افزایش سرعت آیفون

یکی از مشکلات گوشی های قدیمی کاهش سرعت آنها با توجه به افزایش روزافزون حجم برنامه هاست. در این مقاله بعضی راه های افزایش سرعت گوشی های اپل قدیمی را می گوییم.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
افزایش سرعت آیفون
چگونه میتوانید سرعت iPhone  یا  iPad قدیمی و کند خود را افزایش دهید
 
چکیده:  
یکی از مشکلات گوشی های قدیمی کاهش سرعت آنها با توجه به افزایش روزافزون حجم برنامه هاست. در این مقاله بعضی راه های افزایش سرعت گوشی های اپل قدیمی را می گوییم.

تعداد کلمات : 2647 / تخمین زمان مطالعه : 13 دقیقه

ایفون

نویسنده : MATT KLEIN
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
شرکت اپل هرساله iPhone  و iPad جدید خود همراه با نسخه های جدید  iOS را روانه بازار میکند. از آنجایی که موضوع به روز بودن ایده  خوبی است ، اما برای همه افراد مقدور نیست که هر ساله یک سخت افزار یا دستگاه جدیدی را خریداری کنند. اگر سن و سالی از دستگاه شما گذشته است ، نکاتی است که میتوانید از آنها استفاده کنید و عملکرد دستگاه خود را ارتقاء دهید. احتمالا ، اخیرا در خبرها شنیده اید که گفته شده است میتوان سرعت گوشی خود را از طریق restore  کردن یا تعویض باتری افزایش داد. اما قبل از انجام هرکاری ، روش های زیر ممکن است کارآمد باشند.
 
گوشی خود را Restart  کنید.
آیا تا به حال سعی کرده اید گوشی خود را خاموش روشن کنید ؟ ممکن است احمقانه بنظر برسد ، اما گاهی اوقات میتوان با یک روشن خاموش کردن ساده ، مشکلات گوشی خود را حل کرد. برای این کار دکمه پاور گوشی خود را پایین نگه دارید تا گزینه  “ Slide To Turn Off “  را مشاهده نمایید. گوشی خود را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. ما فهمیدیم که این کار در زمینه ویندوز قابل اجراست اما این روش را میتوان در آیفون های کند  مورد استفاده قرار داد. قبل از دستکاری تنظیمات این کار را انجام دهید.

مقدار پردازش گرافیک خود را با غیر فعال کردن  Eye Candy کاهش دهید .
گرافیک یک دستگاه بیشترین تأثیر را روی سرعت و عملکرد آن دستگاه میگذارد. در گوشی های جدید iPhone  و  iPadها همه چیز آرام و روان بنظر میرسد ، اما با گذشت زمان ممکن است شاهد  Lag های متعدد روی گوشی خود باشید. اگر میخواهید سرعت گوشی خود را ارتقاء دهید ،  به قسمت  General  بروید و گزینه  Accessibility  را انتخاب کنید.  دو دسته از تنظیمات رو به روی شما قرار دارند : Increase Contrast  و  Reduce Motion
 اول گزینه Increase Contrast  را انتخاب کنید و میزان  transparency را کاهش دهید. با این کار transparency  گوشی خود را کاهش میدهید  و میتوانید تأثیرات آن  روی اجزاء UI در Control Center  را مشاهده کنید.  بجای اینکه نکات آیکون خود را در زیر آن ببینید ، آنها را بصورت خاکستری تیره مشاهده میکنید. این کار از میزان پردازش گوشی میکاهد و انتظار میرود سرعت گوشی شما افزایش بیابد.
 
مورد دیگری که میتوانید مد نظر قرار دهید ، Reduce Motion میباشد. این مورد میتواند بسیاری از انیمیشن های غیر ضروی  مانند افکت های  Parallex را از روی صفحه نمایش شما غیر فعال کند. انجام این موارد ممکن است جهت افزایش سرعت دستگاه شما اندکی طول بکشد ، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد.
برنامه هایی که در پس زمینه گوشی های شما بروز رسانی میشوند میتوانند فضای بسیار زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال کنند.خوشبختانه میتوانید آنها را از طریق تنظیمات غیر فعال کنید و با این کار از فضای خالی بیشتری برخوردار شوید. در این صورت این برنامه ها هیچ تغییری نمیکنند. و دیگر در پس زمینه گوشی شما بروز رسانی نمیشوند.
برنامه های غیر ضروری را حذف نمایید و فضای حافظه خود را خالی کنید.
اگر حافظه دستگاه شما خیلی پر است و نزدیک به صفر است. حذف برنامه هایی که از آنها استفاده نمیکنید میتواند در افزایش سرعت گوشی شما نقش اساسی داشته باشند. همچنین برخی از برنامه ها در پشت زمینه گوشی شما از منابع دقیق پردازشی استفاده میکنند ، بنابراین ، حذف برنامه هایی که از آنها استفاده نمیکنید ، میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.

به قسمت تنظیمات کلی گوشی خود وارد شوید  و روی گزینه Storage  ضربه بزنید. حال شما در صفحه Storage هستید و میتوانید تمام برنامه ها و فضایی که اشغال کرده اند را مشاهده کنید.  به منظور حذف برخی از برنامه ها میتوانید به راحتی روی گزینه “ Delete App “ ضربه بزنید و آن را حذف نمایید. شما همچنین میتوانید این کار را از قسمت صفحه اصلی گوشی خود انجام دهید ، اما نمیتوانید فضایی که این برنامه ها اشغال کرده اند را مشاهده کنید. دوباره تکرار میکنم ، سعی نکنید به منظور آزاد سازی فضای حافظه گوشی،بصورت دیوانه وار هر برنامه ای که میبینید را حذف کنید ، فقط برخی از برنامه های غیر ضروری را حذف کنید تا جا برای عکس ها فیلم های جدید خود داشته باشید.

در این قسمت میتوانید گزینه  “ Offload App”  را نیز مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه برنامه پاک میشود اما اطلاعات آن پا برجا میماند. این قابلیت به شما کمک میکند تا داده های آن برنامه را نگه دارید ، برنامه مربوطه را حذف نمایید ، و بعد از اینکه از فضای کافی برخوردار شدید ، دوباره آن را از طریق  App Store دانلود کنید و مجددا از آن استفاده نمایید.

برخی از برنامه ها مانند  Podcasts گزینه پاکسازی داده ها را نیز در اختیار شما قرار میدهند ، اما این دسته از برنامه ها به ندرت یافت میشوند. همچنین ، اگر میخواهید فضای بیشتری را آزادسازی کنید میتوانید درون برنامه ها را نیز مشاهده کنید._ بدین وسیله میتوانید برخی از داستانهای Podcast  ، فیلم ها و عکس های قدیمی را حذف نمایید و از فضای خالی بیشتری برخوردار شوید.
 
مانع از بروز رسانی برنامه ها شوید.
برنامه هایی که در پس زمینه گوشی های شما بروز رسانی میشوند میتوانند فضای بسیار زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال کنند.خوشبختانه میتوانید آنها را از طریق تنظیمات غیر فعال کنید و با این کار از فضای خالی بیشتری برخوردار شوید. در این صورت این برنامه ها هیچ تغییری نمیکنند. و دیگر در پس زمینه گوشی شما بروز رسانی نمیشوند. به قسمت  settings  بروید ، سپس وارد قسمت  General شوید ، روی گزینه  App Refresh ضربه بزنید. در اینجا دو انتخاب دارید. شما میتوانید همه آنها را بصورت یکجا یا انفرادی غیر فعال کنید.

پیشنهاد میکینم برنامه ها را بصورت انفرادی غیر فعال کنید تا بهتر بتوانید تأثیرات آنها روی عملکرد سیستمتان را مشاهده کنید. اگر شاهد هیچگونه تغییری در سرعت دستگاه خود نبودید ، سعی کنید همه آنها را بصورت یکجا غیر فعال کنید. انجام این کار میتواند عمر باتری شما را نیز افزایش دهد ، بنابراین فواید دیگری هم دارد. پیام های خود را حذف نمایید.

 از آنجایی که این موضوع نمیتواند سرعت کلی گوشی شما را کاهش دهد ، اما برخی از کاربران به این نتیجه رسیدند که اگر صدها یا هزاران پیام متنی را روی گوشی خود نگه دارند ، باعث کاهش یافتن سرعت Massenger App میشوند. در کل ، این همه حجم از پیام ها نیازمند پردازش زیادی میباشد. بنابراین ، میتوانید هر از گاهی پیام های موجود در برنامه پیام رسان خود را حذف نمایید تا از کند شدن سیستم خود جلوگیری کنید. به منظور حذف پیام ها بصورت انفرادی ، میتوانید پیام مورد نظر را انتخاب کنید و به سمت چپ بکشید تا گزینه  Delete را مشاهده نمایید. اگر میخواهید همه پیام ها را بصورت یکجا حذف کنید ، گزینه  “Edit “ را انتخاب کنید و پیامهای مورد نظر را انتخاب و حذف نمایید.

احتمال میرود بخواهید تاریخچه پیامهای خود را نیز محدود کنید و پیام هایی که برای مدتی روی گوشی میمانند را بصورت خودکار حذف نمایید. روی گزینه  Settings در آیفون خود ضربه بزنید ، قسمت  Message را انتخاب کنید ، حد و مزر نگهداری پیام ها را روی 30 روز قرار دهید ، با این کار پیامهایی که 30 روز قبل به دست شما رسیده اند بصورت خودکار حذف میشوند.
 
 Siri Suggestion را غیر فعال کنید.
به همان اندازه که این برنامه ها فوق العاده هستند ، میتوانند سرعت و عملکرد گوشی شما را کاهش دهند. با غیر فعال کردن  Siri Suggestion که در زمان  Search کردن رو ی صفحه شما ظاهر میشود ، میتوانید نقشی در افزایش سرعت و عملکرد گوشی خود داشته باشید. به قسمت  Settings بروید ، روی گزینه  “Siri Suggestion “ ضربه بزنید تا تنظیمات مرتبط با آن را مشاهده کنید.

صفحه مربوط به تنظیمات  Siri Suggestion  را پایین بکشید تا گزینه های مربوطه را مشاهده نمایید. همانند گزینه  App Refreshes میتوانید برنامه های مربوط به  Siri Suggestion را نیزبه صورت انفرادی یا یکجا غیر فعال نمایید. دوباره عرض میکنم ، چگونگی برخورد با این موضوع ، به خودتان بستگی دارد ، اگر حس کردید این ویژگی مفید واقع شده است ، میتوانید گزینه هایی که نتایج آنها برایتان مهم نیست را شناسایی و غیر فعال نمایید.

از برنامه های  Apple استفاده نمایید.
ممکن است کارایی  برخی از برنامه های شخص ثالث بیشتر از برنامه های پیش فرض ایفون باشد اما به منظور کارایی بیشتر به منابع بیشتری نیاز دارند ( منابعی که آیفون های قدیمی از آنها برخوردار نمیباشند. ) اگر حس میکنید برنامه های شخص ثالث کند کار میکنند ، میتوانید از برنامه های پیش فرض Apple استفاده نمایید . ( مثلا بجای استفاده از  Chrome از Safari  استفاده کنید. ) از آنجایی که این برنامه ها زیاد بروز رسانی نمیشوند ، _ و از آنجایی که شش دانگ حواس شرکت اپل به این برنامه ها و کارایی های آنها است _ ممکن است دوام و پایداری آنها در دستگاه های قدیمی بیشتر از دستگاه های جدید باشد.

از فایل های موجود در iPhone  و  iPad خود Backup بگیرید و آنها را بازیابی کنید.
اگر ترفندهای بالا کافی نبودند ، میتوانید از داده های دستگاه خود فایل پشتیبان تهیه کنید و سپس دوباره آنها را بازیابی نمایید با این کار میتوانید سرعت iPhone و iPAd خود را افزایش دهید. این فرایند بصورت مخفیانه میتواند مشکلات موجود در سیستم شما را تعمیر کند و برخی از قسمت های سیستم عامل که بیش از حد از CPU استفاده میکنند را شناسایی نماید. بجای اینکه اطلاعات گوشی خود را بصورت یکجا حذف کنید ، میتوانید از محتوای دستگاه خود فایل پشتیبان بگیرید سپس دستگاه خود را روی تنظیمات پیش فرض کارخانه قرار دهید و دوباره فایل های خود را بازیابی نمایید. با این کار میتوانید حالت سیستم خود را تازه کنید ، اما همچنان همه فایل ها و برنامه های ایفون روی دستگاه شما قرار دارند.

شما میتوانید جهت ایجاد فایل پشتیبان و بازیابی آن از برنامه iTunes استفاده کنید. اگر از ویندوز استفاده میکنید ، سعی کنید این برنامه را دانلود و نصب کنید. اگر از سیستم عامل Mac استفاده میکنید این برنامه بصورت پیش فرض روی دستگاه شما قرار دارد. زمانی که برنامه  iTunes را اجرا کردید ، ایفون یا آیپاد خود را توسط یک کابل USB به کامپیوتر وصل کنید ، _ همان کابلی که جهت شارژ کردن گوشی خود مورد استفاده قرار میدهید _ اگر اولین بار است که دستگاه خود را به کامپیوتر وصل میکنید ، پیامی به عنوان  “Trust It “  روی صفحه ظاهر میشود ، جهت ادامه ، روی این گزینه کلیک کنید و پسورد خود را وارد نمایید.

در برنامه  iTunes روی آیکن دستگاه که در سمت چپ نوار ابزار قرار دارد کلیک کنید. اگر دکمه این دستگاه ظاهر نشد باید مجددا گزینه  “Trust It “ را انتخاب کنید و قفل دستگاه خود را باز کنید. اگر این کار هم مفید واقع نشد میتوانید از روش های  Troubleshooting استفاده  نمایید. روی گزینه  “ Summery “ در قاب سمت چپ زیر اسم دستگاه کلیک کنید. روی گزینه  “ Backup Now “ کلیک کنید تا از داده های دستگاه شما فایل پشتیبان تهیه شود. برنامه  iTunes میتواند از داده های شما فایل پشتیبان تهیه کند ، شما نیز میتوانید پیام  “ Backing Up “ را در قسمت بالای پنجره مشاهده کنید. زمانی که فرایند  Backup گیری به پایان رسید روی گزینه  Restore کلیک کنید. در روند بازیابی برنامه  iTunes به شما میگوید که باید برنامه های  “ Find My iPhone “  با  “ Find My iPad “ را غیر فعال کنید. جهت انجام این کار به قسمت  Settings  بروید ، نام دستگاه خود را انتخاب کنید ، نام دستگاه خود را از لیست انتخاب کنید ، سپس روی گزینه “Find My iPhone “ یا “ Find My iPad “ ضربه بزنید و آنها را در حالت  Off قرار دهید. به منظور غیر فعال کردن آنها باید پسورد  Apple Id خود را وارد نمایید.
 
اگر مجبورید ویژگی های  “Find My iPhone “  یا  “ Find My iPad “  را غیر فعال کنید از طریق برنامه  iTunes روی گزینه “ Restore backup “ کلیک کنید . پیامی ظاهر میشود که از شما میپرسد  قصد دارید  کدام فایل  Backup را  Restore  کنید. شما میتوانید  Backup اخیر خود را انتخاب و آن را  Restore  کنید. همان فایل  Backup که به تازگی ایجاد نموده اید را انتخاب کنید و روی گزینه  Restore کلیک کنید.برنامه  iTunes همان فایل  Backup که انتخاب نمودید را  Restore  میکند و سیستم شما را در طول این فرایند  Restart  میکند. بعد از این  Restart شما دوباره باید چند مرحله ای را طی کنید . _ پسورد دستگاه خود را وارد کنید و اثر انگشت خود را نیز تأیید نمایید.

 

بیشتر بدانید :   آیفون جدید گوش به فرمان شماست


اگر همه این مراحل با شکست مواجه شد ، از اول شروع کنید.
اگر هیچ یک از راه حل های بالا مفید واقع نشدند ، ممکن است دستگاه شما یک مشکل جدی مانند خرابی داده ها داشته باشد که اینقدر سرعت دستگاه شما کاهش یافته است. گاهی اوقات بهترین راه این است که تمام اطلاعات گوشی خود را در جای دیگری قرار دهید. این بدین معناست که ، از همه فایل ها و برنامه های خود فایل پشتیبان تهیه کنید ، اما آنها را  Restore نکنید. به منظور انجام این کار به قسمت  General Settings  بروید و گزینه  Reset را انتخاب نمایید.
 
بجای اینکه به سیم آخر بزنید و همه اطلاعات را حذف نمایید ، سعی کنید اول همه تنظیمات دستگاه را  Reset  کنید. البته این کار بسیاری از اطلاعات مهم مانند  Wi-Fi های شناخته شده ،  Touch ID ، اجازه دسترسی های برنامه ها و خیلی بیشتر را نیز حذف میکند. اگر این کار هم جواب نداد ، اول مطمئن شوید از همه داده های مهم خود  Backup گرفتید، سپس گزینه  “ Erase All Content and Settingd “  را انتخاب کنید. ممکن است دستگاه شما بعد از این کار خالی بنظر برسد ، اما شاهد خواهید بود که کارایی و سرعت آن افزایش یافته است.

باتری آیفون خود را تعویض کنید.
  شما با انجام این کار میتوانید سرعت برخی از آیفون های قدیمی را افزایش دهید . هر چه بیشتر از عمر گوشی های ایفون میگذرد ، و سیستم عامل آن سرعت  CPU را کاهش میدهد ، همچنان خاموش شدن های تصادفی در این دستگاه ها اتفاق نمی افتد ، این موضوعی است که شرکت  Apple توانسته با آن همه را انگشت به دهان کند. این موضوع صحت دارد ، در چنین حالتی آیفون شما در حال خفه کردن  CPU میباشد. اما این رویه به درجه کارایی باتری دستگاه شما مربوط میشود ، زیرا هرچه از بیشتر از عمر این باتری بگذرد کارایی و عمر آن نسبت به گذشته کاهش میابد. حتی اگر بصورت ویژه از باتری دستگاه خود محافظت کنید ، کیفیت و کارایی همه باتری های موجود در دستگاهای الکترونیکی در طول زمان کاهش میابد.

متأسفانه ، اگر کارایی و سرعت دستگاه شما کاهش بیابد  iPhone نمیتواند به شما هشدار دهد ، بنابراین ، نمیدانید چه موقع باید یک باتری جدید جایگزین باتری خود کنید. شما میتوانید کارایی باتری گوشی خود را با استفاده از برنامه ای بنام  Geekbench مشاهده نمایید.
اگر همه این راه ها را رفتید و نتیجه نگرفتید و یک یا دو سال نیز از عمر باتری شما گذشته است ، زمان آن رسیده که باتری دستگاه خود را تعویض کنید. اگر برنامه  AppleCare+ را دارید ممکن است تعویض باتری رایگان صورت بگیرد. اگر ندارید ، به یکی از فروشگاه های مجاز و رسمی  Apple مراجعه کنید و با پرداخت 79$  یکی از آنها را خریداری نمایید. زیرا همچنان از یک گوشی جدید ارزان تر است.

بستن برنامه ها هیچ کمکی نمیکند. شاید لازم باشد تا این افسانه ای که میگویند “ Clearing RAM”  و بستن برنامه ها روی عملکرد کلی دستگاه تأثیر دارد را از بین ببریم. خیر ! هیچکدام از این کارها روی سرعت گوشی تأثیری ندارد. در حقیقا اگر همه برنامه های خود را ببندید زمانی که آنها را مجددا باز میکنید ، برای شروع مجدد نیاز به منابع بیشتری دارند . بدین صورت از باتری بیشتری استفاده میکنند اما هیچ تأثیری روی سرعت دستگاه شما ندارند.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.