فواید عسل خام ارگانیک

عسل برای زخم های دیابتی نیز موثر است و می تواند برای گلو درد و التهاب گلو مفید باشد. خاصیت انرژی بخشی عسل نیز بر کسی پوشیده نیست اما هرگاه با آب لیمو ترش مصرف شود خاصیت آن چندین برابر می شود...
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
فواید عسل خام ارگانیک
عسل خام ارگانیک خواص بسیاری برای رشد و سلامت بدن دارند.
چکیده: برای عسل خواص زیادی بیان شده است. عسل هم خوشمزه است و هم برای بدن بسیار مفید و موثر می باشد. در مقاله پیش رو برای عسل خواصی ذکر شده است که شاید کمتر از آنها اطلاع داشته باشیم. عسل برای زخم های دیابتی نیز موثر است و می تواند برای گلو درد و التهاب گلو مفید باشد. خاصیت انرژی بخشی عسل نیز بر کسی پوشیده نیست اما هرگاه با آب لیمو ترش مصرف شود خاصیت آن چندین برابر می شود. همه این موارد که بیان شد و بیش از آنچه گفته شد، مطالبی هستند که با خواندن این مقاله، درباره عسل خواهیم دانست. نکته بسیار مهم این است که همیشه سعی کنید از عسل خام ارگانیک محلی استفاده کنید.

تعداد کلمات:1006/تعیین زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید عسل خام ارگانیک

pنویسنده : Dr. Edward Grou
مترجم : میثم نریمانی

قرن ها از عسل به خاطر خواص درمانی و نیز به خاطر طعم شیرینش استفاده شده است. عسل بسیار شیرین تر از شکر است و برای بدن شما بسیار بهتر است. در صورت امکان، بهتر است عسلی را که خام باشد و حرارت ندیده باشد و نیز به صورت محلی و ارگانیک، و توسط زنبور عسلی که در محیط زیستی که خودتان در آنجا زندگی می کنید، تولید شده باشد را تهیه کنید و بخرید. مصرف کردن غذا هایی که از منطقه ای که در آن زندگی می کنید به دست آمده باشد سودمند و مفید است زیرا آنها حاوی خواص تحریک کننده ایمنی، هستند که بدن شما برای انطباق با محیط خود به آنها نیاز دارد. عسل تازه، خام و حرارت ندیده خوشمزه تر و قوی تر نیز هست. وقتی که شما از کشاورزان مستقل محلی خریداری می کنید، به اقتصاد محلی خود کمک می کنید.

مزیت های بهداشتی عسل   
عسل خام می تواند به عنوان یک درمان شفا دهنده، مسائل متعددی را حل کند. مزیت های زیادی از عسل وجود دارد که می توانم در این جا بیان کنم اما می خواهم برخی از مزیت های قابل توجهی که ممکن است درباره آن ها اطلاعات زیادی نداشته باشید را در این جا بیان کنم. عسل خام ارگانیک می تواند انرژی را افزایش دهد. این یک منبع خوب برای کربو هیدرات هایی است که بدن شما برای به دست آوردن انرژی به آن نیاز دارد. بسیاری از مردم معتقدند که عسل می تواند استقامت شما را افزایش دهد و خستگی عضلانی را کاهش دهد.
عسل یک کمک بزرگ برای خلاص شدن از دستِ ناخوشی و حالت تهوع صبحگاهی است –  حتی گزارش شده است که عسل بسیار موثرتر از کِراکِر های (یک نوع کلوچه سنتی کوچک) سنتی است.
عسل برای گلو درد، لارنژیت (التهاب حنجره)، و فارنژیت (التهاب حلق و گلو) مناسب و خوب است.کودکان و نوزادان زیر یک سال هرگز نباید عسل مصرفکنند. قبل از سن دوازده ماهگی، روده یک نوزاد یا کودک به اندازه کافی رشد نکرده است تا بتواند مانع از رشد کلوستریدیومبوتولینوم شود که می تواند در عسل یافت شود. عسل در تمام اَشکالش، نباید به نوزادانی که کمتر از یکسال دارند، داده شود.
عسل و دارچین می توانند در بسیاری از مناطق بدن از جمله عفونت های مثانه، آرتریت (التهاب مفصل)، ناراحتی معده و تنفس بد، به بهبودی آن مناطق کمک کنند. حتی تصور می شود که این دو بتوانند ریزش مو را کُند کنند.
عسل خام را می توان در درمان مسائل مربوط به ناتوانی جنسی در مردان و ناباروری در زنان، استفاده کرد. اعتقاد بر این است که شیر گرم و خام بُز که با عسل خام ترکیب شده باشد باعث افزایش تعداد اسپرم می شود.
در صورتی که بیمار دیابتی نتواند سایر پماد های موضعی را تحمل کند، نشان داده شده است پمادی که از عسل ساخته می شود، برای زخم های دیابتی موثر است. این پماد را می توان برای درمان اگزما، خوره، زخم ها و یا  خونریزی های لثه، اعمال کرد.
شربت عسل و سرکه سیب برای بسیاری از بیماری ها مانند درد های معده، یبوست و حتی میگرن استفاده می شود.
شربت آب لیمو و عسل وقتی وارد بدن می شود چربی های اضافی ذخیره شده را تغییر می دهند، و آنها را به انرژی قابل استفاده برای عملکرد منظم بدن تبدیل می کنند. عسل فاقد کلسترول است و گزارش شده است که عسل می تواند کمک کند تا سطح کلسترول بدن، در حالت کنترل شده نگه داشته شود.
عسل خام دارای بافت چسبناک است و این به خاطر وجود مقدار آب کمی است که در عسل وجود دارد. به عنوان یک نگهدارنده طبیعی، عسل باکتری های بد را در خود نگه نمی دارد.
عسل خام یک ماده طبیعی چشمگیر و قابل توجه است که توجه زیادی را به خود جلب می کند. بازار های محلی را برای محصولات ارگانیک جستجو کنید تا بتوانید محصولات تَر و تازه تر را به دست آورید. از کشاورزان محلی و مستقل (غیر دولتی و غیر وابسته به هیچ جا) حمایت کنید؛ کمک کردن به آنها برای این که در شغل خود باقی بمانند برای آنها خوب است و به اقتصاد محلی شما نیز کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید : روش تشخیص عسل خالص  و  عسل خام برای درمان آلرژی


اقدام احتیاطی و پیش گیری
عسل حاوی حضور طبیعی ایندوسپور های بوتولینوم است. به این ترتیب  نتایج  حاصله ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. این اظهارات و اطلاعات برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شده اند وقصد ندارند به جای توصیه های پزشک شما بنشینند. مرکز سلامت جهانی، توصیه های پزشکی را ابطال نمی کند، نسخه نمی دهد و برای تشخیص بیماری ها ایجاد نشده است. قرار نیست توصیه های غذایی و چشم انداز هایی که توسط مرکز سلامت جهانی بیان می شوند جانشینی برای سرویس ها و خدمات پزشکی معمول و متعارف باشند. اگر شما یک وضعیت پزشکی شدید و سخت دارید یا نگران سلامت خود هستید، به ملاقات دکتر و پزشک خودتان بروید و با او مشورت کنید.

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.