ایمن سازی آیفون

گوشی آیفون جزء امن ترین گوشی های دنیا محسوب می شود، با این حال کاربران نیز بایستی در رابطه با امن سازی گوشی خود اطلاعات کافی را داشته باشند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
ایمن سازی آیفون
با این 6 روش میتوانید گوشی آیفون خود را بیش از پیش ایمن کنید
 
چکیده:
 گوشی آیفون جزء امن ترین گوشی های دنیا محسوب می شود، با این حال کاربران نیز بایستی در رابطه با امن سازی گوشی خود اطلاعات کافی را داشته باشند. در این مقاله 6 روش برای ایمنی بیشتر گوشی آیفون تان را به شما می گوییم.

تعداد کلمات : 1145 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

آیفون

نویسنده : MATT ELLIOTT
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
بعد از اینکه به مدت 24 ساعت گوشی خود را در مکانی جا گذاشتم ، و دوباره آن را پیدا کردم ، چند نکته جهت افزایش ایمنی گوشی آیفون را آموختم. قیمت این گوشی در فروشگاه آمازون 820 دلار میباشد. با استفاده از این نکات نه تنها میتوانید در مواقع حساس داده های خود را ایمن کنید ، بلکه میتوانید گوشی خود را نیز ردیابی نمایید. پس بزن بریم.
 
از Passcode  استفاده نمایید
اولین قدم : یک Passcode روی آیفون خود قرار دهید. هرگز با آیفونی کار نکنید که هر کس به راحتی بتواند با یک حرکت آن را باز کند.با استفاده از یک  Passcode از آیفون خود محافظت کنید. جهت این کار میتوانید از یک رمز 6 رقمی یا ترکیبی از ارقام و حروف استفاده نمایید. اگر از Touch ID یا  Face ID استفاده میکنید ، دیگر نیازی به وارد کردن  Passcodeندارید ، مگر اینکه درجه تصویر صورت شما عوض شود ، یا انگشت مخصوص شما مرطوب و خیس باشد. شما از طریق دو آدرس زیر میتوانید یک Passcode برای گوشی خود انتخاب نمایید.

Settings> Touch ID & Passcode or  یا  Settings > Face ID & Passcode
سپس اطلاعات انگشت یا صورت خود را وارد نمایید. بعد از اینکه Passcode مورد نظر را انتخاب کردید ، مطمئن شوید که قفل صفحه فعال است.
 
گزینه های موجود در قفل صفحه را غیر فعال نمایید.
حتی اگر قویترین Passcode جهان را روی گوشی خود قرار دهید ، همچنان افراد شرور میتوانند با استفاده از صفحه قفل وارد گوشی شما شوند. به لطف برنامه Siri ( کنایه نویسنده) هرکس که گوشی شما را به سرقت ببرد یا پیدا کند ، میتواند از طریق همین برنامه (Siri) به اطلاعاتی که روی صفحه است یا سایر اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. اگر چنین موضوعی شما را میترساند ، میتوانید برنامه Siri را از روی قفل صفحه خود غیر فعال نمایید. روش دیگری که هکرها میتوانند به کمک آن وارد گوشی شما شوند ، یا زمان بیشتری جهت این کار بخرند ، فعال کردن حالت  Airplaneاست که از طریق مرکز کنترل قفل صفحه شما انجام میگیرد. اگر گوشی شما در حالت Airplane باشد ، هرگز نمیتوانید از طریق سرویس  Find My iPhoneاقدام به پیدا کردن آن کنید. اگر میخواهید Siri و Control Center را از قسمت صفحه قفل گوشی حذف نمایید ، به قسمت  Settings بروید ، روی گزینه  Touch ID &   Passcode ضربه بزنید ، وگزینه های  Siri  و   Control Center را غیر فعال نمایید.  
 اگر خدایی نکرده گوشی خود را در رستوران ، اتوبوس یا سایر مکان های عمومی جا بگذارید ، فرد ناخلف میتواند طی یک اقدام سریع ، قبل از اینکه گوشی شما قفل شود ، وارد آن شود و به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. شما میتوانید یک زمان خاصی را جهت فقل شدن خودکار گوشی خود انتخاب نمایید ، فقط بگونه ای باشد که مجبور نباشید دم به دقیقه رمز خود را جهت باز کردن قفل گوشی وارد کنید
مطمئن شوید که گوشی شما در زمان اندکی قفل میشود . ( از قسمت تنظیمات زمان اتنظار برای قفل شدن گوشی خود را به حداقل برسانید. )
اگر خدایی نکرده گوشی خود را در رستوران ، اتوبوس یا سایر مکان های عمومی جا بگذارید ، فرد ناخلف میتواند طی یک اقدام سریع ، قبل از اینکه گوشی شما قفل شود ، وارد آن شود و به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. شما میتوانید یک زمان خاصی را جهت فقل شدن خودکار گوشی خود انتخاب نمایید ، فقط بگونه ای باشد که مجبور نباشید دم به دقیقه رمز خود را جهت باز کردن قفل گوشی وارد کنید ، چون این کار اندکی آزار دهندست. شما میتوانید این زمان را تا سقف 4 ساعت تنظیم کنید ، که اگر این زمان را انتخاب کنید فاتحه اطلاعات شخصی شما خواندست.

این تنظیمات را میتوانید در قسمت  تنظیمات  Touch ID & Passcode پیدا کنید. بهترین گزینه پیشنهادی این است که مورد  Required Passcode to Immediately را انتخاب کنید، بدین صورت دیگر مهم نیست چه زمانی را انتخاب نموده اید ، شما یا شخص یابنده باید حتما رمز ورود را وارد کنید.این تنظیمات  بصورت پیشفرض زمانی که میخواهید  Face ID یا  Touch ID را فعال کنید ، روی  Immediately قرار گرفته شده است.

 
Data Protection را فعال کنید.
اگر گوشی شما دست فردی بیفتد که زمان زیادی جهت وارد کردن رمزهای عبور تصادفی داشته باشد ، میتواند بصورت سیستماتیک رمز عبور شما را حدس بزند ، مخصوصا اگر از رمز عبورهای 4 رقمی استفاده کرده باشید. اگر میخواهید جلو افراد جهت وارد کردن هزاران رمز تصادفی را بگیرید ، گوشی شما مجهز به یک ویژگی امنیتی است که اگر فرد بیش از 10 بار پشت سر هم رمز ورود را اشتباهی وارد کند ، تمام اطلاعات روی گوشی شما حذف خواهد شد. نگران نباشید ، حدس های آبکی شما جهت بخاطر آوردن  Passcode یا وارد کردن رمز عبور توسط کودک شما نمیتواند اطلاعات گوشی شما را از بین ببرد. بعد از اینکه 4 رمز اشتباه وارد کردید ، گوشی شما 1 دقیقه قفل خواهد شد ، اگر بعد از این 1 دقیقه باز هم رمز عبور را اشتباه وارد کنید ، گوشی شما به مدت 5 دقیقه و بعد از 5 دقیقه 15 دقیقه که همین طور ادامه دارد تا برسد به 9 بار که بعد از آن باید 1 ساعت صبر کنید.جهت انجام چنین تنظیماتی به آدرس زیر مراجعه نمایید. Settings> Touch ID & Passcode,  صفحه را پایین بکشید و گزینه  Erase Data را انتخاب کنید تا این قابلیت فعال شود.
 
قابلیت  Find My iPhone را فعال کنید
حتی اگر از مرحله اول چشم گوشی کردید ، التماس میکنم  Find My iPhone را فعال کنید. این قابلیت هیچ تداخلی در استفاده روزمره شما از گوشی ایجاد نمیکتد و تنظیمات آن بسیار ساده است. اگر این قابلیت را فعال کنید ، به راحتی میتوانید گوشی خود را از طریق آیفون دیگر یا یک کامپیوتر ردیابی کنید و مکان آن را از روی نقشه مشاهده نمایید. شما همچنین میتوانید صدایی را پخش کنید تا روند یافتن گوشی خود را تسریع کنید. حتی اگر قفلی روی آیفون خود قرار نداده باشید ، به راحتی میتوانید با استفاده از قابلیت  Find My iPhone آن را قفل کنید یا همه داده های گوشی خود را حذف نمایید.برای فعال کردن این قابلیت به قسمت تنظیمات بروید ، نام خود را انتخاب کنید. گزینه iCloud را انتخاب کنید. وارد قسمت  Find My iPhone شوید و سوییچ را در حالت فعال قرار دهید.

 

بیشتر بدانید :  آیا محصولات اپل واقعا امن هستند؟


تنظیمات Two-Step Verification را انجام دهید.
برای این نکته آخر سعی میکنم از دست نوشته های  Jason Cipriani استفاده کنم ، که چگونگی فعال کردن  Two-Step Verification را آموزش داده است. این قابلیت از داده هایی نظیر تصاویر و عکس ها ، اطلاعات پرداخت iTunes را که در iCloud ذخیره میشوند ، محافظت مینماید. اگر قابلیت تأیید 2 مرحله ای را فعال کنید ، حتی اگر موفق شوند رمز گوشی شما را باز کنند ، هرگزنمیتوانند به حسابهای شما دسترسی داشته باشند.

برگرفته از سایت: www.cnet.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.