مزیت های بهداشتی آووکادو

ما زیاد با خواص آووکادو آشنایی نداریم و شاید حتی یک بار هم آن را نخورده باشیم. آووکادو میوه بومی منطقه ما نیست اما سرشار از خواص عالی و مقوی برای بدن است که مصرف آن می تواند مزیت های فراوانی را برای بدن به ارمغان بیاورد.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
مزیت های بهداشتی آووکادو
آووکادو میوه ای خوشمزه و بسیار مفید می باشد
 
چکیده :
ما زیاد با خواص آووکادو آشنایی نداریم و شاید حتی یک بار هم آن را نخورده باشیم. آووکادو میوه بومی منطقه ما نیست اما سرشار از خواص عالی و مقوی برای بدن است که مصرف آن می تواند مزیت های فراوانی را برای بدن به ارمغان بیاورد. در این مقاله تا حدودی با این میوه خوش آب و رنگ آشنا می شویم و فواید آن را تا حدودی خواهیم شناخت و با یک مدل غذای خام و ارگانیک که از آووکادو ساخته می شود و بسیار عالی می باشد آشنا می شویم. آووکادو در کاهش و درمان خیلی از بیماری ها به بدن کمک می کند.  

تعداد کلمات : 1258 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

اووکادو

نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی
 
آووکادو میوه بومی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است که تقریبا از حدود 8000 سال قبل از میلاد، کِشت و زراعت می شده است. از اواسط دهه 1800 میلادی، آووکادو به آسیا و جامائیکا معرفی شد اما تا اوایل قرن بیستم میلادی این میوه به ایالات متحده آمریکا وارد نشده بود. کالیفرنیا و فلوریدا بیشترین میزان تولید آووکادو را در ایالات متحده دارند به همراه دیگر تولید کنندگان تجاری موجود در مکزیک، برزیل، کلمبیا، و جمهوری دومینیکن که آووکادو تولید می کنند.

Guacamole (که نام یک نوع غذا است) ، یک راه محبوب برای لذت بردن از آووکادو است و این غذای خوشمزه علاوه بر آووکادو، حاوی مواد تشکیل دهنده دیگری نیز هست که برخی از مزیت های شگفت آور سلامتی را ارائه می دهد.
مواد تشکیل دهنده موجود در Guacamole ارگانیک

به دنبال آووکادویی بگردید که کمی نرم باشد، اما فرو رفتگی های تیره و یا تَرَک، نداشته باشد. آووکادوی رسیده معمولا طعم و مزه بهتری دارد و با گردن کوچک خود، می تواند شناخته شود. آووکادوی کالیفرنیا معمولا طعم بیشتری نسبت به آووکادوی فلوریدا دارد. اطمینان حاصل کنید که آووکادویی را که می خرید دارای یک پوست سبزِ تیره است، پوست براق و روشن علامت یک آووکادوی رسیده نیست.
آووکادوی ارگانیک – حاوی لوتئین (یک کاروتنوئید "شبه کاروتن" همراه با ویتامین E)، منیزیم، و چربی های اشباع شده (سالم) است. آووکادو در مبارزه با سرطان دهان، سرطان پستان، و سرطان پروستات به بدن کمک می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد. همچنین باعث جذب مواد مغذی در دیگر غذاها می شود و این فرآیند را بهبود می بخشد.
 
نمک هیمالیایی- سطح قند خون را تثبیت کرده و ضربان قلب را تنظیم می کند. نمک هیمالیا نیز جذب و ارتباط بین سلولی را بهبود می بخشد و آسیب های سینوس و ریه و شُش را کم می کند و فرو می نشاند.
 
آب لیموی ترش ارگانیک – حاوی پتاسیم است و از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. همچنین به پاک سازی کبد و خون کمک می کند.
 
گشنیز ارگانیک – حاوی آنتی اکسیدان های گوناگون است و یک ماده طبیعی برطرف کننده بوی بد، به شمار می رود. این ماده، تهوع، نفخ، عفونت های دستگاه ادراری، و سوء هاضمه را از بین می برد. مصرف گشنیز همچنین به کاهش قند خون و میزان کلسترول کمک می کند و دارای خواص مفید و سودمندی است در برابر اُرگانیسم های مضر.
 
روغن زیتون خالص ارگانیک – باعث کاهش سرخی بدنی و نیز تورم بدنی می شود، همچنین فشار خون سالم را ارتقاء می دهد. روغن زیتون همچنین به افزایش متابولیسم کمک می کند و از سلامتی تخمدان ها و سینه ها حمایت و پشتیبانی می کند.
 
سرکه سیب خام ارگانیک – از زمان بُقراط تا کنون، سرکه سیب (خام و تصفیه نشده) به درمان تعداد بیشماری از ناراحتی ها و بیماری های مزمن کمک کرده است. سرکه سیب خام ارگانیک سیستم ایمنی را تقویت می کند، سوخت و ساز بدن و استقامت بدن را بهبود می بخشد، و گلو درد را کاهش می دهد. من شخصا سرکه سیب که قدیمی باشد و زمان بر آن گذشته باشد را توصیه می کنم.
 
زیره ارگانیک – یک آنتی اکسیدان طبیعی است که از کبد حمایت می کند، هضم غذا را ارتقاء می دهد و سیستم ایمنی را احیاء و زنده می کند.
 
سیر ارگانیک – آنتی اکسیدانی است که می تواند فشار خون و کلسترول را کاهش دهد و به پاک سازی کبد کمک می کند. سیر مزیت های منحصر به فردی دارد، چه به صورت خام مصرف شود و چه به صورت پخته. و نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به یک مبارز و جنگجوی عالی بر علیه سرطان معده تبدیل می کند.
 
آب لیمو شیرین ارگانیک (تازه) – می تواند هنگامی که با روغن زیتون مخلوط می شود، به از بین بردن سنگ های صفراء کمک کند، ناراحتی معده را کاهش دهد و ممکن است در کاهش دادن خطر ابتلاء به آرتروز، آترواسکلروز (تصلب شرایین)، دیابت و سنگ کلیه کمک کند.
 
پیاز ارگانیک – پیاز ارگانیک حاوی آنتی اکسیدانی به نام Quercetin  است که یک فلاونوئید است. آنها همچنین حاوی ویتامین E ، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین C و فیبر می باشند. پیاز این گونه شناخته شده است که علائم احتقان و علائم آلرژی را از بین می برد و به کاهش کلسترول کمک می کند. علاوه بر این، پیاز، فلزات سنگین را از بدن حذف می کند و در مبارزه با سرطان ریه، سرطان مثانه، سرطان تخمدان و سرطان سینه به بدن کمک می کند.
 
فلفل ارگانیک – فلفل حاوی آنتی اکسیدانی به نام کَپسایسین (Capsaicin) است که باعث کاهش احتقان، سر درد، آلرژی، کولیت، زخم، و ناراحتی می شود. خوردن فلفل می تواند به لخته شدن خون، کاهش کلسترول، و کاهش میزان سکته مغزی، کمک کند. فلفل همچنین متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
 

بیشتر بدانید :  معرفی آووکادو و خواص درمانی آن


نکاتی برای خریدن آووکادو ارگانیک
 به دنبال آووکادویی بگردید که کمی نرم باشد، اما فرو رفتگی های تیره و یا تَرَک، نداشته باشد. آووکادوی رسیده معمولا طعم و مزه بهتری دارد و با گردن کوچک خود، می تواند شناخته شود. آووکادوی کالیفرنیا معمولا طعم بیشتری نسبت به آووکادوی فلوریدا دارد. اطمینان حاصل کنید که آووکادویی را که می خرید دارای یک پوست سبزِ تیره است، پوست براق و روشن علامت یک آووکادوی رسیده نیست.
دستور العمل Guacamole ارگانیک
دو عدد آووکادوی متوسط و رسیده که ارگانیک باشند
  • آب یک عدد لیمو ترش ارگانیک (برای طعم)
  • دو قاشق غذا خوری گشنیز تازه و خرد شده
  • نصف یک قاشق غذا خوری روغن زیتون ارگانیک
  • نصف یک قاشق غذا خوری سرکه سیب خام ارگانیک
  • آب یک عدد لیمو شیرین ارگانیک
  • نصف یک قاشق غذا خوری زیره سبز ارگانیک
  • نصف یک قاشق غذا خوری سیر ارگانیک
  • یک چهارم فنجان پیاز ارگانیک که ریز و خرد شده باشد
  • یک چهارم فنجان فلفل تازه ارگانیک
  • یک چارم تا یک دوم نمک هیمالیا (برای مزه)

آووکادو را پوست بگیرید و هسته آن را بیرون بیاورید. آووکادو را به قطعات کوچک تقسیم کنید؛ سیر را کاملا ریز ریز کنید؛ پیاز و گشنیز را قطعه قطعه و ریز ریزکنید. لیمو ترش و لیمو شیرین را بفشارید و آب آن ها را بگیرید و فلفل را در صورت نیاز خرد کنید. همه مواد ذکر شده را در یک ظرف متوسط بریزید و با هم ترکیب کنید. به جای این که آنها را با هم میکس کنید، آنها را به خوبی وَرز دهید و با دستانتان به خوبی آنها را با هم قاطی کنید تا به یکنواختی و غلظت برسد. اکنون می توانید آن را میل کنید.

نتایج  حاصله ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. این اظهارات و اطلاعات برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شده اند وقصد ندارند به جای توصیه های پزشک شما بنشینند. مرکز سلامت جهانی، توصیه های پزشکی را ابطال نمی کند، نسخه نمی دهد و برای تشخیص بیماری ها ایجاد نشده است. قرار نیست توصیه های غذایی و چشم انداز هایی که توسط مرکز سلامت جهانی بیان می شوند جانشینی برای سرویس ها و خدمات پزشکی معمول و متعارف باشند. اگر شما یک وضعیت پزشکی شدید و سخت دارید یا نگران سلامت خود هستید، به ملاقات دکتر و پزشک خودتان بروید و با او مشورت کنید.


برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.