مزیت های بهداشتی انار

در این مقاله با خواص انار و روش استفاده از آن برای استفاده حد اکثری از آن، آشنا می شویم. پوست انار هم سرشار از آنتی اکسیدان است که به نوبه خود بسیار مفید است...
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
مزیت های بهداشتی انار

انار خواص شگفت انگیزی دارد که برای سلامتی ضروری است.
 
چکیده : یکی از میوه های بسیار خوشمزه و پر خاصیت، انار است. معمولا ما انار را برای تفریح و لذت می خوریم و شاید تعداد کمی از ما از خواص شگفت انگیز این دانه های مقوی و عجیب و غریب، آگاه باشیم. در این مقاله با خواص انار و روش استفاده از آن برای استفاده حد اکثری از آن، آشنا می شویم. پوست انار هم سرشار از آنتی اکسیدان است که به نوبه خود بسیار مفید است. انار از جمله میوه هایی است که پوست و دانه و آب آنها، همه مفید و سودمند هستند. امروزه خاصیت ضد سرطانی انار بر کسی پوشیده نیست.

تعداد کلمات :1374/مدت زمان مطالعه:7 دقیقه

مزیت های بهداشتی انار

نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی

دانه های انار ارگانیک یا آب انار تازه یک میان وعده خوشمزه و سرحال آورنده و نیرو بخش است! برای قرن ها در مورد این میوة تا حدودی ویژه و عجیب و غریب، این گونه تصور می شد که نیرو و قدرتی افسانه ای در درون خود نگه داشته است. ایرانی ها و فارس زبان ها معتقدند که حوا هنگام انزجار از درخت دانش در باغ عدن و بهشت، در واقع یک انار را خورد نه یک سیب. (این باور معلوم نیست از کجا آمده اما آنچه ما درباره فرهنگ خودمان می دانیم این گونه نیست و در ادبیات ما هم به جای انار یا سیب از گندم نام برده شده است هرچند قرآن کریم اشاره ای به اینکه آن خوراکی ممنوعه چه بوده است ندارد. مترجم). مصری های باستان به همراه مردگان خود، انار دفن می کردند چون معتقد بودند که انار زندگی ابدی و فنا ناپذیر به ارمغان می آورد. این میوه همچنین در اساطیر و سنت، به عنوان نماد بشارت و اخبار خوب شناخته شده است. یونانی ها در جشن های عروسی، یک انار را باز می کنند و چینی ها برای دست یابی به موفقیت، دانه های انار شیرین را می خورند.

تحقیقات درباره انار
محققان حقیقت را درباره قدرت انار کشف می کنند و اثبات می کنند که چرا این میوه عجیب و غریب، در همه دوران ها، مدعی چنین جایگاه افسانه ای در فرهنگ های مختلف بوده است. دانشمندانی که هدایت و کنترل تحقیقاتی که بر روی بسیاری از مزیت های بهداشتی انار انجام می شود را بر عهده دارند، برخی اکتشافات باور نکردنی به دست آورده اند.
اول اینکه، انار ارگانیک سرشار و پُر از آنتی اکسیدان ها است. این ها ترکیبات و آنزیم هایی هستند که اینگونه شناخته می شوند که می توانند کلسترول بد یا Low-density Lipoprotein که همان LDL می باشد و ناشی از اکسیداسیون است و باعث ایجاد تصلب شرایین و یا سخت شدن سرخرگ ها می شوند، را نگه دارند. دانه های انار ارگانیک بسیار شبیه آسپرین عمل می کنند،
پلاکت های خون را از به هم چسبیدن، باز می دارند و اجازه نمی دهند لخته های خونی خطرناک تشکیل شوند. Punicalagins ترکیباتی هستند که در انار یافت می شوند و مسئولِ فعالیتِ آنتی اکسیدان های قویِ این میوه است. یک تحقیق و مطالعه نشان داد که پانیکالاژین ها (Punicalagins) یک عملکرد کرونری سالم را در مقابله با التهاب عروقی و آسیب اکسیداتیو، ارتقاء می دهند.
آنتی اکسیدان ها همچنین اثرات آسیب هایی که رادیکال های آزاد از طریق اکسیداسیون به سلول های شما می رسانند، را دفع می کنند. رادیکال های آزاد توسط توابع درون بدن و عناصر خارج از بدن تولید می شوند، مانند تابش از ناحیه خورشید. شما نمی توانید وقوع رادیکال های آزاد و اکسیداسیون را متوقف کنید، اما می توانید مواد غذایی را مصرف کنید که به خنثی سازی آسیب احتمالی آنها کمک می کنند.
تحقیقات همچنین نشان می دهند که خوردن دانه های انار ارگانیک و نوشیدن آب انار ارگانیک می تواند سبب افزایش سطوح اکسیژنی که به قلب می رسد، بشود.
مطالعات دیگر نشان می دهند که خوردن انار ارگانیک، در طول زمان، می تواند به مبارزه با اختلال نعوظ در مرد ها کمک کند. این میوه فوق العاده همچنین می تواند قرمزی التهاب مفصل را کاهش دهد و این عمل را با کاهش دادن فعالیت آنزیمی که باعث خراب شدن غضروف می شود، انجام می دهد.

بیشتر بخوانید : نگاهی به کاربرد پزشکی انار  و  میوه درمانی با انار در کلام معصومان علیهم السلام


چگونه می توان یک انار ارگانیک را خورد
انار یک میوه به هم پیچیده ای است که حاوی توده ای به هم پیچیده از دانه ها است در درون بسته و کپسولی شبیه پوست درخت که غیر قابل خوردن است. این ممکن است در ابتدا اندکی دلهره آور به نظر برسد اما یک راه آسان برای دست یابی به همه آن دانه های مغذی، شیرین و آب دار، وجود دارد.
1. تاج انار را ببرید (شما آن را خواهید دید) و آن را در درون ظرف دیگری بگذارید.
2. پوست بیرونی انار را تقسیم بندی کنید و آن را تکه تکه کنید، اما پوست انار را از طریقی که تقسیم بندی کرده اید، برش نزنید.
3. انار را در ظرف آب سرد به مدت ده غوطه ور کنید.
4. در حالی که انار هنوز در درون ظرف آب قرار دارد، شکاف هایی را که ایجاد کرده اید را به هم بزنید و دانه ها را از گوشت، بردارید (دانه ها به پایین کاسه فرو خواهند رفت).
5. با استفاده از اَلَک یا قاشق پوست و غشاء را از کاسه خارج کنید.بعضی از مردم آب انار را می خورند و دانه های آن را دور می ریزند. این یک انتخاب شخصی است، اما بیشترین فایده و مزیت فیبر انار از جانب دانه های آن می باشد بنابراین خوردن آنها سودمند است و نادیده گرفتن آنها و دور ریختن آنها اسراف و هدر دادن آن است.
6. دانه ها را با استفاده از یک کفگیر یا صافی، آب کِشی کنید و سپس با یک دستمال آن ها را به آرامی خشک کنید.
برای این که بیشترین بهره را از یک انار ارگانیک ببرید، دانه های انار را بخورید، در حالی که تازه تر، جوان تر و آب دارتر هستند.این زمانی است که آن دانه ها همه قدرت های درمانی خود را در بالاترین سطح خود، به همراه دارند.بعضی از مردم آب انار را می خورند و دانه های آن را دور می ریزند. این یک انتخاب شخصی است، اما بیشترین فایده و مزیت فیبر انار از جانب دانه های آن می باشد بنابراین خوردن آنها سودمند است و نادیده گرفتن آنها و دور ریختن آنها اسراف و هدر دادن آن است. دانه های انار ارگانیک در کنار هم چیده شده اند با یک مزه و طعم لذیذ، رضایت بخش، اندکی اسیدی و ترش مزه که همه شیرینی و نرمی کَران بِری را منهای تند و تیزی آن، به همراه دارد.
من پیشنهاد می کنم که دانه های انار را بر روی یک سالاد سبز یا سالاد میوه بپاشید. شما از طعم فوق العاده ای که برای شما فراهم می شود، شگفت زده خواهید شد. شما همچنین می توانید دانه های انار را به هر دستور غذایی که بر اساس میوه ها یا دانه  ها تنظیم شده است، اضافه کنید. انار اغلب در خاور میانه مورد استفاده قرار می گیرد و یک سُس عالی شبیه سُس کران بری، می سازد. دانه های انار ارگانیک، خودشان نیز به طور کامل خوشمزه هستند.

مزیت های بهداشتی انار ارگانیک
به نظر می رسد بسته بندی انار با مقدارمساوی از آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز قرار دارند، و خصوصا مَملُو و پُر شده از ویتامین C و پتاسیم می باشند، کمک می کند به :
  • پایین آوردن خطر ابتلاء به بیماری های قلبی
  • پایین آوردن خطر ابتلاء به سرطان، خصوصا سرطان پروستات و سرطان سینه
  • کاهش دادن علائم اسهال
  • کاهش دادن کلسترول
  • کنترل وزن
  • مبارزه با آسیب سلولی
انار یکی از چند میوه ای است که آب آن به اندازه خود میوه یا دانه های آن، مفید و سودمند است. پوست انار، که شما نمی توانید بخورید، بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دارا می باشد، و این آنتی اکسیدان ها وقتی که انار را برای آب گیری آن می فشارند، به مقدار فراوان رها و آزاد می شوند.
توجه:
خوردن انار ممکن است با دارو های خاصی تداخل ایجاد کند همان طور که آب گریپ فروت با دارو های خاصی تداخل ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که از پزشک تان یا دکتر دارو ساز درباره اثر متقابل دارو ها پرس و جو کنید.
آب انار قرمز، انگشتان شما، لباس های شما، و پیش بندتان را لکه دار و رنگی می کند! مراقب این ها باشید.
 

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.