طرز تهیه غذای ملل کیمچی(کره ای)

کاهوها باید به مدت ۲ ساعت در داخل طرف باقی بمانند و فقط هر ۳۰ دقیقه کاهوها را این رو به آن رو کنید تا همه کاهوها به نمک و آب آغشته شوند
دوشنبه، 24 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه غذای ملل کیمچی(کره ای)
طرز تهیه غذای ملل کیمچی(کره ای)

 طرز تهیه غذای ملل کیمچی(کره ای) برای 6 نفر


مواد لازم کیمچی(کره ای)

مواد اصلی
کاهو چینی ۲ عدد
هویج خلالی شده ۱ عدد
پیازچه 5 سانتی خردشده ۵ عدد
ترب سفید خلالی شده ۱/۲ عدد
آرد برنج ۲ قاشق سوپ خوری
فلفل تند به مقدار لازم
نمک ۱/۲ لیوان
فلفل پاپریکا ۵ قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک یا سس سویا ۵ قاشق سوپ خوری
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده ۱۰ حبه
شکر سفید یا قهوه ای ۲ قاشق سوپ خوری
آب ۱ لیوان
پیاز سفید خلال شده ۱ عدد

طرز تهیه
زمان تهیه ۶۰ دقیقه
زمان پخت ۱۲ دقیقه

1- کاهوها را از وسط و در جهت طول به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، دقت کنید هیچکدام از قستها از انتهای کاهو جدا نشوند. قسمت‌ها را خوب با آب شستشو دهید و سپس در یک ظرف بزرگ لگن مانند کمتر از نصف آب  سرد بریزید و کاهوها را داخل آن بگذارید نمک را در لابلای برگ های کاهو ریخته و مطمئن شوید همه جای کاهو به نمک آغشته شده باشد.
2- کاهوها باید به مدت ۲ ساعت در داخل طرف باقی بمانند و فقط هر ۳۰ دقیقه کاهوها را این رو به آن رو کنید تا همه کاهوها به نمک و آب آغشته شوند. بعد از گذشت ۲ ساعت کاهوها را خوب با آب سرد بشورید. در حین شستشو میتوانید مرکز کاهوها را نیز جدا کنید
3- یک لیوان آب را به آرد برنج سفید مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه حرارت می‌دهیم، وقتی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد شکر را به مواد اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر حرارت میدهیم و سپس می‌گذاریم تا سرد شود
4- مخلوط آرد برنج سرد شده را در طرف بزرگی ریخته و سیر له شده، زنجبیل، پیاز و سرکه بالزامیک یا سویا سس و پودر فلفل قرمز و پودر پاپریکا را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم.
5- ترب خرد شده، پیازچه و هویج خرد شده را به مخلوط اضافه کرده و با دست خوب مخلوط می‌کنیم. (بهتر است از دستکش پلاستیکی برای بو نگرفتن دست استفاده کنید.) کاهوها را داخل ظرف کرده و با دست سعی کنید مخلوط را به تمام کاهو آغشته کنید.
6- میتوان بلافاصله بعد از آماده سازی کیمچی را سرو کرد ولی برای گرفتن بهترین نتیجه باید ۱ تا ۲ روز بسته به دمای محیط کاهوهای آغشته به مواد را در طرف پلاستیکی دربسته‌ای بگذارید تا در دمای اتاق به خوبی تخمیر شوند. بعد از آن حتما باید کیمچی در ظرف در بسته‌ای در یخچال نگهداری شود.

سایر نکات
در اصل کشور کره کیمچی رو با سس ماهی و اختاپوس هم درست میکنند و پودر فلفل فراوان میریزند ولی ما در اینجا به خاطر رنگ واقعی کیمچی از کمی فلفل و به جای اون از پاپریکا استفاده میکنیم که زیاد تند نباشه.

منبع:سایت پاپیون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.