انگل ها را بشناسیم!

سلامت بدن، یکی از اموری است که باید بدان توجه کرد. گاه تغذیه نادرست می تواند به بدن آسیب های جبران ناپذیری بزند. یکی از این مواردی که از راه تغذیه آسیب زاست، انگل هایی است که در بدن بوجود می آید. همراه ما باشید تا با انواع انگل ها و راه درمان آن ها آشنا شوید.
دوشنبه، 17 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انگل ها را بشناسیم!
آسکاریس، یکی از انواع انگل هاست.
 
چکیده: سلامت بدن، یکی از اموری است که باید بدان توجه کرد. گاه تغذیه نادرست می تواند به بدن آسیب های جبران ناپذیری بزند. یکی از این مواردی که از راه تغذیه آسیب زاست، انگل هایی است که در بدن بوجود می آید. همراه ما باشید تا با انواع انگل ها و راه درمان آن ها آشنا شوید.

تعداد کلمات 530 کلمه / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
انواع انگل ها را بشناسیم!

علل انگل

انگل و کرم شکم انواعی دارد و ممکن است برخی مفید و برخی برای بدن مضر باشد. برخی از این کرم ها عبارت است از:

کرم کدو

 یک نوع از این کرم ها، کرم کدو نام دارد و از گوشت گاو به انسان منتقل می شود. این کرم و تخم هایش در گوشت گاو وجود دارند و اگر قبل از مصرف، خوب پخته نشده باشد، این کرم ها و تخم هایش سالم می مانند و با خوردن گوشت نپخته، به بدن انسان وارد میشود و در آنجا رشد می کند.
کرم کدو خطرناک است؛ زیرا خون انسان را می مکد و انسان را شدیدا لاغر و مبتلا به کم خونی می کند؛ ممکن است اندازه اش به ۲۵ متر هم برسد؛ و این خاصیت را دارد که اگر دو تکه، سه تکه یا ۱۰۰ تکه هم شود، اگر تنها یک تکه آن در بدن باقی بماند و بقیه خارج شود، همان یک تکه دوباره رشد می کند و تبدیل به کرم کدو می شود.
البته در هر انسانی فقط می تواند یک کرم کدو باشد و دو تا با هم جمع نمی شود و ممکن است این کرم راه روده را ببندد و مشکلاتی را برای انسان به وجود آورد. در روایت آمده است:
«خوردن گوشت نپخته [خام یا کامل نپخته]، سبب تولید کرم کدو در بدن می شود».
 

 کرم آنکریستوماس

 این کرم، قرمز رنگ و باریک است و درازایش به حدود ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر می رسد. این کرم نیز خونخوار است و به انسان آسیب می زند.

کرم إسکاریس

درازای این کرم به حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر می رسد؛ این کرم از طریق فضولات اسب و چارپا در هوا پخش می شود و از راه بینی و تنفس وارد بدن می شود و در ریه رشد می کند، سپس وارد گلو می شود و از آنجا هم به دستگاه گوارش منتقل می شود. البته موقع انتقالش سبب تهوع، استفراغ و سرفه شدید می شود. کرم اسکاریس اگر در جا کشته نشود و صرفا یک آسیب مختصری به آن برسد و او را نکشد، ممکن است از هر جای بدن از جمله، دیواره شکم، ریه و سینه بیرون بیاید، به همین دلیل کرم بسیار خطرناکی است.
 

کرم های ریز سفید رنگ

 این کرم ها کاری به انسان ندارند، سفید رنگ و ریز هستند که ممکن است، فقط سبب خارش در مقعد شوند. برخی می گویند که این کرم ها مفید هستند. به هر حال، این کرم هاعمل خروج مدفوع را آسان می کنند و همراه با مدفوع خارج می شوند، البته دیواره مخاطی را هم خراب می کنند.

چگونه انگل ها را درمان کنیم؟

برای درمان انگل ها، روش های متعددی وجود دارد که درمان اسلامی آن و مهم ترین درمانش، خوردن سرکه ناشتا یا خوردن ۷ تا خرما در آخر شب است. درمان شیمیایی انگل ها ناقص است و ممکن است در بعضی اوقات به انسان آسیب هم بزند.
فقط باید توجه داشته باشید که از سرکه طبیعی و محلی استفاده کنید و سرکه شرکتی استفاده نکنید. البته سرکه طبیعی هم بایستی ترش باشد تا بتواند این کرم ها را بکشد. مقدار مصرف سرکه، نصف استکان با یک استکان است.
 
 
منبع: کتاب «نسخه های پیشگیری و درمان آیت الله تبریزیان»
نویسنده: حسن زرقانی
 

بیشتر بخوانید:
چگونه از شر شپش سر خلاص شویم؟
آلودگی پوست و مو به شپش
شپش سراغ چه کسانی می‌رود؟
راه هایی برای درمان شپش



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.