انواع شير خشک

اين شير خشک ها را مي توان از بدو تولد مورد مصرف قرار داد. اين شير خشک داراي 40 درصد بخش جامد و 60 درصد قسمت آبکي و اسيدهاي چرب اشباع نشده است و براي رشد مغز، چشم و سيستم عصبي کودک مفيد مي باشد. در صورتي که کودک نيازهاي تغذيه اي بيشتري داشته باشد از نوع ديگري از اين شير خشک استفاده مي شود که داراي 80درصد بخش جامد و 20درصد قسمت آبکي است. البته اين شير خشک به مدت زمان بيشتري براي هضم نياز دارد و کودک مدت بيشتري
دوشنبه، 12 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انواع شير خشک
انواع شير خشک
انواع شير خشک




شير گاو ماده اوليه شير خشک است که پس از طي يک فرآيند دقيق به صورت شيرخشک در مي آيد. شير خشک انواع مختلفي دارد که در زير به برخي از آن ها اشاره مي شود.

شيرخشک نوزادان

اين شير خشک ها را مي توان از بدو تولد مورد مصرف قرار داد. اين شير خشک داراي 40 درصد بخش جامد و 60 درصد قسمت آبکي و اسيدهاي چرب اشباع نشده است و براي رشد مغز، چشم و سيستم عصبي کودک مفيد مي باشد. در صورتي که کودک نيازهاي تغذيه اي بيشتري داشته باشد از نوع ديگري از اين شير خشک استفاده مي شود که داراي 80درصد بخش جامد و 20درصد قسمت آبکي است. البته اين شير خشک به مدت زمان بيشتري براي هضم نياز دارد و کودک مدت بيشتري احساس سيري مي کند.

شيرخشک جايگزين

اين شير خشک ها پس از 6 ماهگي مورد استفاده قرار مي گيرند و حاوي 80درصد بخش جامد و 20درصد قسمت آبکي مي باشند و مي توانند در تأمين موادي مانند کلسيم، آهن، روي ويتامين «د» مفيد باشند.

شيرخشک هاي تهيه شده با سويا

اين نوع شير خشک براي کودکاني که به شير گاو حساسيت دارند مناسب است.
توجه مصرف اين شير خشک ها بايد حتماً زير نظر متخصص صورت گيرد؛ چرا که شير خشک هاي تهيه شده از سويا براي کودکاني که زودرس به دنيا آمده اند ويا ناراحتي هاي کليوي دارند و يا سابقه خانوادگي به حساسيت دارند مناسب نيست.

شير خشک هاي تهيه شده از شير بز

اين نوع شير خشک براي کودکاني که به شير گاو حساسيت دارند مناسب است و کمتر ايجاد حساسيت مي کند؛ هضم اين نوع شير خشک براي کودک راحت است ولي بهتر است قبل از مصرف آن با يک متخصص مشورت کند.

چند توصيه مهم

-هرگز شير خشک هاي متفرقه را به کودکتان ندهيد.
-قبل از شروع شير خشک، در مورد نوع آن و ميزان مصرف آن با متخصص مشورت نماييد.
-بدون مشورت با متخصص در تغذيه کودک خود تغييري ايجاد نکنيد.
-قبل از مصرف شير خشک، بر چسب روي آن را به دقت بخوانيد.
منبع:ماهنامه تغذيه و سلامتي شماره 72




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.