مرتب کردن دسکتاپ

دسکتاپ کامپیوتر از آن جاهایی است که هر چند روز یک بار بایستی ساماندهی کنید. در این مقاله ما با ذکر نکاتی این کار را برای شما راحت خواهیم کرد.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
مرتب کردن دسکتاپ
نحوه سازماندهی کردن  Desktop نامنظم و به هم ریخته شما
 
چکیده:
دسکتاپ کامپیوتر از آن جاهایی است که هر چند روز یک بار بایستی ساماندهی کنید. در این مقاله ما با ذکر نکاتی این کار را برای شما راحت خواهیم کرد.

تعداد کلمات : 1688 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه

دسکتاپ

نویسنده : CHRIS HOFFMAN
مترجم: هادی  انصاری چشمه

دسکتاب مکانی مناسب جهت ذخیره فایل ها و نگهداری از آیکن ها میباشد ، اما به سرعت میتواند به هم ریخته و نا منظم شود. در بخش زیر نحوه تمیز و مرتب کردن دسکتاپ به شما آموزش داده میشود تا راحت تر و سریع تر بتوانید موارد مورد نظر خود را پیدا کنید. و همچنین مطمئن شوید که همواره مرتب و منظم باقی خواهد ماند.

تمام آیکن های روی دسکتاپ خود را مخفی کنید.
اگر زیاد از دسکتاپ خود استفاده نمیکنید اما میانبرهای زیادی روی آن قرار دارند ، روشی است که میتوانید به کمک آن به سرعت دسکتاپ خود را تمیز و مرتب نگه دارید : همه چیز را مخفی کنید تا یک دسکتاب خالی و مرتب داشته باشید. اگر میخواهید تمام فایل ها و آیکن های روی دسکتاپ خود را مخفی کنید ، روی دسکتاپ کلیک راست کنید ، وارد قسمت  View  شوید و گزینه Show Desktop Icon را انتخاب نمایید. با این کار دسکتاپ شما خالیه خالی میشود. اگر میخواهید دوباره آیتم های دسکتاپ را برگردانید میتوانید همان گزینه را دوباره انتخاب کنید.همچنین میتوانید  File Explorer  یا  Windows Explorer را باز کنید ، گزینه  “ Desktop” را انتخاب نمایید تا بتوانید مخفی یا نمایان بودن آنها را تعیین کنید. این مورد جز گزینه هایست که اگر به سیم آخر زدید ، میتوانید از آن استفاده کنید. اگر دوست دارید فایل و میانبرهای برنامه ها را روی دسکتاپ خود ذخیره کنید ، احتمالا دوست ندارید همه آنها را مخفی کنید.
 
دسکتاپ خود را سریعا منظم کنید.
به منظور سازماندهی سریع ، روی دسکتاپ کلیک راست کنید ، گزینه  Sort By را انتخاب نمایید. برای مثال میتوانید تمام فایل های خود را بر اساس نام مرتب کنید تا بصورت الفبایی پشت هم قرار گیرند ، یا گزینه  “ Date Mogified “ را انتخاب کنید تا بر اساس زمان مرتب شوند. اگر دسکتاپ شما نامنظم و به هم ریخته است ، با استفاده از این گزینه میتوانید آن را مرتب کنید و مواردی که جست و جو میکنید را سریعتر پیدا کنیدشما همچنین در قسمت  “ View “ میتوانید اندازه آیکن های روی دسکتاپ را تغییر دهید. اگر تیک گزینه  “ Auto Arrange Icons “ را بردارید ، میتوانید آیکن های خود را در هر قسمت از دسکتاپ که دوست دارید قرار دهید. اگر تیک این گزینه را زده باشید ، تمتم ایکن ها بصورت خودکار پشت سر همدیگر ردیف میشوند. این گزینه میتوانند اندکی مفید باشند اما نمیتوانند به عنوان یک جایگزین حقیقی برای مرتب کردن دسکتاپ تلقی شوند.

فایل ها و میانبرهای خود را از طریق پوشه بندی سازماندهی کنید.
از پوشه ها جهت سازماندهی کردن دسکتاپ خود استفاده نمایید. به منظور ایجاد یک پوشه جدید ، روی دسکتاپ خود کلیک راست کنید ، وارد قسمت  New شوید ، گزینه  Folder را انتخاب نمایید ، سپس نامی برای آن پوشه انتخاب کنید. آیتم های مربوطه را بکشید و درون پوشه های مربوطه بیندازید. میتوانید روی پوشه مورد نظر دابل کلیک کنید تا باز شود، ممکن است برای باز کردن فایل های خود نیازمند چند کلیک اضافه تر باشید ، اما همچنان پیدا کردن آنها راخت تر است. برای مثال میتوانید برخی از پوشه ها را به تصاویر اختصاص دهید ، برخی دیگر را جهت پرونده های خود مورد استفاده قرار دهید . البته ، میتوانید فایل یا میانبرها  را با کلیک بگیرید و در پوشه مربوطه بیندازید. اگر میخواهید سریعا دسکتاپ خود را تمیز کنید ، از روی کیبورد Alt+A را با هم بگیرید تا همه آیتم های روی دسکتاپ انتخاب شوند ، سپس آنها را یکجا درون یک پوشه قرار دهید. بعد هر وقت که به آنها نیاز داشتید با دابل کلیک پوشه مورد نظر را باز کنید.
 
بعد از اینکه همه میانبرهای خود را روی منوی استارت یا  Taskbar قرار دادید میتوانید همه آنها را از روی دسکتاپ حذف نمایید. اگر بصورت تصادفی میانبری را حذف کردید و قصد دارید آن را بازگردانید ، منوی استارت را باز کنید ، و میانبر مربوطه را پیدا کنید. با استفاده از کلیک موس آن را بگیرید و روی دستکاپ خود قرار دهید.به دسکتاپ خود مانند یک محیط کار موقت نگاه کنید.
دسکتاپ دقیقا مانند یک میز کار عمل میکند. به شما اجازه میدهد تا فایلهایی که میخواهید مورد استفاده قرار دهید را روی آن ذخیره کنید. برای مثال ، میتوانید فایل های دانلود شده ، پرونده هایی که روی آنها کار میکنید و خیلی چیزهای دیگر را روی آن ذخیره کنید تا دسترسی راحت تری به آنها داشته باشید.

اگر میخواهید اجازه ندهید که دسکتاپتان نا منظم و به هم ریخته باشد ، و همواره  تمیز و مرتب باشد ، فایلها را تا زمانی که از آنها استفاده میکنید روی دسکتاپ خود قرار دهید. زمانی که پروژه یا تکلیف خود را انجام دادید ، میتوانید آن را به پوشه مربوطه در سایر پارتیشن ها قرار دهید ، همچنین میتوانید آنها را به راحتی در پوشه ای که روی دسکتاپ ایجاد کرده اید قرار دهید. به عبارت دیگر ، نگاهی که به دسکتاپ کامپیوتر خود دارید باید شبیه نگاهی باشد که به پیشخوان و میزکار واقعی خود دارید. _ابزارها را بعد از استفاده در سر جای خود قرار دهید.

میانبرها را در  منوی استارت یا Taskbar قرار دهید.
برنامه ها معمولا بعد از نصب شدن ، میانبرهای خود را روی دسکتاپ قرار میدهند ، که به مرور زمان شلوغ و به هم ریخته میشود. سعی کنید میانبر برنامه ها را در جای دیگر مانند  Taskbar یا  Start Menu  قرار دهید. به منظور اضافه کردن یک برنامه به  Taskbar روی آن کلیک راست کنید و گزینه  “ Pin to Taskbar “ را انتخاب نمایید. این برنامه در نوار ابزار شما قرار خواهد گرفت که میتوانید با به چپ و راست بردن آن مکانش را مشخص کنید. اگر میخواهید از فضای بیشتری در نوار ابزار برخوردار شوید ، میتوانید آنهایی  که مورد استفاده قرار نمیدهید را حذف نمایید. برای مثال ، در ویندوز 10 اگر میخواهید  Cortana را حذف کنید ، روی  Taskbar کلیک راست کنید ،  روی واژه  Cortana بیایید و  Hidden را انتخاب کنید. شما همچنین میتوانید مجددا این مراحل را طی کنید و گزینه  Show Cortana Icon را انتخاب کنید تا مجددا ظاهر شود.
 
شما همچنین میتوانید میانبرهای خود را روی  Start Menu قرار دهید. به منظور انجام این کار روی یک آیکن کلیک راست کنید و گزینه  “ Pin To Start “ را انتخاب نمایید. در ویندوز 10 میتوانید یک فایل را با استفاده از موس بگیرید و در قسمت Start Menu قرار دهید ، تا بتوانید به شکل یک گروه آنها را سازماندهی کنید. بعد از این کار میتوانید روی قسمت بالایی این گروه کلیک کنید و برای آنها نام  انتخاب کنید. برای مثال میتوانید یک گروه کاری ایجاد کتید و همه فایل ها و میانبرهایی که مربوط به کار هستند را انتخاب و درآنجا قرار دهید. چنین کاری را نیز میتوانید برای بازی های خود انجام دهید. در ویندوز 10 همچنین میتوانید همه برنامه ها و میانبرهای پین شده را  Unpin کنید تا استارت منوی بهتری برای خود طراحی کنید . راحت باشید و هر یک از آیتم های پین شده ای که مورد استفاده قرار نمیدهید را  Unpin کنید.
 
بعد از اینکه همه میانبرهای خود را روی منوی استارت یا  Taskbar قرار دادید میتوانید همه آنها را از روی دسکتاپ حذف نمایید. اگر بصورت تصادفی میانبری را حذف کردید و قصد دارید آن را بازگردانید ، منوی استارت را باز کنید ، و میانبر مربوطه را پیدا کنید. با استفاده از کلیک موس آن را بگیرید و روی دستکاپ خود قرار دهید.
 

بیشتر بدانید :  دسکتاپ را زنده کنید


برنامه  Fencesرا نصب کنید.
اگر میخواهید میانبر برنامه های نصب شده خود را روی دسکتاپ قرار دهید ، به این برنامه یک فرصت دهید. این برنامه مستطیل هایی را روی دسکتاپ شما ایجاد میکند. شما میتوانید هر تعداد مستطیل که لازم دارید ایجاد کنید ، رنگ آمیزی کنید و برای آنها نامی انتخاب کنید. با استفاده از قابلیت کشیدن و انداختن موس ، همه فایل ها و میانبرهای خود را درون مستطیل مربوطه خود قرار دهید. شما حتی میتوانید اندازه آنها را نیز تغییر دهید.اگر این مستطیل ها را خیلی کوچک کنید ، کنار آنها یک Scroll Bar بوجود می آید که میتوانید با بالا و پایین کشیدن آن به محتوای داخل آن مستطیل دسترسی پیدا کنید.

برنامه  Fences قابلیت سازماندهی کردن ویندوز جهت مرتب کردن دسکتاپ را به شدت ارتقاء میدهد. شما حتی میتوانید برای این مستطیل ها قانون وضع کنید ، و زمانی که برنامه یا بازی را نصب نمودید بصورت خودکار در مستطیل مربوطه خود قرار گیرد. برای مثال میتوانید قانونی وضع کنید که تصاویر شما درون مستطیل مربوط به عکس ها قرار گیرند. این برنامه همانند برنامه  Stacks درآیفون میباشد که در سیستم عامل Mojave اضافه شده است. قیمت برنامه  Fences  10 دلار میباشد ، اما یک دوره آزمایشی یک ماهه را در اختیار شما قرار میدهد . اگر بعد از این 30 روز از برنامه  Fences خوشتان آمد میتوانید آن را خریداری نمایید.
 
برنامه  Fences دو قابلی خوب دیگری را نیز در خود جای داده است. شما میتوانید در یک جای خالی از دسکتاپ دابل کلیک کنید تا همه مستطیل ها و محتوای درونی آنها مخفی شوند. دوباره میتوانید دابل کلیک کنید تا مجددا همه آنها ظاهر شوند. بنابراین با استفاده از این برنامه هم میتوانید یک دسکتاپ تمیز داشته باشید ، هم یک دسکتاپ که همه میانبر ها و فایل های شما در آن قرار داشته باشد.

مورد فوق العاده بعدی ان است که این مستطیل ها جایگاه خود در دسکتاپ را حفظ میکنند. شاید تا به حال چنین تجربه ای داشته باشید : زمانی که با سیستم خود بازی میکنید ممکن است به دلیل تغییر در  Resolution  سیستم ، بعد از اتمام بازی دسکتاپ شما به هم ریخته و نامنظم شود. اگر آیکن های خود را درون این مستطیل ها قرار دهید ، دیگر لازم نیست نگران چنین اتفاقی باشید. آنها همانجایی که شما قرار داده اید باقی خواهند ماند. برخی افراد به هیچ عنوان از دسکتاپ خود برای ذخیره فایل ها استفاده نمیکنند ، اما اگر بتوانید دسکتاپ خود را مرتب و سازماندهی شده نگه دارید ، هیچ اشکالی ندارد. فقط مطمئن شوید که دسکتاپتان تمیز و مرتب است ، وگرنه در پیدا کردن فایل های مورد نظر دچار مشکل خواهید شد.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.