10 نکته در باره نحوه ی ارتباط با فرزندانتان

ارتباط صحیح والدین با کودکان می تواند باعث شود که کودک بهتر و روانتر با والدین خود ارتباط برقرار کند
چهارشنبه، 16 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
10 نکته در باره نحوه ی ارتباط با فرزندانتان
10 نکته در باره نحوه ی ارتباط با فرزندانتان
 
چکیده :  
 ارتباط صحیح والدین با کودکان می تواند باعث شود که کودک بهتر و روانتر با والدین خود ارتباط برقرار کند با وجود این تفاوت بزرگ که آنها کودک هستند و دنیای خود را دارند می توان با یک سری روشهای آسان دنیای متفاوت آنها را به دنیای والدین نزدیک کرد و از این ارتباط نزدیک پی به خواسته ها ، مشکلات و توانایی های کودک خود ببریم .

تعداد کلمات : 1199 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

10 نکته در باره نحوه ی ارتباط با فرزندانتان


نویسنده: دانومیلک نیجریا
مترجم: حسین افرا

این غیر معمول نیست که بچه کوچولوی خوشگل و دلفریب شما ,که زمانی خیلی دوست داشت از سرو کولتان بالا برود و رازهایش را با شما تقسیم کند  ناگهان دریابد راحت بودن و ارتباط با شما سخت است. نگران نباشید , پرورش کودکان گهگاه میتواند چالش برانگیز باشد- همراه با این واقعیت که شما با تعدادی از  فشارهای دیگر هم سروکار دارید مثل استرسهای کاری. با این حال هنوز فرزند پروری یکی از بیشترین شغلهای انجام شده ی دنیا , باقی میماند. به هر حال یکی از دلایلی که فرزند پروری میتواند چالش برانگیز شود, این میتواند باشد که گاهی اوقات در می یابید ارتباط با فرزندتان با برخی از شیوه ها سخت و مشکل است. با این وجود, باید در ذهن داشته باشید که کودکان در تمام مراحل کوچک نمی مانند  -آنها  از نظر فیزیکی ,  شناختی, عاطفی و اجتماعی تغییر می کنند. دیگر اینکه حتی ممکن است آنها بخواهند ببینند چقدر می توانند محدودیتهای را که توسط والدین وضع شده است را دور بزنند و هل بدهند.

به عنوان یک پدر یا مادر شما نیاز دارید بدانید چطور به منظور شکل دادن یک رابطه موفق با فرزندتان , با دانستن گرایشات ارتباطی شان , رابطه برقرار کنید . اینجا , ما نکته هایی عالی را برای کمک به برقراری ارتباط درست و مثبت  شما با  فرزندانتان گرد هم آورده ایم. بنابراین خواه شما یک فرزند داشته باشد خواه ده فرزند این نکات برایتان مفید خواهد بود.
 
با فرزندانتان بازی کنید
فقط به این خاطر که شما یک بزرگسال هستید دلیل نمی شود که نتوانید با کودکانتان خوش بگذارنید یا توانید کودک درونتان را بیرون آورده  و با کودکانتان بازی کنید. به عنوان پدر و مادر, بهترین اسباب بازی ای که می توانید به کودکتان بدهید نشستن بر روی زمین و بازی با آنهاست. با این حال وقتی با انها بازی می کنید بگذارید آنها فعالیتشان را انتخاب کنند و  بازی را پیش ببرند و نگران اداره کردن بازی نباشید. فقط با جریان همراه شوید و خوش بگذرانید. از آنجا که بطور طبیعی کودکان دوست دارند مورد توجه والدینشان قرار بگیرند, بازی کردن به شما کمک خواهد کرد علایق , احساسات و افکار فرزندتان را بشناسید . از همه مهمتر این به شما کمک خواهد کرد  با فرزندتان یک پیوند ویژه برقرار کنید.
 
با فرزندتان خوب باشید
تا بحال هیچ کس از خوب بودن با فرزندش آسیب ندیده است. هم قد و اندازه کودکتان شوید تا بتوانید در حالیکه زانو زده اید یا در آغوششان گرفته اید  مستقیم در چشمهایشان نگاه کنید. این کار بیشتر بمانند این است که شما خود را در دنیای کوچک آنها غرق کرده اید.
به عنوان پدر و مادر, بهترین اسباب بازی ای که می توانید به کودکتان بدهید نشستن بر روی زمین و بازی با آنهاست.
با این حال وقتی با انها بازی می کنید بگذارید آنها فعالیتشان را انتخاب کنند و  بازی را پیش ببرند و نگران اداره کردن بازی نباشید. فقط با جریان همراه شوید و خوش بگذرانید.
بطور شایسته و مناسبی تشویقش کنید
بچه ها زمانیکه کار مطلوب و خوبی انجام می دهند سزوار دریافت بازخورد مثبت هستند.آنها رابا عباراتی مثل (آفرین!) یا- بزن قدش- تشویق کنید. این کار آنها را هیجان زده خواهد کرد و به انها احساس موفقیت و پیروزی خواهد داد. بعلاوه تشویق کردن یک روش عالی برای تقویت رفتار خوب است,  این طور بیشتر احتمال دارد که کودک برای حفظ شخصیت خوب و شایسته تلاش کند. برعکس سخنان تحقیر امیز یا مقایسه ی کودک بطور ناخوشایندی با بقیه باعث خواهد شد کودک احساس بی ارزش بودن بکند.
 
سازش و مصالحه کردن را بیاموزید
مصالحه با کودکانتان را بیاموزید مثل پذیرفتن سرگرمی انتخابی شان یا با آنها بحث کنید که چه سرگرمی ای میتواند برای هر دوی شما لذت بخش باشد و با هم خوش بگذانید. به این (سازش و مصالحه) اعتماد کنید. واقعا یک راه عالی برا وقت گذراندن با همدیگر است. بنابراین همیشه سعی کنید وقتی پای علایق کودکانتان میاید کوتاه بیایید.
 
با هم وقت بگذرانید
با فرزندتان وقت بگذانید و کارهایی که رابا هم انجام می دهید به یک عادت تبدیل کنید. می توانید کارهایی مثل رانندگی تا فروشگاه یاپیاده روی را با هم انجام دهید-آن لحظات موقعیتی است برای ارتباط با انچه در زندگی روزمره هر کدام از شما رخ داده است.
 
بپذیرید که متفاوتید
نه شما و نه فرزندتان زمانی که به منظور برقرار کردن رابطه و کنار آمدن با هم, با هم هستید, نباید احساس کنید باید عوض شوید و تغییر کنید. بپذیرید که شما با هم متفاوت هستید و بر اساس آن عمل  کنید.همچنین به یاد داشته باشید می گویند متضادها همدیگر را جذب میکنند, این همچنین میتواند در مورد رابطه ی پدر مادر-فرزند هم بکار برود. هر دوی شما با هر خصوصیت فردی که هستید که هستید , پس احساس نکنید که مجبورید آنرا تغییر دهید.
 
پیشروی کنید
یادتان باشد که بچه ها معمولا وقتی به آنها میگویید متاسفم بسرعت شما را می بخشند. پس شما هم مثل آنها باشید. هرگز سعی نکنید با استرس و صحبتهای طولانی و توضیحات به فرزندتان , طرز فکر خود را غالب کنید و در بحث پیروز شوید – یا دردهای خودتان را آرم کنید.
 
صحبت کنید
بجای نق زدن و جیغ کشیدن ,با فرزندتان حرف بزنید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید بچه ها همه چیز را به سادگی انجام دهند, چون شما به عنوان پدر و مادر دستور دادید. آنها  هم مثل بزرگسالان توضیح می خواهند و حق شنیدنش را دارند. اگر شما برای توضیح دادن زمان نگذارید،  آنها در مورد انگیزه های شما  و اینکه آیا هیچ پایه و اساسی دارند یا  دچار شک و تردید خواهند شد . برای فرزندتان دلیل بیاورید , به آنها اجازه بدهید به طریقی بدون قضاوت و انتقاد بفهمند و یاد بگیرند. همچنین بخوبی پذیرای پیشنهادات فرزندتان باشید. اگر مشکلی دارند احساسات خود را بیان کنیدو از فرزندتان بخواهید با شما بر روی یافتن یک راه حل کار کند.
 

بیشتر بدانید :  شیوه های برخورد با فرزندان


تبادل نظر کنید
 اکثر کشمکشها حول این این محور است که آیا بچه حرف گوش میکند, اگر کودک شما ترجیح میدهد کار شستشو را انجام دهد  به جای آنکه اشغال را بیرون بگذارد- به خودتان یادآوری کنید که او دارد کمک می کند که کارهای خانه انجام شود و این چیزی است که اهمیت دارد. گذشته از همه ی اینها, همگی ما زمانی که مجاز هستیم کارها را بروش خودمان انجام دهیم بیشتر همکاری می کنیم
.
نه بگویید
اگر احساس می کنید کاری را نباید انجام دهید بگویید نه!. کودکان می دانند والدین چه زمانی بی میل و تحت فشار و عصبانی هستند. زمانی که کودکتان هم نه میگوید گوش کنید زیرا زمانیکه به نظرات آنها احترام گذاشته شود انها یاد میگیرند برای اعتقادات شما و خودشان ایستادگی کنند. بالاتر از, همه  بیاد داشته باشید رابطه ای که با فرزندتان ایجاد می کنید یکی از مهمترین پیوندهاییست که ایجاد خواهید کرد. شما در طول کل زندگی فرزندتان  با اورابطه خواهید داشت, اما نقشها همانطور که آنها به بزرگسالی می رسند تغییر خواهد کرد.

برگرفته ازسایت: www.dano.com.ng


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.