فصل گرما و سلامت فضاي خانه

با نزديك شدن به فصل گرما محيط خانه مي‌تواند محل مناسبي براي رشد ميكروب‌ها فراهم آورد. اگر خانه مرتب و تميز نگه داشته شود بي‌شك تأثير خوب آن بر روح و روان و سلامت ما بيشتر خواهد شد. ابتدا از قلب خانه يعني آشپزخانه شروع مي‌كنيم. با گرم شدن هوا سروكله ميكروب‌ها نيز در خانه پيدا مي‌شود و بهترين جا را انتخاب مي‌كنند، جايي گرم و مرطوب و پر از مواد غذايي. آشپزخانه هميشه بايد مرتب، تميز
شنبه، 24 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فصل گرما و سلامت فضاي خانه
فصل گرما و سلامت فضاي خانه
فصل گرما و سلامت فضاي خانه






با نزديك شدن به فصل گرما محيط خانه مي‌تواند محل مناسبي براي رشد ميكروب‌ها فراهم آورد. اگر خانه مرتب و تميز نگه داشته شود بي‌شك تأثير خوب آن بر روح و روان و سلامت ما بيشتر خواهد شد. ابتدا از قلب خانه يعني آشپزخانه شروع مي‌كنيم.
با گرم شدن هوا سروكله ميكروب‌ها نيز در خانه پيدا مي‌شود و بهترين جا را انتخاب مي‌كنند، جايي گرم و مرطوب و پر از مواد غذايي. آشپزخانه هميشه بايد مرتب، تميز و عاري از هر گونه آلودگي باشد. هرگاه اقدام به پخت غذا مي‌كنيد هود يا تهويه آشپزخانه را روشن كنيد. Co و No2 و نيز آلاينده‌هايي كه از سوختن روغن در آشپزخانه انتشار مي‌يابند با روشن كردن تهويه از محيط آشپزخانه خارج مي‌شوند و فضاي خانه را عاري از هر گونه بو و دود مي‌كند.
جريان مداوم هواي تميز در آشپزخانه و خانه از بروز بعضي ناراحتي‌ها جلوگيري مي‌كند كه يكي از اين بيماري‌ها آلرژي‌هاي خانگي است كه در گروهي از مردم كه با گرد و خاك خانگي، گل و گياه و يا حيوانات خانگي سروكار دارند، ايجاد حساسيت مي‌كند. اگر كف آشپزخانه سراميك است بعد از هر باز پخت و پز سطح سراميك‌ها را از چربي‌ها و مواد لغزنده پاك كنيد چرا كه امكان ليز خوردن در اين مكان بسيار است.
اطراف خود را از اشياء و اسباب اضافي خلوت كنيد. براي زيباتر شدن فضاي خانه به جاي گل‌هاي مصنوعي از گل‌هاي طبيعي استفاده كنيد زيرا فضاي خانه را زيباتر و از لحاظ روحي و رواني تأثير مثبتي خواهد داشت، همچنين استفاده از گل‌هاي طبيعي همانند يك تهويه طبيعي عمل مي‌كند و ميزان اكسيژن را در محيط افزايش مي‌دهد.
حمام و دستشويي به علت گرم و مرطوب بودن محل مناسبي براي رشد قارچ‌ها به حساب مي‌آيند كه زمينه بروز آلرژي خانگي براي برخي افراد را نيز ايجاد مي‌كند. شستشوي هفتگي اين فضاها و خشك نگه داشتن اين محيط‌ها مي‌تواند مفيد باشد.
منبع: روزنامه اطلاعات




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.