7 نتیجه باورنکردنی که با 30 دقیقه پیاده روی روزانه به دست می آورید

گاهی اوقات ما برای برطرف کردن بعضی از مشکلات روحی و روانی خود حاضریم ساعت‌ها وقت بگذاریم و میزان زیادی هزینه کنیم که از مشکلات خود رها شویم ولی شاید روش بهتر و موثرتری با صرف هزینه کمتر ، مطمئن تر ، سریعتر وجود داشته باشد که ما را از مشکلاتمان نجات دهد.
سه‌شنبه، 15 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
7 نتیجه باورنکردنی که با  30 دقیقه پیاده روی روزانه به دست می آورید
پیاده‌روی کنید، دکتر نروید
 
چکیده :
گاهی اوقات ما برای برطرف کردن بعضی از مشکلات روحی و روانی خود حاضریم ساعت‌ها وقت بگذاریم و میزان زیادی هزینه کنیم که از مشکلات خود رها شویم ولی شاید روش بهتر و موثرتری با صرف هزینه کمتر ، مطمئن تر ، سریعتر وجود داشته باشد که ما را از مشکلاتمان نجات دهد. بیماریهای قلبی و عروقی ، چربیهای دور شکم ، دیابت ، استرسها ، یکنواختی ،‌ عدم تمرکز ، بی نظمی ، بی حوصلگی همگی درد مشترکی است که تمامی افراد ممکن است که گرفتار آن باشند و بهترین راه برون‌رفت از این مشکلات و بیماریها ، 30 دقیقه پیاده روی مداوم در هر روز است . این ورزش ساده بسیار مفید می تواند بهترین راه نجات ما باشد.

تعداد کلمات : 1635 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه

7 نتیجه باورنکردنی که با  30 دقیقه پیاده روی روزانه به دست می آورید

نویسنده: مقان ربیت
مترجم: حسین افرا

در این مقاله با خواندن ثمراتی که ورزش ساده پیاده روی دارد، حتما متعجب خواهید شد که این تمرین ساده چقدر می‌تواند بر سلامتی ما تاثیر بگذارد. داشتن یک برنامه پیاده روی روزانه درست مانند همان مثل خیلی معروف هست که می‌گوید: " در روز یک سیب بخور تا دیگر دکتر نروی." دکترملینا جامپولیس" پزشک داخلی و متخصص تغذیه و نویسنده کتاب "دکتر و رژیم غذایی" ( که در این کتاب آموزش می دهد که چگونه از چربی های شکمی ,بیماریهای قلبی و دیابت رهایی یافته  و با ورزش پیاده روی روزانه از بروز این بیماریها پیشگیری کرده و از سلامت بیشتری  برخوردار باشیم. ) معتقد است ورزش پیاده روی در کاهش وزن و پایین آوردن میزان فشار خون و نیز کاهش خطر ابتلا به بسیاری بیماریهای مزمن مفید و موثر بوده و در واقع یکی از ساده ترین و بهترین روشهایی است که افراد در خصوص حفظ سلامتی خود در پیش می گیرند .

دکتر جامپولیس همچنین می گوید: " پیاده روی در واقع نخستین ورزشی است که به بیمارانم تاکید می کنم . زیرا انجام این ورزش از همه ورزشها ساده تر است و برای انجام آن ,چیزی جز  یک جفت کفش ورزشی مناسب نیاز ندارید،  اما در عین حال انجام  این ورزش فواید و اثرات جسمی و روحی فروانی در شما می گذارد. در این مقاله با برخی از نتایج داشتن یک  برنامه 30 دقیقه ای  پیاده‌روی روزانه ( در طی بیشتر اوقات هفته ) آشنا می‌شوید.

 
تاثیر ورزش پیاده روی بر بهبود خلق و خوی فرد
می دانید که خوردن بعضی چیزها مثل نوشیدنی ها  و یا چند تکه شکلات تلخ می‌تواند خستگی بدن را بعد از  یک روز سخت از بین ببرد. به گفته دکتر جامپولیس "در واقع پیاده‌روی همان فواید را برای شما دارد,  با این تفاوت که کالری به بدنتان نرسانده اید. تحقیقات نشان می دهد پیاده روی منظم روزانه،  سیستم عصبی شما را بهبود می بخشد و همچنین حالت خشم و عصبانیتتان را تعدیل می‌کند." دکتر جامپولیس همچنین می‌گوید زمانی که شما ورزش پیاده روی را به طور گروهی انجام می دهید و در واقع فرد دیگری از جمله یک همسایه یا یک دوست خوب همراهتان می شود، این ارتباط و تعامل با دیگران موجب تغییر خلق و خوی شما می‌گردد. همچنین بنا به گفته وی پیاده روی در محیط بیرون از خانه شما را در معرض نور طبیعی خورشید قرار می دهد که به نوعی عاملی بالقوه در جهت  رفع اختلال افسردگی زمستانی می باشد.
محققان دانشگاه بولدر کلرادو و دانشگاه تنسی دریافتند که پیاده روی منظم روزانه, میزان فشار خون بالا را تا 11 پایین می آورد و نیز از میزان خطر سکته  به میزان 20 تا 40 درصد می کاهد.
جوهره وجودی خلاقیت شما جریان می‌یابد.
تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که در محیط کارتان به مشکلی برخورد کرده‌اید و یا به دنبال یافتن راه حلی هستید, بهترین روش در این مواقع کمی قدم زدن است. بر اساس تحقیقی که از سوی مجله روانشناسی تجربی در سال  2014 انجام گرفت,  عواملی چون یادگیری، حافظه، عوامل شناختی و پیاده‌روی می‌توانند خلاقیت فرد را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. دکتر جامپولیس  اظهار می‌دارد "محققان, آزمایشاتی در خصوص میزان تفکرات خلاقانه بر روی افراد در وضعیت نشسته و وضعیت قدم زدن انجام دادند و در نتیجه دریافتند افرادی که در حال قدم زدن بوده اند, طرز  تفکرات خلاقانه‌تری داشته اند." ( پس با  پیاده روی  علاوه بر چربی‌‌سوزی و عضله سازی در عین حال خلق و خوی خود را تغییر دهید و به سوی سلامت بیشتر پیش بروید )
 
لباسهایی که برایتان تنگ شده,  برایتان گشاد می شود.
می‌گوید این فایده پیاده روی که از همه موارد دیگر,  به عینه مشخص تر است و  در واقع برای افرادی که تازه ورزش پیاده روی را شروع کرده اند، بسیار انگیزه بخش است. همین که شروع به پیاده روی می کنید شلوار شما در قسمت کمر و میان تنه گشادتر می شود. در حالی که ممکن است عدد مربوط به وزن شما روی ترازو تغییری نداشته باشد."آریل لیس وولی" مربی شخصی باشگاه ورزشی کرانچ در نیویورک سیتی، در مورد دلیل این وضعیت می گوید "پیاده روی منظمموجب می شود بدن نسبت به انسولین, بهتر واکنش دهد که می تواند در کاهش چربی‌های شکمی موثر باشد." همچنین او می‌گوید پیاده روی منظم, روزانه روشی بدون عارضه در جهت تحریک سلولهای چربی و در عین حال ایجاد تغییر مثبت در  ترکیب و فرم  بدن  محسوب می شود. وی همچنین ادامه می دهدکه پیاده روی روزانه میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را به صورت سوزاندن کالریاضافی و در عین حال ممانعت از کاهش عضلهبالا می برد که این موضوع هر چه سن‌مان بالاتر می رود ,بیشتر اهمیت می یابد.

بنابراین پیاده روی بهترین روش است مگر نه؟ اینکه مجبور نیستید به باشگاه ورزشی بروید و ساعتها روی یک تردمیل راه بروید تا به این نتایج برسید. آریل لیس وولی همچنین می‌گوید "یکی از مراجعه کنندگان من, به کمک روش پیاده روی مسیر کار تا منزل ( که تقریبا کمتر از یک مایل است )  توانسته است 2 درصد  میزان چربی بدن خود را کاهش دهد" 

 
شما می‌توانید به کمک ورزش پیاده روی, خطر ابتلا به بسیاری از  بیماریهای مزمن را کاهش دهید.
آماری که در این مورد ارائه شده، بسیار چشمگیر است. انجمن دیابت آمریکا اظهار می‌دارد که پیاده روی میزان قند خون شما را پایین آورده و به طور کلی این ورزش در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر است .  محققان دانشگاه بولدر کلرادو و دانشگاه تنسی دریافتند که پیاده روی منظم روزانه, میزان فشار خون بالا را تا 11 پایین می آورد و نیز از میزان خطر سکته  به میزان 20 تا 40 درصد می کاهد. یکی از مطالعات انجام شده در خصوص پیاده‌روی و سلامت در سال 2002 درژورنال پزشکی نیوگلند منتشر شده که طی این مطالعات محققان دریافتند افرادی که بر طبق اصول صحیح فعالیت بدنی, اقدام به پیاده روی به مدت 30 دقیقه یا بیشتر و به میزان 5 روز یا بیشتر در طی هفته می کنند نسبت به سایر افرادی که ورزش پیاده روی منظم روزانه انجام نمی دهند تا 30 درصد احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی در آنها کاهش می یابد. "اسکات دانبرگ" مسئول اجرایی فیتنسو نیز اسپا درمرکز پریتیکین شهر میامی بیان می دارد "نتایج مثبت و فواید ورزش پیاده‌روی کاملا مستند است." به این ترتیب با توجه به نتایج خوبی که ورزش پیاده‌روی دارد، آزمایشات چکاپ بعدی شما نتایج مثبت و خوبی خواهد داشت.
 
وضعیت پاهایتان را به خوبی حفظ می کنید.
با افزایش سن رگهای ما به وضعیت واریس دچار می شوند که در واقع وضعیتی ناخوشایند است. با این حال"لویئس ناوارو " پزشک و موسس مرکز درمان سیاهرگ واریسی در نیویورک سیتی معتقد است که پیاده‌روی یکی از راههای موثر در جلوگیری از این خطوط ناخوشایند بر روی پاهاست. وی همچنین توضیح می دهد" سیستم وریدی شامل یک بخش گردش خون است کهبه نوعی قلب دوم محسوب می شود که از ماهیچه‌ها، رگها و دریچه هایی درقسمت پا و ماهیچه ساق پا تشکیل شده است. این سیستم گردش خون در واقع این گونه عمل می کند که خون را به سمت قلب و ریه باز می گرداند. به این ترتیب پیاده روی, این سیستم گردش خون ثانویه  را تقویت  کرده و آن را  با تقویت و حفاظت از ماهیچه پا  و ارسال خون سالم بهبود می بخشد" اگر در حال حاضر از بیماری واریس سیاهرگی رنج می برید، پیاده روی منظم روزانه می تواندبه کاهش تورم رگها و نیز رفعضعف و خستگی شدید پاهای شما کمک کند. ناوارو همچنین می گوید "حتی اگر شمابه لحاظ ارثی و ژنتیکی قرار است مبتلا به واریس شوید , ورزش پیاده روی , شروع این بیماری را به تاخیر می اندازد.
 

بیشتر بدانید : عمر طولانی با پیاده روی های برنامه ریزی شده


با پیاده روی به شکل منظم و روزانه, فرد منظم تری در خصوص انجام فعالیتهای روزانه تان خواهید شد.
اگر تا به حال عملکرد خوب سیستم گوارشی‌تان را به دلیل نوشیدن قهوه می دانستید, در عوض  از این به بعد بهبود عملکرد دستگاه گوارشی خود را نتیجه  پیاده روی صبحگاهی بدانید. در واقع این عملکرد خوب دستگاه گوارشی به این دلیل است که پیاده روی, میزان تحرک معده شما را بالا می برد. دکتر "تارا آلیچامی" یک درمانگر فیزیکی در مرکز درمان بیماریهای سرطان در امریکا می گوید: "اولین چیزی که پس از جراحی شکم از فرد بیمار تقاضا می شود این است که کمی راه برود که این موضوع بر روی عملکرد عضلات میانی و شکم بیمار تاثیر می گذارد و به سیستم گوارشی فرد تحرک بیشتری می دهد."

رسیدن شما به دیگر اهدافتان ممکن است دست یافتنی تر شود
زمانی که به طور منظم پیاده روی می کنید. حتما برنامه زندگی منظمی برای خود در نظر می گیرید و زمانی که برنامه منظمی در زندگی در پیش گرفتید قطعا انگیزه انجام کار و فعالیتی هم پیدا می کنید و رفتارهای سالم‌تری از خود نشان خواهید داد. دکتر" کیم ایوانز"  مربی شخصی ورزش پیاده روی روزانه می گوید: "برنامه پیاده روی منظم روزانه شما را در دستیابی و نیل  به دیگر اهدافی که در ذهنتان می پرورانید , یاری می کند"

برگرفته ازسایت: www.prevention.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما