فناوری بی سیم G5

G5 نسل بعدی تکنولوژی شبکه همراه است که پس از G4 آمده است. همانند هر نسلی، G5 قصد دارد ارتباطات همراه را سریع‌تر و قابل اعتماد‌تر کند زیرا هر روزه دستگاه‌های بیشتری به اینترنت متصل می‌شوند.
شنبه، 20 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
فناوری بی سیم G5
چکیده:
G5 نسل بعدی تکنولوژی شبکه همراه است که پس از G4 آمده است. همانند هر نسلی، G5 قصد دارد ارتباطات همراه را سریع‌تر و قابل اعتماد‌تر کند زیرا هر روزه دستگاه‌های بیشتری به اینترنت متصل می‌شوند.
تعداد کلمات: 1040 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
اینترنت پرسرعت
 
G5 به داده‌های اینترنت با سرعت فوق العاده بالا و قطعی بسیار کم گفته می‌شود.
بر خلاف گذشته، یعنی زمانی که شبکه‌های تلفن همراه فقط برای مرور وب و پیام‌های متنی مورد نیاز بود، در حال حاضر انواع دستگاه‌ها تلفن همراه هوشمند که HD شده‌اند، درخواست افزایش پهنای باند اینترنت برای پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند، به روز رسانی‌ها، رانندگی خودکار و سایر دستگاه ها مانند سنسورهای بهداشتی و سخت افزارهای AR و VR را دارند.
همانطور که میلیاردها دستگاه به اینترنت متصل می‌شوند، کل این زیر ساخت‌ها نیاز به پشتیبانی دارند تا ارتباطات سریع‌تری را ایجاد کنند و بهتر نیز آنها را مدیریت کنند و مناطق تحت پوشش بیشتری را برای این دستگاه‌ها فراهم کنند. این چیزی است که G5 آن را محقق می‌کند.

 

مزایای G5 برای شما چیست؟

تاخیر حداقلی در هنگام پخش ویدئو و بازی های آنلاین
شهرهای امن‌تر با وسایل هوشمند و متصل به دیتا
دسترسی نزدیک و فوری به اکثر فایل‌های آنلاین
تولید محصولات و برنامه‌های جدید که نیاز به سرعت فوق العاده دارند
اینترنت قابل اطمینان در مناطق دور افتاده

 

G5 متفاوت از دیگر G ها است؟

به زبان ساده G5 نسل بعد از G4 است، که همه فن آوری‌های قدیمی را ارتقا داده است.
G1 صدای آنالوگ را معرفی کرد.
G2 صدای دیجیتالی را معرفی کرد.
G3 داده‌های تلفن همراه را به ارمغان آورد.
G4 راه را برای استفاده گسترده از اینترنت تلفن همراه باز کرد.

 

امکانات G5 نسبت به G4: همه آن چیزی که شما باید بدانید

G5 کی به بازار می‌آید؟
زمانی که سرویس G5 به شما ارائه شود نه تنها بستگی به جایی که شما زندگی می‌کنید دارد، بلکه به خدمات ارائه شده در منطقه شما نیز وابسته است.
در حال حاضر، G5 تنها در چند مکان محدود در دسترس است، در نتیجه هر کسی نمی‌تواند برای این خدمات ثبت نام کند.
تلفن‌های G5 جزء مهمی از نسل پنجم تلفن همراه هستند، زیرا نه تنها هر تلفن می‌تواند با یک شبکه G5 کار کند بلکه سایر تلفن‌ها و دستگاه‌های دیگر که فاقد این تکنولوژی هستند هم می‌توانند از آنتن دهی آن استفاده کنند.

 
چالش‌های G5: چرا زودتر وارد بازار نمی‌شود؟
G5 آخرین اخبار
ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، اپراتورهای شبکه تلفن همراه و دیگر شرکت‌ها به طور مداوم آزمایش‌های جدید G5 را در سراسر جهان منتشر می‌کنند.
 

G5: آخرین اخبار و به روز رسانی‌ها

دامنه استفاده از G5 مربوط به چه دستگاه‌هایی می‌شود؟
G5 همه چیز را تغییر خواهد داد!


G5 خیلی سریع است و فقط برای دستگاه‌های تلفن همراه مورد استفاده نخواهد بود بکه این تکنولوژی این قابلیت را دارد که به طور کامل جایگزین اینترنت بی سیم ثابت شود!
با این حال، G5 هنوز هم راه را برای اتصالات نرم افزاری دستگاه‌های روزمره ما فراهم می‌سازد، مانند بازی، برقراری تماس‌های ویدئویی، پخش فیلم، دانلود فایل، به اشتراک گذاری رسانه‌های HD، دریافت به روز رسانی در زمان ترافیک داده‌ها و غیره.
همین امر در مورد هر وسیله دیگری که نیاز به پاسخ سریع دارد، مانند ماشین‌های خودکار برای جلوگیری از برخوردهای ناگهانی و استفاده صحیح از سخت افزارهای کنترل از راه دور و سیستم‌های رباتیک که توسط کنترل از راه دور عمل می‌کنند، صادق است.
برنامه‌هایی که مخصوص دستگاه‌های واقعیت افزوده یا هدست واقعیت مجازی است به پهنای باند بسیار بالایی نیاز دارد و نیاز به برقراری ارتباط با اینترنت پرسرعت برای ارائه خدمات مورد نظر خود دارد. هر تاخیری می‌تواند به شدت بر چگونگی "واقعی و طبیعی" به نظر آمدن در محیط‌های مجازی تاثیر بگذارد. در حالی که گوشی‌ها قطعا یکی از مهم‌ترین وسایل در دنیای ارتباطات هستند، اما قطعا آنها تنها تمرکز شبکه G5 نیستند.
ویژگی کلیدی G5 اینترنت فوق العاده پر سرعت با حداقل تاخیر است و این امکان برای هرکسی که از ویدئوکال استفاده می‌کند، به دلیل کاهش تاخیر بسیار مهم است. همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد،
ممکن است به نظر رسد که این تکنولوژی تنها مختص به گوشی‌های همراه است، در حالی که گوشی‌ها قطعا یکی از مهم‌ترین وسایل در دنیای ارتباطات هستند، اما قطعا آنها تنها تمرکز شبکه G5 نیستند.

G5 چگونه کار می‌کند؟

همانند سایر روش‌های ارتباط بی‌سیم، G5 اطلاعات را از طریق طیف رادیویی ارسال و دریافت می‌کند. با این حال، بر خلاف آنچه که ما در G4 استفاده می‌کنیم، G5 از فرکانس‌های بالاتری (امواج میلیمتری) در طیف رادیویی برای رسیدن به این سرعت فوق العاده استفاده می‌کند.
ناکامی در استفاده از فرکانس‌های بالا برای انتقال داده‌ها به این علت است که این فرکانس‌ها دچار تداخل بیشتری در هنگام عبور از موانعی  مانند درختان و ساختمان‌ها می‌شوند. با این وجود، برخی از شرکت‌ها از G5 در طیف رادیویی پایینی استفاده می‌کنند تا فرکانس‌های سلولی بتوانند به مناطق وسیعی نفوذ کنند اما سرعت کمتری دارند.

 

اطلاعات بیشتر در مورد G5

G5 و دیگر استانداردهای پهنای باند تلفن همراه توسط یک پروژه مشارکتی نسل سوم داده‌ها (3GPP) تنظیم شده است. 3GPP Release 16 "مرحله دوم" پروژه G5 است و تا مارس 2020 نهایی خواهد شد.
هنگامی که G5 به طور گسترده‌ای قابل دسترس شود، ممکن است آخرین پیشرفت عمده در شبکه داده‌های تلفن همراه باشد و دیگر به سمت 6G یا 7G با G5 نرویم اما در طول زمان پیشرفت‌های دیگری داشته باشیم.
G5 با وای-فای 5 گیگاهرتز یکی نیست و این دو مورد مشابه هم نیستند. اولی یک فناوری در شبکه تلفن همراه است در حالی که دومی به معنای باند فرکانسی است که در بعضی از روترهای Wi-Fi استفاده می‌شود.

 

مشخصات G5: حجم داده‌ها و تاخیر زمانی

با G5، هر چیزی که مربوط به ارتباطات تلفن همراه باشد سریع‌تر خواهد شد، و با استفاده از این سرعت شما می‌توانید داده‌ها را با دستگاه‌های بیشتری به اشتراک بگذارید تا بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند.
در بیشتر موارد ممکن است سرعت واقعی G5، 50 مگابایت بر ثانیه الی 100 مگابایت بر ثانیه باشد، اما با توجه به شرایط و نوسانات مختلف با توجه به موقعیت مکانی شما احتمال دارد که کمتر و یا بیشتر شود. برای مقایسه، میانگین سرعت دانلود تلفن همراه با داده‌های فعلی در حدود 27 مگابیت در ثانیه است که یعنی بیش از 3.5 برابر کندتر از چیزی است که توسط G5 ارائه می‌شود.

 

برگرفته از سایت lifewire



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.