید خودتان را دوست داشته باشید و سپس می‌توانید از دیگران این انتظار را داشته باشید که شما را دوست بدارند. این مقاله در پی آن است تا راه‌هایی به شما نشان دهد که از طریق آنها، شما می توانید بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید. نکته مهم این است که این راه‌ها، به هیچ وجه نیازمند هزینه کردن پول نیستند.

تعداد کلمات : 1743 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه
 
 
اقتصاد2
 
نویسنده / نویسندگان: Megan Tull ; Dec 06, 2017
مترجم: محمدصادق جمشیدی اردشیری

هر کسی اندر جهان، مجنون لیلایی شدند
عارفان، لیلی خویش و دم به دم مجنون خویش
ساعتی میزان آنی، ساعتی موزون این
بعد از این میزان خود شو، تا شوی موزون خویش
 
" مولانا جلال الدین محمد بلخی ؛ دیوان شمس تبریزی؛ غزلیات ."
 
سرمایه گذاری بر روی خودتان، یکی از بهترین سرمایه گذاری­‌هایی است که می­توانید انجام دهید و نرخ بازگشت سرمایه­‌ی فوق­العاده‌­ای دارد. اهمیتی ندارد که این سرمایه گذاری، برای یادگیری یک مهارت جدید، توسعه قابلیت­‌های شخصی و حرفه­ای خودتان، ارتقای خلاقیت کاری،  یا استخدام یک مربی برای بهبود خودتان است، نکته مهم این است که شما قبل از آنکه بتوانید چیزی برای ارائه به دیگران داشته باشید، می‌بایست ابتدا خود را به آن تجهیز کنید. این وظیفه­‌ی همه ما است که برای توسعه قابلیت­ها و مهارت­های خود، وقت به خصوصی اختصاص دهیم، و در نتیجه بتوانیم مهارت­ها و قابلیت­های خود را به بهترین وجه ممکن، به دیگران انتقال دهیم. سرمایه گذاری بر روی خودتان، مثال خوبی از علاقه به خویشتن است، شما ابتدا باید خودتان را دوست داشته باشید و سپس می­توانید از دیگران این انتظار را داشته باشید که شما را دوست بدارند.
 
چرا سرمایه گذاری بر روی خودتان، ابزاری قدرتمند است؟
سرمایه گذاری بر روی خودتان، یک پیام قدرتمند به خودتان و به جهان پیرامون شما مخابره می‌کند. آن پیام این است:
" توانایی‌­های ذاتی و قابلیت­های بالقوه­ای که من دارم، آنقدر برایم باارزش و مهم هستند که من مصمم هستم برای آنها، وقت، انرژی، و توجه ویژ­ه­­ای اختصاص دهم تا آنها را به بالندگی برسانم و نتایج موثری کسب نمایم. "
زمانی که شما عزم آن دارید که به این تصمیم خود، پاسخ مثبت بدهید و مصمم شوید تا بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید، تمامی کائنات با شما همراه خواهند شد و پاداش اعجاب آور تصمیم خود را از محیط پیرامون خود، دریافت خواهید کرد.
من تمایل دارم تا راه­های شگفت انگیزی با شما در میان بگذارم که از طریق آنها، شما می­توانید بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید. خبر خوش این است که این راه­ها، به هیچ وجه نیازمند هزینه کردن پول نیستند.
 
10 روشی که می­توانید بر روی خوتان سرمایه گذاری کنید

1. هدف گذاری کنید.
یاد بگیرید که چگونه می­توانید برای زندگی شخصی یا کاری خود، هدف گذاری کنید.اگر شما برای هدف گذاری در زندگی شخصی و کاری خود، وقت مناسبی اختصاص ندهید، درست مانند این است که در یک جاده پر پیچ و خم و تاریک، بدون چراغ در حال رانندگی هستید. شما دقیقا نمی­دانید که به کدام سمت و سو در حال حرکت هستید و در نتیجه، وقت گرانبهای خود را قیمت ارزانی از دست می­دهید. همچنین مطمئن شوید که برای اهداف خود، یک چارچوب زمانی تهیه کنید و تا در موعد مقرر، به اهداف خود برسید. اهداف شما می­‌بایست هوشمندانه (مولف از کلمه SMART استفاده کرده است که در لغت به معنای هوشمندی است ولی در اینجا، سرنام واژه­‌های Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Timely می­باشد و قابلیت تبدیل به زبان فارسی، به همان صورت را ندارد) باشند: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی، مرتبط و زمان بندی شده.

بیشتر بخوانید : چگونه برای موفقیت هدف گذاری کنیم؟

 
 
2. برای کشف­های خود ارزش قائل باشید.
شما می­توانید با اعتماد کردن و احترام گذاشتن و ارزش قائل شدن برای شهود و ادراک درونی خود و پیام­های باطنی که از آن دریافت می­کنید، عشق به خویشتن را به نشان دهید. گوش کردن به ندای درونی­تان، موجب می شود که بتوانید تصمیمات بهتری اتخاذ کنید. ارزش نهادن به قوه ادراک باطنی خود، و اجازه ندادن به افکار، احساسات، و یا گفته‌­های دیگران، در مورد آنچه شما به واقع ادراک درستی از آن داشته­‌اید، بسیار برای شما انرژی بخش خواهد بود. با تمرکز کردن و مورد توجه قرار دادن آنچه که احساس خودتان به شما می­گوید، برای خودتان ارزش قائل می­شوید و این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات بهتر، سریع­تر و هوشمندانه­‌تری بگیرید. به شخصه، برای خودم بارها اتفاق اقتاده و این را می­دانم که اگر در زمینه‌­ای، احساس قدرتمندی درباره­‌ی موضوعی داشته باشم و بخواهم احساس و یا ادراک باطنی خودم را نادیده بگیرم، در نهایت آن تصمیم یا رفتار من، باعث ایجاد حس پشیمانی در خودم می­شود.من یاد گرفته­ام که همواره به بینش­های درونی خودم اعتماد کنم و این همان چیزی است که مرا در زندگی و کار، هدایت می­کند." تا جایی که می­توانید بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید، بزرگتری دارایی شما با اختلاف بسیار زیاد نسبت به بقیه­‌ی دارایی ها، " خودتان" هستید. "
وارن بافت (یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران و سومین فرد ثروتمند جهان)


3. زمانی برای سرمایه گذاری بر روی خلاقیت خود اختصاص دهید.
نیازی نیست که با بالا رفتن سن، خلاقیت ما دچار نقصان گردد. در حقیقت، به طور عمومی این باور وجود دارد که اوج خلاقیت در افراد، بین سنین 30 تا 40 سالگی بروز پیدا می­کند. خلاقیت می­تواند به عنوان عامل سرعت بخشیدن در یادگیری مداوم و فعالیت­های روزمره ما، عمل کند. خلاقیت به ما اجازه می­دهد تا در زندگی، خوش بین و سرزنده باشیم و همچنین به ما این قابلیت را اعطا می­کند تا بتوانیم زیبایی­های جهان پیرامون خود را درک کنیم.

4. بر روی ایجاد اعتماد به نفس در خودتان، سرمایه گذاری کنید.
افرادی که ارزش­های ذاتی خود را درک کرده­اند، همواره چیزی ارزشمند برای گفتن دارند و دیگران نیز با علاقه به صحبت­های آنان گوش فرا می­دهند. شما می­توانید با توسعه‌­ی ادراک از ارزشی که به طور ذاتی از آن بهره‌­مند هستید و می­توانید آن را به دیگران عرضه نمایید، سرمایه گذاری کنید. یاد بگیرید که آنقدر شهامت داشته باشید تا در مورد حقایق مربوط خودتان صحبت کنید. هرچه بیشتر عاشق خودتان باشید و ارزش بیشتری برای ارائه به دیگران داشته باشید، اعتماد به نفس شما در به اشتراک گذاری عقاید و نظرات خود با دیگران، بیشتر می­ شود.

5. کتاب­های آموزشی بخوانید.
کتاب­ ها یا کتاب­های صوتی، منابع حیرت انگیزی هستند که می­توانند به شما کمک کنند تا دانش و خبرگی خود را در هر زمینه­ای که بخواهید، توسعه دهید.

6. در سمینار­ها و کارگاه­های آموزشی حضور به هم رسانید تا دانش، مهارتها، و قابلیت­های خود را در زمینه­های کاری و زندگی شخصی، گسترش دهید.
این موضوع همچنین به شما این فرصت را می­دهد که با افرادی که از لحاظ فکری مشابه شما هستند، ملاقات و تعامل داشته باشید.

7. مراقب وضعیت سلامت خود باشید.
هر روز به طور منظم، غذاهای مناسبی میل کنید و جسم خود را مواد مغذی تغذیه نمایید. هنگامی که شما بر روی مصرف مواد ارگانیک و سالم تمرکز می­کنید، احساس بهتری خواهید داشت و با انرژی بیشتری به فعالیت­های خود می­پردازید. به خوبی می­دانم که یک همبرگر غیر ارگانیک و ناسالم و یا کیک­های شیرین، به ما یک احساس خوشایندی می­‌بخشد، اما اگر شما هم مانند من هستید میتوانید مطمئن باشید که در آینده­ای نه چندان دور، پشیمانی به سراغ شما خواهد آمد زیرا پس از مصرف این غذاها، احساس ناخوشایندی به شما دست خواهد داد. هر روز برنامه ای برای ورزش کردن داشته باشید. هر روز کاری انجام دهید تا شما را به فعالیت وا دارد و ضربان قلب شما را افزایش دهد، حتی اگر این کار، دویدن به دنبال یک گربه یا سگ باشد. ورزش به شما انرژی می­دهد تا روز خود را با اعتماد به نفس و سرحال آغاز کنید زیرا باعث می­شود نسبت به محیط اطراف خود، احساس و نگاه بهتری داشته باشید. من یک فصل کامل از کتاب خود را به سلامتی اختصاص دادم فقط به این دلیل که نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.
 
8. انتخاب کنید که خوشحال باشید.
شاید اینگونه به نظر نرسد اما مطمئن باشید که خوشحالی و شادمانی، یک انتخاب است. افراد خوشحال، انتخاب می­کنند تا بر جنبه­‌های مثبت زندگی تمرکز داشته باشند تا اینکه بخواهند به موارد منفی آن بپردازند. آنها قربانی شرایط پیرامون خود، قرار نمی­‌گیرند. آنها به همه­ی دلایلی که می­تواند موجب خشنودی و قدردانی شود، فکر می­‌کنند. آبراهام لینکلن می­گوید: بیشتر افراد به همان اندازه خوشحال هستند که به ذهن خود می آموزند تا خوشحال باشد.

9. بر روی لیست اهداف خود متمرکز شوید.
اگر تاکنون لیستی از اهداف خود نداشته­اید، اکنون زمان آن است که شروع کنید به تهیه آن. لیست اهداف شما به معنای لیستی از تمامی چیزهایی است که شما می­خواهید در زندگی خود، به آنها دست پیدا کنید، آنها را انجام دهید، احساس و یا تجربه کنید. ممکن است لیست شما ناقص و یا نیاز به اضافه کردن موارد بیشتری داشته باشد، اما شما می­توانید با نوشتن 100 مورد از آمال و آرزوهای خود، تهیه­ ی لیست را آغاز کنید. سپس به صورت ماهانه یا طی زمانهایی که خودتان مقرر می­‌دارید، مطمئن شوید که به حداقل یکی از موارد لیست، دست یافته­ اید.

10. بر روی استخدام یک مربی، سرمایه گذاری کنید.
یک مربی می­تواند به شما کمک کند تابه تمام استراتژی­هایی که گفته شد، جامه­ی عمل بپوشانید. یک مربی خوب، شریک استراتژیک شما برای دستیابی به موفقیت است. این وظیفه­ی آنهاست تا شما را، در خلق و رسیدن به برنامه­ ی موفقیت خودتان، یاری کند، بنابراین شما می­توانید به بهترین حالت از خودتان، دست پیدا کنید.
من می­توانم تضمین کنم که: هنگامی که شما بر روی خودتان سرمایه گذاری می­کنید، دنیایی از فرصتهای ناب به روی شما گشوده خواهد شد. و اگر شما مالک کسب و کاری هستید که خدمات خود را به فروش می‌رسانید، باید بدانید که هیچ کس بر روی شما و کارتان سرمایه گذاری نخواهد کرد، مگر آنکه ابتدا خودتان، بر روی خود سرمایه گذاری کنید.
سرمایه گذاری بر روی خودتان به شما این اجازه را می­دهد تا از لحاظ عاطفی، جسمی، معنوی، و مالی، به بهترین حالت از خودتان تبدیل شوید. هنگامی که شما در بهترین فرم خودتان قرار دارید، در کانون توجهات دیگران قرار می­گیرید.
" تا جایی که می­توانید بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید، بزرگتری دارایی شما با اختلاف بسیار زیاد نسبت به بقیه­‌ی دارایی ها، " خودتان" هستید. "
وارن بافت (یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران و سومین فرد ثروتمند جهان)

برگرفته از سایت:  www.huffingtonpost.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.