سیستم عامل Mac

تعداد نرم افزارهایی که برای اپل ارائه شده اند بسیار زیاد است و انتخاب آنها کاری دشوار به نظر می رسد. ولی بعضی برنامه ها برای هر دستگاهی ضروری هستند. در این مقاله با 10 برنامه ی کاربردی که لازم است تا در مک خودتان داشته باشید آشنا می شوید
پنجشنبه، 24 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
سیستم عامل  Mac
10 مورد از برنامه های  Mac که همه باید از آنها استفاده کنند
 
چکیده
تعداد نرم افزارهایی که برای اپل ارائه شده اند بسیار زیاد است و انتخاب آنها کاری دشوار به نظر می رسد. ولی بعضی برنامه ها برای هر دستگاهی ضروری هستند. در این مقاله با 10 برنامه ی کاربردی که لازم است تا در مک خودتان داشته باشید آشنا می شوید.

تعداد کلمات : 1730 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه
 
سی
 
نویسنده:  TAYLOR MARTIN
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
یکی از بهترین ویژگی هایی که میتوان در  Mac به آن اشاره کرد لیستی طویل از برنامه های کاربردی میباشد که دست به دست هم داده اند تا استفاده از  Mac را ساده تر و بازدهی آن را بیشتر کنند. برنامه هایی وجود دارند که میتوانند صفحه نمایش را با یک کلیک ، طبق سلیقه شما تغییر دهند ، همچنین برنامه های دیگری وجود دارند که میتوانند بطور خودکار برنامه های استفاده نشده را مخفی کنند تا  Desktop شما را خالی تر نگه دارند.

جنبه منفی این همه برنامه بصورت یکجا ، این است که فرد نمی داند از کجا شروع کند. ما این کار سخت را برای شما انجام دادیم. در بخش زیر به 10 نمونه از برنامه هایی که باید اول نصب و امتحان کنید اشاره شده است.

Window Manager
مدیریت پنجره در سیستم عامل  Mac زیاد هم عالی نیست. البته ، میتوانید برنامه ها را در حالت  Full-Screen بهینه سازی کنید یا دو برنامه را بصورت 2 پنجره مجزا و کنار هم  در روی  Desktop خود اجرا کنید.

حال اگر نخواهیم قابلیت  Full-Screen را تجربه کنیم و تصمیم بگیریم  برای خود یک سری از برنامه ها را بصورت پنجره روی دسکتاپ داشته باشیم  ، شرایط چگونه است؟ خب ، بدون داشتن یک برنامه شخص ثالث ، میتوانید پنجره های محرک روی دسکتاپ را تکان دهید و به هر اندازه که میخواهید آنها را کوچک و بزرگ کنید. اگر بخواهید تجربه مشابهی از Snap که در  Windows داشتید را در  Macهم داشته باشید ، میتوانید از 4 برنامه زیر استفاده کنید.
Magnet: $0.99 (£0.99 or AU$1.49)
BetterSnapTool: $2.99 (£2.99 or AU$4.49)
Moom: $9.99 (£9.99 or AU$14.99)
Divvy: $13.99 (£13.99 or AU$21.99)

Franz
اگر از داشتن یک برنامه یا مرورگرخاص برای باز کردن هر نمونه از سرویس های چت و پنجره ها خسته شده اید ، برنامه Franz پاسخی به این مشکل است. این برنامه همه نوع از سرویس ها  مخصوصا پنجره های چت موجود در دسکتاپ را بصورت یکجا مرتب میکند.شما میتوانید همه سرویس های یک برنامه را در یک قسمت از برنامه  Franz قرار دهید. این برنامه ها شامل ، Slack, Discord, Google Hangouts, Google Inbox, Google Calendar, Face book Messenger, WhatsApp, Trello و خیلی بیشتر میشوند.

زمانی که برای بار اول این برنامه را نصب و راه اندازی میکنید باید یک حساب  Franz بسیازید و وارد آن شوید ، سپس تمام سرویس هایی که میخواهید استفاده کنید را وارد  Franz  کنید. سپس ، زمانی که برنامه Franz  را اجرا کنید ، همه آن سرویس ها بصورت خودکار باز میشوند.

استفاده از برنامه  Franz رایگان میباشد ، اما گزینه ای وجود دارد که میتوانید به کمک آن  ، با پرداخت 35 یورو برای یک سال برنامه را به  Premium  ارتقاء دهید. این  Upgrade از سرویس هایی نظیر  Hipchat پشتیبانی میکند و همچنین تبلیغات درون برنامه ای را حذف میکند همچنین به شما کمک میکند تا به سرویس های ویژه ای که در آینده اضافه میشوند ، دسترسی داشته باشید.

Drop Box یا Google Drive   شرکت  Appleتمام تلاش خود را به کار گرفت تا کارایی Spotlight بهتر کند اما برنامه Alfred همچنان  ابزاری قوی به حساب می آید.
ظاهر و کارایی برنامه Alfred شبیه برنامه  Spotlight  میباشد ، این برنامه به شما کمک میکند تا بدون برداشتن انگشت خود از روی کیبورد ، به جست و جوی فایل ها بپردازید ، برنامه ها را اجرا کنید، محاسبات سریع انجام دهید و غیره... . استفاده از آن نیز رایگان است. با این وجود اگر Powepack این برنامه را تنها برای یک بار به مبلغ 19 یورو خریداری کنید میتوانید به موارد بیشتری نظیر بسط دهنده متون ، تاریخچه گسترده کارها و تم های بهتری  ، دست یابید.

اگر بطور کامل روی فضای Apple سرمایه گذاری کرده باشید ، Apple's iCloud Drive  یکی از بهترین سیستمهای  ذخیره سازی ابری  میباشد . اما اگر جزآن دسته از کاربرانی باشید که دیگر Platformها را ترجیح میدهند ، Drop Box یا Google Drive بهترین گزینه میباشند. کاربری آنها در سیستم عامل  Mac بسیار بالاست.

 Google Drive  یا  Dropbox را نصب کنید ، فایل و فولدرهای شما از 2  طریق همگام سازی میشود. به منظور آپلود کردن فایل یا فلدر میتوانید با گرفتن کلیک روی آن ، آن را بردارید و به پوشه مورد نظر در  DropBoxانتقال دهید .

همچنین ، همانند iCloud Drive ، میتوانید به گونه ای برنامه را تنظیم کنید که همه درایو های  Google  و  Dropbox با کامپیوتر شما همگام سازی نشوند. و برخلاف  iCloud میتوانید زمانی که تمایلی به همگام سازی ندارید به راحتی میتوانید برنامه را متوقف کنید یا کلا ببندید.

The Unarchiver
این برنامه یکی از ابزارهای قوی سیستم عامل  Mac میباشد که قادر به استخراج کردن  (Extract) میباشد. این برنامه میتواند فایل های  Zipشده را به حالت  Unzip درآورد.
از همه بهتر این است که کارکردن با این برنامه بسیار آسان است. زمانی که به یک فایل فشرده برخورد کردید ، روی آن کلیک راست کنید ، روی قسمت  Open With  بروید ، برنامه  Unarchiver را انتخاب کنید. اگر دیدید که فرمت فایل اندکی عجیب به نظرمیرسد ، به قسمت تنظیمات برنامه بروید وهمه نوع از فایل ها را انتخاب کنید. ( در زمان اتمام نصب پنجره ای ظاهر میشود که انواع فایل ها را در خود جای داده ، بعضی از آن فایل های تیک نخورده اند ، خودتان همه تیک ها را بزنید. )

Bartender
برنامه هایی که میتوان توسط آنها  Menu bar های مفید ساخت در محیط  Mac به وفور یافت میشوند که نداشتن آنها ممکن است مشکلاتی را برای  Menu bar شما ایجاد کنند.  یکی از این مشکلات این است که Menu bar شما را شلوغ وبی نظم میکنند. پس برنامه  Bartender جز آن دسته از برنامه هایی است که حتما باید روی سیستم خود نصب کنید.

کاری که برنامه  Bartenderانجام میدهد ، بسیار ساده است . نوارهایی منوهایی که از آنها به ندرت استفاده میشند را مخفی میسازد ، و بصورت یک Icon زیر  Iconاصلی برنامه قرار میگیرد. زمانی که روی برنامه  Bartender کلیک کنید ، همه آیکن های مخفی شده پدیدار میشوند. در قسمت تنظیمات میتوانید انتخاب کنید که کدام یک از آیکن ها در نوار منو اصلی ظاهر شوند و کدام یک از آنها بصورت مخفی در منوی برنامه  Bartender  قرار گیرند. شما همچنین میتوانید ظاهر برنامه Bartender را سفارش سازی (Customize ) کنید وبرای آشکار سازی هر یک از آیکن های مخفی شده  Hotkey انتخاب کنید. شما میتوانید از برنامه  Bartender به مدت 4 هفته بصورت رایگان استفاده کنید ، بعد از اینکه دوره نسخه آزمایشی آن به پایان رسید باید 15$ پرداخت کنید تا بتوانید مجددا از آن استفاده نمایید.

Hocus Focus
اگر تمایل دارید که چند پنجره را با هم باز کنید و در عین حال بخواهید  دارای یک  Desktop تمیزومرتب باشید ، برنامه  Hocus Focusاین کار را بصورت خودکار انجام میدهد. زمانی که قصد دارید تمرکز خود را ازیک صفحه به صفحه دیگر انتقال دهید ، برنامه Hocus Focus بصورت خودکار بعد از چند لحظه سایر برنامه ها را مخفی میکند  ، شما میتوانید آن دسته از برنامه هایی که نمیخواهید مخفی شوند را در لیست سفید قرار دهید تا دیگر مخفی نشوند ، یا میتوانید تا زمانی که تمرکز روی برنامه ها نباشد آنها را مخفی نگه دارید.

این یک برنامه سازمانی قوی میباشد که کار کردن با آن نیز بسیار ساده است. بهترین نکته این است که استفاده از آن رایگان است. با این وجود میتوانید به منظور اعلام حمایت خود از سازنده از طریق PayPal مبلغی را به حساب سازنده واریز کنید.
 
Alfred
 شرکت  Appleتمام تلاش خود را به کار گرفت تا کارایی Spotlight بهتر کند اما برنامه Alfred همچنان  ابزاری قوی به حساب می آید.
ظاهر و کارایی برنامه Alfred شبیه برنامه  Spotlight  میباشد ، این برنامه به شما کمک میکند تا بدون برداشتن انگشت خود از روی کیبورد ، به جست و جوی فایل ها بپردازید ، برنامه ها را اجرا کنید، محاسبات سریع انجام دهید و غیره... . استفاده از آن نیز رایگان است. با این وجود اگر Powepack این برنامه را تنها برای یک بار به مبلغ 19 یورو خریداری کنید میتوانید به موارد بیشتری نظیر بسط دهنده متون ، تاریخچه گسترده کارها و تم های بهتری  ، دست یابید.

بهترین قسمت برنامه  Alfred جریان کار آن است ، دارای  Plug inهای شخص ثالث است که میتوتند کارایی این برنامه را به اوج خود برساند. شما میتوانید در بخش راهنمایی سایت ما اطلاعات بیشتری در مورد جریان کار  Alfred بدست آورید و همچنین از قابلیت های آن مطلع شوید.

Amphetamine
 آیا از اینکه باید بطور مدام تنظیمات  Energy Saver مک بوک خود را انجام دهید که مبادا در وسط انجام کاری مهم خاموش شود ، خسته شده اید ؟ تمام چیزی که نیاز دارید ،Amphetamine است. زمانی که نصب شد ، روی آیکن نوار منو کلیک راست کنید ،  با این کار مدت زمان روشن ماندن کامپیوتر شما به شدت افزایش میابد.

این کار بسیار ساده است ، اما اگر تمایل داشته باشید این برنامه میتواند از پیچیدگی های خاصی برخوردار شود. شما میتوانید این برنامه را طوری تنظیم کنید که اگر مک بوک شما به شبکه خاصی وصل است به هیچ عنوان خاموش نشود ، در چنین حالتی درایوهای ذخیره سازی هرگز در حالت Sleep قرار نمیگیرند.
از همه مهمتر ، برنامه  Amphetamine کاملا رایگان است.
 
Reeder 3
اگر میخواهید به feed ها در  RSS توسط مک بوک خود ، دسترسی سریع داشته باشید حتما باید برنامه  Reeder 3 را نصب کنید. این برنامه با سرویس هایی نظیر  Feedly , Feedbin, Newsblur , Inoreader و سایر چیزهای دیگر کار میکند و به شما کمک میکند تا بهFeed  ها و سایر سرویس ها دسترسی مستقیم داشته باشید. ظاهر این برنامه کاملا قابل تغییر است ومیتواند طبق میل و خواسته شما تغییر کند تا راحت تر بتوانید مطالب مورد نظر را مطالعه کنید. برنامه Reeder 3 قبلا دارای کاربری  Premium  بود که در حال حاضر کاملا رایگان شده است.

Bear
سیستم عامل  Mac خودش دارای برنامه ای بنام   Text Editor میباشد .اما اگر طرفدار برنامه Text Editor نباشید ، یا یک برنامه با ظاهری ساده تر برای نوشتن بدون حواسپرتی ( انحراف )  را ترجیح میدهید ، گزینه های زیادی در App Store  موجود میباشد.

 

بیشتر بخوانید : اجرای دو پنجره ای برنامه ها Multi Window ManagerPhone 1.0b12


یکی از این بهترین گزینه ها برنامه Bear  است. این برنامه عاری از هرگونه ظاهری گیج کننده میباشد ،  Markdown را به خوبی پشتیبانی میکند و بهترین برنامه برای سازماندهی متونی است که از هشتگ ها استفاده میکنند.

استفاده از برنامه Bear رایگان است ، اما اگر بخواهید از ویژگی های  Premium این برنامه مانند همگام سازی   با iOS ، تم های ویژه و سایر گزینه های بهتر بهره ببرید باید اشتراک ماهانه این برنامه را با مبلغ 1.49$ و اشتراک سالانه را 14.99$ خریداری کنید.

گزینه های مشابه در برنامه Bear شامل موارد مقابل میشوند. iA Writer, Byword and Ulysses
 

برگرفته از سایت: CNET.COM



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.